Ervaring connemara pony's.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SkyMarian

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 11:46

Die rechtergalop zit er in Marrit en ooit komt er uit onder het zadel. :j
Ik vind het dapper hoor dat je gesprongen hebt. +:)+ Al waren het balkjes op de grond geweest. :D

Zo te horen heb je er een hele goede leerpony aan Maxime. Hij houdt je bij de les. Dat zijn de kanjers hoor. Nu kan je ze soms achter het behang plakken, maar ooit ben je ze zooooo dankbaar voor deze streken. :j :D :D

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 12:07

Ben nog elke dag heel blij met m *D

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 23:00

Er komen weer leuke foto's voorbij.! En natuurlijk leuke verslagen...

*bezorgt*
Paard heeft wat raars gedaan.. Wondjes rond de vulva en helemaal opgezwollen. Volgens mij zit er ook een wondje binnen in ;(
Op advies van de dierenarts gekoeld, morgen even kijken of het beter is. Zo niet, dan twijfel ik nog heel erg of ik naar de DA ga (dan kunnen ze meer doen) of dat ik ze op stal laat komen.
Rosie staat liever niet alleen op de trailer.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 23:11

Jeetje wat een pech.. Ik zou ze voor dit naar stal laten komen. Minder stress voor haar.

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 23:14

Wondje als van .... paardenbeul verdenking ..... ?
Ik zou iig de dierenarts maar thuis laten komen, als die komen moet.

Sterkte !!
Laatst bijgewerkt door curly2day op 08-06-16 23:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Marieke33

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 23:15

Wat een prachtige foto's!! En wat een springers zijn die connemara's van jullie! Ziet er echt goed uit!! *\o/*

Schirocco....hoe weet je dat je paard zelf wat geks heeft gedaan...?
Klinkt vervelend in ieder geval...beterschap voor je paardje!

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 23:23

Nou ja... Ze schuurt wel der staart maar zou niet weten waaraan ze zich open heeft kunnen halen.. Paaltje in het land misschien #) hek in de padock
Maar verdenk geen mishandeling eigenlijk. Dan had het vanacht gebeurt moeten zijn en vanochtend was het er niet. Er loopt eigenlijk de hele dag wel iemand op stal dus een vreemde in het land was wel opgevallen... (Je weet het nooit hoor, maar dan was het vast erger geweest) Afbeelding

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 23:33

Ook goeieavond ..... opent bokt net op de computer en kijkt recht in ..... _O-

Dan zou dat ook best goed het paaltje kunnen zijn, maar goed fijn is het niet, sterkte !

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 23:35

Sorry.. Niet mijn bedoeling.!

DA vond het geen spoed, morgenochtend kijken of het beter is en anders laat ik de DA komen..
Hopelijk is ze dinsdag weer beter... Dan begint mijn bootcamp :x

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 06:36

Balen schirocco!

Leo heef ook alweer pech.. Met het uit de wei ophalen heeft hij een trap gehad.. Nu 12 dagen volledige boxrust.. Arm paard. :(

wilma84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 07:41

Misschien toch maar een andere naam dan Leo (lomp en onbenullig, volgens jou) gaan gebruiken. Hij gaat zich er naar gedragen...

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 10:00

Balen Change... Arm paard hoor, en dat met het warme weer. :(:)

Bij Rosie werd het er niet beter op. De DA komt vandaag dus ik ben benieuwd was hij zegt.. |o

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 10:43

De naam past goed bij 'm.. Hij snapt nog niet zo goed hoe het werkt in een groep, hij heeft dat nooit geleerd bij de vorige eigenaar omdat hij altijd alleen liep. >;)

En inderdaad supersneu dat hij 12 dagen z'n stal niet uit mag. Vooral zo'n jong paard met veel energie.. Dat wordt m extra veel verwennen en dan hopen dat hij niet de hele stal afbreekt. Op dit moment kan hij ook niet lopen door de pijn dus dat scheelt..

