Jouw paard: was het ras een bewuste keuze?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

gretoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 13:41

Ik was net gestopt met een leasepaardje, dit werd te duur, ik woonde er een half uur met de auto van af en dit kostte me enorm veel benzine!
dus eigenlijk was ik helemaal niet op zoek naar een paardje,
ik heb wel altijd gezegd, hij/zij moet veel wit hebben.

Op mn werk kwamen een aantal paarden voor de handel en daar stond ''de negro'' ik vond het maar een lomperd.....
maar uiteindelijk is het hem toch geworden. en ben er super blij mee!

wat ik echt niet zou willen een tinker/fjord of haflinger of iets dergelijks..... het zijn leuke paarden maar niet mijn smaak....
verder had ik altijd wel in mn hoofd dat t een kwpner moest zijn.
kleur was niet heel belangrijk, maar veeel wil zou wel gaaf zijn,
helaas is ie zwart met een kolletje en een vlekje op een achterbeen.... maar ach ik ben blij met hm

Suena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 13:01

Ik zit niet zo in de paarden. Maar mijn vriendin heeft een Andalusiër en ik vind het een geweldig paard.
Zo lief en makkelijk!

Romy_Romeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 13:39

Ik wouw een jong bereden paardje, ong 3 of 4 jaar. Kleur eig nooit over nagedacht.
Eerst naar een haflinger gaan kijken, leuk bereden. Toch niks voor mij.
Toen op internet een advertentie gezien met een foto van een uhm ´lelijke´ jaarling.
Mn ouders wouden er niet eens naar gaan kijken, maar aangezien ik er zelf voor gespaard had en bleef aandringe toch maar gaan kijken. Kome we bij de handelaar, staat hij daar achter in een hoekje van zijn stal, een superbange appaloosa jaarling, nooit iets mee gedaan zo van de wei gehaald. Stal ingegaan, voorzichtig gaan kijken. Hij was bang, maar zoo lief. en ja, meteen verkocht. is nu gelukkig uitgegroeid tot een mooie grote appaloosa waar ik nog steeds dolverliefd op ben :D

Cassidy

Re: Jouw paard: was het ras een bewuste keuze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 13:41

Ja het ras van mijn paard was een bewuste keuze. Ik wilde een Quarter en dat werd het ook, omdat ik gericht naar Quarters ben gaan kijken.

Tylermen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 13:55

Ik heb een shetlander gekocht, (ondertussen overleden). Omdat ik haar zo leuk vond, niet kon laten staan en direct verliefd was. Niet echt op haar uiterlijk want supermooi was ze eigenlijk niet. Maar gewoon haar karakter en dat lieve snoetje. Dat deed 't um.. :)

Als ik nu een paardje zou kunnen kiezen, zijn dat 2 rassen en juist tegenover gestelde van elkaar.

Een arabische volbloed, of een koudbloed. De arabier omdat ik wel van een wat heter paardje houd met een beetje (of heel veel :')) uitdaging. En de koudbloed omdat ze juist zo koel in het hoofd zijn..

Rare keuze zei mijn vader altijd, maar dit zijn toch wel altijd mijn favoriete rassen geweest.

Kleur maakt voor mij niet zoveel uit, maar toch het liefste een schimmel of 3-kleur bont. :)

tessyke

Re: Jouw paard: was het ras een bewuste keuze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 13:59

Bij mijn 1ste ben ik voor het (rot)karakter gegaan, paard was ook oerlelijk toen ik ze kocht :D
ze was appaloosa X arabier en ik ben er nog steeds even verliefd op, ze is er ook wel mooier op geworden :P

Ik wilde graag een grote ezel dus die staat er.

Wilde ook graag een shet erbij maar absoluut geen bonte!
Ik wilde een zwarte merrie.
Nja, nu staat hier dus een bonte shet :D

Mijn brabander was een droom en toevallig kwam ik mijn droomveulen plots tegen.
Die staat hier dus ook :Y)

Tomaskok

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 16:40

ik was op zoek naar een:
- Dressuur paard waar ik wetstrijden mee wou gaan rijden.
- super verkeersmak
- rustig maar tog ook wel eigenwijs
- en het liefst een schimmel.

en ik kocht:
- een draver :+
- wel goed verkeersmak
- totaal niet rustig wel eigenwijs :+
- en donkerbruin :=

tja wat kan liefde allemaal wel niet met je doen he!! :o :=

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 16:47

Nee echt niet..:')
Het is wel mijn verzorgpaard, maar ach wat een leukerd toch!
Ik had echt een bloedhekel aan haflingers, snertpaarden, lelijke lompe dingen.
Oh maar die woorden nam ik wel terug hoor :=

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 22:46

Ik en vriendlief zijn aan het kijken om een rijpaard te gaan aanschaffen. Hij heeft zijn paard nog staan, maar om een lang verhaal kort te maken. Paard - kreupel/oud/artrose - au - einde verhaal. Dat laatste moet vriendlief nog even doorheen, maar we moeten kiezen wat het beste is voor het paard. Aangezien we er al een jaar niet mee kunnen rijden, zijn we wel gaan kijken naar de kosten van een nieuw paard aanschaffen.
Maar wat wil ik eigenlijk?

Ik weet dat je bij honden echt iets moet zoeken wat bij jou past. Ben je geen actief type moet je niet voor de dobermann of retriever kiezen bijvoorbeeld. Zo heb je dit ook met paarden neem ik aan?

Vanmiddag toevallig zelf een topic geopend met eigenschappen van verschillende rassen die we allemaal kennen. Dan nog is het heel lastig, want de ene arabier is de andere niet. De ene fjord is ook de andere niet. Bij honden heb je toch wel bepaalde kenmerken die je echt aan een ras kan voorschrijven (water en actief is de ideale combi voor een retriever bijvoorbeeld, en sportief maar dominante baas is ideaal voor een herder). Heb je dit bij paarden ook? Dat je bepaalde karakter eigenschappen aan een ras kan hangen?

Zo zit ik te denken aan een arabier of een tinker. 2 hele verschillende paarden, maar allebei mooi en met de juiste eigenschappen.. moet me er nog eens goed in verdiepen :o
Ik zoek lief, betrouwbaar, teamvorming, niet al te actief, toch wel makkelijk te onderhouden. Ben wel een poetser, maar niet 1 die uren per weer hieraan wil besteden.. pff lastige keuze.