Wie vinden jullie nou een mooie tinker hengst?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

IngridHar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 11:44

Yunyah schreef:
Nou de ICS heeft mij anders verteld dat mijn paard gewoon in het hoofdstamboek staat? En ik heb ook gewoon een stamboekpapier met alles er op en eraan. Misschien werkt het bij ICS anders? Of ben ik nu werkelijk zo dom dat ik al anderhalf jaar er niets van snap? Blond

Wat raar Verward Bij mijn weten heb je pas een stamboek veulen/paard als beide ouders staan ingeschreven bij het stamboek. Dat is volgens mij bij elk stamboek hetzelfde?
Misschien dat iemand anders het beter uit kan leggen Scheve mond

Mero

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 22:22

Wanneer je een opgenomen merrie met een goedgekeurde hengst kruist, wordt het veulen natuurlijk opgenomen. Alleen het is dan een full pedigree veulen. Dat is het verschil.
Ik weet niet of deze een ander papier krijgen maar ze krijgen in ieder geval beide ouders op hun paspoort vermeld, een pedigree (NSvT-->stamboekveulen). Dit krijg je natuurlijk niet wanneer je een niet opgenomen dekhengst of merrie gebruikt. Daarom gaan de meeste mensen niet kruisen met een hengst die bij een ander stamboek zit. Het is toch waardevol om bekend voorgeslacht te hebben.
Op de site staat dit vast allemaal uitgelegd.
Denk dat jij dit ook bedoelt Ingrid, toch?

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 22:36

Yunyah schreef:
Nou de ICS heeft mij anders verteld dat mijn paard gewoon in het hoofdstamboek staat? En ik heb ook gewoon een stamboekpapier met alles er op en eraan. Misschien werkt het bij ICS anders?

Dat zou heeel goed kunnen... ik weet niet hoe het bij het ICS zit, maar bij het NTS is het zoals bijvoorbeeld tinkiebel uitlegde.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 08:01

Weet ongeveer hoe het zit, maar pin me er niet helemaal op vast...
Bij het ICS heb je letters: M is het Cobtype [met onbekende ouder(s)/ouders zonder 1e of 2e premie], MP met stamboekouders[met 1e of 2e premie] en A crossbred.
Veulens met onbekende ouders worden onder A ingeschreven (ook als bv de moeder M is en vader onbekend) later op een premiekeuring kan dit alsnog M worden. Oudere dieren worden bij voldoende rastypische kenmerken onder M ingeschreven en anders onder A.

Ik heb het ICS via kennissen leren kennen, wist toen nog niet van het bestaan van het NTS af, vandaar dat ik op dit moment nog wat meer over het ics weet dan over het nts. Bloos! [t is nu ook pas de 1e keer dat een NTS keuring (naar mijn weten dan Bloos ) een beetje in de buurt gehouden wordt Scheve mond ] vind het nog steeds jammer dat er niet 1 stamboek is >;)
Scheve mond Voel me verdeeld :\

Angel22

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 11:27

Ik heb helaas geen foto of naam van em maar ik vind de tinkerhengst die ik amsterdam heb zien staan toch wel een hele mooie!!!!!
Kane (paardje mickydo) heeft er vier weken op het land gestaan en daar stond die hengst dus ook .... Geweldig mooi beest!!!!
Hij stond alleen in stal op dat moment dus ik heb alleen zijn gitzwarte hoofd en onwijs gespierde nek gezien van hem maar wat een koppie!!!!!!

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 11:52

Volgens mij staat de Patriot in A'dam is het die?! Bloos deze is in het echt natuurlijk ook wel mooier dan op foto

Afbeelding

IngridHar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 12:02

Monique_2 schreef:
Wanneer je een opgenomen merrie met een goedgekeurde hengst kruist, wordt het veulen natuurlijk opgenomen. Alleen het is dan een full pedigree veulen. Dat is het verschil.
Ik weet niet of deze een ander papier krijgen maar ze krijgen in ieder geval beide ouders op hun paspoort vermeld, een pedigree (NSvT-->stamboekveulen). Dit krijg je natuurlijk niet wanneer je een niet opgenomen dekhengst of merrie gebruikt. Daarom gaan de meeste mensen niet kruisen met een hengst die bij een ander stamboek zit. Het is toch waardevol om bekend voorgeslacht te hebben.
Op de site staat dit vast allemaal uitgelegd.
Denk dat jij dit ook bedoelt Ingrid, toch?

Angel22

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 13:51

grid schreef:
Volgens mij staat de Patriot in A'dam is het die?! Bloos deze is in het echt natuurlijk ook wel mooier dan op foto

[image]

Ik heb geen idee...... ik heb echt alleen maar zijn hoofd en een stukje hals gezien.... het was schemerig en hij stond in een vrij donkere stal....

Maar ik vond het een prachtbeest Lachen

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 18:02

The Patriot staat in Beverwijk!

