Ervaring connemara pony's.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 22:05

Is er misschien net ander ( net geoogst, rijk) hooi gevoerd? Kunnen nl ook galbulten zijn, als reactie op voer.

Verder superblij even hier.
Marrit ( of nou ja, eigenlijk haar partner) heeft foto's gemaakt met het losrijden.

Enne.... nog van alles te leren... Maar ik zit écht rechter!!!
Afbeelding
Afbeelding

En... zoals jullie zien zijn we al vast aan het oefenen voor het Z: Het 'überstreichen' :D
Afbeelding

Nogmaals: van alles te leren nog, van alles te zien nog wat ik anders wil, maar voor nu ben ik hier gewoon al best blij mee..

De transformatie van de gnoom naar....??????

SkyMarian

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 22:07

Zie dat gnoompjes syndroom valt best mee. ;)

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 22:10

LOL... dit zijn de foto's van het losrijden...

Toen Eline ging voorlezen sprong mijn lijf spontaan weer in de gnoomen stand :oo :D

EAST

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 22:10

Oh wat een leuke valk zeg Punz! :o

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 22:12

Stapje voor stapje hè. :P

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 22:12

Ik zal vd week mijn gnoompjes springfoto plaatsen, ik vond de Pavo hindernis zo eng :') Ik zat erop alsof we over een muur van 3m moesten. Dus Ria; niet zeuren, dit ziet er super uit!!

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 22:14

Dat het met losrijden wel lukt is toch al weer een stap vooruit! Volgende keer gaat in de proef ook lukken! Jullie zijn een erg mooie combi

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 22:16

Ik zeur niet Marrit............ ik ben realist :D
Maar dat is niet erg.. want er is vooruitgang en die vooruitgang heeft Taco vast gelegd. Echt blij mee!

En verder: Jij mág er uit zien als een gnoom......want JIJ hebt GESPRONGEN!

Emmy7: zo is het!

Dank voor de complimenten!

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 22:16

Zo... Ziet er goed uit Ria!!! netjes zeg.. +:)+
Bedankt voor je antwoordt betreft ruwvoer.. :j ..

We gaan die bulten wel ff in de gaten houden.. Dan weten we meer... Het kan nu nog van alles zijn en van de week kunnen we het bos uitsluiten <<) ..

Er is trouwens een nieuw rosie topic aangemaakt... O:) Dit maal dus de Progress van het rijden :j
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=10&t=1890202&view=unread#unread

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 22:22

Lijken me bulten van dazen, maar het zijn er dan wel heel veel naast elkaar..

Schirocco, ik zal zo naar je topic kijken!

Ria, ik heb je zaterdag nog heel even zien rijden toen ik zelf richting de ring moest. Zag er goed uit hoor!

Larry heeft nog steeds krulletjes. :D

Afbeelding

En ik heb ook een paar leuke foto's van Marrit gekregen, vooral deze vind ik leuk omdat Larry zo schattig kijkt. :=

Afbeelding

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 22:25

Ler is ook nog zo'n schaap. 1x invlechten staat hier garant voor 2 wk een gordon op stal. :')

Ik baalde dat ik je net gemist heb met springen. -O-

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 22:26

Gordon. :')

Nou, mij rondje ging niet zo denderend en gecontroleerd als ik wilde dus je hebt weinig gemist! :D

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 22:28

Jup ... ^)

Afbeelding

Afbeelding

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 22:31

Vooral heksje komt in de buurt van die krullen :') _O-

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 22:32

Jups en dit kapsel zakt na een weekje of 2 pas uit. :+

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 22:33

Ik vind het knap! Larry kijkt overal schattig <3 Ik heb je verder eigenlijk helemaal niet gezien! Of niet opgenomen omdat ik als een kip zonder kop rondstrompelde :')

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 22:35

Permanente krullen. :')

Ik jou ook niet! Misschien wel onbewust inderdaad :=
En dankje! :D Zaterdag was niet ons fijnste rondje maar Larry doet altijd weer zijn best dus dat maakt alles dan weer goed. <3

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 22:40

Jezus...

SM

Oeffff....

Die moet je in een spoiler plaatsen hoor.............. die bovenste foto!

Heb nu serieus EMDR nodig...

