Ervaring connemara pony's.

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marrit13

Berichten: 3390
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 13:55

Netjes! Het lijkt wel of ligt het zadel op haar schouder, maar dat kan vertekenen door de hoek :) zo'n witte is toch wel erg chique <3 Ze is weer helemaal goed na de osteo begrijp ik?

En weer wat paarden in de lappenmand, bah! Hoe gaat het met Leo nu? Hoop dat het vocht snel wegtrekt, ziet er altijd zo zielig uit. En Rosie met haar dosie :(:) Lijkt alsof je jeuk heeft gehad en een paaltje het slachtoffer is geworden, hoe gaat het vandaag met haar?

Gaaf Valkje zijn eerste galopje! Hij doet het al netter dan wij dat doen :+

En Pennypony Jou <3 Hoewel, zo lief en onschuldig istie heus niet altijd toch :D Maar dat koppie is om te smelten.

Jack heeft ook zo'n onschuldige look :D

Melody en zn grapjes >;) Laat je dochter dat er maar snel uitrijden haha!

Lloyd heeft de hele week vrij gehad, 1x beetje borstelen voor de rest gewoon echt vrij. Wilde vandaag oppakken, maar nu ben ik gewoon superverkouden/niet fit. Morgen obstakelen en daar wil ik wel heen O:) dus dan maar zonder keertje trainen daarheen. Kan ik meteen kijken hoe hij zich gedraagt na een week wildernispony _O-

Saaams

Berichten: 13323
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 13:59

Ik denk dat het vertekend en het blijft natuurlijk een springzadel die liggen altijd wat meer richting de schouders. Hij is een maand geleden gekocht bij de zadelmaker :D

Lekker dat hij vrij had!

schirocco24

Berichten: 688
Geregistreerd: 11-08-13
Woonplaats: Reeuwijk

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 15:07

Mooie foto's saams, en indd een springzadel valt wat "over de schouder". Niet echt natuurlijk, maar de bladen die er overheen lopen moeten soepel zijn zodat de schouder eronder vrij kan bewegen. Dat is al bij een VZH en bij een spring nog iets meer...

Rosie maakt het goed, maar nog wel lui.. Dus nog niet helemaal fit. Het ziet er al beter uit, wel ben ik nog niet tevreden over de binnenkant, die is nogal rood.. :x

FelineNanet

Berichten: 1633
Geregistreerd: 03-09-11

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 15:42

Ik zit 4 dagen op terschelling dus pollewop wordt verzorgd door mams, wel fijn om zo alle verhalen te horen :)

Vergeet niet verhaaltje voor nieuwe topic op te sturen :D
En Saaams ik moet jou nog PBen over Cascade dawn/Beauty, zit alleen nu op mobiel dus dat wordt een beetje lastig. Maar help me herinneren, wellicht een nieuw idee voor bjoet haar achterhand. (Via iemand op t on ck)

Saaams

Berichten: 13323
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 16:38

Zal je helpen herinneren, ben benieuwd :D
Veel plezier op terschelling!

Op zich doen we al veel aan de achterhand: inuitjes springen, cavalettis, veel overgangen en voltes (vergroten en verkleinen na tip EK) en heuveltjes op draven/galopperen in het bos en stappend naar beneden natuurlijk :D
Ze moet nu echt leren die stok door te slikken en leren dat nageven kan en haar geen pijn doet, als ze netjes nageeft dan schud ze ook niet meer. Maar tips zijn altijd welkom.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 18:37

Pagina 486

Hele gave hengsten. Stiekem ben ik echt wel heel erg fan van Pars hoor Eline! Wat een geweldig dier helemaal mijn type!
Punz Die hindernis gaat mij een beetje te ver! 20cm is om te beginnen prima, lol!

