Zijn er nog meer mensen met Konik paarden?/intresse voor.?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nadine_yvana

Re: Zijn er nog meer mensen met Konik paarden?/intresse voor.?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 14:38

Pumbaa is 1,41m, maar die is best aan de maat voor een Konik, ikzelf ben maar 1.60m. Ligt er maar net aan hoe groot en zwaar jijzelf bent. Hijs wel mooi om te zien vind ik. En kan ook mooi lopen aan de foto te zien. Persoonlijk vind ik de ruiter voor het mooie plaatje wel wat te lang.

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 14:47

Inderdaad, ze is er te lang voor. Ze is ong 1.70 zei ze. Ik ben ong 1.65 en ik weeg 53kg.
Dus ik denk dat dit paardje hem niet gaat worden, ik denk dat ik net te groot ben voor het oog.
Wel jammer, want hij is inderdaad erg mooi!

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 15:01

Dat is idd wel jammer, kwa gewicht zou je er makkelijk op kunnen. Als je het zelf niet storend vind maakt het niet uit toch? Ik zie ook vaak langere mensen van bv. 1,80 op een ijslander van 1,30 en dat vind ik echt geen gezicht persoonlijk. Maar 1,65 op een pony van 1,31 kan nog best wel hoor. De ruiter op de foto had ik wel wat langer geschat eigenlijk, maar ook moeilijk te zien vanaf een foto natuurlijk.

Wat staan er trouwens ineens aardig wat Koniks op de boktmarkt. Haha, zo zie je ze nooit en zo ineens ontspruiten de Koniks vanuit het hele land :j

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 15:06

qua gewicht zou het inderdaad nog wel kunnen ja :j Maar ik denk dat hij qua lengte net wel of net niet mooi staat. En ik maak graag trektochten, dus wat dat betreft zou een iets groter paardje toch beter zijn.
Pumbaa is wel lekker aan de maat of niet? Vooral omdat jij zelf klein bent, passen jullie erg mooi bij elkaar.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 16:54

dat is wel echt een ukkie, ik zal verder zoeken naar iets groters
Wolf is zeker 1,40m en ik ben 1,64 nou ben ik wel 10kilo zwaarder als jou maar qua lengte zou ik niet iets kleiners willen, ik vind dat ook niet prettig rijden.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 17:03

voor de beeldvorming, ik op Wolf
dit was vorig jaar, ze is ondertussen een cm of wat hoger en wat voller
Afbeelding

zie nu net dat haar manen toch wel wat gegroeid zijn, het is niet veel maar vind ze zo al veel mooier, ze lijken wat natuurlijker :)
http://i106.photobucket.com/albums/m272 ... cb943d.jpg

had ik net vanmorgen alle prikpaaltjes eigenhandig verhoogt door er met plakband nog een prikpaaltje aan te plakken(heel gedoe wou allemaal net) aangezien mevrouw weer steeds aan de verkeerde kant stond, kwamen we vanmiddag in de winkel, prikpaaltjes in de aanbieding.... 15 stuks van 1,55m meegenomen, dat moet toch wel hoog genoeg zijn :+

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 17:24

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 18:02

ah ok, dan is 1.40 voor mij ook wel de minimum ja, vooral omdat ik er best intensief mee wil rijden.
Wat een leukerd is Wolf, haar manen zijn mooi geworden ja. Ik vind het altijd zo mooi als ze er een beetje 'blond' doorheen hebben.

Ohh dankjewel Nadine, die heb ik nog niet gezien, wat een mooi paardje, helemaal mijn type! Wauw!
Ik ga haar meteen een mailtje sturen. Het is nog een merrie ook!

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 18:29

Van (Lynn) gaf de tip :D Had er zelf zo gauw niet aan gedacht om de link naar je door te sturen. Maar das idd een leuke en zeer mooie pony, die heb ik ook al zien staan op de FB pagina. Ja, Pumbaa is idd redelijk aan de maat voor een Konik (die van Lynn en ghashira ook hoor trouwens) en idd omdat ik zo klein ben, lijkt het plaatje nog best wel. Hij lijkt zelfs best groot soms met mij erop, haha :=

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 19:06

moet eigenlijk eens een nieuwe foto laten maken van mij op Wolf, het ziet er nu (vooral met zadel) al heel anders uit, ben zelf ook wat afgevallen en ik vind het plaatje nu precies goed :)
op dit moment doen we nog rustig aan ivm haar leeftijd maar ik wil er uiteindelijk ook intensief mee gaan rijden (endurance en trektochten)

die merrie vind ik zelf ook ontzettend leuk, beetje hetzelfde type als Wolf. Ze staat wel in België geloof ik

