Hét Engelse Volbloeden topic!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 22:15

Lauss_ schreef:
Oh jeetje euridicey, ziet er idd uit alsof ze ergens flink last van heeft..

Ik heb me opgegeven voor een oefencross 2 april! Ik ben echt nu al ontzettend zenuwachtig, wordt onze eerste oefencross!

Ah waar ga je heen?

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 22:28

Ik val even binnen met het nieuws dat mijn hand niet geopereerd moet worden en in het beste geval over 2 weken in een brace mag *\o/*

kyrkelover

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 22:32

Wat een goed nieuws!
Hopenlijk snel weer aan de gang.

Lauss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 22:37

Wauw wat fijn katyatje!! Super goed nieuws! *\o/*

Kyrkelover: Gorssel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 13:01

Sintara schreef:
En ijzers zorgen ervoor dat ze vanalles niet voelen, maar dat betekent niet dat ze geen diepgaande problemen opdoen. Ik heb bv een onderzoek gelezen dat paarden op ijzers veel meer hoefzweren etc hebben dan paarden zonder, alleen voelen ze dat gewoon niet.

Dit bedoel ik niet als promo om een paard van de ijzers te halen, het is alleen wel iets om in je achterhoofd te houden.
Correlatie impliceert geen causatie. :) Er zijn legio redenen waarom hoefzweren vaker voorkomen bij paarden op ijzers, waaronder: veel paarden staan op ijzers omdat ze geen fantastische voeten hebben. Om echt een goede vergelijking te kunnen maken, zou je paarden met goede voeten eerst blootvoets moeten houden en daarna op ijzers en dan vergelijken. En ook met ijzers voelen ze die hoefzweren wel degelijk zitten.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 15:05

Dat bedoel ik, soms worden paarden met (medische) reden beslagen, omdat ze het probleem daarmee niet meer voelen. Het probleem wordt er alleen meestal niet mee opgelost, alleen gemaskeerd.

Wat niet perse slecht is trouwens, ik draag zelf ook contactlenzen bijvoorbeeld :P

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 15:13

Nah, in dit geval gaat mijn paard beslagen worden, omdat we daarmee de manier van landing gaan veranderen, en haar dus beter laten bewegen.

Ook in het geval van een dunne zool (wat genetisch bepaald is) kunnen ijzers echt een uitkomst zijn. Meer comfort voor je paard. Ik ben een voorstander van blootsvoets, maar ik heb er echt heel weinig problemen mee om het mijn paard comfortabeler te maken.

De meeste smeden in het geval van ijzers bekappen ook korter, waardoor juist zaken als zweren veel sneller opvallen.
Ik heb er ooit een gehad met rotstraal waar we met natuurlijk bekappen maar niet vanaf kwamen. Uiteindelijk door een hoefsmid laten uitsnijden en omdat de straal echt korter moest dan comfortabel was, er tijdelijk een ijzertje onder gezet om te helpen met comfort.

Omdat het paard toen wel durfde lopen en bewegen, herstelde de hoef zich weer prachtig.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 16:00

Daar ben ik het zeker mee eens.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-22 16:55

Wat een heerlijkheid zeg, dit lenteweer <3
Afbeelding

Meestal rolt ‘ie in de paddock of op de weide en ligt hij alleen ‘s nachts een uurtje oid. Dus zo lief om hem zo aan te treffen. Lagen er overigens een stuk of acht zo <3
https://www.instagram.com/p/CbIMkzqo-yZ ... =copy_link

Ik merkte ook dat hij zich niet aan me stoorde en hij legde ook zijn hoofd op mijn schoot telkens. <3
Toen ik wegliep, keek ‘ie zo van; wat ga je doen?

Eenmaal dat hij weer stond dekentje d’r af en lekker uurtje in de stapmolen. Vanavond wil ik even rijden. Hij komt redelijk goed uit die stijfheid nu!

Afbeelding

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 17:03

Hahahaha je krijgt een side-eye van hem :')

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-22 17:06

Avalanche schreef:
Hahahaha je krijgt een side-eye van hem :')

Ja hij probeert altijd zijn knopen los te maken. :')

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 17:08

Hahahaha prachtig _O-

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 17:54

Ja zo lekker he <3 leuke blik ook idd _O-

Ik kreeg deze vandaag doorgestuurd door een stalgenoot. Lekker arrogant drakenkoppie

Afbeelding

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 18:20

Ik hou van draakjes <3

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 18:49

Vandaag is het Cheltenham Festival ook begonnen.
Een racemeeting waar de beste jump paarden bij elkaar komen.
Voorafgaand is er ook altijd een parade van volbloeds met hun nieuwe eigenaren. Dus volbloeds die voorheen zelf tijdens het Festival gelopen hebben en nu andere dingen doen.

Overigens is het weer zoals vanouds afgeladen vol. Echt kippenvel als je "The roar" van het publiek hoort bij iedere start. Ruim 270.000 bezoekers over 4 dagen worden er verwacht. De openingsdag was in januari al uitverkocht. Even om een beeld te krijgen met hoe gigantisch dat is.

