Ervaring connemara pony's.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 20:13

En ik ga toch even waarschuwen voor de nu steeds meer in beeld komende handelaren..

Die hebben niet altijd allemaal evenveel verstand van Connemara's ( en bv de klassen indeling/ de voorwaarden waar een paard aan moet voldoen om hier in het stamboek opgenomen te kunnen worden... Afstammingsbewijs alleen is daarvoor bv niet alleen voldoende/ kennis over HWSD is er nog onvoldoende)

en tja.
Als je dan als Ier van je pony af moet...
Dan is zo'n handelaar best handig...

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 20:15

Dat geloof ik graag hoor! Ik vraag me af wat de meeste handelaars denken bij aanschaf. Al zou ik niet snel via een handelaar een paard kopen. Ik wist in het begin ook niks van de klasses, blij dat Beauty toch klasse 1 is.
Ik denk dat Beauty daar niet goed genoeg was voor de hunting.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 20:23

Nee.... de hengst van EK is voorlopig niet te koop...

Zijn sperma tzt vast wel..
Jeans komt trouwens wél ook uit een sportlijn.........

En laten we vooral ook de Nederlandse hengsten niet vergeten.
Easter heeft echt gepresteerd, zowel in de dressuur als het springen ( Bar... jij weet zijn prestaties vast beter dan ik) , Otto ook (Z tussen de paarden, en hij wordt nu ook uitgebracht in het springen) , Jack ( Ondanks dekblessures Z dressuur tussen de paarden, prestaties in het springen weet ik niet), Ben Hur ( ZZ licht startgerechtigd tussen de paarden)

Enne... laten we Jackson van Maxime niet vergeten!! Was hij nu M of Z ? in de dressuur en volgens mij heeft hij ook op redelijk niveau gesprongen ( maar dat weet ik niet zeker).. Ik bedoel maar.. het is niet voor niets dat Maxima haar handen vol heeft aan hem, sportpony eerste klas!

Hunting klasse is weer wat anders Saams... Ronde op de linkerhand galopperen, rondje op de rechterhand. Echt vol, vol, vol gas over de lange zijde enz enz..

Dit wat je hierboven op mijn foto's ziet was gewoon puissance springen.
Verder worden er dan in Clifden jachtspring parcoursen verreden ( inclusief een op en afsprong, en een stukje door een rivier )

Opsprong:

Afbeelding

Riviertje:

Afbeelding
( hier redelijk lage waterstand, in 2015 was het echt zwoegen omdat het water veel hoger stond..)

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 20:26

Snap ik hoor, EK koopt hem niet voor niks. Dan wil je dat niet kwijt. :D

Gelukkig presteren ze hier ook goed, ze moeten toch wat bekender worden die connemara's :D want het bewijst maar weer dat een pony kan meekomen tussen de dure dressuurpaarden.

Oh dat is easy dan zo'n hunting. Vandaar dat ze zo hard gaat :+
Zo'n rivier is niet niks, lijkt me erg zwaar.

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 21:01

Saaams schreef:
Dat geloof ik graag hoor! Ik vraag me af wat de meeste handelaars denken bij aanschaf. Al zou ik niet snel via een handelaar een paard kopen. Ik wist in het begin ook niks van de klasses, blij dat Beauty toch klasse 1 is.
Ik denk dat Beauty daar niet goed genoeg was voor de hunting.

Niet alle handelaren zijn slecht. Denk serieus dat 75% integer is, en een klein deel de goeie naam te grabbel gooit. Ik heb hele fijne ervaringen met de handelaar waar ik Lloyd heb gekocht, zo meer uit dit topic :)

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 21:03

Kan ik niet anders dan beamen Marrit. :j :j

Zaterdag ordinaire luxe. Juf komt aan huis. :D :D

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 21:07

Uiteraard zijn er ook goede en particulieren zijn ook niet altijd te vertrouwen. Maar toch zou ik het zelf niet snel doen denk ik.

Luxe :D

SkyMarian

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 21:12

Waar je ook naar toe gaat vooral gezond verstand meenemen. Of iemand met gezond verstand. :D

Eline heb jij je laarzen eigenlijk al? :D

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 21:35

Ik vind de buitenlandse dekhengsten over het algemeen wel het gaafst! En mijn favoriet hier was Easter, echt een alleskunner, alleen is hij ook niet meer in NL. :(

Ik zou altijd nog willen weten hoe Newbridge Bosco eruit ziet alleen kan ik nergens foto's van die hengst vinden.
Van de vader van Larry (Cusack) kan ik ook geen foto's vinden. Alleen van z'n opa Oisin, dat is ook een mooie. :D

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 21:41

Easter is idd een alleskunner en daarnaast ook een echte kinderpony die zich aanpast aan zijn ruiter. Kreeg een filmpje van hem met zijn nieuwe mini-amazone. Het is net een manegepony zo braaf als hij nu weer rondhobbelt <3
Maar zet je er een ervaren ruiter op dan kun je hem zo heet krijgen als je wilt.

