Ik ben zelf eigenlijk niet bekend met friezen/kwpners dus wat ze van welke kant heeft meegekregen qua karakter vind ik moeilijk te zeggen... Ze is erg eerlijk en intelligent dat wel, maar zeker niet het makkelijkste paardje nee.
Ik hoop het ook, ben druk aan het aftellen en kan niet wachten om de baby te ontmoeten. Als dit veulen dan net zo'n geweldig karakter krijgt als Femme, is het helemaal geslaagd.
JlnG
Geplaatst: 12-06-13 17:58
Heb net het topic doorgelezen, ik meld me ook aan met mijn kruising Fries x KWPN Hier nog als hengst, ook nog vrij egaal zwart van kleur
Foto van een aantal weken geleden. Hij heeft wel een echte Friezenkont
Santos_05
Geplaatst: 14-06-13 21:15
@Jlng, het is bijna een echte Fries met zijn zwarte kleurtje
@Papegara, spannend!!!
@Nibbit, gefeliciteerd met je winstpunt in de L2!
@Roxymax, heb de foto's gekeken, wat lijkt Nibbit op Charlie! Leuk toppic!
Het rijden hier gaat steeds beter, zadel even na laten kijken, buitenritten opbouwen, maar heb helaas geen ervaren rot die mee wil. Gelukkig is de trailer bijna klaar, dus dan kan ik ook naar iemand anders toe voor een buitenrit. Charles is wel een hele aparte, mijn man was bezig met de trekker, dus mooi de kans om er een paar keer langs te lopen / rijden... meneer schrikt van de stapel stenen aan de andere kant en springt dan zowat op de trekker. Mieperd
Nog even een recente foto:
JlnG
Geplaatst: 15-06-13 00:04
Ik kreeg net een foto van m'n zus doorgestuurd van mijn knapperd
En ook nog even 2 linkjes naar filmpjes van wat lopen en crossen in de bak, samen met mijn vader (niet letten op z'n jasje, oud trainingsjasje, maar ideaal om mee naar de paarden te gaan haha ) Jammer van de kwaliteit, gefilmd met gsm, donker en slechte kwaliteit door uploaden... Draven: http://s1303.photobucket.com/user/jlngrg/media/2013-06-122200_zpse9c127ff.mp4.html
Zillion heeft inderdaad veel weg van een Fries, vind ik stiekem wel leuk dat ie veel van z'n vader geërfd heeft :p Hoe zit het eigenlijk bij jullie paarden? Wie is Fries, wie is KWPN: vader of moeder? Zoals gezegd: bij Zillion is de moeder KWPN (ook van mij), vader is Fries (jammer genoeg weet ik hierover niet echt iets te vertellen, heb hem wel gezien indertijd, maar weet verder niet van hem) Hoe verschillend de kruisingen hier ook allemaal zijn, je ziet wel erg goed bepaalde overeenkomsten, echt een leuk topic en vooral leuke paardjes!
Papegara
Geplaatst: 15-06-13 20:57
De moeder van mijn merrie is een fries, de vader een KWPN
Inderdaad een knap veulen zeg! Bij mijn paard is de papa een fries ( 1e premiehengst die helaas op 4 jarige leeftijd is overleden ) en haar moeder is een KWPN'er van G Ramiro Z
Malou9
Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-13 13:59
Niet de meest ideale foto, maar het gaat om het beeld
Nee dit is Femme, 2 jaar geleden als veulen. Zodra het veulen geboren is zet ik direct foto's neer
CassieUltra
Geplaatst: 24-06-13 01:03
Hooi allemaal!!
Ik heb even snel gekeken hier, en ik wil toch wel wat vragen stellen hier eigenlijk.
ik ben vandaag naar een stal geweest waar ze een fries x kwpn verkochten, echt een lieverd! veel behang etc, hartstikke mak..
Hij kon L1 starten. Zijn ouders zijn onbekend, en heeft een duits passport.
Nou vond ik em echt super leuk en het voelde ook goed, maar ik zit toch wel ff te denken van wat ik nou eigenlijk moet doen.
Ik wil super graag dressuur in, en is dat wel mogelijk? Mij werd afgeraden om een kruizing te kopen. Hij liep in de stap rechts achter wat kort, hij heeft wel een week stilgestaan maar ik ga natuurlijk geen kreupel paardje kopen. In de draf en galop zie je er NIKS van! Elk paard loopt wel eens niet lekker dat weet ik ook wel.. maar je weet het natuurlijk nooit. Op zijn voorbenen, geen idee of dat litteken plekjes zijn, bij dravers weet ik wel dat er willen plekken op hun benen zitten als ze een peesblessure hebben gehad. Dit zit bij die fries op de voorbenen. Ook hoor je een knikje als die loopt, maar mijn andere paard heeft dat ook maar heeft er geen last van, (geef ook glucosamine).
Wie kan mij een beetje sturen? Doen, niet doen?.. Ik weet het niet! hij is zo leuk maar ik moet ook verstandig zijn om 1 geen kreupel paard te kopen en 2 geen paard te kopen die eigenlijk helemaal niet verder zou komen dan de L1, want dat wil ik juist zo graag.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen! en zal even foto plaatsen! Tis echt een leukerdje!!
Dan meld ik me ook Ik heb een Fries x KWPN, merrie van ondertussen 5 jaar oud. We hebben wat problemen gehad qua bouw/houding/karakter. Hierdoor hebben we besloten niet meer fanatiek dressuur te rijden maar gewoon lekker van haar te genieten; longeren, af en toe in de bak maar vooral buitenritjes Ik heb haar gekocht in Friesland (ikzelf woon ten zuiden van Gelderland). Ze was 2,5 jaar. Ondertussen zelf ingereden etc. Foto kan ik helaas niet sturen. Komt volgende week