Tinker taxatietopic

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

dola

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 15:42

hahaaha Ik ben ook weer wat wijzer Tong uitsteken

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 20:38

Gam heb ik een jaar geleden voor €2500,- gekocht dus het zit aardig in de richting bij de meesten.

RTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 20:38

Niemand die Kado nog gaat taxeren? Clown

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 21:00

Ik doe Kado in cat B...

Haha!

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 21:44

Ik heb voor Jordy ook een stuk minder betaald dan wat er hier genoemd wordt, ik heb Jordy gekocht voor €2250,-, afgelopen december.

Mikado vind ik een hele leuke tinker, kan leuk lopen, braaf. En ik houd ook van het wat lichtere type Schijnheilig. Alleen vind ik de kleur wat minder. Ik zou hem zetten op zo'n 2800.

Jordy oogt trouwens inderdaad groter dan hij is, en op foto's met mij erop helemaal, ik ben zelf maar een ukkie.
Hier een foto met mijn instructeur erop, die is zo'n 1.80 lang, dan zie je wel dat die er een heel stuk bovenuit steekt. Hij heeft overigens zijn beugels nog wel op mijn maat Tong uitsteken
Afbeelding

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 21:44

vind het hel leuk maar taxeer zelf niet op plaatjes. geeft verkeerd beeld vind ik
want dr kom tveel meer bij kijken dan allen een uiterlijk.

Tiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 22:11

Ik moet ook nog steeds Bloos

Ik persoonlijk zal nooit zoveel geld overhebben voor een tink, heb hem zelf voor 1750 GULDEN! gekocht, da's dus 800 euro.

De rest taxeren doe ik echt nog, Kado zou ik ong. hetzelfde zetten als Tiek. Kado is iets jonger, maar ik vind persoonlijk Tiek iets mooier gebouwd. Daar tegenover is kado weer iets groter, maar heeft tiko weer manen Knipoog
Graad van africhting durf ik niks over te zeggen, gezien Tiko nu, en kado nu...(shame on me Knipoog )

Zou ze beide zo rond de 2750 zetten...(al zou ik zelf nooit zoveel uitgeven aan een Tink... Bloos )

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 07:56

Esme_27 schreef:
Flettie: €2300,- Ze is vind ik persoonlijk te luxe gebouwd. Maar verder is het een lief paard die dankzij haar grote maat en 2e premie toch weer wat in waarde stijgt in mijn ogen
Bloos! Esme, toch Lowara had een 2e premie, Flet een 1e Haha! Knipoog

En het valt me op dat er toch veel tinkertje overgeslagen worden tijdens het taxeren Schijnheilig
Vanavond maar eens kijken of ik tijd kan vinden om de laatsten eens goed te bekijken.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 09:29

sorry moet de 2e helft ook nog doen hoor... Bloos vanavond!

Inge_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 12:50

Taxeren vind ik erg moeilijk.
Karakter vind ik heel belangrijk en van plaatjes is dit niet zichtbaar.
Ook vertekenen foto's vaak en heb ik totaal geen idee van de waarde van een tinker op dit moment en wat bepalend is voor de waarde.
Zelf geef ik de voorkeur aan minder grote (rond de 1,50m), vrij grof gebouwde tinkers met veel behang en mooie tekening.
Wel ben ik benieuwd naar wat jullie van Luna vinden.
Merrie van 10 jaar oud, 1,48m hoog, 2e premie bij t nst, bereden, geschikt voor beginners, verkeersmak.
Heeft dit jaar (een erg groot) veulen gehad en aangezien ik haar pas sinds juli vorig jaar heb heb ik bijna alleen foto's van toen ze drachtig was en met het veulen aan de voet of onder de deken.
Zal toch het 1 en ander neer zetten.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ik heb haar voor €2750,- in de verzekering, zit ik dan te hoog, te laag of goed volgens jullie?

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 14:43

tinkerLuna schreef:
Ik heb haar voor €2750,- in de verzekering, zit ik dan te hoog, te laag of goed volgens jullie?

Ik denk dat je wel aardig goed zit. Zou haar zo rond die prijs schatten, misschien ietsje hoger. Mooie tinker!
groets Cindy en Spetter

Inge_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 16:06

Thanx, kun je mij misschien ook vertellen wat je goed aan haar vindt? wat minder goed? en wat totaal niet goed?
Ik overweeg haar nl volgend jaar te laten dekken en ik wil Luna's 'zwakke' punten proberen te verbeteren door een op die punten sterkere hengst erop te zetten.
Daarbij wil ik niet alleen af gaan op de mening van de keurmeesters van het stamboek.

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 17:47

Van een foto is dat moeilijk te zien, een paar goede stand foto's kan je al iets van zeggen wat echt een zwakpunt kan zijn, maar je moet natuurlijk de merrie en de hengst in het echt gezien hebben.

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 18:07

tinkerLuna schreef:
Thanx, kun je mij misschien ook vertellen wat je goed aan haar vindt? wat minder goed? en wat totaal niet goed?
Ik overweeg haar nl volgend jaar te laten dekken en ik wil Luna's 'zwakke' punten proberen te verbeteren door een op die punten sterkere hengst erop te zetten.
Daarbij wil ik niet alleen af gaan op de mening van de keurmeesters van het stamboek.

