Beterschap voor de "gewonden"onder ons, hopen dat de wond snel geneest en de stalrust voor Leo mee gaat vallen !
Wauw mooie foto's Alexandra !!
Alexandra_x
Geplaatst: 09-06-16 14:10
Nee dat is heel goed weggewerkt door de topfotograaf haha. Het zou wel kunnen ze zijn zo gek op het water en gaan er echt niet uit maar ik moet zeggen het lijkt inderdaad net echt
Hier zijn de plannen gewijzigd. Leo's been was ontzettend dik geworden. meteen DA weer gebeld. Zij heeft pijnstillers en antibiotica gespoten. Dit gaan we nu zelf ook doen tot na het weekend. En hij heeft 'geluk' want ik moet elke dag met hem stappen zodat de zwelling afneemt.
Nu hopen dat alles nu wel goed blijft gaan!
Anoniem
Geplaatst: 09-06-16 18:42
Wauw, lang geleden dat ik me hier gemeld heb, heb het enorm druk gehad en ben op vakantie geweest haha! Dus nu hopelijk weer het topic wat bijhouden!
Ik heb ook mijn eerste ONCK meegemaakt, zonder pony's maar niet minder leuk! Hele gezellige dag gehad, en de parade was echt geweldig om te zien! Echt heel gaaf! Volgend jaar misschien met de pony's dan!
Punz Joujou is echt leuk, plaatjes zien er fijn uit Change3x Haha, toch zijn krulletjes wel heel schattig hoor! SkyMarian Die vergelijking klopt dus precies lol! Muurp Dat ziet er ook heel netjes uit gebokt Hoofdstel staat hem heel goed! Tof Emmy7 Haha, wij herkende jullie aan jullie roze setje op het ONCK Ik doe het springen je niet na, brrrr. zo hooog ! schirocco24 Oh jeej, beterschap voor rosie! Alexandra_x Wauw, hele toffe foto's ook!
Wij mogen Oriana ook weer op gaan pakken! De eerste keer dat ik op haar zat merkte je echt dat ze zo onzeker is, maar nu na ongeveer 6 keer doet ze het al zo goed! Top pony!
Saaams
Geplaatst: 09-06-16 19:14
Zijn er eigenlijk connemara's die enorm uitblinken in het springen? Ik heb er natuurlijk op onck een aantal zien springen maar bepaald paard(dekhengst) of fokker die springgefokte connemara's fokken?
Ik zit me al dagen te bedenken waar Bjuut haar talenten/aanleg ligt, vader is een springer maar moeder is onbekend. nu zegt dat natuurlijk niet altijd veel.
Saaams
Geplaatst: 09-06-16 19:15
Fading dat is lang geleden! Gaat het goed met je? Mooie pony zeg, veel succes met opbouwen. Tof dat het bitloos gaat!
Anoniem
Geplaatst: 09-06-16 19:18
Saaams schreef:
Fading dat is lang geleden! Gaat het goed met je? Mooie pony zeg, veel succes met opbouwen. Tof dat het bitloos gaat!
Haha, heel lang geleden ja! Nu we weer bezig gaan met de pony's is het wel weer leuker om hier te melden. Met mij gaat het redelijk, beetje persoonlijke trouble aan m'n hoofd.. Mag van mij wel over zijn
Ik vind Oriana d'r kleurtje zo leuk haha! Hopelijk blijft ze zo nog even
Tja, in principe zijn Connemara's natuurlijk springers, ze blinken uit in de eventing, en daar wordt ook wel op gefokt, zowel in Nederland, maar zeker ook in Belgie en Frankrijk. De Denen lijken zich daarbij wat meer te richten op de beweging/dressuur, maar ook daar wordt er zeker wel spring gericht gefokt.
Maar goed. In principe hoort de Connemara een alleskunner te zijn,
Even snel tussen door wat internationaal springende Connemara's Dexter Liam Pondy Some man for one man Goliath van de Groenweg Of de meervoudig EK ponyhengst ( en als ik het goed heb nu in Nederland beschikbaar voor de dekdienst:) Blackwoodland Rock.
