Welk ras sla jij al kwijlend af?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 21:53

Mizora schreef:
Ik denk dat de meeste mensen Moderne (of Wedstrijd) dressuur bedoelen als de dressuur zeggen, en niet klassieke dressuur, welke toch vaak echt wel als een aparte tak van sport wordt gezien.

Ja en de WEG in Kentucky is toch de moderne wedstrijd dressuur sport of niet? Evenals de Olympische Spelen? En Withaker is toch ook een échte springruiter?

arun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 23:32

Leuk topic maar best opvallend hoeveel mensen hun droompaard/ras laten staan op basis van vooroordelen die dan vaak nog niet kloppen op de koop toe.

Barokke paarden zijn in fundament gefokt voor de hoge dressuur ... vooroordeel niet geschikt voor de dressuur ??? Dat de moderne dressuur aangepast is aan het huidige fokproduct van de warmbloedstamboeken omdat ze de echte hoge dressuur niet aankunnen lijkt mij eerder de juiste verwoording.

Arabieren pittig ... tja 't zijn volbloeden maar geef mij maar liever een de coole arabier dan de hedendaagse KWPN volgepompt met engels volbloed en diens vaak explosief karakter. Moet je maar eens naar een endurance gaan zien. Bij de massa start van 160km zie daar gans die bende samen staan om te vertrekken, probeer dat maar eens met eender welk ander sportpaardenras dat zo hoog getraind en gevoederd is.

Ahkal Teke ... te klein die gaan best over de 1.60 dus te klein kan je dat toch niet noemen (ben zelf 1.90 en rij momenteel een Shagya Arabier van 1.59 dus wat is te klein).

Wat ik ooit nog wil op stal is een mooi zwarte Trakhener in het oudere type met veel arabisch of shagya bloed en minimaal engels bloed ... nog niet gevonden maar zoek voorlopig niet want de stallen staan vol en de beurs is leeg.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 23:35

BailyKarlos schreef:
Een showarabier! Met zo'n echte dish.
Maar dat zal nooit wat worden zo'n smal klein paardje. Ik kan mijn lange stelten er 3x keer omheen slaan, vrees ik. :=

Op deze ben ik helemaal verliefd: Magnum Psyche <3 :
[video]http://www.youtube.com/watch?v=skYDLfhChkI[/vieo]
[img]http://midwestarabian.com/z_photos_old/results/2005/mp_dcb.jpg[/im]

Je weet dat Magnum Psyche verbouwd is he :+ o.a aan zijn dish, hals en nog iets :+

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 23:37

Moeilijk :+ Ik vind alle paarden wel iets hebben :D

Ik ben zelf gék op Paso Fino's, maar ze zijn ook peperduur! Dus ik ben bang dat ik die zou moeten afslaan vanwege de prijs ;(

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 23:40

Een mooie welsh A <3
Daar kan ik echt met heel veel plezier naar kijken, maar ik zou er geen kopen want ik heb er niets aan. Veel te klein en ik vind met de kar rijden eng.

Gelukkig kwijl ik nog het meeste van een mooie rastypische tinker :D

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 23:46

Juangi schreef:
Marwari idd en die paarden met die krulletjesvacht (naam vergeten :+) allebei te duur, maar zo ontzetten gaaf!

En ach, normaal stond er altijd nog een Iberisch paard op mijn lijstje vanwege de prijs, maar die mag ik nu afstrepen <3

je bedoeld de curly? ;)

Unseen

Re: Welk ras sla jij al kwijlend af?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 23:48

Een Mangalarga Marchador. :+: Daar kun je mij echt bij opvegen. Helaas geen geld en geen tijd voor het diertje, maar ooit... ooit...

En een Australian Stock Horse. Die er waarschijnlijk nooit zal komen omdat de importkosten zo hoog liggen. (En de prijzen van de paarden die momenteel al in Europa zijn zo mogelijk nog hoger).

lovestobias_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 23:50

jeetje wat noemen jullie veel rassen op waar ik eigelijk nog nooit van heb gehoord :P

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 23:58

lovestobias_ schreef:
jeetje wat noemen jullie veel rassen op waar ik eigelijk nog nooit van heb gehoord :P

Haha, ja inderdaad!
ik vind friezen erg mooi maar te (stijf en te lui) voor mij.
ik heb nu een kwpn waarvan mensen ook vragen waarom ik mijn fries zijn sokken er af heb geschoren }:0

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 00:11

ik kwijl bij arabiertjes, en heb zelf een hele knappe arabierenmeneer :D
maar er nog eentje bijnemen zal niet gaan, geen euro's genoeg voor het onderhoud :')

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 00:18

arun schreef:
Ahkal Teke ... te klein die gaan best over de 1.60 dus te klein kan je dat toch niet noemen (ben zelf 1.90 en rij momenteel een Shagya Arabier van 1.59 dus wat is te klein).

