uudje schreef:@ Dakotah, zal hem dan nog niet meteen verkopen, straks je er nog spijt van.
Kun je hem in ieder geval niet nog een jaartje houden, dan kun je ook een beetje zien hoe hij uitgroeit.
Tja kan hem wel houden qua ruimte. Ik heb ook nog een stal vrij dus dat is het probleem niet.
Maar heb drie merries waaronder zijn moeder.
Zijn moeder is trouwens ong. 1m42 en Indy (mijn perlino) is nu al zo'n 1m30, 1m35 en nu 7 maand oud.
Dus groot wordt ie zeker, ik denk wel boven de 1m50 zelfs.
Verder is ie wel een angsthaas, kopschuw maar wordt al wel beter, mams is nogal beschermend geweest en ook jaloers op de aandacht die ik hem geef.
Dus daar wordt het niet makkelijker van.
Maar ja verder is het een schat, een beetje een sukkel (en dan niet negatief) geen hengstemanieren, niet bijten of schoppen.
Hij bijt wel eens heel zachtjes in mijn mouw en dan kijkt ie al zo van, oh dat mag helemaal niet, wat doe ik nou.
Dus ik denk ook als ie bij mams weg is en later gecastreerd, dat het een enorme schat is en net als zijn moeder dol op aandacht en verder rustig karakter, ondanks
het beetje bange wat zijn moeder ook heeft.
Zijn moeder vertrouwt mij volledig en "pikt" dan ook alles van mij wat een ander bijv. niet voor elkaar krijgt.
Ook mams heb ik vanaf veulen en was vanaf het begin "mijn paardje".
En ja omdat Indy zo groot wordt kan ik er zelf makkelijk op rijden straks en ook voor de kids een mooie maat als ze uit hun huidige pony's zijn gegroeid.
Als het een merrie was geweest was het wel duidelijk, maar ja met een hengst vind ik het toch weer moeilijker.
Je zit toch met apart houden e.d. in ieder geval apart van mams.
Maar ja het is zo'n droppie, dus het blijft twijfelen.