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 22:47

Nee joh in een spoiler is niet leuk. O:)

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 23:37

Vanavond overigens ook weer les gehad met mijn Ierse draak, die die naam wel even eer deed :')

Ik had precies het tegenovergestelde verwacht, juist met dit weer, maar niets was minder waar. :+ In eerste instantie gewoon fris en lekker voorwaarts, wat voor mij juist wel fijn was. We rijden tegenwoordig enkel op binnen hoefslag zodat hij meer op eigen benen ging lopen en dat vind hij af en toe nog wel lastig, want aan de bakrand kleven is natuurlijk veel makkelijker. Fijn gereden, moest hem wel zo nu en dan terug nemen omdat hij onder me uit begon te lopen maar hij was daarna steeds goed op te pakken. Pasjes wijken, even de hals laten strekken en een rondje stappen om vervolgens te gaan galopperen. Nou, toen stond de turbo aan ~~}> hoefde er met m'n been niet aan te komen want meneer ging al _O- leek eerst wel geinig, maar op een gegeven moment probeerde hij met me aan de haal te gaan en werd hij verschrikkelijk sterk toen ik hem op de volte wou zetten. Iets met Iers temperament ofzo 8)7 volte vergroten, verkleinen, vergoten, verkleinen, en toen was ie moe. Ik win áltijd O:) wel heerlijk ontspannen uitgedraafd.

Zal wel door die knalle van vanmiddag komen :')

Morgen lekker uitwaaien met mijn nicht en haar paard (en Jack natuurlijk) in het bos. :)

Afbeelding
Afbeelding

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 07:46

Ziet er goed uit Punz! Ben ik jaloers op.

OMG SM! :wow: heksje kijkt zelf alsof ze dik tevreden is met haar permanentje. Bij ons is het gelukkig weer uitgezakt.

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 08:03

SM geweldige vergelijking _O- hier net zo'n krullebol, t begint nu uit te zakken.

tribunals wat fijn dat je zo lekker hebt gereden ondanks dat de race modus aan stond.

melody mocht vandaag ook weer aan t werk met onze dochter, ze hadden les vandaag. jeetje, wat een haast had hij zeg, pfff maar wat zijn ze lekker bezig geweest. hij moest eerst wat meer terug, nou dan wordt meneer zowaar wat heet. kont zwaait naar links en rechts en dan toch maar recht eronder, maar dat is even vermoeiend, neusje maar even in de lucht en weg rennen....oh dat mag ook niet? vooruit dan maar, dan werken we wel samen. beetje meer verzamelen en dan even strekken :wow: tjonge, gooit hij ineens zijn voorbenen haast tot over zijn oren....wist niet dat dat er in zat. wordt je wel moe van dus even lekker stappen en op adem komen en daarna nog wat galopwerk meegepakt. sanne heeft genoten met rijden, ik om te kijken en onze instructeur om les te geven...super pony...met zijn streken af en toe }>

wilma84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 09:24

Vraagje aan de Noord-Hollanders hier: hebben jullie ervaring met een leverancier van (gecertificeerd) graszaadhooi of haverstro?

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 10:02

Nee, wij hebben hooi van eigen land. Voor de rest koop ik krachtvoer bij ranzijn/de Boer dier & ruiter. Zeker de boer Dier en Ruiter heeft heel veel (ook hooi/stro) dus wellicht hebben zij dat? Zit in de buurt van Naarden

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 10:11

Onder het mom; beter heel erg laat dan nooit... Nog mijn verslag van het ONCK. :D

Eigenlijk kan ik heel kort zijn:
<3 <3 <3 <3 <3 <3

Wat een toppoownie! Zó braaf, alsof ze het al jaren doet! Je zou niet zeggen dat dit pas de 2e keer was, en de eerste keer op zo'n groot evenement.

Dressuur ging best wel prima, ik moet er gewoon meer aan gaan rijden (iets met toch nog voorzichtig willen zijn, want straks breekt ze :D :D :D je weet het niet!) en dan komt dat echt wel goed.
Helaas vielen de punten van de eerste proef wel tegen, heb het filmpje van de proef terug gezien en kan me gewoon niet vinden in het jurycommentaar.. :n Jammer. Had 165 punten.
Tweede proef klopte wel gewoon. Fijne feedback en had 175,5 punten. Het rijden is ook nog niet constant genoeg om winstpunten te rijden, dus dit was zeker terecht.

Wat foto's en stills uit het filmpje (eigen foto's komen ook nog, alleen kaartje ligt nog bij vriendin):

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Aan het einde van de middag was de parade. We hadden afgesproken dat we even zouden aankijken hoe ze was die dag, maar ze was zo braaf dat we het maar gewoon gedaan hebben. Snel SM gestrikt om naast me te rijden zodat ik wat mental support had :)) Nou, die mental support hadden wij harder nodig dan de paarden, want wat waren ze braaf! Zelfs toen heksje ff een feestje maakte liep Kareltje stug door alsof ze nooit anders deed <3

Voor nu gaan we lekker verder trainen en dan zien we vanzelf wanneer we voor het echie bezig gaan. Maar deze super ervaring hebben we in ieder geval binnen!