KWPN-taxatietopic, max. 2 foto's!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 20:49

Dat kan best hoor Kaitlin, maar vanaf een foto is het ook wat lastig. Als ik je paard in het echt en in beweging zie dan, zeg ik misschien ook wel wat anders. :)
Enneh, daar gaat hij absoluut niet voor weg. :)

Anoniem

Re: KWPN-taxatietopic, max. 2 foto's!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 21:19

Kaitlin; €22.000 ben nu ook erg benieuwd of ik in de buurt zit! Ik heb je een keer in het echt zien rijden, al wel een paar jaar geleden, maar ze kan echt geweldig lopen! Daarbij is ze ook nog mooi!
Pr_billyboy; €4.000 door de leeftijd en ze niet zo’n hoog niveau heeft.
Bright moon; €6.000 vind het een heel leuk model paard. Fijn achterbeen gebruik ook! Alleen mag wel wat meer van achter worden gereden omdat hij nu wat op de voorhand valt. Vooral in galop!
Winston; €12.000 wat een mooi beest!

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 22:42

__ marloes: Jaa ik kan jou ook nog wel herinneren! Heb jij niet ooit geschreven op den goubergh bij die vrouw die mij een 9 voor mijn draf gaf? Daar hebben we het hier op bokt nog eens over gehad volgensmij! longggg time ago! :D

KarinvdM: Ik denk dat ik jou commentaar dan ook maar op mezelf toepas!haha! Foto's zijn erg moeilijk te beoordelen,geloof het tevens graag dat het een weggeef prijs zou zijn!

Wacht weer op nieuwe paardennnnnnn!!

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 08:59

oooh dan plaats ik er nog wel 1 :D

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 14:01

Bright Moon: €6000.
Winston: €20000.

Wimbledon van de Rheehoeve.
05-05-2003, 1.64m groot.
Vader: Havidoff (keur)
Vaders vader: Clavecimbel (keur)
Vaders moeder: Zabien (ster pref prest)
Moeder: Cessna (ster sport)
Moeders vader: O.Mozart (Stb)
Moeders moeder: Jufilama (ster)
http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=118750
Wimbledon is een erg fijne merrie. Ze is zeer braaf en kalm in de omgang, met rijden erg werkwillig en gemotiveerd.
Ze is nu een paar maal door mij uitgebracht in de B dressuur, dat vond ze nog erg spannend maar ze was heel braaf. De bedoeling is richting het sportpredikaat dressuur te rijden.
Voor een dressuurpaard kan ze ook redelijk springen, ze vindt het ook heel leuk. Ze stopt niet en geeft de ruiter heel veel vertrouwen.
Ik ben een echte angsthaas en heb "al" 80 cm met haar gesprongen. Onder een andere ruiter is ze ook zonder moeite over de 1.10m gevlogen.
De reden waardoor ze nog niet zo ver is in de (dressuur)sport is vanwege twee veulens.
Een hengst van Johnson uit 2007 en een merrie van Florencio uit 2008. Beide zijn net zulke betrouwbare goedzakken als Wimp en lijken veelbelovend.
Ze is nog geen ster, als driejarige is ze naar de keuring geweest maar was nog te jeugdig. Het was 'm net niet. ^)
De mensen van de keuring zeiden dat we het gewoon weer moesten gaan proberen, en dat wil ik ook doen (2010).
Wimpie schrikt zowat nergens van, is verkeersmak, trailermak en lekker koel in haar hoofd, geen ondeugden en stalgebreken.
Ideaal voor de overgang van pony naar paard.
Ze is klinisch en RX goedgekeurd. Mochten we haar nog eenmaal RX laten keuren en dat opsturen, dan zou ze een PROK predikaat krijgen (allemaal 1'en en een 2).
Afbeelding
Afbeelding

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 14:54

Wimbledon: €5000/6000 word al 7 en is B dressuur, nog geen predikaten,wel erg leuk paard! :D

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 14:57

Wimbledon: Leuk paard om te zien. Mooi papier ook. Jammer dat ze zelf nog geen predikaten heeft en niet al wat verder in de dressuur is.. 5000 euro

Wel erg leuk paard trouwens! Gaat er zeker komen! :)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 18:21

Wimbledon 5500

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 18:35

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 19:09

Bright Moon: 7000
Winston: 20000
Wimbledon: 5000
Aldo: 10000

Vorstin:
Polansky x keur prestatie sportmerrie v. Flamingo
1.61m , 03-03-2002 (7 jaar dus)

Vorstin heeft tot 2008 bij de pony's gelopen vanwege haar grootte en de leeftijd van de ruiter. Daar is ze M1 dressuur, L springen en L SGW geweest. Sinds 2009 loopt ze bij de paarden: M1 dressuur, B springen en B SGW. Momenteel loopt ze in training in alles een niveau hoger, dus M2 dressuur, L springen en L SGW. Ze beheerst ook de wissel.
Vorstin is een redelijk nuchter paard, fijn te rijden en pakt alles lekker makkelijk op. Met springen en crossen wordt ze erg enthousiast en gaat ze er helemaal voor.

