Welk ras vind jij nou echt lelijk?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 12:39

Ik houd niet van bont, stippels en vos... Maar er zijn wel uitzonderingen!De enige tinker die ik mooi vind (op Bokt) is Jordy, nu van Supertje. Die is mooi getekend. En bont voor een shet moet ook kunnen! Appalooza's vind ik meestal ook maar niets, tenzij er maar een beetje stippels op bijvoorbeeld kont zitten (alsof het gesneeuwd heeft Haha! ).
Ook sommige vossen spreken me dan weer aan, zo heb ik eens een vosse Andalusier gezien, die was echt Kwijl om te kwijlen.

Verder zie ik meestal niets in iele, smal-genekte paardjes, geef mij maar en stoere vent! Een machopaard voor mij dus... Haha!

robir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 12:44

ik houd niet zo van appaloosa's de smalle pardjes zie ik net zo als idra ook niet zitten

Paduc

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 19:12

Afbeelding
Ik vind het vreemd, dat paardenliefhebbers het gaan hebben over een paard lelijk te vinden. Natuurlijk mag je een voorkeur hebben en dat heb ik ook, maar daarom vind ik niet een paard lelijk, het is net als bij de mens, voor een echte liefde is niet alleen het oog belangrijk. Zeker ik ben gek op die kerel, die hier boven is afgedrukt en is wat de schoonheid betreft mooi bevonden door een jury(reservekampioen bij de nationale kampioenschappen 2002) maar ik vind de paarden, in deze topic afgedrukt, allen hun charme hebben.

Kusia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 21:22

Ik hou niet echt van een paard met ramshoofd en weinig voorpluk. Als er een lange voorpluk is, vind ik het wel mee vallen.
Even over de foto hier boven........ wat heeft hij rare manen, of kijk ik verkeerd?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 01:57

bij alle rassen zijn wel mooie(re) exemplaren te vinden , maar rassen die ik zelf niet zou willenzijn de luxe rassen, dus de warm en volbloeden vallen af(pony en paardenmaat)(kwpn, nrps, ed.)
tinkers vallen voor mij ook af, hoewel ik van de robuuste types houd spreekt de tinker mij over het algemeen niet aan, ik zie veel ramshoofden, tinkers met een slechte niet comfortabele gang
ik zeg niet dat ze allemaal zo zijn, maar de meeste die ik gezien en gereden heb wel
waar ik wel voor ga zijn de ijslander en de fjord
ijslander , moet ik het nog uitleggen? probeer mnaar eens de tölt, wat valt het draven daarna vies tegen
en de fjord , ach je kijkt naar zo'n koppie en je weet precies hoe laat het is, de fjord op mijn werk vanavond ook weer, de ruiter deden het stukje cros rond de berg en vijver en stanley ging even linksaf ipv, rechtdoor even later kwam stanley met ruiter weer tevoorschijn en een overbekende fjordenuitdrukking op zijn smoeltej , ik ben nooit stout hoor, ik heb weer dubbelgelegen om die knol, en dan vooral het gezicht van de ruiter erbij, fantastisch

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 08:02

Ik vind alle rassen wel wat hebben. Voorals nog moet je gewoon op een paard vallen, dat vind ik erg belangrijk. Ik vind ook een heleboel paarden leuk die ik zelf niet zou willen hebben.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 08:24

Door mijn ogen gezien bestaan er geen lelijke paarden. Alle paarden hebben imo zo hun eigen charme en uitstraling.

Paduc

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 10:45

Kusia schreef:
Ik hou niet echt van een paard met ramshoofd en weinig voorpluk. Als er een lange voorpluk is, vind ik het wel mee vallen.
Even over de foto hier boven........ wat heeft hij rare manen, of kijk ik verkeerd?

