Welk ras is mijn pony/paard deel 3

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Cupido0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 14:29

Ik zie er ook een haflinger in X een paardenras.

Zeeuwtje68

Re: [Centraal] Welk ras is mijn pony/paard deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 15:33

Quarter met een fjord denk ik :)

MexiEras

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 11:13

ik heb een vraagje, ik heb nu ruim een maand een nieuwe pony, alleen het dillema: het paspoort is kwijt.
Ze staat wws ingeschreven in Duitsland, want daar komt haar chip ook vandaan. Maar nu de vraag: Kunnen jullie een gok wagen over het ras van mijn pony? Afbeelding Hier rijd de andere eigenaar erop. En hier was ze net bij ons en nog aan de stevige kant haha!
Laatst bijgewerkt door MexiEras op 31-05-14 11:18, in het totaal 1 keer bewerkt

MexiEras

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 11:17

Eileen_ schreef:
Ik heb al eerder eens gepost over m'n bijrijdpaard, was toen geen antwoord uitgekomen en ben nog steeds benieuwd. Denk nu wel dat er quarter in zit, omdat veel mensen die echt in de western zitten en veel quarters kennen, er zeker van zijn dat er quarter in zit. Dat zou denk ik ook wel heel goed kunnen. Ze is een erg braaf, bomproof en rustig paard, liever lui dan moe. Ze wil wel altijd ontzettend goed dr best doen voor je, ze is dan echt helemaal op de ruiter gericht en doet alles wat je vraagt. Ze vindt vooral 'spelletjes' heel leuk, dingen waarmee ze moet opletten. Reiningdingen wordt ze dan ook heel enthousiast van. Haar favoriete gang is jog, dat kan ze dan ook goed. Hoofdhouding is altijd wel laag. Duidelijk wel westernpaard dus. We hebben wel een tijdje engels gereden, maar tis wel duidelijk dat western haar veel meer ligt (en ons trouwens ook), ook kwam ze al als een 'westernpaard' bij de eigenaresse. Het is trouwens niet zo dat ze alleen maar liever lui dan moe is, ze vindt crossen (rengalop bedoel ik) ook echt geweldig. Ook is ze meer een buitenrijpaard dan bakpaard.
denk dat er dus wel Quarter in zit, maar de andere kant? Jullie enig idee?
[ Afbeelding ]
Zie je goed dat ze die achterbeen spieren toch nog wel heeft, ondanks dat ze geen dikke kont van zichzelf heeft :P

hoofd:
https://lh6.googleusercontent.com/-kxYe ... 23_HDR.jpg
standfoto:
https://lh6.googleusercontent.com/-JI18 ... UNSET%255D
https://lh4.googleusercontent.com/-ShJP ... 045283.jpg
beweging:
https://lh5.googleusercontent.com/-ZvO_ ... -35-40.png
https://lh3.googleusercontent.com/-hCYo ... G_7337.jpg

zou zo famillie kunnen zijn van die van mij haha! Afbeelding

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 11:21

Eileen_ schreef:
Ik heb al eerder eens gepost over m'n bijrijdpaard, was toen geen antwoord uitgekomen en ben nog steeds benieuwd. Denk nu wel dat er quarter in zit, omdat veel mensen die echt in de western zitten en veel quarters kennen, er zeker van zijn dat er quarter in zit. Dat zou denk ik ook wel heel goed kunnen. Ze is een erg braaf, bomproof en rustig paard, liever lui dan moe. Ze wil wel altijd ontzettend goed dr best doen voor je, ze is dan echt helemaal op de ruiter gericht en doet alles wat je vraagt. Ze vindt vooral 'spelletjes' heel leuk, dingen waarmee ze moet opletten. Reiningdingen wordt ze dan ook heel enthousiast van. Haar favoriete gang is jog, dat kan ze dan ook goed. Hoofdhouding is altijd wel laag. Duidelijk wel westernpaard dus. We hebben wel een tijdje engels gereden, maar tis wel duidelijk dat western haar veel meer ligt (en ons trouwens ook), ook kwam ze al als een 'westernpaard' bij de eigenaresse. Het is trouwens niet zo dat ze alleen maar liever lui dan moe is, ze vindt crossen (rengalop bedoel ik) ook echt geweldig. Ook is ze meer een buitenrijpaard dan bakpaard.
[ Afbeelding ]
Zie je goed dat ze die achterbeen spieren toch nog wel heeft, ondanks dat ze geen dikke kont van zichzelf heeft :P

hoofd:
standfoto:
beweging:

Ik zie er geen quarter in. Vind het hoofd en met name neus te breed en qua boouw ook niet. Ik zie er eerder een fries x fjord in. Welknap ding!