Pagina 488
Rozzy Haha, nu Hilde nog :)
EllyC Fijn dat ie het zo goed deed :D

Pagina 489
Change3x Oh jeej, hopelijk komt het snel goed, die ziet er niet heel fijn uit!..
Tribunals Ik vind Jack ook echt een knap ding!
schirocco24 Fijn dat het beter gaat met Rosie :)
Punz Altijd leuk he, als ze zo fanatiek zijn!
EllyC Fijn bescheiden galopje idd!
EK19 Geniet van je vakantie *\o/*

Pagina 490
Marrit13 Volgensmij is Lloyd nuchter genoeg om zich daar voorbeeldig te gedragen, Succes :)


Vandaag weer op Oriana gereden, ze doet zo enorm haar best! Knappe pony!

EllyC

Berichten: 8168
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 18:52

Afbeelding
Vandaag mochten er zo maar vreemde paarden met haar veulen kroelen. Normaal jaagt de shetmerrie iedereen heel fanatiek weg, zodat je voor je eigen veiligheid altijd de binnenhoefslag moet nemen aan die zijde van de bak.

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 19:21

Feline veel plezier op TS.....oerol??

Fijn dat het met Rosie beter lijkt te gaan, hopelijk wordt het binnenin ook snel minder rood.

Lieve foto Elly!!

Hier is het permanent nog niet uitgezakt of er komt alweer een nieuwe in, morgen ga ik de dressuurring in met melody, pfffff zal mij benieuwen of ik gelanceerd wordt met galop of dat hij braaf zijn ding doet.....wordt vervolgd :)
Ik zou m zijn knotten indraaien en had geen zin om hem daarvoor uit het land te halen, dus elastieken mee in het land en hij blijft toch zo lief staan! Gaat heerlijk op rust staan, geeft af en toe een knuf en wacht keurig tot ik klaar ben. Wat is het toch een schat!!! Straks nog even wassen en dan hopen dat hij schoon blijft tot morgen.

kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 20:11

Iedereen om de beurt op vakantie veel plezier eline.

Wauw wat een mooie galop met het valkje zo beheerst.
Gelukkig gaat het de goede kant op met Rosie.

Fading heb je de smaak weer te pakken ? Veel plezier en genieten he.

Tineke jij durft alweer een nieuw permanentje zetten in die haardos. Maar hopelijk heb je hem niet meer los gelaten na je wasbeurt of je kunt gewoon opnieuw beginnen.

O die begroeting van dat schetje. Eamonn is echt bang voor schetten.

Ik ben vandaag naar dag van het oude paard geweest. En ik had nog eens yes ik hoor iets nieuws daar wil ik alles over weten onderwerp.
Namelijk over dat de vering vanuit de wervelkolom moet komen en niet vanuit de benen dat dat veel te belastend is. Dus het borstbeen zeg maar moet zich kunnen intrekken waardoor je een schoft lifting krijgt. Zo een groot sleutelmoment. Dat ik nooit eerder bewust heb gehoord of opgemerkt heb. Maar wel een groot antwoord op mijn waarom toch vraag. Helemaal blij mee. Wel ik heb nog 2 jaar om mij voor te bereiden om het deze keer goed te doen he.

Anoniem

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 20:16

Kitobeer, zit hier heerlijk op m'n plek. Hele lieve meiden en geweldige pony's! Ik vermaak er wel haha!


Interessante dag gehad dus? :) Klinkt wel tof!

Elly, wat schattig :D

Saaams

Berichten: 13323
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 20:30

Dan was je hier 5 min vandaag! Paardenkamp toch?
Klinkt leerzaam!

