KWPN-taxatietopic, max 2 foto's.

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10516
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: KWPN-taxatietopic, max 2 foto's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 08:08

Merel ik denk dat zo rond de 4500 een mooi bedrag is.

Je hebt de maat mee maar er zullen heel wat mensen zijn die haar qua niveau achter vinden lopen

evelien11
Berichten: 716
Geregistreerd: 12-08-10
Woonplaats: Friesland

Re: KWPN-taxatietopic, max 2 foto's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 09:11

Merelv: €4000
Xxieslady: nu €2000 en op B dressuur niveau €2500

MerelV

Berichten: 1780
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Noord-Limburg

Re: KWPN-taxatietopic, max 2 foto's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 09:24

Wauw, dan moet ik haar maar verkopen. Want de bedragen die ik geboden krijg zijn toch behoorlijk hoger. Ik denk dat dat voornamelijk te maken heeft met haar gangwerk en het meewerkende karakter (en inmiddels is ze alweer L2 startgerechtigd). Maar geeft niks, was nieuwsgierig naar jullie mening!

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10516
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 09:27

MerelV schreef:
Wauw, dan moet ik haar maar verkopen. Want de bedragen die ik geboden krijg zijn toch behoorlijk hoger. Ik denk dat dat voornamelijk te maken heeft met haar gangwerk en het meewerkende karakter (en inmiddels is ze alweer L2 startgerechtigd). Maar geeft niks, was nieuwsgierig naar jullie mening!


met de stijging van het niveau stijgt de waarde ook.. mijn taxatie was gebaseerd op jou eerste post.

Als je hoger geboden krijgt is dat altijd fijn natuurlijk ;)

lauwtjuhh
Berichten: 940
Geregistreerd: 12-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 19:31

Xxieslady, de jouwe vind ik lastig. Het is nog zo'n lekkere puppy. Maar schijn kan bedriegen. Als hij alles fijn aanpakt, braaf op vreemd terrein, verder uitgroeit etc kan het een heel ander paard worden en kan ik het aan het verkeerde eind hebben. Zou er nu max €2000 voor neerleggen.

MerelV, je paard heeft de leeftijd, maat en het afgerichte niveau zeker mee. €4500/5000 zit er wel in denk ik. Zeker als het paspoortje wat je opgeeft zich ook stabiel houd. Veel plezier en zou nog zeker niet verkopen hoor eerst nog van genieten.

lauwtjuhh
Berichten: 940
Geregistreerd: 12-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 19:41

Ook ik ben benieuwd wat jullie van mijn paard vinden.

Cala Duca
9 jaar
Merrie
168cm hoog
Voskleurig
Vader: Ganges
Vaders vader: Renovo
Moeders vader: Manno
L2+7
M1 gestart in de trainingen
Gestart met springen. Pakt het leuk op
Beleerd voor de kar bij vorige eigenaar
Braaf op wedstrijden, buitenrit, verkeer, trailer etc
Makkelijk in de omgang

Calice is een kwpn tuigpaard en was en is nog steeds een uitdaging om correct dressuur matig te rijden.

Afbeelding

evelien11
Berichten: 716
Geregistreerd: 12-08-10
Woonplaats: Friesland

Re: KWPN-taxatietopic, max 2 foto's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 14:08

Lauwtjuhhh, mooi veelzijdig paard, waardoor ik zou zeggen €4500

Twilight1

Berichten: 1427
Geregistreerd: 02-03-09

Re: KWPN-taxatietopic, max 2 foto's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 21:22

Lauwtjuhhh, ze is niet op niveau naar leeftijd wel wordt ze meer waard doordat ze braaf is en ook het mennen kent. Ik zou zeggen dat ze 4.000 waard is.


Ik ben toch ook wel benieuwd naar mijn paard:
Leeftijd: 8 jaar
Geslacht: Ruin
Klasse: Z1
Karakter: Nuchter
Kleur: Donkerbruin
Hoogte: 167
Vader: Oscar
Vader v Moeder: Pele

Paard kent de oefeningen van de Z2 en hoger (wissel, galop appuyement, beginnend arbeidspirouette),
Braaf aan de hand, sociaal naar andere paarden, braaf op ander terrein, alleen te laden op de trailer.