En dan hebben we het niet over connemara kruisingen zoals bv Portersize just a Jiff ( bekende eventer, maar dit is mogelijk een ruin...)
En nu noem ik zo maar even uit de losse pols wat bekende namen, Bar kan er vast nog veel meer noemen... Vergis je niet in de Nederlandse hengsten: ze worden niet allemaal uitgebracht in het springen, maar springvermogen is er voldoende!!
Super bedankt Punz, ik ga die namen is op zoeken. Gaaf hoor! Over het algemeen zijn ze ook veelzijdig. Ik ben echt onder de indruk ook van Paddy op onck, Z2 en L kunnen springen
Ik ga binnenkort een duo priveles springen met iemand die een springgefokt paard heeft maar nu nog vertrouwen moet krijgen in de 60cm, ze raadde ons aan om later wel weer apart te gaan springen omdat de mijne het niet zou aan kunnen tot dat niveau. Ik heb ze op onck de 1.15 zien springen wat mij motiveerd dat Bjuut dat ook moet kunnen
Bar
Geplaatst: 09-06-16 19:48
Just a Jiff is idd een ruin. Las vandaag dat hij als reserve meegaat naar Rio voor het Ierse Eventingteam.
Ik heb het idee dat veel Ierse hengsten erg goed springende nafok hebben maar zelf weinig in de sport uitgebracht worden. Maar meer meelopen tijdens shows/keuringen.
Bijv I love you Melody, de vader van Blackwoodland Rock maar ook de vader van de pony van Emmy7, heeft veel echt goed springende nakomelingen. Sowieso als je op de startlijsten van EK,s of andere internationale wedstrijden kijkt zie je daar veel Connemara's op. Alleen in Nederland is men blijkbaar nog niet zo overtuigd van de kwaliteiten van de Connemara op dat gebied. De laatste jaren zie ik er wel mondjesmaat steeds meer in de hogere klasses. Voor hengsten geldt dat niet elke eigenaar over de juiste ruiters beschikt om een hengst op te leiden en uit te brengen. Heel jammer is dat. Het mooiste is toch als een dekhengst zich ook kan bewijzen in de sport.
@fading. Oriana lijkt ook op d'r papa! Fijn dat ze weer aan het werk mag. En hoognodig voor d'r lijntje ook
Saaams
Geplaatst: 09-06-16 19:56
Wat gaaf! Ik vind het ook wel jammer dat het ras ook hier op stal nog erg onderschat word. Ik heb nog een filmpje van het vrijspringen toen ze hier net een 2 weken op stal stond met een redelijk slappe achterhand. Hindernis staat op de meter. Ik hoop echt dat we dit ohz ooit ook kunnen.
Ik heb die van Emmy inderdaad zien springen en die is daar echt goed in.
Punz
Geplaatst: 09-06-16 19:59
Inderdaad Bar; In ierland veel hengsten die echt superspringende nakomelingen geven, maar die zelf mn in hand geshowd worden..
Voor jouw beeld Saams: Tijdens de Clifdenshow van 2014 waren er twee pony's die zonder blikken of blozen over 1.65 sprongen.. Daar heb ik nog foto's van... Even zoeken....
Bar
Geplaatst: 09-06-16 20:00
Bjuut laat iig erg mooie techniek zien! Ik ben vaak erg gecharmeerd van nakomelingen van Laerkens Cascade Dawn.
Bar
Geplaatst: 09-06-16 20:02
Nog een erg goed springende lijn uit Ierland is de lijn van oa Ashfield Bobby Sparrow Blue.
Laatst bijgewerkt door Bar op 09-06-16 20:03, in het totaal 1 keer bewerkt
Saaams
Geplaatst: 09-06-16 20:02
Zijn er nog veel fokkers die merries of hengsten uit Ierland halen? Ik zie het op facebook wel steeds meer handelaren doen, 3/4 jarige ruinen vaak pas geimporteerd.
Ik ben benieuwd!!
Bedankt Bar! We trainen enorm nu op tempocontrole en techniek. Maar ik word zo enorm fanatiek en enthousiast van al die goed springende connemara's
Ik ben wel gecharmeerd van die dexter liam pondy. Daar wil ik wel een nakomeling van