Zijn manen zijn niet zo raar, maar groeien weer netjes aan. Bij de show in Parijs,WK, waren zijn manen daar afgeschoren en dit is het resultaat vanaf december.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 12:58

Paduc"]
[quote="Kusia schreef:

Zijn manen zijn niet zo raar, maar groeien weer netjes aan. Bij de show in Parijs,WK, waren zijn manen daar afgeschoren en dit is het resultaat vanaf december.
[/quote]
heej hoe heet dat paardje? en wie zijn de ouders? hij lijkt op het paard van mijn vriendin met als moeder linne janetje.....maar die is overleden.... en hoe is de keuring dan afgelopen?

henk_001

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 13:32

ik vind net als de meeste andere dat je als paardeliefhebber niet echt zegt dat je een paard lelijk vind
je vind het ene paard mooier als het andere
en je hebt persoonlijk meer voorkeur voor het eneras als voor het andere ras
maar gelukkig hebben we allemaal een persoonlijke mening en ik denk dat je zoiezo ieders persoonlijke mening moer respecteren
of je het er mee eens bent is een ander verhaal maar dat is dus jou persoonlijke mening
ik ben zelf niet zo gek op shetlanders en hou zelf meer van grote paarden alhoewel onze paardjes ook niet zo groot worden
maar daarom vind ik ze nog wel lief en leuk

henk_001

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 13:33

ps. mooie foto van je paard paduc

Paduc

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 14:00

Citaat:

Turbotinker schreef:
heej hoe heet dat paardje? en wie zijn de ouders? hij lijkt op het paard van mijn vriendin met als moeder linne janetje.....maar die is overleden.... en hoe is de keuring dan afgelopen?
[/quote]

Ik denk, mijn beste turbotinker, dat Fysio's Arabian Rih al Tariq geen familie is van het paard van je vriendin. Tariq is een nakomeling van BalasjowxRiksie en is een Arabisch Volbloed en de naam linne jannetje doet een ander ras vermoeden. Voor een arabier is Tariq vrij groot te noemen 1.60. Op het WK is Tariq 8e geworden en sloot daarmee een heel succesvol jaar af.(zie www.fysioarabians.nl)

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 14:08

oke ,dan weet ik dat...wel mooi paardje is tariq hoor

RodeoGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 09:39

Tryingagain schreef:
Dunne paarden...zoals arabieren of andere volbloedigen...brrr...heb altijd het idee dat ze zo overbreken, of dat je ze tussen je knieen kunt fijnknijpen, hihihi.

Precies!
Heb liever een breder paard (haf,fjord,tink) onder mijn kont.
Bij zo'n smal beestje denk ik ook als ik spring dat als ie neer komt hij zijn benen breekt Verward . Heb het niet zo op smalle paarden. Maar de meeste sportpaarden vind ik wel mooi als ze maar niet te dun zijn.

_DuN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 15:34

Eigelijk hebben alle paarden wel iets moois Maar ik heb t niet zo met fjorden, en paarden met ramshoofden en arabieren ook niet, arabjes kunnen wel de sterren van de hemel lopen maar verder vind ik ze wel mee vallen en iel... Ik heb wel een haflo arab en dat vink wel gaaf, niet te smal en niet te breed en toch ff rustiger net als zijn mama haffie:))

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 10:27

Ik zou niet zo'n groot bakbeest willen van 1.70 met een gigantisch hoofd, die vind ik dus echt lelijk. Voorkeur voor kleuren heb ik niet, elke kleur heeft iets speciaals. Voor ras heb ik wel voorkeur: arabier! Geweldige paarden, met super karakter! OK dan!

Van Fjorden en andere warmbloedpaarden, daar ben ik ook niet echt van onder de indruk. Sommige zijn heel mooi, maar zelf zou ik zoiets niet willen hebben. Meestal zijn deze rassen "worsten op pootjes". Dikke buik, korte pootjes. Er zijn ook uitzonderingen, bewijs staat ook bij mij op stal, die haf vind ik heel mooi nl.