Begeleid strandritten, heeft geen stalgebreken, kan een B parcours springen

Afbeelding
Afbeelding

Joltsje

Berichten: 9058
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 21:07

Even het topic weer uppen.

@lauwtje. Mooi allround pakt het nu mooi op. Ik zou zeggen € 4.000
-
@twillight. Leuk paard en braaf. Ik ga voor € 10.000

Hechtver niet te veel waarde aan. Ben geen kenner en daarom benieuwdvwat jullie van mijn bijrijdpaardje vinden.

8 jarige ruin
1.74
Vainqueur x samber
Allround op basis niveau, nooit doorgepakt. Wel potentie.
In de omgang super braaf, met rijden wat kijkerig, maar niet verkeerd.


Afbeelding


Afbeelding

Jorteee

Berichten: 86
Geregistreerd: 13-08-09
Woonplaats: Groningen

Re: KWPN-taxatietopic, max 2 foto's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 22:12

Leuke paardjes!

Lauwtjuhh: 3500, veelzijdig paard, maar wel al wat ouder, ken het bloed verder niet.
twillight:9000 (als hij ggk is), braaf paard, leuk om te zien, kan natuurlijk niet zien hoe hij beweegt :).
Joltsje: 3500, mooie maat, maar kent te weinig voor zijn leeftijd.

Mijn merrie:
Godiva
5 jaar
1,68m
Advance x Orthos
Kent basis (zowel dressuur als sprongetje), zit veel potentie in, maar geen dooie. In omgang wel echte knuffel.

Afbeelding
Afbeelding

evelien11
Berichten: 716
Geregistreerd: 12-08-10
Woonplaats: Friesland

Re: KWPN-taxatietopic, max 2 foto's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 23:25

Joltsje : €3000, niet geklasseerd, en basis is te weinig voor een 8-jarige. + is zn formaat
Jorteee: €3500, niet geklasseerd, wel mooi formaat

patricia2403
Berichten: 371
Geregistreerd: 28-10-09
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 15:20

Jorteee: Ik schat tussen de 3000 en 3500, niet geklasseerd maar mooie leeftijd en mooie ruime gangen wat te zien is op de foto. De bloedlijn zo zegt mij niet zoveel eigelijk.

Mijn Merrie:
Wiske (Hold up premier x Sacha)
leeftijd: 11
1.72
B+5 en BB springen

Zowel dressuurmatig, springen en cross fijn te rijden, springen wordt ze erg heet, springt altijd maar soms moeilijk te controleren. Wil graag werken.



Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Favodres
Berichten: 86
Geregistreerd: 13-02-08

Re: KWPN-taxatietopic, max 2 foto's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 21:17

Hoi Bokkers,

Stel je hebt een paard merrie, 1.68, 11 jaar, Z1 dressuur knopjes van Z2 erop. Draadwond op achterbeen en niet röntgenologisch gekeurd. Hoeveel zouden jullie voor het paard geven en denken jullie dat je zo'n paard nog kan verkopen?

Quir

Berichten: 17408
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 21:20

Afhankelijk van afstamming, exterieur, beweging, karakter, rijdbaarheid, etc...

Heeft ze predikaten? Is er mogelijkheid tot röntgenologisch keuren of is ze niet goed op de foto? Klinisch gezond?

Edit:
Als ze klinisch goed is, goed loopt en fijn te rijden is, is zo'n paard nog best te verkopen maar niet voor de hoofd prijs

_helga_

Berichten: 6293
Geregistreerd: 21-01-08
Woonplaats: Goirle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 21:28

Lauwtjuhh:4500 braaf paard is al goud waard en de basis zit er ook goed in.

Twillight: tussen de 9.000 en 11.000
Leuk leer paard!

Joltsje: max 3000 kent nog niks voor z'n leeftijd.

Jorteee: 4000 is nog jong genoeg om veel te leren en is wel braaf in de omgang

Patricia: 3500 kent nog niet veel kwa dressuur.