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 19:12

vorige week ook voor het eerst eens een andere ruiter erop gehad, mijn zus wou voelen hoe haar gangen waren
nou Wolf verzette geen stap meer, terwijl ze bij mij ondertussen op de lichtste hulpen reageert, het is echt net een ezeltje _O-

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 19:45

Ja ze is inderdaad een beetje hetzelfde type als Wolf, qua uiterlijk.
Ik heb haar straks meteen gemaild, ik ben echt heel benieuwd!! Dit zou hem wel eens kunnen worden als het een beetje meezit! Spannend :)

haha leuk toch Van, dat ze een beetje karakter toont. Ze is natuurlijk ook helemaal aan jouw hulpen gewend, als ze dan net een beetje anders gegeven hebben, gaan sommige paarden echt in de error-mode

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 20:05

spannend :D

ze is sowieso heel erg op mij gericht maar dat is ook niet gek, ik ben degene die ze verzorgt, eten geeft en ik heb haar helemaal zelf beleerd en er heeft nog niemand anders ook maar iets mee gedaan. Ze wil met iedereen wel knuffelen maar zodra ik in de buurt ben komt ze naar mij. Ze wou uiteindelijk wel een paar passen draven met mijn zus zolang het maar richting mij was :+

mijn shet is trouwens helemaal verliefd op de spikkel, ze bied steeds haar kont aan hem aan, de gekke ouwe snoeperd _O-

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 23:23

Nou ,ik vind 131 cm best nog kunnen voor iemand van 1,65m! Ik ben zelf 1,68m en reed destijds met Raschka, die was 1,32 m. Als je zonder zadel op een paard zit, lijkt het paard trouwens altijd kleiner vind ik. Ik maakte met raschka best lange tochten: van lonense drunense duine, de grens over naar belgie, naar turnhout, op 1 dag! Dat is meer dan 40 km. Ook in de ardennen, meerdere meerdaagse tochten mee gedaan, enkel lastig als je een rivier overstak : iedereen bleef nagenoeg droog, behalve ik. ,,,hhhhaaha
Ik heb nog ergens foto's van mij op raschka, heb die geloof ik zelfs ooit ingescand en aan iemand hier doorgestuurd, ik vond niet dat het plaatje misstond, de meesten dachten altijd dat ze groter was, als ze er mij mee zagen rijden...koniks hebben een betrekkelijk grote romp en lang lichaam(de meesten), met kortere benen, maar ze zijn wel echt sterk. bij Pia en Nico in Polen, rijdt ook Nico (180cm) met de koniks. ze zijn gewoon echt veel sterker dan andere paarden, dus als die pony Thoran je wat zegt, en het niet te ver van bij je is, zou ik toch ns een kijkje gaan nemen, hij is netjes aan prijs en bovendien ingereden. Kijken kan geen kwaad...
Foto's kunnen soms bedrieglijk zjin en misschien hebben ze hem ook niet echt heel precies gemeten, en een paar centimeters maken misschien een heel verschil?!

Wat Jull's huidige "traagheid" betreft, heb ik ook Karin (NHS trainer) gemaild en gelijk een nieuwe afspraak gemaakt. Volgens haar ligt het aan zijn niet goed rechtgericht zijn, teveel op de voorhand hangen nog, waardoor hij zijn gewicht, met mij erop, niet goed kan beheersen (wat ook verklaart waarom hij met mij niet wil galopperen)haar uitleg, die veel uitgebreider was, leek me (zoals gewoonlijk bij haar) heel aannemelijk en omdat de lessen die ik al nam bij haar, me veel opgeleverd hebben, ga ik nou even niet meer rijden tot ik bij haar ben geweest. Ze had me al "gewaarschuwd" dat hij idd nog jong is, nog tot zijn 6 gaat groeien en nog behoorlijk ongespierd is. En ik natuurlijk best wat gewicht heb, plus het podiumzadel dat toch al gauw 10 kg weegt denk ik.

Tja, toen ik vroeger met Raschka reed, woog ik haast 15 kg minder, is inderdaad wel heel wat..tja, 40 jaar geworden, moeder geworden, wat wil je? ben nou wel heel anders gaan eten, mee omwille van de burnout. Moet mijn lichaam zuiveren en wil ook graag wat kilo's kwijt. Eet al langer heel weinig of geen vlees meer , nu echt niks meer, elke dag verse soep met heel veel verschillende groenten (van de simpele prei, selder, wortel tot oesterzwammen en mais erin), lekker kruidig met oa chinese kruiden;;kervel, verse peterselie enz.. en s ochtends, tja, ik moet er nog aan wennen, want vind het echt geen zicht en moet balen van de geur: havermoutpapje.. beurk, maar goed, smaakt uiteindelijk best fijn, als je je ogen dicht doet..Hoop dat ik me hiermee ook weer een stukje beter ga voelen, hoop dat e r nou eindelijk ook ns wat zomer aankomt en als ik nog wat kilo's kwijt raak in het hele beleid, is dat fijn meegenomen....

