Veranderingen AVS

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Yootha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 13:34

Mensen kunnen hier toch ook met suggesties aankomen? Daar is dit topic voor geopend door Diamonds.

Sabiy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 13:58

SjaanBanaan schreef:
1. ipv. Boktpetjes- liever Ghajariy t-shirts.
2. ipv. wijn - liever champagne.
3. ipv. ongezellig gezever- liever leuk en licht verteerbaar geleuter.
Clown

Hahahahaha helemaal mee eens !!!
Zullen we carpoolen de 21e ? Gezellie ! *LOL*

SjaanBanaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 16:38

Hey Sabiy...hahaaaa...nu MOEt ik wel he? Ik vind een goed idee!! Enne: grinnik: Bob jij of Bob ik?

Yootha:
Oke, als je het zoooo graag wilt horen, zal ik mijn vinger nu maar flink gaan branden en alvast een paar kleine suggesties doen???

1. Klein beginnen: te weten bij de veulenregistratie. Daar begint het mee.
Laat het AVS beginnen om de ''BOETE'' (het woord alleen al getuigd van waanzinnige negativiteit) bij het gebruik van buitenlandse hengsten af te schaffen. Als we echt verbetering willen en mensen willen graag gebruik maken van een buitenlandse hengst, omdat men vindt dat dáár de verbetering kán zitten, haal dan de boete eraf. Geloof dat NL het enige land is, dat deze boete oplegd aan zijn leden.

2. Ik wil Claudia Dijkstra terug als de persoon die artikelen voor de Nieuwsbrief schrijft, want wat stelt de officiele informatiebron van het AVS nu helemaal voor? Het lijkt meer op een Hoefslag, dan een fokkersblad en naar mijn weten is het AVS toch een fokkersclub? Waar is de tijd, dat je met plezier het AVS blad openscheurde, zodra het in de bus lag? De artikelen van Claudia waren altijd zeer informatief en van een heel hoog en uitstekend niveau en correct NLs gespeld. Als het een fokkersblad is, wordt het tijd dat er over de fokkerij geschreven wordt. En niet een hele pagina over een strandrit...

Zo, genoeg mijn vingers gebrand. En Yootha, wat wil jij?

epoka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 17:46

punt 1 helemaal mee eens, ook de "importheffing"eruit. Want je wordt gestraft als je iets uit het buitenland haalt. Volgens het bestuur ter bescherming(niet lachen nu) van de Nederlandse fokkerij.
Maar dit is niet nieuw natuurlijk en het bestuur neemt alles mee, vandaar mijn vraagtekens of een discussieavond er iets aan toevoegt.

punt 2, Moet ik om glimlachen. Zoals je weet heb ik verschillende artikelen over de Poolse Arabische Volbloed geschreven.
Als je dan weet dat er NIET ËËN artikel goed is geplaatst, dingen veranderd en spelfouten erin, stukken weggelaten, bezwaren over een artikel over een hengst, want dat is sluikreclame enz,enz. dan begrijp ik dat iedereen die eraan begint gewoon weer stopt, want je wordt er wanhopig van.
Ik heb met mevr.Dijkman overleg gehad, op haar verzoek, over hoe ik de Nieuwsbrief graag zou willen zien en dat ik mensen van de "Russen, Egyptenaren, Spaanse"enz wilde benaderen om ook artikelen te schrijven, maar daar nooit meer iets over gehoord.
De wereld foto's aangeleverd, ook bv van ons bezoek aan dr.Nagel. Gewoon verkeerde foto's bij de verkeerde artikelen zetten. Je kunt hier zelfs een boek over schrijven.
Ooit iemand die contact op heeft genomen over een artikel of om te zeggen dat ze het waarderen? Dacht het toch niet hoor!!
Toen ik er later n.a.v het gesprek met mevr. Dijkman, zelf eens naar vroeg werd me gezegd dat ik mevr. Dogger maar moest bellen.
Ja hallo, in wiens belang is een goed verenigingsorgaan nou??
Had al een heel plan klaar en mensen gepolst om te schrijven: HET BESTUUR WIL GEWOON NIET!!
Ze weten alleen heel goed hoe ze mensen kunnen demotiveren.
En bovendien vind ik dat wij de voorstellen niet hoeven aan te dragen, daar luisteren ze toch niet naar. Kost alleen maar verloren energie. Ze weten heus dat het gepeupel mort. Laten ze zelf maar eens initiatieven
nemen!
En de antwoorden zijn ook al bekend hoor. De beslissingen zijn allemaal heel democratisch door de leden op de leden vergaderingen genomen. Punt.
OH en nu ga ik mijn vingers branden.......
Het voorstel destijds over het spermaonderzoek werd ondersteund door een prof uit Utrecht en was fantastisch!!!! Dat het bestuur ook bij een andere goed in de materie ingevoerde dierenarts informeerde en die het op grond van zijn ervaringen bij een ander stamboek ten stelligste af rade
is never nooit genoemd. Volgens deze DA is het al lang achterhaald.
Hoe licht je je leden dan voor? Gewoon doordrukken wat je zelf wil.