Favodres: draadwond hoeft niks te betekenen heeft de mijne ook.
Keuren kun je altijd zelf laten doen zou er max 9.000 voor geven zodat je zelf nog lan laten keuren

Favodres
Berichten: 86
Geregistreerd: 13-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 21:29

Quir schreef:
Afhankelijk van afstamming, exterieur, beweging, karakter, rijdbaarheid, etc...

Heeft ze predikaten? Is er mogelijkheid tot röntgenologisch keuren of is ze niet goed op de foto? Klinisch gezond?

Edit:
Als ze klinisch goed is, goed loopt en fijn te rijden is, is zo'n paard nog best te verkopen maar niet voor de hoofd prijs


Kennedy X Wolfgang, beweging lichtvoetig, wel fijn te rijden als de ruiter niet onzeker is. Röntgenologisch niet gekeurd, klinisch ook niet. Als ik hem te koop zou zetten laat ik hem niet röntgenologisch keuring dat laat ik aan de koper over. Paard haalt makkelijk punten in de Z, heeft zeker nog potentie om verder te komen. Kan heel makkelijk sluiten en loopt heel makkelijk zijn oefeningen. Heeft geen predikaten voor de rest.
Laatst bijgewerkt door Favodres op 09-06-16 21:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Favodres
Berichten: 86
Geregistreerd: 13-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 21:30

_helga_ schreef:
Lauwtjuhh:4500 braaf paard is al goud waard en de basis zit er ook goed in.

Twillight: tussen de 9.000 en 11.000
Leuk leer paard!

Joltsje: max 3000 kent nog niks voor z'n leeftijd.

Jorteee: 4000 is nog jong genoeg om veel te leren en is wel braaf in de omgang

Patricia: 3500 kent nog niet veel kwa dressuur.

Favodres: draadwond hoeft niks te betekenen heeft de mijne ook.
Keuren kun je altijd zelf laten doen zou er max 9.000 voor geven zodat je zelf nog lan laten keuren


Nee klopt, maar veel mensen vallen daar toch over jammer genoeg.

xPearl

Berichten: 3280
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Een klein dorpje onderin Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 21:44

@Twilight1 ; Leuk paard! Rond de 9000,- als die goedgekeurd is (:
@Joltsje; Rond de 3000/3500 ivm leeftijd en met wat wie kent..
@Jorteee; Rond de 3500/4000. Mooie maat en leuk om te zien!
@patricia2403; Ook rond de 3000 (:


Braveheart
Ruin
10 jaar
1,62
San Remo x Mermus R x Luckyboy
Braaf onder het zadel en is voor de wagen beleerd bij de vorige eigenaar. Is nog niet gestart. Word op L niveau getraind thuis. Braaf bij smid, op buitenrit, op trailer, kan goed mer andere paarden en is op vreemd terrein ook fijn te rijden. Geen stalgebreken en dit jaar klinisch goedgekeurd. Kan goed springen, maar word daar niet op getraind.

Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door xPearl op 09-06-16 22:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Quir

Berichten: 17408
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 22:07

Lauwtjuhh: 3.500
Veelzijdig en braaf paard. Niveau niet naar leeftijd, maar voor een tuigpaard misschien ook niet helemaal reëel. Verder mooie leeftijd en toont naar mijn mening op de ene foto niet echt tuigpaard gangen? Klopt dit? Dat is onder t zadel wel echt een pluspunt naar mijn idee.

Twilight1: 9.000
Aansprekend paard, mooi niveau voor zijn leeftijd. Braaf dier en ook aansprekende afstamming (ondanks ruin haha). Hoe is hij qua gezondheid? Röntgenologisch gekeurd? Als hij volledig gezond is, vind ik m meer waard (richting de 9.000/10.000). Is hij makkelijk te rijden en door andere fijn na te rijden?

Joltsje: 3.000
Wat is potentie? Zie dat namelijk zo niet terug. Niveau is niet naar leeftijd, in omgang braaf maar met rijden wat kijkerig.