Ik vind dat ze een mooie bouw heeft. Aardig breed zo te zien, mooi behang, maar echt veel verstand heb ik er niet van hoor. Ik vind het gewoon een mooi gebouwde merrie. Een ander die wat meer geleerd heeft over paarden zal misschien wel anders oordelen hoor, weet niet. Ik oordeel gewoon naar wat ik mooi vind.
groetjes Cindy en Spetter

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 19:54

Mikado: 2000 (vooral zomerexceem vermindert de prijs)
Luna: 3000 (mooie goed gebouwde merrie!!!)

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 21:39

wahah leon, ik had mikado juist op 2750,- vanwege zijn goede rij eigenschappen als dressuur!

Brenda €2000,-
Snowdon €2750,-
Shayla €2800,-
King €2600,-
Baily €2600,-
Kado €2750,-
Luna €2800,-

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 22:21

Pellie schreef:
wahah leon, ik had mikado juist op 2750,- vanwege zijn goede rij eigenschappen als dressuur!

mwah is puur persoonlijk als je kijkt naar dat soort eigenschappen Lachen

ik heb bij alle tinkertjes alleen gekeken naar exterieur en karakter, dit topic is puur schatten vanaf foto's dus men kan er grof naast zitten natuurlijk. De meeste tinkertjes die hier voorbij komen heb ik minstens 1 x meegemaakt, velen meerdere keren, in mijn achterhoofd heb ik dus ook wel n beetje de gangen meegenomen bij mijn beslissingen...

Inge_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 22:24

snowdon schreef:
De meeste tinkertjes die hier voorbij komen heb ik minstens 1 x meegemaakt, velen meerdere keren, in mijn achterhoofd heb ik dus ook wel n beetje de gangen meegenomen bij mijn beslissingen...
Bloos!
Das niet eerlijk, de mijne heb je niet gezien dus weet je niet hoe gewelding haar gangen zijn. *LOL*

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 22:27

tinkerLuna schreef:
Das niet eerlijk, de mijne heb je niet gezien dus weet je niet hoe gewelding haar gangen zijn. *LOL*

jij hebt niets te klagen, jouwes is al geweldig genoeg Knipoog

Inge_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 22:38

snowdon"]
[quote="tinkerLuna schreef:

jij hebt niets te klagen, jouwes is al geweldig genoeg Knipoog
[/quote]
Zo hoor ik het graag, nog meer mensen met dezeldfe mening?
En Leon, kan ik er nu een paar nullen achter zetten? (achter de komma waarschijnlijk)

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 23:08

tinkerLuna schreef:
En Leon, kan ik er nu een paar nullen achter zetten? (achter de komma waarschijnlijk)

Bij welk bedrag? Mijn beloning? Tong uitsteken

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 09:54

Vasthi schreef:
Chubby: 3000 euro, mooie maat, bouw minder (wat waren haar punten voor het exterieur op de keuring?)

Even uit m'n hoofd: 126.... Armbespierde hals, iets met de croupe, draf en stap goed maar iets kort.... Verder niet veel bijzondere op- / aanmerkingen...

Snowdon schreef:
BTW:
(Chubby)
Quote:
Shakyra 1750: jonge merrie, echt pony-maatje maar ik vind Tinkers niet specifiek kinderpony's...

natuurlijk je eigen mening, maar leg eens wat specifieker uit...

Ik vind Tinkers vaak iets te eigenwijs en te sterk om echt als complete kinderpony te dienen. Als er verstandige, ervaren ouderen bijzijn oke, maar mijn definitie van kinderpony is een pony die compleet en alleen door (kleine) kinderen verzorgd/ bereden kan worden.... En ik denk niet dat dat met veel Tinkers kan...

Soxje schreef:
Chubby: mooi type qua bouw maar ik vind 'm wat klein, 1750

Grappig, Chubby meet bijna 1.60!!

Overigens: het is dat ze duur gestald is, maar anders had ik er behoorlijk op kunnen verdienen.... Heb haar gekocht, 2 jaar geleden, voor 3000 gulden (en dat was incl. bekappen, 3 weken stalling en thuisbrengen vanuit Alkmaar)...

Groetjes!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 11:58

klopt leon, we hoeven hier niet als keurmeesters rond te lopen dus zijn de rij eigenschappen ook belangrijk voor mij. Taxeren is handelsgericht toch?

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 18:21

Pellie je hebt Blizz niet gedaan! Grrrrr

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 18:25

Chubby schreef:

Snowdon schreef:

BTW:
(Chubby)
Quote:
Shakyra 1750: jonge merrie, echt pony-maatje maar ik vind Tinkers niet specifiek kinderpony's...

natuurlijk je eigen mening, maar leg eens wat specifieker uit...

Ik vind Tinkers vaak iets te eigenwijs en te sterk om echt als complete kinderpony te dienen. Als er verstandige, ervaren ouderen bijzijn oke, maar mijn definitie van kinderpony is een pony die compleet en alleen door (kleine) kinderen verzorgd/ bereden kan worden.... En ik denk niet dat dat met veel Tinkers kan...

bedoel je daarmee dat je mij te jong vindt om een Tinker te verzorgen/berijden? ..
Of dat ze te klein is?
Ik denk tenminste dat op deze maat (in de toekomst dus) ook gerust volwassen kunnen rijden, ze is stevig genoeg.