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 11:32

Oeps, vergeten te reageren hier :+
Fjord zou denk ik nog best kunnen! Al denk ik aan de andere kant dan okk weer niet. Dr gangen lijken echt totaal niet op een fjord, heb vaak en op veel fjorden gereden, maar dat voelt echt compleet anders. Maar dat zou wel van de quarter weg kunnen hebben, al ziet day er ook wel anders uit (weet niet hoe dat zit, nog nooit op eem volle quarter gereden). Ook de manen, bik fjordenkruisingen zie je altijd dat ze dikke manen hebben en ook nog wit er door, dat heeft zij dan weer niet.
Haflinger zie ik er dan weer totaal niet in. Of bedoelde je ook fjord? Ze is wel donders eigenwijs, als ze iets niet wil gebeurt t ook echt niet :+ dat zou t wel beetje verklaren haha

Knap beestje! Ook een grullo, maar dan een donkere, of niet? Vind t moeilijk te zeggen bij dit soort paarden die niet echt een duidelijk rassenkenmerk heeft. Misschien ook iets met fjord?

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 14:30

MexiEras schreef:
ik heb een vraagje, ik heb nu ruim een maand een nieuwe pony, alleen het dillema: het paspoort is kwijt.
Ze staat wws ingeschreven in Duitsland, want daar komt haar chip ook vandaan. Maar nu de vraag: Kunnen jullie een gok wagen over het ras van mijn pony? [ Afbeelding ] Hier rijd de andere eigenaar erop. En hier was ze net bij ons en nog aan de stevige kant haha!

Niet geheel onwaarschijnlijk gezien ze Duits is, maar een kruising Dulmener? Bouw en kleur doen me eraan denken, maar de witte aftekeningen lijken me dan van vreemd bloed te komen. Ik vind het koppie vrij klein en moest mede door de ronde bouw even aan welsh denken. Heb je een foto van de zijkant waar de mond niet open is? Jammer dat het paspoort zoek is, ben oprecht benieuwd naar de afkomst!

Dier erboven: Eerlijk gezegd was mijn eerste indruk ook fries x fjord vanwege de kleur en het hoger geplaatste oog met de rechte neusbrug, echter zou dat niet de witte aftekeningen verklaren. De bouw mij op veel punten aan een fjord denken, met name in de achterhand.
Quarter lijkt me onwaarschijnlijk gezien het korte kruis, echter heeft het dier wel grote, ronde kaken en een korter hoofd zoals bij een quarter. Ook bij deze ben ik benieuwd.

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 14:48

Eileen_ als ik eerlijk ben durf ik met zekerheid te zeggen dat er Fjord in zit. Quarter zit er niet in, hij lijkt naar mijn zeggen totaal niet op een quarter. Veel dingen doen mij denken aan een Fjord kruising. Met welk ander ras, dat durf ik niet te zeggen.

MexiEras

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 17:40

_Denise_ schreef:
MexiEras schreef:
Ze staat wws ingeschreven in Duitsland, want daar komt haar chip ook vandaan. Maar nu de vraag: Kunnen jullie een gok wagen over het ras van mijn pony? [ Afbeelding ] Hier rijd de andere eigenaar erop. En hier was ze net bij ons en nog aan de stevige kant haha!