Standfoto: http://i285.photobucket.com/albums/ll58 ... ore421.jpg
Galopfoto: http://i285.photobucket.com/albums/ll58 ... orssel.jpg
Crossfilmpje: http://www.youtube.com/watch?v=yTjdWdV_HFo
Crossfilmpje: http://www.youtube.com/watch?v=IDcCJGxO4E4

Afbeelding

Afbeelding

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 19:23

Aldo 12000
Vorstin 10000

nynkeline

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 19:51

Winston: 22000
Wimbledon: 6000
Aldo: 12000
Vorstin: 10000

A-Zoo (Adorien)
Prestige VDL x Jazz x Roemer
Moederlijn is: Ster x Ster pref x Keur Pref
Halfbroer (Bolero) van de hengst Uptown is een 2e bezichtigingshengst, halfbroer (Zo Special) van de hengst Special D is een 3e bezichtigingshengst
1,75 m en 4 jaar weet haar geboortedatum niet eens uit mn hoofd :o
Loopt op dit moment L1 dressuur (debuut direct 1e met 201) Is iets langer dan een half jaar onder het zadel, is toen uit het land geplukt vanwege haar grootte dus een jaar langer laten staan.
Hierdoor ook nog niet uitgebracht op een Keuring
Is klinisch gekeurd, wil haar nog wel röntgenologisch keuren maar moet eerst even sparen.
Is de bedoeling dat ze volgend jaar naar de keuring gaat en mee gaat lopen in de PAVO cup voor 5-jarigen.
Lief paard in de omgang, in principe ook met rijden maar is geen beginnerspaard.

Afbeelding

Afbeelding

noomie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 21:53

Vorstin: 10.000
A-Zoo: 12.000

duodenum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 20:00

Wimbledon: Het is zonde dat deze merrie nog maar B dressuur loopt met haar 7 jaar, dat is zeer zeker een minpunt mocht je haar willen verkopen. Vind haar onder het zadel (op deze foto) een beetje simpel in haar beweging, ook vind ik dat ze net dat beetje maat mist. Ik schat haar op € 5000,-

Aldo: Lijkt een fijn paard te worden, fijne beweging en een mooi type. PROK is altijd mooi meegenomen, vooral in de verkoop. Mist naar mijn mening wel een beetje maat, maar toont wel onder het zadel. Ik schat hem op € 15.000,-

Vorstin: Zonde van de maat, dat is toch vaak een minpunt bij het verkopen. Wel een mooi allround paard, en dat is weer interessant voor de verkoop, ze heeft iemand op alle vlakken iets te bieden. Toont op de draffoto ook een relatief fijne draf. Ik schat haar op € 9500,-

A-Zoo: Wat een ontzettend leuke merrie zeg! Als ze röntg. nou ook 100% is heb je een fijn paard voor de verkoop. Ze heeft maat, een mooi type en beschikt (zover ik op de foto's kan zien) over een fijn bewegingsmechanisme. Met ook nog eens zo'n afstamming is het feestje helemaal compleet haha. Vind het moeilijk om haar te schatten, maar denk toch wel tussen de € 15.000 en € 20.000,-.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 17:25

Vorstin: 8000
Niet zo groot, wel goede prestaties, mooi papier, en erg allround
A-Zoo: 9000
Mooie merrie, lang gelijnt, mooie afstamming.

Moderatoropmerking:
Te taxeren paard verwijderd, NRPS-ers horen thuis in het NRPS-taxatietopic.

zosja24

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 00:50

nynkeline ik denk rond de 8000
supper mooi beestje ook!!

zosja van´t hakenbosch
dressuur M
springen niet begonnen
stamboom

vader solitair
v vader voltaire
m vader nigrante

moeder tara van t´hakenbosch
v moeder samber
m moeder naomi nakomeling van havel

zwart bruin geen aftekeningen 1e prem noordholland veulens spring
supper lief karakter erg mooie gangen uitstekende draf en zekers geen kleine achterhand
kan piaf en word al hoger op gebracht in de lessen met hoge oefeningen en beheerst de
piaf uitstekend
wij hebben haar kunnen verkopen voor 10.000 bijna jaar terug toen had ik haar net 3 weken
toen was ze net beleerd
filmpje heeft verschillende foto´s ik moet binnen kort nieuwe maken maar ze zijn van ouder dan september
de rij ervaring is al streng verbeterd toen die tijd kreeg ik nog geen les namelijk

nynkeline

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 11:37

Grappig om de reacties te lezen maar voor 8/9 duizend mits ze röntgenologisch goed is gaat ze niet weg :)