FelineNanet

Berichten: 1633
Geregistreerd: 03-09-11

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 22:15

Vergeet 't stukje niet :-)

Heb hem van Punz, FelineNanet, Schirocco, SkyMarian, Curly2day, EAST, TinekeVD (voorheen Emmy7), Kitobeer en EllyC nu binnen! Deze gaan in de maak nu :)

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 22:34

Tussen de bedrijven door wel alles gelezen, maar niet zo goed onthouden. :o

Hier een topdag gehad. Vanochtend eerst les. Was pittig, maar zoooooo gaaf. Het is zo ruig dat met elke kleine aanwijzing van Ien de pony weer een stuk verbeterd. In de galop werd ze gewoon dik 40 cm compacter, doordat we meer aanspanning in de bovenlijn konden krijgen. De hectiek in de stap verdwijnt door het aanspreken van de achterbenen in een zijgang. Ze gaat al weer iets meer dragen.....genieten met een hoofdletter G. <3 <3 <3

Pony weer terug op de wei en wachten op Sandra. Had haar een poosje terug al gevraagd of ze mij wilde helpen met het oortjes mak maken. Op zich een simpel klusje zou je zeggen, maar ze schudt als een malle met haar hoofd en ik kon zelf handen en geduld te kort. Oftewel gewoon even niet zelf willen doen.
Wat er met die oren en knippen gebeurd is weten we niet, maar ze ging van lief en aanhankelijk naar pisnijdig en alles daartussen. Het was echt 2 stappen vooruit 1 stap terug, 1 vooruit, 4 terug. We hebben het goed kunnen afronden vandaag met de oren wriemelen zonder dat ze boos werd. En voorlopig gaan we oren friemelen. :7

Kreeg deze nog van San toegestuurd net. <3

Afbeelding

Tribunals

Berichten: 2682
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 23:09

Lekkere billen heeft je pony Elly *D

En wat een ontzettend lieve foto Susanne!

EllyC

Berichten: 8168
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 23:31

Ja he, ondanks dat ie nog niet hoog in het werk staat heeft ie goed bespierde bilspieren.

Sandra in gesprek met .....

schirocco24

Berichten: 688
Geregistreerd: 11-08-13
Woonplaats: Reeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 00:26

FelineNanet schreef:
Vergeet 't stukje niet :-)

Heb hem van Punz, FelineNanet, Schirocco, SkyMarian, Curly2day, EAST, TinekeVD (voorheen Emmy7), Kitobeer en EllyC nu binnen! Deze gaan in de maak nu :)


Ik heb die van Saams binnen. Ik ga er dinsdag aan beginnen. Heb nog een take home tentamen die ik maandag moet inleveren en nog een collage maken.. (moet maandag echt af zijn ook) Dus ben nog ffies druk en dan ga ik beginnen.

Oftewel: niet zoveel ouwho*ren a.u.b. :+ :D

Mooie foto's weer. _/-\o_

Ik heb vanmiddag nog ff de handschoenen aan gedaan en de binnenkant geïnspecteerd :o het word nu ook al lichter en het dode weefsel is eraf.

Marieke33

Berichten: 382
Geregistreerd: 31-07-13
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 00:40

Wat een mooie foto's en filmpjes weer! Echt leuk om te zien van al die connemara's! Ik snap jullie passie voor dit ras helemaal! Wat een leukerds!

Helaas ook wat pechvogels dus.....heel veel beterschap!

Met onze Clooney gaat het heel goed. Ze is echt zoooo leuk!! Heeft vette humor! Na het eten schut ze de bak op en neer zodat het voer uit de hoekjes nog loskomt en opgesmuld kan worden. Daarna geeft ze bak aan Marlon....mag ik please nog een beetje meer..... ??? :+

Afbeelding

Met rijden doen ze samen ook erg hun best. Het zijn twee puppy's die samen nog veel moeten leren, maar er zitten echt al mooie stukjes tussen. En Clooney doet gewoon echt heel braaf haar best voor Marlon. <3 Als ik haar rijdt ziet ze de langslopende kat als een gevaarlijke tijger 8)7 , en vandaag rende de kat door de bak toen Marlon aan het rijden was en zag je Clooney denken: "nou nee....dat kan ik echt niet maken....laat maar..." _O-
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Na het werk in de bak stappen ze graag een rondje uit in het bos naast stal.