Niet geheel onwaarschijnlijk gezien ze Duits is, maar een kruising Dulmener? Bouw en kleur doen me eraan denken, maar de witte aftekeningen lijken me dan van vreemd bloed te komen. Ik vind het koppie vrij klein en moest mede door de ronde bouw even aan welsh denken. Heb je een foto van de zijkant waar de mond niet open is? Jammer dat het paspoort zoek is, ben oprecht benieuwd naar de afkomst!
Dulmener ga ik opzoeken! haar hoofd is in verhouding inderdaad veel kleiner dan haar stevige lichaam. hier extra foto´s AfbeeldingAfbeelding Afbeelding

Imke1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 17:43

Doet me denken aan dülmener x fjord??
Schitterend paard trouwens! <3

MexiEras

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 17:48

Imke1998 schreef:
Doet me denken aan dülmener x fjord??
Schitterend paard trouwens! <3
dankje! Ben heeeeeeel blij met haar! net even gegoogled en weet bijna zeker dat er wel dulmener inzit. Misschien dulmener x welsh, want qua gedrag een echte volbloed haha

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 01:10

@ Eileen_ , fjorden hebben ook zo nu en dan aftekeningen, dus dat valt wel te verklaren mocht het idd x fries zijn. Maar de fjord zie ik er echt wel in terug :j

Ik rijd een volle Quarter (wellicht niet meteen heel rastypisch :P ) en ik zie hier dus geen quarter naar voren komen. Quarters hebben een heel andere stand van ogen, brede kaken die overgaan naar een smal neusje. Lijf is ook anders. Moeilijk uit te leggen :')

Noukie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 19:49

Mijn oude manegepaard waar ik op rijd weet ik ook niet welk ras ze is zwart merrie ong. 1m 49
Kan geen foto sturen weet niet hoe dat moet ga efe proberen foto te tonen[url]
[/url]

aischa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 18:47

weet iemand welk ras Dark is?

Zit er altijd op met cap alleen voor de foto niet :o
Afbeelding

Afbeelding

Hij is rond de 1.50m en kan een beetje springen ook dressuur. Hij is heel vriendelijk en betrouwbaar.

aischa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 22:17

Ik denk iets gekruist met een trakhener maar daar is die wel een beetje te klein voor

Noukie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 08:45

Ik denk holsteiner vriendin heeft ook een holsteiner

aischa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 16:07

Noukie123 schreef:
Ik denk holsteiner vriendin heeft ook een holsteiner

voor een holsteiner zou hij wel 15cm te klein zijn

Noukie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 20:09

Hey weet niet hoe ik foto's op bokt zeg dus kijk is op Facebook ben zelf 11 en zit nog niet op fb dus kijk op die van mijn papa Chris Vandenhaute AUB geen vriend vragen er staan veel karper foto's op mijn paps vist namelijk er staat een filmpje van mij op de vos turbo op ik vraag me af welk ras ie is denk welsh

Groetjes Anouk en turbo *\o/*

Aidenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 19:34

heey een klein vraagje ik weet niet wat het ras is van mijn pony ( of paard, ze is best groot), ik word niet heel veel wijzer van haar paspoort, en ik zou zelf ook geen iedee hebben wat haar ras is, help? Afbeelding

Afbeelding

alvast bedankt

Starwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 19:41

Ik vroeg me af wat jullie in mijn inmiddels overleden verzorgpaardje zien, ik heb geen paspoort van hem en heb eigenlijk geen idee welk ras hij was haha, Hij heeft een grijs hoofdje maar dat was van ouderdom

Afbeelding

Afbeelding

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 19:45

Aidenn: Ik vind je paardje veel van New Forrest weg hebben.

Aidenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 19:50

Claudia78 schreef:

bedankt voor de info, haha spanned ik wil echt heel graag weten wat van ras ze is :o

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 19:52

Eileen_ schreef:
[ Afbeelding ]

hoofd:
standfoto:
beweging:

Sowieso Fjord, zie er echt geen Quarter in terug, wss Fries en zal nog wel wat doorheen zitten (miss warmbloed) gezien de aftekeningen. :)

Aidenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 22:06

Claudia78 schreef:

haha ja ik heb de karakter trekjes opgezocht en ze heeft er best veel van weg, :)

Gientje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 17:03

enig idee??? 16 jaar schat haar rond de 1,50.. Dit is zomervacht Geen haflinger!
Afbeelding

Afbeelding
winter
Afbeelding