Alexandra_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 21:41

Ik had ook graag een veulen van dexter gehad uit Dark, wat een springer is dat!!! En anders een Garryhinch Finn (vader van Luck) om er een soort tweede Lucky uit te krijgen. Helaas dacht Dark er anders over maar ik zeg nog: als ik veel geld win laat ik t nog 1x via een draagmoeder doen (mooie droom :+ ). en ik vind Wirstmuhle Delaney (schrijf ik het zo goed?) ook echt tof! Van al die nieuwe lijnen van nu heb ik weinig verstand maar ik vind ook dat ze onderschat worden die topconnemara's. Hoe vaak wij niet op wedstrijd hebben gehoord: wat zijn dat voor pony's en als je dan zegt een Connemara kijken mensen je aan van :o? Ze waren zo onbekend. Gelukkig zijn er nu meer dus worden ze wel ietsje bekender.

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 21:44

Zonde dat Dark niet drachtig wilde worden.
Starlight destijds ook niet meer drachtig kunnen krijgen. Daar had ik ook nog wel een veulen van gewild. Echte sportpony's!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 21:50

Easter niet meer in NL? :oo Waar is hij naar toe gegaan? :)

Ik heb echt geen biet verstand van de verschillende foklijnen. Wel ben ik groot fan van alles met die mooie stevige ronde kaken/ wangen. :~
Qua springtalent stond die van mij niet echt vooraan. Zelfs met een meer getalenteerde amazone op springvlak is het net bambi die over een twijg struikelt. Tenminste ....als ze er overheen gaat. :')

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 21:52

Heksje is de omgekeerde versie van Ler SM. :')

Easter is naar Engeland gegaan!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 21:54

SkyMarian schreef:
Easter niet meer in NL? :oo Waar is hij naar toe gegaan? :)

Ik heb echt geen biet verstand van de verschillende foklijnen. Wel ben ik groot fan van alles met die mooie stevige ronde kaken/ wangen. :~
Qua springtalent stond die van mij niet echt vooraan. Zelfs met een meer getalenteerde amazone op springvlak is het net bambi die over een twijg struikelt. Tenminste ....als ze er overheen gaat. :')

Hier moest ik echt heel hard om lachen :')

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 21:55

Wauw die Easter toch. +:)+ Stiekem wel jammer, maar wat een toppertje is dat. :j

Zoiets ja. :') Misschien moeten we ze een keer met de koppies tegen elkaar laten botsen in de hoop dat er wat spring- en dressuurgenen overspringen. :))

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 21:56

Saaams schreef:
Hier moest ik echt heel hard om lachen :')

Sorry!!! Y;( Y;( Y;( :') :') :') :') :')

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 22:22

Easter is inderdaad naar Engeland... En dan mis je nog een deel van het nieuws Susan.. Hij is nl als ruin gegaan...( gelukkig is Ilse slim: er is nog wel diepvriessperma beschikbaar)

Delaneys is ook geweldig ja! Die heb ik een 3jaar geleden in Denemarken bezocht. Echt een gaaf dier, met een heel fijn karakter ook! Was ook gaaf om hem in 2014 tijdens onze internationale hengstenkeuring hier in Nederland te hebben.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 22:33

Och dat is bijna zonde, al snap ik het wel als er geen plannen mee zijn om mee te dekken in Engeland. :)
Valt gelijk het kwartje waarom hij de grote afwezige was. :+

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 22:52

:D :j

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 22:57

Hallo'tjes vergeet een Hatatitla en Iltschi niet, volgens mij hebben die het vroeger ook niet onverdienstelijk gedaan. En er was vroeger volgens mij nog een schimmel van Piet die het met Annamarieke heel goed gedaan heeft _/-\o_ _/-\o_

Oh joh Easter ruin en naar Engeland .....

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 22:58

Future van de Kibboets ( Dit jaar als veteraan met een schattig jeugdruiterje te bewonderen op het ONCK)... ook een EK pony

gebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 23:00

Wat weten jullie veel over die hengsten.
Weten jullie toevallig of er is een hengstenshow is in nl van connemara's? Lijkt me erg leuk om te zien

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 23:01

Effkes meepraten. In belgie was eamonn zijn vader Connor mac nessa echt een hele goede dekhengst. Ik denk dat hij door de50 nakomelingen heeft achter gelaten met een stuk of 4 goedgekeurde dekhensten misschien wel meer dat weet ik niet. Waaronder Goliath van de groeneweg.

Maar ik wil er ook bij plaatsen goei papieren is niet altijd alles. Opleiding doet ook veel. En onervarenheid kan ook veel mis doen.
Mijn pony goed gefokt goei papieren en veels te vroeg( 15j) versleten knieën. Ik denk zelf dat het aan mijn keuze ligt die ik ooit gemaakt heb om academische rijkunst te volgen. Een ideale methode om te leren leren hoe je een paard stap voor stap oefeningen uitlegt. Maar stap voor stap en draf voor draf veel te langzaam is denk ik de boosdoener geweest. En elke dag ben ik er nog verbitterd over.

Maar het is wat het is . Maar ik ben blijven zoeken en nog steeds naar oplossingen en antwoorden.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 23:07

@gebokt: 28 augustus hebben we onze Merriekeuring bij de Fruithof in Heteren. Ik vermoed dat daar ook wel weer wat hengsten zullen mee doen aan de rubriek bestgaand.

De hengstenkeuring van 2016 hebben we eigenlijk net gehad. Nog eventjes en we beginnen alweer met de voorbereiding van de hengstenkeuring 2017. Dit zal ivm het jubileum weer een internationale hengstenkeuring worden,en wordt op zondag 26 maart 2017 gehouden bij manege de Nieuwe Heuvel in Lunteren.