Afbeelding

Afbeelding Er is niks mis met haar oog hoor (gelukkig!), ligt aan mijn mobiel waarmee de foto's gemaakt zijn.

Marrit13

Berichten: 3390
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 08:31

Wat een geweldig stel en rijden ziet er super uit!! Dat met die kat, hilarisch :')

Stukje is in de maak.. Hoe lang moet het?

Ah heb je tips SM, mbt de oren?? Ik heb er ook 1 die not amused is als je er aan zit.. Ik kon eerst de pluk achter de oren (voor hoofdstel) al niet eens benaderen met een schaar, inmiddels gaat dat goed en kan ik dat knippen. Maar oh wee als ik per ongeluk een oor aanraak }:0

Marrit13

Berichten: 3390
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 10:40

Meh heb me afgemeld voor obstakeltraining -O- Ik heb echt talent voor ziek worden op verkeerde momenten, Kerst, wedstrijd.. Name it; ik ben ziek :+

Veel plezier dames vandaag!

Anoniem

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 10:58

Beterschap!

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 11:12

Stom. -O-

Beterschap :*

Saaams

Berichten: 13323
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 12:01

Wat balen zeg, verkeerde timing..
Sterkte.

Hier net regiofinale zitcomp gereden, paard drukt zn rug weg in draf dus doorzitten was dus echt onmogelijk. Galop was daar in tegen heerlijk :')
Vanmiddag uitslag, benieuwd naar mn punten maar de concurrentie is groot.

Tribunals

Berichten: 2682
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 12:01

He balen, beterschap!

Hoeveel woorden moet het stukje ongeveer zijn en wat heeft de rest er zoal aan info in staan? :+

Marrit13

Berichten: 3390
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 12:33

Ben ik ook benieuwd naar Tribunals :+

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 14:20

Marrit beterschap!

Saams wat leuk!

Ik zou vandaag op wedstrijd met melody. Wat ben ik trots op die pony. Mijn lijf wilde niet functioneren vandaag wat betekend dat ik eigenlijk niet kan drijven en geen kracht heb in mijn benen, dus.....maar ja we waren er al, dus beugels een gaatje korter en er toch maar voor gegaan. Voor t eerst op gras en op een heeeeeeeel groot open stuk naast de snelweg, maar hij liet zich nergens door afleiden. Mooi met mij samen bezig, heerlijk. Eerste proef beetje last van spanning, vooral voor het aanspringen in galop, wat weer een hilarisch beeld opleverde en gewoon wat slordige dingetjes, net niet lekker lopen door de wendingen enz. Maar zeker niet ontevreden. Grootste gedeelte was lkker ontspannen, dus ik was blij. Tweede proef weer meer spanning, galop linksom tot twee x toe verkeerd aangesprongen, maar zit je in de goede galop is hij ook meteen weer lekker ontspannen, das al met al ook daarover tevreden.
Komt de jury naar me toe en zegt dat hij rechts achter niet helemaal lekker loopt. Niet de hele tijd, maar soms wel en daardoor ook lage punten. Nu maken die punten mij niet uit, wel dat ik het zelf niet gevoeld heb. Een vriendin van mij was er ook, dus die er nog even naar laten kijken en van haar moest ik even goed naar voren draven en ja toen voelde ik het ook. En nu voel ik me oh zo vreselijk rot, want anders was ik natuurlijk niet gegaan en de eerste jury had het ook wel gezientond op de coupon, maar niets gezegd helaas. Gatsie....wat een brave lieve pony dat hij dit toch maar even samen met me doet. Morgen is het gelukkig maandag dus dan meteen maar even bellen, dan kan ik als het goed is donderdag met hem langs, even spieren bekijken, want ws komt het bij zijn rug of heup oid weg. Afwachten en tot die tijd, paar dagen lekker alleen wei en poetsen en aaaaaaaandacht!!