Ik moest een hele brave.
Heb op een draver (hoogbejaard) gereden en die deed voor galopperen en achter draven

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
DendroFleur schreef:Ik zou ook geen draver willen omdat ik dressuurwedstrijden wil rijden. Een draver heeft een andere manier van bewegen dan bijv een KWPN-er en het kost waarschijnlijk meer moeite van mij en het paard, om de oefeningen goed uit te voeren.
Maar als je recreatief wilt rijden, dan lijkt me een draver geen probleem. Zeker niet omdat ze vaak goedkoop in aanschaf zijn.
xxconchita schreef:Ik ken iemand die geen draver wilt omdat ze niet goed verkopen als je ze niet meer hoeft misschien ligt het daar aan ??
Dekloktikt schreef:Ik heb een draver, ben er M1 dressuur mee bij de paarden (d-pony) en start binnenkort M2! Dier heeft spectaculair beengebruik in de draf.
lillytjuh schreef:Ik ben van mening dat je een paard nagenoeg alles kunt leren wat je wil. Mits je er genoeg tijd en energie in steekt. Maar de meeste mensen willen een kant en klaar paard en hebben niet de fut er veel tijd en energie in te steken. Ik ken dravers die een erg leuke dressuurproef lopen, ik ken friezen die een leuke sprong maken. Het is om het even denk ik. Zoals hierboven beschreven staat hebben sommige dravers een super mooie draf, hier kun je wel punten op scoren in een dressuurproef. Dus het is maar net hoeveel tijd en energie je er in steekt en hoe lang het paardje op de baan heeft gestaan.