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 11:51

zosja24 schreef:

Je moet minimaal 2 paarden taxeren, voordat je de jouwe mag laten taxeren ;)

zosja24

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 12:58

Snoekiej schreef:
zosja24 schreef:

Je moet minimaal 2 paarden taxeren, voordat je de jouwe mag laten taxeren ;)

ja weet ik maar ik kan geen foto´s neer zette want mijn oude pc is kapot en daarom het filmpje want ik heb niks anders

zosja24

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 13:00

[quote="zosja24"]nynkeline ik denk rond de 8000

zosja van´t hakenbosch
5 jaar word in april 6
dressuur M
springen niet begonnen
stamboom

vader solitair
v vader voltaire
m vader nigrante

moeder tara van t´hakenbosch
v moeder samber
m moeder naomi nakomeling van havel

zwart bruin geen aftekeningen 1e prem noordholland veulens spring
supper lief karakter erg mooie gangen uitstekende draf en zekers geen kleine achterhand
kan piaf en word al hoger op gebracht in de lessen met hoge oefeningen en beheerst de
piaf uitstekend
wij hebben haar kunnen verkopen voor 10.000 bijna jaar terug toen had ik haar net 3 weken
toen was ze net beleerd
de foto´s zijn van mei en dat wat een L2 wedstrijd
ik hoop dat het duidelijk zat ismaar ze loopt nu al veel beter
Afbeelding
Afbeelding

nynkeline

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 13:46

Je moet minimaal 2 paarden van anderen taxeren voor je je eigen neer zet dat bedoelt snoekiej dus heeft niks met foto's te maken ;)
Je hebt alleen mijn paard getaxeert en moet dus nog één.

zosja24

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 13:54

Vorstin: 12 000 erg mooie hals!!

BelleA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 22:16

A-zoo : Goed gebouwd paard, ziet er netjes uit. Goede bloedlijnen, fijne maat en jong met goede wedstrijd ervaring. ik zou haar taxeren op 10.000 tot 12.500 euro.
Vorstin : Mooie merrie zeer veelzijdig en bewezen in verschillende takken van de paarden sport. Goede afstamming. MIsschien iets aan de kleine kant (ik zelf vind het een prima maat maar de meeste mensen vinden het te klein) ik schat haar op 8000 tot 10000 euro
Aldo : Zeer mooie ruin met mooie bloedlijn. Goede leeftijd en presaties , kan ver komen ik schat hem op 12.500 tot 15.000

Nu zou ik graag wel is willen weten wat jullie mijn paardje waard vinden..

Naam: Belle Allure
Geslacht: Merrie
Stokmaat : 1.63
Geboorte datum : 12-03-2006 (3 jaar dus)
Vader : Tenerife VDL
Vaders Vader : Rapael
Moeder : Passie
Moeders Vader : Boreas.
Spring gefokt
Niveau : Zadelmak sinds eind september serieus aan het rijden. Sinds begin december serieus opgepakt.

Belle is een onwijs lieve merrie. Ze is met rijden heel koel en wil altijd!! voor je werken. Ze word zelf chagerijnig als ze niks mag doen.
In de omgang kan ze wel wat heter zijn maar dit is zeker niet te merken tijdens werk. Ik heb haar nog niet laten keuren. Dit ga ik van de zomer doen. Ik ben dan ook van plan om mee te doen aan de KWPN merrie keuring voor 4 jarige spring merries.
Nou ben benieuwd wat jullie er van denken

Dit zijn de meest recente fotos. Ze is alweer anders geworden met rijden.

Afbeelding
Afbeelding

zosja24

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 17:15

[quote="BelleA"]A-zoo : Goed gebouwd paard, ziet er netjes uit. Goede bloedlijnen, fijne maat en jong met goede wedstrijd ervaring. ik zou haar taxeren op 10.000 tot 12.500 euro.
Vorstin : Mooie merrie zeer veelzijdig en bewezen in verschillende takken van de paarden sport. Goede afstamming. MIsschien iets aan de kleine kant (ik zelf vind het een prima maat maar de meeste mensen vinden het te klein) ik schat haar op 8000 tot 10000 euro
Aldo : Zeer mooie ruin met mooie bloedlijn. Goede leeftijd en presaties , kan ver komen ik schat hem op 12.500 tot 15.000
quote]

waarom geen reactie op de mijne

BelleA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 17:29

srry! helemaal vergeten : Ik vind die van jou idd wel 10.000 euro waard. Goede stamboom. Goed gebouwd en bewezen in de sport. Leuke uitstraling!