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 07:38

Klopt Ghashira, ik denk wel dat het ook erg afhankelijk is van de bouw van het paardje en ook de bouw van de ruiter speelt mee natuurlijk. Als jij nog een foto hebt met jou en Rashka, zou ik die graag eens zien. Eigenlijk kan het ook makkelijk hoor, zo'n klein sterk paardje, in veel landen is het eerder regel dan uitzondering.. Ik heb alleen niet zo'n zin om voor ponybeul uitgemaakt t worden bij ons op de manege :P Ik weet dat je daar niets om moet geven, maar toch. Mag ik vragen waar jij destijds je bagage liet op zo'n klein paardje?

Kijken kan nooit kwaad, hij staat vlakbij me. Ze was inmiddels al met mensen bezig, dus als dat niet doorgaat, laat ze me wat weten.
Maar in Sterre heb ik ook zeer veel interesse, ze lijkt op de foto's net iets meer 'paard' en ze is nog wat jonger, zodat ik haar nog helemaal naar mijn eigen hand kan zetten. Ik heb nog niets gehoord van het baasje. Sterre staat trouwens ook maar een halfuurtje bij mij vandaan, we wonen tegen de Belgische grens aan :)

Misschien zou je academisch rijden aan de hand kunnen proberen om Jull recht te richten en zijn achterhand te versterken? Loopt een interessant topic over hier op bokt. Ik heb er veel goede dingen over gehoord, ook zie je dan goed wat er gebeurd, misschien vallen dan ineens hele andere dingen op?

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 11:02

je had die foto's naar mij gestuurd, ik wil ze wel doorsturen of uploaden voor je ;)
had je Raschka officieel gemeten? want ik vind haar veel groter lijken, mijn zus(1,70m) op Wolf zag er heel anders uit, die is echt te groot en wil ik er ook niet weer op hebben.
Jij en Raschka vind ik inderdaad prima kunnen maar mijn zus op Wolf absoluut niet.

Het is ook wat je zelf het prettigst vind. Ik wil wel het gevoel hebben dat ik echt wat onder mijn kont heb en met zo'n kleintje zul je altijd lopen puzzelen met bagage en dergelijke, ik zal altijd bang zijn dat ik er teveel op heb.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 18:37

net een rondje bos gedaan en we zijn net op tijd weer terug, wat een weer bah

niet zo heel duidelijk maar mijn favoriete kuil in het bos :D

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 18:39

en Cola op haar nieuwe plekje, haar naam is nu Noortje, wat totaal niet bij haar past imo _O-
Afbeelding

