Minst favoriete ras

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ninietje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 20:32

Yezzi schreef:
Tinkers (Zegt de meid die nu een halve tinker rijdt :')... Gelukkig bestaat de andere helft uit KWPN), Welsh Cobs vond ik verschrikkelijk maar oh wat zijn ze toch leuk! Friezen, ze zijn te... Tja, ik weet niet. Het is gewoon niet mijn ding. Miniponies vind ik ook niks, veel te breekbaar en niet echt nuttig. Haflingers van het oude type vind ik niet mooi. Van die Quarters die zo bespierd zijn en imo meer op een dubbelbespierde koe lijken dan op een paard. Natuurlijk is dat plaatje wel erg over the top, maar hé, da's mijn mening.

Dat plaatje :')

Mila11

Re: Minst favoriete ras

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 20:33

Oke die koe is echt té leuk :D

matyee95

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 14:34

liempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 14:41

Ik ben niet gek op tinkers. Diegene die ik ken, lopen je omver en zijn lomp. En mooi vind ik ze ook niet. Daarnaast ben ik ook geen fan van de arabier, mij te breekbaar.

jadeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 14:42

matyee95 schreef:
Hmmm.. arabieren ben ik niet zo van. Veelste heet.. en friezen vind ik zo standaard..

Ik zie dat heel veel mensen het niet met belgische trekpaarden hebben. Misschien dat mijn topic ze anders doet denken :-)

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=53&t=1793018

nee ze blijven breed gebouwd en erg harig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 17:10

matyee95 schreef:
Hmmm.. arabieren ben ik niet zo van. Veelste heet.. en friezen vind ik zo standaard..

Ik zie dat heel veel mensen het niet met belgische trekpaarden hebben. Misschien dat mijn topic ze anders doet denken :-)

Niet rot bedoeld maar dit heeft mijn kijk op trekpaarden niet verbeterd.

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 17:27

Ik heb niks met Friezen; alle Friezen die ik tot nu toe heb ontmoet waren knettergek.

Zwoezie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 18:12

Sommigen gaan me dus niet graag zien komen, maar ik ben zo vreselijk kieskeurig, dat ik niet snel een ‘wow’ effect heb met een dier :')

Ik ben dan weer wel voor de extremere gevallen, die de meesten hier lelijk vinden ( bedoel wel dat ze nog gezond moeten blijven hé), maar een prachtige, typische Arabier met een mooie, duidelijke dish en lange nek, vind ik echt zalig mooi ! Net Als bij de Welsh, die typische hoofdjes vind ik echt gaaf!
Ik ben niet zo te vinden voor trekpaarden over het algemeen, vind ze er zo ‘dom’ uitzien, kunnen best lief zijn enzo, maar vind ze niet meteen mijn ding en zou me ook niet staan, ben maar een mager klein ding, je zou me haast niet terug vinden naast zoiets :')

Voort vind ik de meeste appa’s ook niet mijn ding, met die mensenogen en veel te veel vlekken enzo… Al zijn hier ook uitzonderingen, waar ik ook van kan kwijlen!

Miniatuurpaardjes vind ik vaak ook iele versies van Shetlanders, net of het zijn allemaal van die magere jaarling Shetjes ofzo, al zijn hier ook wel leuke dieren in, vooral de grotere en fijnere typisch die in verhouding net een echt paard lijken.
Met Fjorden en Haflingers heb ik over het algemeen niets, al kunnen hier ook wel zeker mooie exemplaren tussen zitten, een prachtige Fjordhengst met alles er op en er aan, kan ik ook best van kwijlen ! Net als een Haflinger met enorm lange en dikke manen en een mooi hoofd :) Vind Fjorden helaas vaak zo een breed gezicht hebben zonder uitdrukking, al zijn er zoals ik zei wel uitzonderingen.
En dieren met zo een vreselijk ramshoofd, vind ik ook niet mooi :’)