Werkelijk ik ga er nog eens een boek over schrijven.
Zit ook nog steeds op excuus van een bestuurslid te wachten.......
Zelfs de voorzitter heeft hem gezegd dat hij zijn excuus moet aanbieden, maar ja hij is soms zo emotioneel dat hij niet weet wat hij zegt en dan kraam je de grootste onzin eruit!
Tja het heeft niveau hoor!
Laatst bijgewerkt door epoka op 10-11-03 18:14, in het totaal 1 keer bewerkt

sphinxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 18:13

Hoi Marga,

Het is dus duidelijk we gaan weer in herhaling vervalllen over a) het bestuur en b) bepaalde personen binnen het bestuur.

Let wel ik begrijp je situatie volkomen, ik kwam na dit laatste bericht ook in de verleiding om een aantal punten op te schrijven, maar binnen 5 minuten zijn we weer terug waar jij nu bent, dus overbodige moeite

Laten we ons hier lekker over verkneukelen op de 21e, kunnen we er nog lol of leedvermaak over hebben!

Groetjes

epoka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 18:19

Hoi Rob,

Had ik ook al gezegd he? Het is allemaal verloren energie, maar ja ik mag graag schrijven.......
Bovendien blijft er teveel onder de dekmantel en nu kan iedereen het lezen en er het zijne over denken!

Groetjes Marga.

Yootha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 21:39

SjaanBanaan schreef:
Hey Sabiy...hahaaaa...nu MOEt ik wel he? Ik vind een goed idee!! Enne: grinnik: Bob jij of Bob ik?

Yootha:
Oke, als je het zoooo graag wilt horen, zal ik mijn vinger nu maar flink gaan branden en alvast een paar kleine suggesties doen???

1. Klein beginnen: te weten bij de veulenregistratie. Daar begint het mee.
Laat het AVS beginnen om de ''BOETE'' (het woord alleen al getuigd van waanzinnige negativiteit) bij het gebruik van buitenlandse hengsten af te schaffen. Als we echt verbetering willen en mensen willen graag gebruik maken van een buitenlandse hengst, omdat men vindt dat dáár de verbetering kán zitten, haal dan de boete eraf. Geloof dat NL het enige land is, dat deze boete oplegd aan zijn leden.

2. Ik wil Claudia Dijkstra terug als de persoon die artikelen voor de Nieuwsbrief schrijft, want wat stelt de officiele informatiebron van het AVS nu helemaal voor? Het lijkt meer op een Hoefslag, dan een fokkersblad en naar mijn weten is het AVS toch een fokkersclub? Waar is de tijd, dat je met plezier het AVS blad openscheurde, zodra het in de bus lag? De artikelen van Claudia waren altijd zeer informatief en van een heel hoog en uitstekend niveau en correct NLs gespeld. Als het een fokkersblad is, wordt het tijd dat er over de fokkerij geschreven wordt. En niet een hele pagina over een strandrit...