Jortee: 3.500
Wederom, wat is potentie? Dat wordt zo snel gezegd, maar naar mijn mening is een paard met potentie niet een die niet met leeftijdsgenootjes meekomt op niveau. Nu kan t uiteraard dat je er niet mee op stap gaat, maar ik zie t ook niet echt terug in de foto's. Lijkt wat vlak op de foto's, maar kan zeker vertekenen (bijv foto net op verkeerde moment). Verder wel een mooie en aansprekende merrie om te zien en mooie leeftijd met 5 jaar, inderdaad genoeg potentie heeft haalt ze t zo in. Waardoor waarde uiteraard ook stijgt. Afstamming wat minder interessant (voor mij).

Patricia2403: 3.000
Niveau niet naar leeftijd, paard is schraal/arm bespierd. Laat wel een mooie sprong zien op de laatste foto. Lijkt me in omgang wel een brave merrie?


Vind t zo wel lastig inschatten, dus zie t als richtlijn en niet als kritiek. Eigenlijk zou een video van beweging en/of springen al een zoveel beter beeld geven dan wat foto's waarvan de kans ook nog groot is dat die net op t verkeerde moment geschoten is. Heb t idee namelijk dat een aantal hoger kunnen aan de hand van beweging/sprong, zoals Wiske en Godiva bijvoorbeeld.

Dus eigenlijk zou t, voor een betere taxatie, goed zijn om een video erbij te zetten van de bewegingen (los of onder t zadel) en/of eventueel springen! Ben best bereid hier regelmatig te komen taxeren! Vind dat wel heel leuk om te doen, maar echt zie t niet als kritiek. Want jouw paard is voor jou goud waard. <3

Voor degene die t leuk vind, ik heb nog een leuk veulentje:

Naam: Luleio Livano VHH
Roepnaam: Livano
Geslacht: Hengst
Leeftijd: 3 weken oud, 10-05-2016(op de foto's 2 weken)
Afstamming: Floris BS (v. Negro preferent) x Zilvana voorlopig keur PROK (v. Jazz preferent) x carlienke keur preferent prestatie (v. Uniform preferent)

Moeder gaat komend najaar/winter voor het sport predikaat en is dan elite sport!

Hij wordt aangehouden en mag straks naar de hengsten keuring (als hij heel blijft en zich goed blijft ontwikkelen) en daarna als sport paard voor mijzelf.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Oh en hij wordt inderdaad schimmel! <3

Dies_7

Berichten: 81
Geregistreerd: 20-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 22:26

Ik ben benieuwd wat jullie vinden dat mijn paard waard is.

Cocu
9 jaar
Ruin
174cm hoog
Donkerbruin
Vader: Vermont
Vaders vader: Carolus II
Moeders vader: Ramiro Z

Alleen (niet door mij) uitgebracht in B dressuur.
Lichte hanetred links achter.
Braaf op trailer.

Afbeelding
Afbeelding

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 23:22

Favodres schreef:
Quir schreef:
Afhankelijk van afstamming, exterieur, beweging, karakter, rijdbaarheid, etc...

Heeft ze predikaten? Is er mogelijkheid tot röntgenologisch keuren of is ze niet goed op de foto? Klinisch gezond?

Edit:
Als ze klinisch goed is, goed loopt en fijn te rijden is, is zo'n paard nog best te verkopen maar niet voor de hoofd prijs


Kennedy X Wolfgang, beweging lichtvoetig, wel fijn te rijden als de ruiter niet onzeker is. Röntgenologisch niet gekeurd, klinisch ook niet. Als ik hem te koop zou zetten laat ik hem niet röntgenologisch keuring dat laat ik aan de koper over. Paard haalt makkelijk punten in de Z, heeft zeker nog potentie om verder te komen. Kan heel makkelijk sluiten en loopt heel makkelijk zijn oefeningen. Heeft geen predikaten voor de rest.

Daar kan je zo to weinig zinnigs van zeggen? Maar 11, Z1, geen predikaten... Daar vang je geen hoofdprijs voor.

Favodres
Berichten: 86
Geregistreerd: 13-02-08

Re: KWPN-taxatietopic, max 2 foto's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 02:28

Hoezo weinig zinnigs? Nee, heb je een richtprijs? Vraag er elke keer om, maar wordt niet echt op gereageerd. Snap dat je voor een 11 jarig paard geen 10.000 euro meer kan vragen.