Dat was het wel wat, ik ben voor sommige rassen gewoon niet, maar er zijn altijd wel uitzonderingen die ik enorm mooi kan vinden en waar mijn mond van open valt.
Maar dan heb je ook vaak gewoon lelijke foto’s van dieren, dan kijk ik in een topic en dan zou het best een leuk dier kunnen zijn, maar de foto’s maken het dier dan zo lelijk.. Vaak vind ik paarden in’t echt gewoon mooier dan op foto :)

En nu geloof ik dat ik weer te veel geschreven heb, mijn oprechte excuses :o

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 18:21

Ik vind American Saddlebreds echt onwijs lelijk...

Noukie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 18:29

Als ik toch 1 moet kiezen dan toch trekpaard iets te lomp voor mij
Maar alle rassen hebben eigenlijk iets mijn. Favo ras is een welsh /3

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 18:31

Tinkers, omdat ik ze gewoon heel lomp vind.

Django_Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 18:36

Het begint al iets minder te worden nu ik wekelijks in aanraking ermee kom, het ras waar ik niks mee heb is, geloof het of niet, een New Forest.
Ik heb me nooit zeker gevoeld bij New Foresters. Ik ben een keer overlopen voor een New Forest en ik lag in een ambu. Dit is echt gebeurd voor mensen die dit betwijfelen.
Verder kan ik het niet vinden met slanke damespaarden en andere slanke rassen. Geef mij maar wat breder, Tinkers etc.

matyee95

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 19:10

Yezzi schreef:
matyee95 schreef:

Niet rot bedoeld maar dit heeft mijn kijk op trekpaarden niet verbeterd.

Jammer :-( maargoed iedereen zo zijn mening toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 19:12

Inderdaad :j.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 19:29

melissac schreef:
Tinkers, omdat ik ze gewoon heel lomp vind.

Lomp heeft niks te maken met het ras als wel met de opvoeding :)

En dat valt mij in dit topic heel erg op.
Vrijwel iedereen die hier reageert en met argumenten komt waarom ze een bepaald ras niks vinden,
die hebben het voornamelijk over de vooroordelen die zo'n ras kenmerk.
Arabieren, te heet... tjah ik heb een tijdje met arabieren gewerkt en niet alle arabieren zijn heet.
Friezen, reageren overal op, de meeste die ik ken zijn juist erg gesloten.
Fjorden, trekpaarden, haflingers, tinkers zijn lomp... tjah dat is niet het ras maar de opvoeding :)
Lomp gebouwd? elk ras kent zijn luxe en zwaardere versie. mijn tinker is juist erg sporttypisch gebouwd en zeker niet "lomp, log of zwaar" :+
KWPNers, te sensibel.
Knollen, traag en lomp...

Tjah ik kan er niks aan doen, maar het zijn echt voornamelijk karaktereigenschappen of opvoeding die jullie benoemen ipv raseigenschappen :)

Denk dat de vraag beter zou kunnen zijn: Welke eigenschap in een paard trekt je niet aan?
het minst favoriete ras kan ik niet benoemen, elk ras heeft zijn charme en elk ras heeft zijn vervelende paarden er tussen zitten... maar dat is per individu afhankelijk :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 19:32

Nah, een Tinker blijft een Tinker. Sporttype of niet, als jij normaal van de Arabieren bent blijft een Tinker natuurlijk breedgebouwd :)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 19:35

Fiffill schreef:
Nah, een Tinker blijft een Tinker. Sporttype of niet, als jij normaal van de Arabieren bent blijft een Tinker natuurlijk breedgebouwd :)

Breed gebouwd en lomp is toch wel echt was anders ;)

Lomp is zoals log, overal over heen walsend, niet door hebbend Hoe het lichaam werkt...