Fantastisch ook dat gelijk de eerste dag er eentje is voor in de boeken, want Honeysuckle wint haar tweede Champions Hurdle. Al haar 15 starts heeft ze gewonnen, een fenomenale merrie. En nog gaver altijd met de vrouwelijke jockey Rachel Blackmore in het zadel.
Afbeelding

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 19:29

Leuke combinatie :D

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-22 21:43

Net even lekker gereden. Bak is zó zwaar.. met het vriezen is de pomp van de bak uitgezet en nu is hij dus helemaal droog omdat het niet regent :+ Nu lijkt het net een soort duin. :=
Hij liep uiteindelijk echt wel een paar rondjes met echt wat gang er in (in een nette takt) en liet ook wel wat los. Rustig aan weer even opbouwen. 20 minuutjes was wel genoeg in die Sahara… Donderdag een lesje dressuur.

We hebben hem net ook weer even gemeten en hij is 1.70m! *\o/* Dat was eigenlijk de minimummaat waar ik voor ging, haha. Toen we hem kochten werd ‘ie op 1.64 gemeten. Dus hij is echt flink gegroeid. 8)7

Afbeelding

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 22:02

Ik wil graag weten (als kersverse EV eigenaar) hoe jullie paarden het op het gras doen. Kunnen ze daar goed tegen, of krijgen ze de kolder in de kop of andere ongemakken. Straks gaat het gras weer groeien en ik wil me een beetje voorbereiden op wat ik kan verwachten. Vooruitdenken is fijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 22:08

Rachael is zo'n topper! *\o/* En Honeysuckle ook!

Sintara schreef:
Ja zo lekker he <3 leuke blik ook idd _O-

Ik kreeg deze vandaag doorgestuurd door een stalgenoot. Lekker arrogant drakenkoppie

[ [url=m/pMwzHY.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wat een heerlijk smoeltje. <3

mrie schreef:
Ik wil graag weten (als kersverse EV eigenaar) hoe jullie paarden het op het gras doen. Kunnen ze daar goed tegen, of krijgen ze de kolder in de kop of andere ongemakken. Straks gaat het gras weer groeien en ik wil me een beetje voorbereiden op wat ik kan verwachten. Vooruitdenken is fijn
Hier zijn er geen problemen, maar de mijne staat dan ook al sinds juli vorig jaar ofwel 24 uur per dag buiten in de wei, ofwel een uur of 11-12.

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 22:18

Ik moet met de mijne voorzichtig zijn voor hoefbevangenheid. Hij krijgt snel pijnlijke voeten, dan loopt hij echt op eieren. De voorbije week was bv echt een no go voor gras.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-22 22:35

mrie schreef:

Nobli doet het heel goed op gras. Raakt alleen af en toe een ijzer kwijt. Misschien nu niet meer, maar toen zijn hoeven erg slecht waren wel met zijn streken.
Hij is enorm mooi aangezet van de zomer en flink tot rust gekomen.
Nu wel écht te glad (veen en kleigrond). Helaas.
Gek doen doet hij overal wel. Op de weide heeft hij alleen veel meer ruimte om echt even heen en weer te sprinten.

Tja enige probleem? Niet meer naar binnen willen voor 5 uur! :P

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 22:49

Op alle stallen waar ik gewerkt heb met Engels volbloeden kwamen ze allemaal buiten op het gras.
Jaar rond en op GROTE weides in groepen. Dit is iets wat ze naar mijn idee ook nodig hebben.
Gewoon grote ruimtes om lekker de benen te strekken.
We hielden nooit ergens rekening mee, van sneeuw tot gigantisch net bemest gras.
Kan er altijd uren naar kijken hoe ze wedstrijdjes houden in de wei en even lekker uit hun panty gaan.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 22:49

mrie schreef:

hier nooit problemen gehad. Ik heb ze graag op gras. Goed voor ze :j

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 22:51

Whaa AlwaysH, wat een joekel! :oo had ik nooit gedacht zo van de foto's hee. Fijn dat hij weer goed gaat. Zelfs in de sahara ;)

Mel gaat prima op gras, heeft in ons eerste jaar in de zomer dag en nacht erop gestaan. Alleen kwam ze er niet echt op aan want ze wou verder niks meer eten, brokjes en alles hoefde niet meer want mevrouw had gras.. :+

Nu graast ze alleen nog aan de hand, jammer maar helaas is op deze stal geen geschikte wei. Veeel te nat voor mel:( gras kan ze prima hebben maar blubber trekt ze echt niet

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-22 22:54

Ik heb gewoon echt hele lange benen. :P _O- Dankjewel! <3

Nobli at ook niet echt veel extra in het weideseizoen. Alleen gras en hooi. Juist daarop is zijn lichaam aangezet. Wel hooi ‘s nachts in de sta. Maar geen brok ofzo. Ja… grasbrok _O