Zo, genoeg mijn vingers gebrand. En Yootha, wat wil jij?

Kijk aan zulke dingen hebben ze nu iets. OK dan!

Sabiy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 22:20

SjaanBanaan schreef:

Hahaha JIJ natuurlijk, ik moet verplicht aan de champagne !!!
Kun je als je me komt ophalen, meteen die twee prinsesjes zien !

Wat de veranderingen betreft, leuke suggesties allemaal, zou een goed begin zijn, maar ik vrees echt dat die weer allemaal in de "meeneemkoffer" zouden verdwijnen als ze geopperd zouden worden aan het bestuur. Hoe dan ook, we gaan er lekker over bomen de 21e, onder het genot van hapjes en champoepel ! Hyper!

SjaanBanaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 22:30

HUH? Sabiy: ik dacht dat je wel via mij zou komen Haha! Anders moet ik via Zeeland terug naar Brabant?? Beetje omweg van zo'n 80 km? Verward

Epoka: Yep, da's precies dus de frustratie die ik met punt 2 probeerde aan te kaarten; je wilt wel en je schrijft braaf én je stuurt ook nog dingen in, precies volgens de regeltjes in een Word bestand en niet meer dan .....woordjes en wat zeggen ze dan??? Fijn dat U er was. Tot ziens en vooral NIET bedankt voor de moeite. En dan nog klagen dat niemand stukken en artikelen instuurd. Nee, vinden ze het gek??? Clown
Au...oliebol...weer een vinger gebrand...

Sabiy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 22:36

Oke oke ik kom wel naar jou hahahahaha ! Kan ik meteen die zwartschimmels en nootmuskaatschimmels van je zien Haha!
Ik Bob wel hoor, begin gewoon meteen met de champagne, dan is die tegen de tijd dat we naar huis gaan wel weer uitgewerkt (ik heb een lever als een spons )

SjaanBanaan

Sabiy: volgens mij moet je bij het AVS hééééél klein beginnen met veranderingen; al zijn het maar deze héle kleine pietluttige frustraties Schijnheilig En er zijn er nog véééél meer, maar ik heb nog maar 7 ongebrande vingers over...en die andere 3 doen errug zeer. Maar als je klein en in het geniep begint, is die meeneemkoffer vast snel vol en dan sjouwen ze zich helemaal leip. OK dan!

SjaanBanaan

Bob jij heen, dan Bob ik terug!

Sabiy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 22:40

SjaanBanaan schreef:

Leuk plan, maar hoe kom ik dan thuis ? Verward

SjaanBanaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 22:45

Epoka: van de daken blijven schreeuwen. Het is de enige manier. Blijven uiten ookal helpt het geen ene kwast. Jij bent het dan tenminste lekker weer ff kwijt. Ban alle frustratie uit je systeem! OK dan! Al moet het 10 keer op een dag tegen die muur van blindheid...hahaaaaa: Da's een mooie: volgens mij is het AVS hardstikke bedrijfsblind.
Au...oliebol...wéér een vinger minder! Haha!
Ik stop, houd geen vingers meer over op deze manier.

SjaanBanaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 22:47

Sabiy"]
[quote="SjaanBanaan schreef:

Leuk plan, maar hoe kom ik dan thuis ? Verward
[/quote]

Te voet? Te paard? hoeveel heb je d'r? moet toch vast eentje tussen zitten die best een stukje kan wandelen? Haha!