Quir

Berichten: 17408
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 07:15

Favodres schreef:
Hoezo weinig zinnigs? Nee, heb je een richtprijs? Vraag er elke keer om, maar wordt niet echt op gereageerd. Snap dat je voor een 11 jarig paard geen 10.000 euro meer kan vragen.


Zet er op z'n minst een foto bij. Liefst nog een op stand en in beweging en t aller aller beste nog een video van beweging.

Dan kan je er überhaupt pas echt wat van zeggen. :)

Zou zo op je tekst alleen zeggen 4.000, heel misschien 5.000 (afhankelijk ook hoe zichtbaar de draad wond is, kan je ook richting 3.000 gaan). Maar echt afhankelijk van hoe ze exterieur matig klopt en hoe ze loopt.

Potentie op 11 jarige leeftijd Z1 lopen, bij potentie verwacht ik toch echt hele andere dingen van.

Paard met potentie is in mijn ogen een paard wat in zijn leeftijd categorie goed mee kan komen op zijn niveau, voor een 11 jarige is dat dus minstens al ZZL lopen, altijd boven aan mee lopen (met minstens 65/70%) en eigenlijk al hoger, maar laten we er van uit gaan dat het paard bij een "amateur" staat. Daarmee bedoel ik dus absoluut geen slechte ruiter bij!! Maar iemand die t voor de hobby doet en niet als professie en zijn/haar geld er dus mee verdiend. En dan is ZZL nog steeds gewoon basis sport (maar voor niet professionele ruiters is de (sub)top vaak (financieel) gewoon niet haalbaar.

Potentie wordt in mijn ogen veel te veel gezegd, terwijl dat totaal niet klopt bij het beeld.

Potentie is een 4 jarige succesvol op L niveau, 5 jarige succesvol op M niveau, 6 jarige succesvol op Z niveau en daarna op ZZL niveau. Echte potentie gaat dan verder naar lichte tour, midden tour en grand prix. Maar nogmaals, laten we er vanuit gaan dat t paard bij een niet professionele ruiter staat. Dan verwacht je vanaf een jaar of 7 toch echt wel ZZL.

Altijd kunnen er andere redenen zijn, terwijl een paard an sich nog wel potentie heeft. Bijvoorbeeld merrie enige tijd ingezet als fokmerrie, paard lange tijd ernstig geblesseerd geweest, geen handige ruiter, etc.

Maar een 8/9/10+ jarige op B/L niveau of ongeklasseerd, mag je geen potentie meer noemen. Zeg dan iets van, het paard laat zien met de juiste ruiter nog goed op hoger niveau mee te kunnen komen. Of geef een goede reden als, paard heeft op 4 tot 8 jarige leeftijd eerst 4 of 5 veulens gehad of heeft lange tijd (en noem die periode dan ook) geblesseerd gestaan. Snappen jullie een beetje wat ik bedoel? In mijn ogen wordt t namelijk te pas en te onpas het woord potentie gebruikt, die volledig de plank mis slaat.

Favodres
Berichten: 86
Geregistreerd: 13-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 10:22

Quir schreef:
Favodres schreef:
Hoezo weinig zinnigs? Nee, heb je een richtprijs? Vraag er elke keer om, maar wordt niet echt op gereageerd. Snap dat je voor een 11 jarig paard geen 10.000 euro meer kan vragen.


Zet er op z'n minst een foto bij. Liefst nog een op stand en in beweging en t aller aller beste nog een video van beweging.

Dan kan je er überhaupt pas echt wat van zeggen. :)

Zou zo op je tekst alleen zeggen 4.000, heel misschien 5.000 (afhankelijk ook hoe zichtbaar de draad wond is, kan je ook richting 3.000 gaan). Maar echt afhankelijk van hoe ze exterieur matig klopt en hoe ze loopt.

Potentie op 11 jarige leeftijd Z1 lopen, bij potentie verwacht ik toch echt hele andere dingen van.

