Meer foto's en informatie zie:
viewtopic.php?f=53&t=396801
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

vincentlover schreef:Wat leuk dat er hier nog meer eigenaren van connemara's zijn die van de zonnehoeve vandaan komen. Daar komen mijn verzorgpaardjes ook vandaan. Hebben jullie ook slechte ervaringen met paardjes van de zonnehoeve? Roxanne van de Zonnehoeve kwam hier van de zonnehoeve nog niet ingereden, maar ontzettend schuw en echt bang voor mensen. Wij kregen het vermoeden dat ze mishandeld was ofzo...
curly2day schreef:vincentlover schreef:Wat leuk dat er hier nog meer eigenaren van connemara's zijn die van de zonnehoeve vandaan komen. Daar komen mijn verzorgpaardjes ook vandaan. Hebben jullie ook slechte ervaringen met paardjes van de zonnehoeve? Roxanne van de Zonnehoeve kwam hier van de zonnehoeve nog niet ingereden, maar ontzettend schuw en echt bang voor mensen. Wij kregen het vermoeden dat ze mishandeld was ofzo...
Dat zal wellicht niet zo zijn, maar op de zonnehoeve staan ze van jongs af aan vaak in de opfok op een 20 hectare land en gebeurt er in de jonge jaren beduidend minder mee dan wanneer ze bij mensen achter het huis staan, vandaar.
Ik hoor het wel meer, en dat is een van de nadelen van veel paarden en ze de beginjaren minder in de handen te hebben.
Maar mishandeld, daar ben ik eigenlijk zeker van van niet !
Citaat:De meeste ponys van de zonnehoeve zijn juist ontzettend goede ponys!
Ze zijn erg gezond, goede hoeven, erg taai, en erg sociaal.
Als je ze goed benarderd zijn het fantastische paardjes. Maar omdat ze tot vrij late leeftijd vrij 'wild' leven zijn hun instincten duidelijker aanwezig en moet je dus weten wat je doet, anders kan het best dat ze schuw lijken en het aan jou benadering ligt (zeg niet dat het zo is maar daar had ik met mijn ex bijrijd half-wilde connemara in het begin ook moeite mee)
Mijn eigen pony is half zonnehoeve:P ze is een dochter van Finney van de Zonnehoeve en ook erg weinig in handen geweest, maar daardoor is ze nu wel erg makkelijk (Je kan heel makkelijk 'vriendjes' met haar worden, ze heeft nog echt een kudde instinct). Zij is trouwens net 3.
Toydoll schreef:nee was ook meer gericht aan vincentlover
Lenneku schreef:Wie heeft er nog tips voor een goede hengst??? Ik ga mijn pony laten dekken dit jaar. Het liefst een hengst met een werkwillig karakter. (en er mag geen hatatitla of brimstone achter zitten, want die zitten al achter mn merrie en dan krijg je inteelt)
(Jamy was van Hatatitla! )Maar de zijn nog zat andere leuke hengsten!
curly2day schreef:Ik vind thunderstorm erg leuk ( de mijne is zijn papa)
Maar Mister Swing King geeft hele leuke aanhankelijke kinderen, hebben we er 3 bij gefokt.
Wat voor merrie heb je dan ?

Ik wacht nog steeds op een doel dat mij wilt ondersteunen in het aanschaffen van een eigen pony 
Kusia schreef:Hmmm, tja, in het rastypische ben ik nog geen expertIk wacht nog steeds op een doel dat mij wilt ondersteunen in het aanschaffen van een eigen pony
Ben wel dol op de Connemara geworden door het uiterlijk, presatievermogen en onderhoud.
Wat mij wel opvalt dat er bijna overal wel een Brimstone in zit, als ik zo even snel op de lijst kijk van connemara.nl
curly2day schreef:Kusia schreef:Hmmm, tja, in het rastypische ben ik nog geen expertIk wacht nog steeds op een doel dat mij wilt ondersteunen in het aanschaffen van een eigen pony
Ben wel dol op de Connemara geworden door het uiterlijk, presatievermogen en onderhoud.
Wat mij wel opvalt dat er bijna overal wel een Brimstone in zit, als ik zo even snel op de lijst kijk van connemara.nl
Daarom is ook fokken met een bijv. Swing King of een Rasputin leuk, dan heb je wat nieuwe lijnen.
Jamy schreef:Lenneku schreef:Wie heeft er nog tips voor een goede hengst??? Ik ga mijn pony laten dekken dit jaar. Het liefst een hengst met een werkwillig karakter. (en er mag geen hatatitla of brimstone achter zitten, want die zitten al achter mn merrie en dan krijg je inteelt)
Jammer zijn leuke hengsten(Jamy was van Hatatitla! )Maar de zijn nog zat andere leuke hengsten!
Hoe heet jou pony als ik vragen mag?
Mijn berichtje was trouwens niet rot bedoeld hoor, ik was gewoon geschrokken van wat ik toen zag.
Maar wat jij zegt, heb je gelijk in hoor. Maar ik vind dat sommige dingen iig wel wat beter kunnen maar ja dat is overal wel zo, niet?
Het zijn iig wel mooie goede pony's vind ik. Als je ze daarna de tijd geeft om spieren te ontwikkelen etc komt er vaak wel wat moois achter vandaan. Maar het is ook wel logisch dat ze er niet netjes getoileteerd bijstaan in een natuurgebied
. Mn paardje heet Nadja en is kruising kwpn x connemara. Ze staat ingeschreven in het connemarastamboek dus het leek me wel leuk om er een connemarahengst op te zetten.
(ik woon in lelystad, Diplomat in Zeeland).
)
en aangezien er daar superveel van staan!