Breed gebouwd is gewoon, breed gebouwd...
En dan nog vind ik dat als je kijkt naar die van mij, hij zeker niet breed is...
Met zijn xs boommaat van zadel en zijn cob maat hoofdstel :')

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 20:07

Maar toch blijft het een tinker, een bepaald type paard, en heeft het dier vooral veel haar overal en zit er een fiks hoofd op. Sommige mensen trekt dat niet. :D
Ik vind het tegenovergestelde dan weer niet mooi wegkijken, zoals bij de minipaardjes.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 20:16

kijk, maar dan heb je het over het uiterlijk :)
en daarop kun je inderdaad een ras minder plezierigvinden.
Maar op karaktereigenschappen, zoals lomp, sensibel oid daar kan je niet een heel ras op aankijken :)

LCT

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 20:17

ik ben niet zo'n fan van akhal teke's. kan niet precies uitleggen waarom, hun bouw zegmaar spreekt me niet zo aan ofzo :) verder ben ik ook niet echt van de tinkers, trekpaarden, en fjorden. maar ik vind ze niet stom ofzo, alleen minder aansprekend. overigens is een van mijn favoriete paardjes o mijn nicht d'r manege een fjord. :+

Jazzythecorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 20:27

Arabieren met zo'n gekke deuk in het hoofd en helemaal in de plooien. Ik zie weleens topics voorbij komen van arabieren en dan lees ik alleen maar reacties oh prachtig kwijl kwijl hoeft geen strikje om, dan denk ik altijd ik zal maar niet schrijven wat ik er van vind dan krijg ik half bokt over me heen. Maar ik krijg altijd het idee dat het paard een stuk snuit mist :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 20:32

claudia85 schreef:
Arabieren met zo'n gekke deuk in het hoofd en helemaal in de plooien. Ik zie weleens topics voorbij komen van arabieren en dan lees ik alleen maar reacties oh prachtig kwijl kwijl hoeft geen strikje om, dan denk ik altijd ik zal maar niet schrijven wat ik er van vind dan krijg ik half bokt over me heen. Maar ik krijg altijd het idee dat het paard een stuk snuit mist :=

En dat heb ik nou juist met Tinkers. 'Oh prachtig dat behang kwijl kwijl kijk die nek nou kwijl en die manen KWIJL!' Nee, vind ik niks aan. Tinkers zijn m.i. veel te breed gebouwd, de sokken vind ik totáál niets en de manen zijn gewoon te dik en te niet-mooi. Nee, 'mijn' halftinkertje is wat dat betreft veel beter: slank, dunne manen en geen sokken :D.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 22:16

M_D_H schreef:
Maar op karaktereigenschappen, zoals lomp, sensibel oid daar kan je niet een heel ras op aankijken :)

Sorry,...maar bij lomp bij een paard denk ik niet aan gedragskenmerken maar. Ook niet aan perse aan breed maar meer aan...plomp.

Niet lichtvoetig, van zichzelf maar meer op de voorhand, niet vanzichzelf dragend en een mindere souplesse.

Nou heb ik dat niet perse met een Tinker maar ik vind de exterieur verhoudingen en specifieke exterieurkenmerken gewoon minder aansprekend.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 09:23

NatasjavE schreef:
M_D_H schreef:

Sorry,...maar bij lomp bij een paard denk ik niet aan gedragskenmerken maar. Ook niet aan perse aan breed maar meer aan...plomp.

Niet lichtvoetig, van zichzelf maar meer op de voorhand, niet vanzichzelf dragend en een mindere souplesse.

Nou heb ik dat niet perse met een Tinker maar ik vind de exterieur verhoudingen en specifieke exterieurkenmerken gewoon minder aansprekend.

Het kan idd net zo goed wel een omschrijving zijn van een uiterlijk kenmerk :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 09:43

Tinkers en fjorden, verschrikkelijk (sorry voor de liefhebbers), ik vind ze te grof gebouwd, die sokken, en qua karakter heb ik er ook niks mee.
Overigens ben ik ook niet zo fan van friezen, haflingers gaat nog wel.