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 18:12

Angel22 schreef:
Ik heb geen idee...... ik heb echt alleen maar zijn hoofd en een stukje hals gezien.... het was schemerig en hij stond in een vrij donkere stal....

Maar ik vond het een prachtbeest Lachen

Stond hij bij stal Wennekers in Aalsmeer. (Kan ook ergens anders zijn hoor, want hij heeft ook ergens anders gestaan of staat daar nu weer). Dan ken ik die . Hij is zwart met een bles. Hij heet Scoop en is van Joop Boot. Hij is helaas afgekeurd op de hengstenkeuring dit jaar, omdat hij alleen maar omhoog ging en dus niet beoordeeld kon worden. Hij doet volgend jaat weer mee.

Afbeelding

Afbeelding

Angel22

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 19:02

Nee hij staat in Amsterdam, vlakbij die grote ijsbaan/sporthal.
Weet ff de naam er niet meer van.
De foto hierboven lijkt wel enorm maar het is em niet. Hij had nl veel langere manen en geen bles.
Ik weet helaas zijn tekening niet goed omdat ik dus de rest van hem niet gezien heb.
Ik zit me echt suf te prakiseren over de naam van dat beest.
Zodra ik het weet dan hoor je het van me Haha!

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 19:26

Angel22 schreef:
Nee hij staat in Amsterdam, vlakbij die grote ijsbaan/sporthal.
Weet ff de naam er niet meer van.
De foto hierboven lijkt wel enorm maar het is em niet. Hij had nl veel langere manen en geen bles.
Ik weet helaas zijn tekening niet goed omdat ik dus de rest van hem niet gezien heb.
Ik zit me echt suf te prakiseren over de naam van dat beest.
Zodra ik het weet dan hoor je het van me Haha!

Jaap Eden baan
Nu je het zo schrijft, bedenk ik me dat hij volgens mij daar heeft gestaan. maar misschien is er nog 1.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 21:53

Heb je het dekgeld van Patriot wel eens gezien? Dan lig je helemaal in een deuk!

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 23:05

snowdon"]
The Patriot staat in Beverwijk!
[/quote]

Bloos oeps foutje, maar ik zei ook al volgens mij Knipoog

[quote="irish_lady schreef:
Heb je het dekgeld van Patriot wel eens gezien? Dan lig je helemaal in een deuk!

nee nog niet gezien Schijnheilig ik ben niet nieuwsgierig...

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 07:27

Ik geloof dat het rond de 500 euro lag.

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 08:06

irish_lady schreef:
Ik geloof dat het rond de 500 euro lag.

Verward Hoe kom je daar nou bij????? Dekgeld voor hem is 250 euro.....

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 08:26

Dat wij daar op stal waren, voor de ruilmarkt stond er een plaatje op zijn box ( let wel! toen was hij nog niet goedgekeurd!) Met dekgeld 500 euro. Ik herinner het me nog omdat ik toen meteen een andere hengstenhouder erover gebeld heb.

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 08:54

Nou dat is dan een vergissing geweest, weet nog dat er op die ochtend nog ff snel briefjes gemaakt werden idd vandaar dat ik nog weet dat zijn dekgeld 250 is (daar hebben we het nog over gehad nl). Het dekgeld voor de andere hengst (geen tinker) is wel 500 euro.
Het is in elk geval gewoon 250 en nooit 500 geweest.

yarka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 14:16

Mazzel-meid schreef:
Absoluut Chester, 16-jarige hengst, goedgekeurd bij 't ICS, en bestgaand rijpaard 2004!

Ik heb 1,5 jaar geleden op chester gereden.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 17:04

yarka schreef:
Ik heb 1,5 jaar geleden op chester gereden.

Tell us more?

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 20:42

snowdon schreef:
Tell us more?

Inderdaad, ben ook wel nieuwsgierig Haha!

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 07:20

IK VIND CHAKOTAY DE ALLERMOOISTE, LIEFSTE ENZ....... Haha! Haha! Haha!
of ben ik bevooroordeeld......................nee toch Knipoog

Ik ben ook erg gecharmeerd van John Boy, alhoewel dat een heel ander typje dan Chakotay is.

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 09:01

irish_lady schreef:

Heb je de dekprijzen in amerika al eens bekeken dan?
Pas maar op dat je je niet dood lacht .....

By the way,weleens gezien wat het dekgeld van een goedgekeurde kwpn-er is ??
Die begonnen ook ooit met 100 gulden ofzo vermoedt ik,wie weet wat een dekking over een jaar of 15 kost Lachen

mickey1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 10:34

jazz-fan schreef:
waarom reageer je dan als je er niet van houdt? Verward Verward Verward Verward

ja idd maar goed.. dat doen er wel meer hiero Tong uitsteken

Chantaljamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 15:13

Jaaa, ik ga me er ook even mee bemoeien. Nou ben ik wel behoorlijk bevooroordeeld, maar mijn voorkeur gaat uit naar Pitalo van de Bonte Parels