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 11:12

schirocco sterkte, hopelijk zijn het geen diepe sneetjes en kan de DA er wat mee.

oei change, ook al pech bij jou. boksrust is echt nooit fijn, helemaal niet voor een jong ding. voor jou ook sterkte.

nou....ik heb vanmorgen mijn instructeur eens aan het lachen gemaakt samen met melody, pfffff zat een beste bult ierse humor verstopt wat er ineens uit kwam vandaag. met opstappen heeeeeerlijk, pakte meteen lekker aan en liep los en soepel door zijn lijf met een super licht teugeltje, wauw!!! in draf net zo, kon ook lekker wat schakelen dus daar wilde we in de galop verder mee...beetje overgangen rijden en dan vooral van galop naar draf omdat dat echt nog wel een aandachtspuntje is voor ons. aanspringen in galop ging erg netjes, dus weer terug naar draf, maar.....meneer wist het al, hij mocht weer in galop!!!!! jaaaaaa, dus dan kun je natuurlijk niet rustig meer zijn. toch geprobeerd de rust terug te vinden, wat goed lukte....dacht ik.....en aanspringen. jeetje, gooit hij toch zijn kont er achteraan in de lucht, pfff, dus opnieuw, nog meer rust in de draf en weer aanspringen, kont gaat nog hoger en ik lig op zijn hals, pffff. na weer terug in het zadel te zijn geklommen nog maar weer geprobeerd en daar kwam die kont weer NOG hoger, pffffff ik weer ergens tussen zijn oren...instructeur erg vrolijk. hehe, even stappen, weer goed gaan zitten en eerst maar even afleiding zoeken in draf, dus linksom en rechtsom, pasje wijken, pasje naar voren en dan weer in galop...jaaaaaaa super brave overgang, hij kan het wel. en linksom was er niets meer aan de hand. malle pony.

Alexandra_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 11:39

Nog even voor Huckellover: ik weet niet alles meer, het is al zo lang geleden :+ maar ik kan me niet herinneren dat hij extreem stout was hoor, gewoon wat streekjes :) leuk dat Finn ook in de buurt staat! Dat waren volgens mij de enige 2 veulentjes van de mama.

sterkte Change, boxrust is niet leuk :(:)
aiiii Shirocco, hoop dat de DA er snel wat aan kan doen, niet leuk :(
hahaha gekke pony die Melody *D wel fijn dat er zulke mooie stukken tussen zitten toch, altijd genieten :D

ik heb wat foto's van de watershoot binnen, zal dadelijk even kijken of het lukt wat hierop te krijgen :+

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 11:42

Poeh boxrust is wel heavy. Heeft hij zo'n flinke klap gehad? :(:)

Sjips Schirocco. Dat is geen fijne plek om wondjes ed te hebben. Ben benieuwd of de da er iets mee kan. :)

Emmy....die Ieren en het galopperen....het kost even (vooral wat bokkensprongetjes), maar uiteindelijk komt het goed. :+ Moet zeggen dat heksje bijna geen bokkensprongen meer maakt en praktisch altijd goed aangaloppeerd nu. Is wel heel anders geweest. :')

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 11:43

Nou inderdaad SM, hier ging het ook altijd gepaard met minimaal een bok. :')
Goed dat je weer terug gekropen bent en doorgezet Emmy!

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 11:45

Ah dus het is wel herkenbaar

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 12:02

Uhuh. :') Met 4 poten in de lucht is ook leuk. :+

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 12:06

_O- ja heel herkenbaar dus

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 12:12

Jups.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 12:14

Geweldig :+

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 12:47

haah dat filmpje... _O-

DA is geweest... lekker vroeg :D

Hij heeft ernaar gekeken, het zijn gelukkig allemaal oppervlakkige wondjes. Er zit wel wat dood wefsel vast, maar dat valt er vanzelf uit. Lees: aan de binnen kant. Het lijkt alleen aan het begin te zitten, dieper is het wel weer lichtroze. Ze krijgt antibiotica, |o leuk hoor, dat word weer een paar dagen vechten _-:( .. was het net al -O-
Daarnaast heeft ze een prik gehad tegen de jeuk en een zalfje tegen jeuk en om te voorkomen dat het tegen elkaar groeit...
Morgen moet het aanzienlijk beter zijn. En zondag of maandag al over *\o/* ... Nu hopen op het beste, zodra het iets dikker wordt bellen en als het zaterdag niet dunner is ook...

Dus hopelijk valt het alles weer mee en is het straks al wat dunner.. -O-

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 13:02

Schirocco, fijn dat de DA geweest is, en nu maar hopen op snel herstel!

Alexandra_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 13:12

Balen Shirocco, hoop dat ze snel hersteld!!

Hier (hopelijk) wat foto's. Ik ben niet zo technisch dus hoop dat ik het goed heb gedaan :o

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Lekker rollen in het water haha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En nog stiekem 1 van Gloor, ik vind deze zo mooi
Afbeelding