Ik vind dat niet mooi staan :o

Ze zijn vrij smal gebouwd en ik heb mega lange benen. Ik vind dat mooier staan op een Gelderse van 170.

Neemt niet weg dat ik ze altijd erg mooi heb gevonden. Prachtige hoofden en die mooie kleuren <3 Dat velletje van satijn. <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 00:22

Ik sla geen enkel ras al kwijlend af.
Een ras waar ik wel enorm van kan kwijlen, maar die helaas nooit in mijn bezit zal komen is een ijslander of shire. Ijslanders omdat deze gewoon te duur zijn en ik er geen ervaring mee heb met de extra gangen, en shires omdat ik dan een mega exemplaar (minstens 1.90 stokmaat) zou willen, en ook daar het geld dus niet voor heb.. Van die 2 gaat mn voorkeur toch echt naar de reuzen, maar allebei kan ik mega van kwijlen!

Friezen en shetlanders ga ik ook van kwijlen, maar die heb ik al! :~

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 00:31

Een prachtige russisch gefokte arabier.. :o Gewoon omdat ik te groot en te zwaar ben om erop te rijden.. En ik vind het een schande om een paard als deze voor een kar te zetten! :P

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 06:20

roybrit schreef:
lovestobias_ schreef:

Haha, ja inderdaad!
ik vind friezen erg mooi maar te (stijf en te lui) voor mij.
ik heb nu een kwpn waarvan mensen ook vragen waarom ik mijn fries zijn sokken er af heb geschoren }:0

eh...friezen te stijf en te lui?
echt niet...als je ze goed rijd juist heel soepel en werkwillig...ik heb tot nu toe nog geen stijve en luie friezen gehad/gereden...

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 07:21

Vind je dit stijf en lui roybrit? ben zelf ook groot fan van Friezen, maar hoe jij op lui en stijf komt... geen flauw idee!
Afbeelding

Lipstick

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 08:37

Nou idd... mijn fries is alles behalve stijf en lui!
Dus dat is lang niet altijd zo.

Maar ik wil nog wel graag een quarter, die vind ik erg mooi. Wel even sparen..
Maar mn eigen blijft toch het mooist en is mijn droompaard!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 08:47

Een Pools gefokte arabier :j
Maar vanwege mijn gewicht en lichaamsbouw is dat plaatje niet zo mooi.
PRE vind ik ook prachtig, maar dat liet het budget niet toe :+
Daarom heb ik gekozen voor een haflinger met barokke bouw :D

Sarcasm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 08:48

Loiz schreef:
Vind je dit stijf en lui roybrit? ben zelf ook groot fan van Friezen, maar hoe jij op lui en stijf komt... geen flauw idee!
Afbeelding

Maar dan zoek je ook een foto. :p

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 08:50

xSOULSISTER schreef:
En ook nog zo, dat ik een hengst het mooiste vind.
En dat een hengst totaal niks voor mij is.
Ook staat PRE's bekend met hun 'maaien'. (De manier hoe ze lopen)

Het zijn leuke paarden Maar bewegen toch anders dan een kwpn waar je dus vervolgens op afgerekend kunt worden..
PRE's zijn meer geschikt voor de klassieke en academische rijkunst en dat is niks voor mij. :)

Een PRE hengst is niet echt te vergelijken met een KWPN hengst.
Mede door het geweldige karakter wat ze hebben.
Ze zijn zo fijn getuned dat ze op minimale hulpen reageren.