Oke...Bob ik heen en jij terug. Die fles champagne die ik meeneem haalt helaas Jaqueline niet! Schijnheilig

SjaanBanaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 22:49

Waar is Diamonds eigenlijk gebleven?? Nu worden er suggesties gedaan, is er ineens niemand meer? Cool

epoka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 22:51

Sjaan, wat kunnen mij m'n vingers schelen. Ik heb ook nog 10 tenen!
Maar wie z'n gat verbrand moet op de blaren zitten en zover krijgen ze het nog wel bij het AVS!
Ik hou m'n mond niet meer, heb ik al tien jaar gedaan, van ach ze bedoelen het heus wel goed en het kost ze toch zoveel tijd. Och best zielig hoor zo'n bestuursfunktie

Sabiy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 22:55

He Sjaan, is mn foto binnengekomen ? Lekkertje he.....?!
Sorry, dit ff offtopic.......

SjaanBanaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 23:03

Epoka: Haha! Haha! Haha! volhouden: de waarheid is hard, ook voor het AVS.

Sabiy: Verhip: ik wist niet dat het een....ROODSCHIMMEL was!!! Haha!
Héle mooie plaat, wat een STUK he? thanx, dikke kus terug! Ik ga de foto denk ik maar ff in de stal ophangen, wie weet worden de meiden dan al vroeg volgend jaar hengstig Pling OK dan! OK dan!

epoka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 23:15

Sjaan: ik wacht eigenlijk ook op antwoord van Diamonds op onze zinnige suggesties, want nu is het nog zonder drank.
Wie weet wat we er de 21ste nog uitkramen, na al die champagne. Ik hoop wel dat Josje meer dan één fles meeneemt.
Trouwens ik kan slecht tegen bubbels! Hik

SjaanBanaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 23:20

Dan doen we toch een flesje Sec ipv het zware werk. Lichte bubbels zijn ook heel goed te pruimen! Haha! Vind ik beter dan de zware zooi, maar da's een kwestie van smaak *LOL*

Diamonds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-03 23:47

Kijk het duurt even , maar nu komer jullie los. Hier heb ik wat aan. En het zal mij ook wel niet lukken om dingen verandert te krijgen, maar samen staan we sterker, toch.
Wat die "boete betreft" ben ik helemaal mee eens. Het kan toch niet zo zijn , dat als je je nek uit steekt over de grens gaat dekken , dat je daarvoor op je vingers getikt mag worden.
Dit is toch in het belang van onze, maar op de eerste plaats mijn eigen fok doel te bereiken.Ik wil vooruit fokken,en ga voor meer type in de eerste plaatsen, dan voor gangen.
Zoals jullie misschien al weten, komt er per Januari 2004 een nieuw paspoort,plus men wordt verplicht te chippen. Elke paard dat vervoert wordt moet dan {in nederland} een chip hebben en een paspoort .
Wat vinden jullie hier van.
Het I.H.W. heeft zijn leden al op de hoogte gebracht, waar blijft het A.V.S.?
Dick.

epoka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 00:05

En Dick kun je al een tipje van de sluier oplichten omtrent de discussieavond in januari?
Als we op de Nieuwsbrief moeten wachten kan het nog wel even duren want die is zoals gewoonlijk weer te laat.

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 00:19

Ondanks het feit dat ik nog steeds arabier loos ben doe ik toch mee vrijdag maar hoe laat eigenlijk? Ik kom uit groningen met de trein vanuit emmen dus carpoolen sabiy heeft denk ik geen zin... Haha!

epoka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 00:20

Tja daar gaan we weer. opnieuw de k..t tegen de krib.
Het chippen is nog geen Europese maatregel en kan niet zomaar worden opgelegd.
Anky van Grunsven weigert het ook, als je een ander alternatief hebt bv DNA-onderzoek kun je er onderuit. Ook ernstige gewetensbezwaren kun je aanvoeren.
Er is een site over dit onderwerp. Antichip.nl o.i.d.
Maar opnieuw is het AVS roomser dan de paus en gaat gedwee mee i.p.v. bezwaren aan te voeren tegen lichaamsvreemde voorwerpen.