Paard met potentie is in mijn ogen een paard wat in zijn leeftijd categorie goed mee kan komen op zijn niveau, voor een 11 jarige is dat dus minstens al ZZL lopen, altijd boven aan mee lopen (met minstens 65/70%) en eigenlijk al hoger, maar laten we er van uit gaan dat het paard bij een "amateur" staat. Daarmee bedoel ik dus absoluut geen slechte ruiter bij!! Maar iemand die t voor de hobby doet en niet als professie en zijn/haar geld er dus mee verdiend. En dan is ZZL nog steeds gewoon basis sport (maar voor niet professionele ruiters is de (sub)top vaak (financieel) gewoon niet haalbaar.

Potentie wordt in mijn ogen veel te veel gezegd, terwijl dat totaal niet klopt bij het beeld.

Potentie is een 4 jarige succesvol op L niveau, 5 jarige succesvol op M niveau, 6 jarige succesvol op Z niveau en daarna op ZZL niveau. Echte potentie gaat dan verder naar lichte tour, midden tour en grand prix. Maar nogmaals, laten we er vanuit gaan dat t paard bij een niet professionele ruiter staat. Dan verwacht je vanaf een jaar of 7 toch echt wel ZZL.

Altijd kunnen er andere redenen zijn, terwijl een paard an sich nog wel potentie heeft. Bijvoorbeeld merrie enige tijd ingezet als fokmerrie, paard lange tijd ernstig geblesseerd geweest, geen handige ruiter, etc.

Maar een 8/9/10+ jarige op B/L niveau of ongeklasseerd, mag je geen potentie meer noemen. Zeg dan iets van, het paard laat zien met de juiste ruiter nog goed op hoger niveau mee te kunnen komen. Of geef een goede reden als, paard heeft op 4 tot 8 jarige leeftijd eerst 4 of 5 veulens gehad of heeft lange tijd (en noem die periode dan ook) geblesseerd gestaan. Snappen jullie een beetje wat ik bedoel? In mijn ogen wordt t namelijk te pas en te onpas het woord potentie gebruikt, die volledig de plank mis slaat.



Oke, weet ik dat even. Ja ik snap wat je bedoelt met potentie. Als hij bij iemand stond die hoger reed en meer ervaring had, had hij sowieso hoger gelopen. Ik ben inderdaad maar een amateur en druk met school dus daar kom ik minder snel aan toe. Paard loopt makkelijk Z proef eindigt ook vaak bovenaan. Ik hoor ook genoeg van jury's en instructrices dat hij potentie heeft. Alleen jammer van de schoonheidsfoutjes. Ik heb jammer genoeg geen filmpjes of foto's. Ik denk dat ik heb te koop zet voor 6000 dat vind ik wel reëel. En misschien dan toch nog maar keuren van te voren.

Quir

Berichten: 17408
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: KWPN-taxatietopic, max 2 foto's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 10:39

Kijk dat is een betere onderbouwing waarom een paard wel potentie heeft maar niet dat niveau loopt.

Maar tegenwoordig roept iedereen maar dat een paard potentie heeft, zelfs krom kreupelhout om even heel crue te zeggen.

Zolang t schoonheid foutjes zijn en hij klinisch verder helemaal goed is, hoeft dat geen belemmering te zijn voor verkoop (voor een normale prijs).

Misschien dat t slim is om in ieder geval t been waar de draad wond op zit op de foto te zetten, als je weet dat hij verder ook helemaal oké is kan je meer vragen. In mijn ogen zijn dat die 500 euro wel waard.

Als t been helemaal goed is (daar dan ook mee beginnen, niet goed gewoon stoppen) en de rest daarna ook, kan dat je paard zo 1500 laten stijgen in prijs...

Ik denk dat 6.000 wel een reële vraagprijs is om voor te koop te zetten. Zakken kan immers altijd nog. Stijgen niet meer. Als hij klinisch en röntgen goedgekeurd is zou ik m voor 7.000\7.500 zetten. Op voorwaarde dat t beeld klopt bij je beschrijving uiteraard! Een mooi aansprekend paard verkoopt zichzelf meestal ook sneller dan een minder mooi of aansprekend paard.

Succes met de verkoop. Wil je me eens een PBtje doen met de gegevens van t paard en foto's maken van haar? Liefst ook van de draadwond?