Het maaien wat overigens Campaneo heet doet niet iedere PRE.
Dit is er (door het toenemend aantal wat in de reguliere sport loopt) steeds meer uitgefokt.
Mijn PRE doet dit namelijk ook niet en heeft keurig mooie recht gangen.
http://94.100.119.247/971550001-9716000 ... _6Qnw.jpeg

Ze bewegen idd iets anders, ze komen veel makkelijk bij elkaar namelijk.
Iets wat juist heel erg in je voordeel werkt!
Het sluitvermogen van een PRE is fenominaal!
Afbeelding

En dat je niet mee kan komen in de reguliere sport is dus ook absoluut niet waar.
Er zijn ontzettend veel PRE's die in het hoogste niveau van de basissport lopen.
En ook in de lichte en zware tour zie je ze steeds meer.
Vergeet niet dat ook de grenzen voor import nog niet zo lang open zijn om hier in NL veel PRE's naar de Grand Prix op te leiden.

Hoe dan ook, ik ben fan :D

Cahill

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 08:52

Er staat een schitterende Oldenburger hier op stal met een beweging en afstammeling waarvan je kwijlt. Ik zal hem nooit kopen. Waarom niet.... Een bedrag van 6 cijfers!!!!

Sarcasm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 08:56

Kelly_Taco schreef:
Een PRE hengst is niet echt te vergelijken met een KWPN hengst.
Mede door het geweldige karakter wat ze hebben.
Ze zijn zo fijn getuned dat ze op minimale hulpen reageren.

Het maaien wat overigens Campaneo heet doet niet iedere PRE.
Dit is er (door het toenemend aantal wat in de reguliere sport loopt) steeds meer uitgefokt.
Mijn PRE doet dit namelijk ook niet en heeft keurig mooie recht gangen.
http://94.100.119.247/971550001-9716000 ... _6Qnw.jpeg

Ze bewegen idd iets anders, ze komen veel makkelijk bij elkaar namelijk.
Iets wat juist heel erg in je voordeel werkt!
Het sluitvermogen van een PRE is fenominaal!
Afbeelding

En dat je niet mee kan komen in de reguliere sport is dus ook absoluut niet waar.
Er zijn ontzettend veel PRE's die in het hoogste niveau van de basissport lopen.
En ook in de lichte en zware tour zie je ze steeds meer.
Vergeet niet dat ook de grenzen voor import nog niet zo lang open zijn om hier in NL veel PRE's naar de Grand Prix op te leiden.

Hoe dan ook, ik ben fan :D

Oh wauw wat is die van jou mooi! Ik wil er ook een. <3
Haha, maarja weet je in Nederland misschien stallen waar ze PRE's verkopen?
Want ik denk niet dat mijn moeder zin heeft om helemaal naar Spanje af te reizen voor een paard.
:=

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 08:57

Ik kan helemaal verliefd worden op een geweldig getekende paint of een buckskin quarter ;)
Ooit wil ik er zelf nog 1 aanschaffen maar ben nog steeds aan het bek vechten met vriend lief,... ;) Ik ga toch voor die quarter maar meneer wilt een paint..

En mijn eigen paardje natuurlijk , 1e keer dat ik een tinker zag dacht ik ... dat wil ik ook . Zodoende kwam mijn kanjer :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 09:03

Ik vind zelf de kleine maat Welsh heel erg leuk, maar aangezien ik zelf wel wil kunnen rijden en ik geen 10 meer ben gaat dat niet passen.
(dit soort types http://www.pony.at/hengstanerkennung/Al ... anny01.JPG)

Al moet ik zeggen dat ik bij mijn eigen vuilnisbakkenraspony ook meteen verliefd was (zowel op zijn karakter als op zijn bouw en uitstraling) :j

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 09:03

xSOULSISTER schreef:
Oh wauw wat is die van jou mooi! Ik wil er ook een. <3
Haha, maarja weet je in Nederland misschien stallen waar ze PRE's verkopen?
Want ik denk niet dat mijn moeder zin heeft om helemaal naar Spanje af te reizen voor een paard.
:=

Er zijn hier in NL genoeg stallen die de PRE verkopen.
Ik heb mijn PRE bij Buena Suerte in Beekbergen gekocht.
Ze heeft op dit moment een advertentie op marktplaats staan.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 09:08

Een volledige gelderse (liefst dan ook nog zwart met vier witte benen en een grote bles). Ik vind ze bloedmooi, maar niet helemaal geschikt voor mijn doel. Een paard met gedeeltelijk gelders bloed en gedeeltelijk rijpaard-gefokt, met dezelfde aftekeningen.. kom ik helaas niet vaak tegen.