over de "dish"van een arabier

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 20:39

Sommige mensen hebben niet de tijd om overal langs te gaan Horseranch. Dat heb ik jou toch netjes uitgelegd.

Ik ben niet gepikeerd. Enkel teleurgesteld op zulke reacties. Maar goed, dat zegt meer over jou dan over mij.

Jouw site heb ik ook bekeken. Maar ik ben er zelf niet zo van onder de indruk. Maakt voor mij niet uit want nogmaals ik verkeer niet in de showwereld. Het paardje dat je uit Belgie??? hebt vind ik een plaatje. Absoluut.

Maar zullen we even op een volwassen manier verdergaan? Volgens mij is het hier niet de bedoeling om ruzie te maken.

Nee, het uiterlijk doet er bij mij in principe niet toe. Voor mij persoonlijk zijn er andere criteria. Voor de mense die in de showwereld zitten wellicht weer anderen dan mij. MAar is het niet menselijk om een verschil van mening te hebben?

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 20:46

Fasel schreef:
Jouw site heb ik ook bekeken. Maar ik ben er zelf niet zo van onder de indruk. Maakt voor mij niet uit want nogmaals ik verkeer niet in de showwereld. Het paardje dat je uit Belgie??? hebt vind ik een plaatje. Absoluut.

Dan het je toch wat gemist ??!!!!!
Orayana moet zich nog bewijzen.
Een "plaatje' is ze pas geworden toen ze in onze handen kwam.
Dank daarvoor.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 20:48

Dat zou best kunnen.

Maar nogmaals, ik kom hier niet om ruzie te maken. Daar heb ik dus absoluut geen zin in. Ik ben een liefhebber vand e arabier maar op een andere manier dan bijvoorbeeld jij wellicht.

Ruzie heb ik geen zin in en nogmaals ik vind het een beetje banketstaaf hoe je reageert. Jammer.

Paduc

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 20:50

Gelukkig wel en over smaak valt niet te twisten. Kan je nagaan, we hebben het in deze topic alleen maar over de dihs, laat staan als we de arabier in al zijn facetten gaan bespreken. Verward

CSAArabians
Woonplaats: Emlichheim (Duitsland) 300 meter over de grens bij Schoonebeek (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 20:59

Hallo Fasel en Arabsrulezz,

Helaas hebben wij nog geen site, en ben ik ook nog niet zo vreselijk handig met mijn computer dat het me lukt om hier foto`s geplaatst te krijgen. Haha!
Ik wil jullie echter met alle plezier een aantal foto`s en verdere toelichting over onze paarden E-mailen, laat het maar even weten!
En zoals gezegd: iedereen is hier van harte welkom.

Groetjes, Marion.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 21:08

moet dit het zoveelste arabieren topic met slotje worden? Sommige hier zijn net zo "tempramentvol" als het ras dat ze "liefhebben"

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 21:33

Arabsrulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 22:05

Horseranch...ik weet hier zeker de goede fokkers wel...maar ik zou graag willen weten wat in de ogen van de mensen hier goede fokkers zijn.

Marion.....vaas@zeelandnet.nl

Groetjes

Arabsrulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 22:05

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 22:06

Arabsrulezz schreef:
Horseranch...ik weet hier zeker de goede fokkers wel...maar ik zou graag willen weten wat in de ogen van de mensen hier goede fokkers zijn.

Marion.....vaas@zeelandnet.nl

Groetjes

Ik hoop niet dat je mij daarmee bedoelt. Ik kan niet bepalen wat een goede fokker is en wat niet. Ik kan enkel simpelweg zeggen wat ik mooi vind en wat niet.

Groetjes Fasel

Arabsrulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 22:09

Hoi,

nee meer van de mensen die constant de Nederlands paarden "afkraken" en de mensen die er VOOR zijn!

Arabsrulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 22:14

Maar of mensen die constant de Nederlands paarden afkraken ook goeie paarden hier weten Verward

jeanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 22:37

Verward Verward Verward Verward Verward

groetjes van Janna, waar hengsten en merries met zowel veel dish als minder dish op stal staan.
Schijnheilig
Elk paard moet in zijn geheel bekeken worden, een arabier met veel dish vind ik prachtig, maar een arab met bijvoorbeeld minder dish maar prachtige gangen waar je haar van recht komt en een goede body vind ik persoonlijk wel beter, daar ben je volgens mij meer mee. Al moet ik eerlijk zijn dat wij op onze merries die iets minder dish hebben altijd een zeer getypeerde hengst gaan zetten, om bij het veulen dan meer dish te verkrijgen. Het is wikken en wegen....
Zoals altijd, ieder zijn mening en nogal een geluk of het zou maar een saaie wereld zijn hoor OK dan! OK dan!

jeanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 22:54

Ik wou nog effe iets kwijt:

Als ik foto's van de vroegere arabieren bekijk, de stammoeders/vaders van de arabieren van vandaag, dan valt het mij op dat deze paarden meestal helemaal geen dish hebben. Onze arabieren van vandaag vind ik wel mooier maar kan iemand mij vertellen van waar men in godsnaam met die mooie zeepaardhoofdjes vandaan komt? Het kan een stomme vraag zijn hoor... Ik vraag mij af of die mannen van heeeel lang geleden niet ter plekke zouden neervallen als ze zien wat wij van hun gebruikspaarden gemaakt hebben Verward

groetjes Janna

ChestnutArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 09:18

jeanneke schreef:
Ik wou nog effe iets kwijt:

Als ik foto's van de vroegere arabieren bekijk, de stammoeders/vaders van de arabieren van vandaag, dan valt het mij op dat deze paarden meestal helemaal geen dish hebben. Onze arabieren van vandaag vind ik wel mooier maar kan iemand mij vertellen van waar men in godsnaam met die mooie zeepaardhoofdjes vandaan komt? Het kan een stomme vraag zijn hoor... Ik vraag mij af of die mannen van heeeel lang geleden niet ter plekke zouden neervallen als ze zien wat wij van hun gebruikspaarden gemaakt hebben Verward

groetjes Janna

ik vraag mij af of die die fotot's van de arabieren van vroeger ook niet aan de kwaliteit van de fotograaf en het licht effect te wijten zijn, dat je de dish niet ziet.
ik heb namelijk hier thuis een boek arabian legends en daar staan toch wel wat arabieren in van vroegere tijden met een enorme dish, zal is kijken of mijn scanner nog werkt vanavond.

en wat de de discussie van goede arabische fokkers , dat is maar net wat voor ervaring je er mee hebt, denk ik.
ik ben uiterst tevreden met mijn jonge jaarlinge hengst lekai die ik bij horseranch heb gekocht,
en ook el zarabia en arabian fantasie staan hoog op mijn lijstje van goede fokkers.
maar goed dat is mijn mening

CSAArabians
Woonplaats: Emlichheim (Duitsland) 300 meter over de grens bij Schoonebeek (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 15:34

Arabsrulezz,
Ik heb je de foto`s gemaild. (gelukkig, dat lukt me nog net met dit onding! Haha! )
Zou jij ze please voor mij hier willen plaatsen? OK dan!
Dan kan Fasel ze ook zien.
Alvast bedankt, groetjes, Marion.

Arabsrulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 17:51

Willen plaatsen zeker wel...maar het om eerlijk te zijn ook geen idee hoe dat moet/gaat ?
Sorry,kan je niet helpen denk ik...

Arabsrulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 18:08

Oftopic...Horseranch..is je inbox mss vol? mijn berichtje blijft in mijn outbox hangen Boos!

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 18:32

Dat viel mij ook al op Janna.....die stammerrries en hengsten van vroeger...jaaaren terug, zagen er helemaal niet zo typisch uit qua dish.....dus wie die standaard ooit bedacht heeft??? Feit blijft dat ook type subjectief blijft....iemand heeft ooit bedacht dat ze er zo uit moeten zien....maar dat hoeft nog steeds niet de enige waarheid te zijn... Knipoog Ik bekijk gewoon per arabier wat ik mooi of niet mooi vind. En de mijne zal altijd de mooiste zijn Tong uitsteken

araber

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 19:04

Citaat:
Arabsrulezz,
Ik heb je de foto`s gemaild. (gelukkig, dat lukt me nog net met dit onding! )
Zou jij ze please voor mij hier willen plaatsen?
Dan kan Fasel ze ook zien.
Alvast bedankt, groetjes, Marion.

hoi
stuur ze maar naar mij toe ik wil ze wel voor je plaatsten
groeten chantal

e-mail chantalpalfenier@hotmail.com

CSAArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 19:50

Arabsrulezz,
Wat vond je van mijn paardjes? Verward
Ben toch wel benieuwd wat de rest van "Arabisch Nedreland " er van vind.
Groetjes, Marion.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 19:53

ik ben ook erg benieuwd Marion naar je paardjes. Maar nog niets gezien. Ik wacht geduldig.

Arabsrulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 19:54

Heb je gePBt Marion!

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 19:59

Arabsrulezz schreef:
Oftopic...Horseranch..is je inbox mss vol? mijn berichtje blijft in mijn outbox hangen Boos!

Nee hoor, mijn inbox is niet vol.
Ik heb je berichtje wel 6x ontvangen !!! ha ha ha er gaat wat mis.

araber

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 20:00

ik zal ze plaatsen
Laatst bijgewerkt door araber op 01-11-03 20:07, in het totaal 1 keer bewerkt