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 15:10

ik vind ze niet lelijk hoor maar ik houd er gewoon niet van en ze lijken allemaal op mekaar :

Tinkers, Shetlanders, Fjorden, Haflingers, Friezen, Groningers en Belgen.

dus eigenlijk alles wat heel grof is ik houd meer van het fijngebouwde ik ben ook niet kapot van KWPN-ers.

Ik vind echt geen een paard lelijk maar eentje spande de kroon bij ons op de manege, die is er overegens niet meer dat was een hele grote, grove, dikke tinker met een heel grof groot hoofd!! die was echt lelijk maar voor de rest zijn het allmeaal schatjes maar heb je zo je voorkeur!!

vanity

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 15:37

het ras wat ik minder leuk vind zijn ijslanders, maar eigenlijk zijn alle paarden mooi of speciaal op hun manier!

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 15:46

Symmetje schreef:
Ik zou niet zo'n groot bakbeest willen van 1.70 met een gigantisch hoofd, die vind ik dus echt lelijk. Voorkeur voor kleuren heb ik niet, elke kleur heeft iets speciaals. Voor ras heb ik wel voorkeur: arabier! Geweldige paarden, met super karakter! OK dan!

Van Fjorden en andere warmbloedpaarden, daar ben ik ook niet echt van onder de indruk. Sommige zijn heel mooi, maar zelf zou ik zoiets niet willen hebben. Meestal zijn deze rassen "worsten op pootjes". Dikke buik, korte pootjes. Er zijn ook uitzonderingen, bewijs staat ook bij mij op stal, die haf vind ik heel mooi nl.

heej ik wil niet vervelend doen he maar scheld jij tinkers e.d uit voor WARMBLOEDJES?! hmzzzzz......... wat vind ik hiervan? naja ik zal het je vergeven *LOL* *LOL* *LOL*

Tin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 16:01

Tja.. ik vondt Tinkers echt stomme dieren.. totdat ik er zelf eentje kocht Haha!
Nu ben ik er helemaal weg van..
Tuigers vindt ik eigenlijk ook best lelijk.. eeuhmm. zelf heb ik nu een Kwpn Tuiger Haha! en ik vindt haar best mooi..en de gangen zijn om te kwijlen!
Zelf vindt ik Fjorden niet mooi..
Gewoon altijd dezelfde kleur..
Ook bij haflingers en friezen ..die hebben ook altijd dezelfde kleur..
Alleen heb je bij haflingers dan nog de bles die ze apart maakt..
Verder vindt ik bijna alle paarden wel mooi behalve paardjes met een ramsneus..

Kusia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 16:02

Mensen, mensen, mensen, laten we elkaar geen verwijten maken als iemand iets zegt wat je niet echt aan staat.

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 19:06

Ik heb bij mijn weten geen ras in mijn hoofd wat ik eigenlijk helemaal niet mooi vind.
Eigenlijk vind ik alles wel mooi

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 19:41

Zullen we nu ophouden met het afkraken van andermans 'droompaarden'. Elk paard ongeacht het ras heeft zijn positieve punten. Je zou beter kunnen vragen wel ras het mooiste is. Maar nog beter wel ras het beste bij jou past.

Kusia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 20:12

Coby schreef:
Zullen we nu ophouden met het afkraken van andermans 'droompaarden'. Elk paard ongeacht het ras heeft zijn positieve punten. Je zou beter kunnen vragen wel ras het mooiste is. Maar nog beter wel ras het beste bij jou past.

Je moet het niet als afkraken zien. Mensen geven hier hun mening en dat wordt hier gelukkig door de meeste mensen geaccepteerd.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 20:41

Ja, Kusia je hebt natuurlijk wel gelijk, een iets te overdreven reactie op dit topic, maar voor mij toch de waarheid.
Ik vind namelijk dat dit topic niet hadden moeten bestaan, elk paard ongeacht zijn ras kan zijn positieve punten. Zelfs een Tinker (waar ik zelf niet zo gek op ben) kan een prachtige dressuurproef rijden.