missznaomi schreef:Moderatoropmerking:Foto uit quote verwijderd
paard x zebra ofzo?
heel apart
heel mooi vindt ik hem of haar
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
missznaomi schreef:Moderatoropmerking:Foto uit quote verwijderd
paard x zebra ofzo?
heel apart
Ilzjuh schreef:
HaileysComet schreef:Ik zag al in de eerste link wat voor beauty het is.
Echt een hele aparte kleur en mooi gebouwd!
[***] schreef:Nouja, de kleur dan.
Mijn apart gekleurde merrie heeft een palomino kleurig hengstveulen, staat als onderste foto in mijn profiel
Ilzjuh schreef:
Miryamk schreef:Die heb je nieuw zeker! Bij horseteam had ik hem te koop zien staan, erg leuk dier!
Ilzjuh schreef:HaileysComet schreef:Haha ik bedoel het feit dat hij bont is.Hij lijkt op de foto namelijk meer schimmel, maar hij is toch echt bont.
Dankje, ik vind hem zelf ook erg mooi.
Jus_dOrange schreef:Wildkleurvos = red dun, wildkleurvalk = dunskin maar zo te zien is dat een gewone dun, of een van de ouders moet 2 creme genen hebben maar 't lijkt mij een gewone dun.
marjolein88 schreef:een Wildkleurvalk hengst. Hij heeft wildstrepen op de benen, hals en hoofd. En een brede aalstreep over zn rug. Verder is hij goudkleurig
wildkleurvalk hengst
Don Camillo du Bois
Peterina schreef:marjolein88 schreef:een Wildkleurvalk hengst. Hij heeft wildstrepen op de benen, hals en hoofd. En een brede aalstreep over zn rug. Verder is hij goudkleurig
wildkleurvalk hengst
Don Camillo du Bois
Eerst en vooral: wat hebben jullie toch schitterend hengsten! Volg ze al een paar jaar en vind ze echt prachtig sportponies!
Volgens mij kan Don Camillo dB. geen wildkleurvalk zijn aangezien zijn afstamming: zijn vader: Dornick is een wildkleur vos (red dun) en zijn moeder is bruin ... deze combinatie kan nooit een buckskin/valk geven. Dornick heeft wel palo's en valken gegeven maar dan enkel op palo of valk merries, nooit uit een 'gewone' gekleurd merrie. Ik denk dat Don Camillo dB. eerder een bay dun, oftewel wildkleurbruin, is. De kleur doet het niet aan want het is een hele mooie hengst!
Jus_dOrange schreef:Dit is 't veulen?
http://www.stoeterijdubois.nl/files/ima ... _klein.jpg
Da's namelijk een bruine zo te zien.
De merrie Carina is een vos, dus van haar komt geen creme gen door, als je uit die merrie een palomino valk of smokey black krijgt komt het door de hengst.