Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
finnens schreef:Whaha okee, dus er zijn wel Dravers met voorkeur voor galop
Mijn heeft ook een grote voorkeur voor galop mede 1 van de redenen waarom ze nooit gekoerst heeft. Haar hartslagen zijn in galop ook lager dan indraf, bij eenzelfde snelheid, dus echt veel moeite kost het haar echt niet. 
speurneusc schreef:omdat de dravers maar 1 ding geleerd hebben en dat is draven, dus rijtechnisch is ze zo goed als nix geleerd
zijn veelal op karakter gefokt, dus genetisch ook niet echt aanleg om rondjes in de bak te lopen
, was het beste paard wat ik me kon wensen, na een tijdje helemaal rustig je kon er alles mee. Helaas was het geluk niet van lange duur maar dat waren de beste maanden die ik ooit heb gehad. Wel eens waar geen echt dressuur typje maar springen kon ze wel. Ik snap je vraag dan ook wel waarom zo goedkoop.
ze zal niet meer racen, ze gaat direct in galop. in galop kan ze snel, maar alleen als dat gevraagd wordt. unihorses schreef:het hard draven is hier er helemaal uit hoorze zal niet meer racen, ze gaat direct in galop. in galop kan ze snel, maar alleen als dat gevraagd wordt.

mang schreef:unihorses schreef:het hard draven is hier er helemaal uit hoorze zal niet meer racen, ze gaat direct in galop. in galop kan ze snel, maar alleen als dat gevraagd wordt.
Hetzelfde hier. Vanmiddag nog een stukje rengalop, terug naar arbeidsgalop en dan weer terug naar rengalop zonder problemen. Ze wil altijd liever hard dan zacht, maar blijft gelukkig luisteren. Heet ja, maar door hun gehoorzame karakter wel altijd goed handelbaar
Waar je bij de gemiddelde haflinger (de GEMIDDELDE) 10 x uh moet zeggen voor het doordringt hoef je bij de gemiddelde draver maar een blik te geven of ze luisteren al. Heel trouw en heel gevoelig! Maar daardoor ook niet voor iedereen geschikt.
met een groep , iedereen stap zij moet er achteraan galoperen
( dan staan we zowat stil ) iedereen draf, zij moet galoperen, iedereen galop.... zij wil ook galop die heeft volgens mij 1 vernelling stap, 1 versnelling draf en 10 versnellingen galop

Maar zeker wanneer ze niet/nauwelijks gekoerst hebben en/of goed onder het zadel zijn gereden is galop meestal niet zo'n probleem.
alle kinderen ohh en ahh wow!! uiteindelijk teruggereden en in de bocht aangesprongen in galop, geweldig om te zien! Ze heeft m nu een half jaar en zijn samen zo enorm gegroeid. Prachtig gewoon. Ik zeg het nog maals Het is dat ik mijn dochtertje niet genoeg vertrouw (racen waar het niet mag enzo) anders zouden ze zo samen buiten kunnen rijden in hun uppie. Zo vertrouw ik het paard.