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 21:19

Hey van, je mag de foto's van raschka hier zetten hoor, ik vind ze niet onmiddellijk zelf terug hier.
ja ze was officieel opgemeten omdat we een zadelmaker hadden laten komen, die heeft haar een westernzadel aangemeten en ineens opgemeten qua stokmaat, ze was net 1,32 m. Zadeltje was niet extreem kort, wel roundskirt. Als we op meerdaagse tocht gingen, spraken we meestal met de groeps"leden" onderling af wie wat meenam, het heeft geen zin dat iedereen een fles shampo en tube tandpasta meezeult, of toiletpapier.. iedereen had wat bij, ik nam papieren slips mee, zo zit je niet met vuile was daarvan. Lakens en handdoeken probeerden we meestal te huren op de plekken waar we overnachtten, t shirt wastte ik elke avond uit in sopje en hingen we te drogen, meestal s ochtends wel droog, had altijd wel eentje in reserve bij, was de andere niet droog, hing ik die over poep van raschka te drogen, tja, op een vuiltje of haartje moet je bij dergelijke tochten niet kijken. Achter mijn zadel had ik een banaanvormige zadeltas waar ik best veel in kwijt kon, oa een ingevette lange regenjas, reservetrui,reservebroek en wat kousen. Die snoerde ik strak vast en die zat dan netjes op de skirt nog, rond mijn zit. Aan de pommel hing/hang ik een duozadeltasje: aan een kant steek ik drankflesje en iets om te eten onderweg, andere kant nog wat kleine rommels. geld, gsm etc draag ik sowieso in heuptasje, ben ooit van een paard gevallen en die ging er van door met alle bagage , geld, gsm incluis. Op zich was ik dus nooit "overbeladen" of wat dan ook en zag ze er zeker ook zo niet uit. Raschka had wel echt korte benen en een vrij stevige romp, wat maakt dat je benen niet lang lijken te hangen en het paard dus nog groot lijkt. Qua tempo was ze onovertroffen, vandaar nu mijn keuze voor Jull. raschka was onverschrokken, ging overal door en over, en tegen een tempo dat sommige grote paarden niet konden volgen. Ik moest haar op zulke tochten wel extra veel voederen ook. maar dat wist ik ook, dus ik bestelde op de slaapplaatsen extra voer voor haar, had een bus electrolyten mee die ze elke avond innam (poedertje), ze at dan ook vrij veel haver en ik wist dat ze ook meer behoefte had aan regelmatig drinken, dus ik keek onderweg steeds uit naar een kraantje of bron in een dorpje of een gezond beekje en nam dan wel echt even de tijd om haar dorst te lessen. Maar het was een pittig dametje, dat dolgraag zulke trails deed. Ze wilde ook liever niet aan de staart hangen van de rij paarden, liep liefst ergens middenin ... raakte ze achterop, dan hinnikte ze luid en ging een versnelling hoger, echt geen houden aan. Iedereen had haar graag en ze hielden dan ook wel rekening met haar als ze erbij was:zij mocht altijd overal eerst drinken, kreeg de beste boxen en bij oversteken van diepe rivieren in de ardennen, zorgden we altijd dat er zowel links als rechts een paard naast haar liep, omdat ze vaak niet meer met haar benen de grond kon raken, en dan zo halvelings begon te zwemmen, of vooruit te springen en als de grote paarden de stroming braken, had ze het makkelijker. Ofwel mocht ik bij een van de grootste paarden even achterop zitten en namen we haar aan de hand, meestal zwom ze dan... nou dat was wel een nadeel, nat zadel enz... maar goed, zulke diepe riviertjes steek je niet elke dag over he. Op de smalle rotspaadjes in bv de vogezen, klom ze als een berggeit, heel voorzichtig, maar heel "baanvast" en bleef cool in haar kopje. Kortom: het was de rolls royce onder de "trekpaardjes" en daarom ook droomde ik al jaren van een vervangkonik... helaas toont jull tot nader order niet echt veel van raschka's kwaliteiten. Ik merk wel gelijkenissen, in zijn intelligentie en coolheid, hopelijk komt de rest ook nog, met raschka zijn we trouwens beginnen rijden als ze 10 jaar was, denk ik. tot dan had ze als gezelschapspony gediend voor de merrie van mijn exvriend. toen ik bij hem ging wonen, was ik op slag verliefd op rasch en wilde met haar rijden. Hij lachtte me eerst uit, ale, op zo'n klein ding en bovendien was ze niet zadelmak. Maar we lieten dus een zadelpasser komen,kochten van hem een passend tweedehandszadel, legden het op en stegen op en een week later wandelde ze lekker mee het veld in.
zalig mieke was het, ze ruste in vrede, ik mis haar nu nog.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 14:37

http://i106.photobucket.com/albums/m272 ... g~original

het ligt inderdaad ook heel erg aan de bouw, Wolf is ook anders gebouwd dan Raschka, smaller, korter en hoger op de benen.
verder klinkt Raschka qua karakter weel heel erg als Wolf, al heeft Wolf geen heel hoog basistempo in draf, gisteren wel gemerkt dat dat ook wel meevalt, de stippel is nog langzamer _O-
telefoon en eventueel geld heb ik ook altijd aan mijn lichaam dus of in mijn jaszak of in een heuptasje, nooit aan het paard want inderdaad als je valt en je paard gaat ervandoor, juist dan is een telefoon wel handig

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 16:27

Mooi filmpje Van, heerlijk zo in het bos :) Mooi dat Cola zo goed op zn plek is.

Is die foto van Raschka? Ik kan ze helaas niet heel duidelijk zien. Maar het lijkt een hele mooie pony en helemaal niet zo klein. Zo te horen was het volgens mij echt een heel fijn paardje. Begrijp ik goed dat ze pas op haar 10e beleerd is? Wat fijn zeg, dat dat dan allemaal zo goed is gegaan. Ik denk altijd dat Pumbaa zo'n vreselijke hekel aan rijden heeft omdat hij pas zo laat is ingereden (met 7 jaar) en daarvoor altijd vrij geleefd had, maar dat hoeft er dus niks mee te maken te hebben. Zelf ben ik dus ook nog op zoek naar een rijpaard voor erbij (wel zal ik dan of Pum of mn shetlander moeten verkopen en aangezien Pumbaa moeilijk te plaatsen is, zal het mn shetlander moeten worden, ook al vind ik dat wel heel erg jammer). Maar Pumbaa vind het rijden echt verschrikkelijk, ik voel me gewoon schuldig als ik op hem gereden heb. Hij doet alles heel braaf (laatste tijd is hij weer even in een uitprobeerfase) maar hij vind het gewoon echt niet leuk. En buitenritten durf ik (iig voorlopig) niet meer aan met hem. Ik mis het rijden gewoon heel erg, vooral lekkere buitenritten dat je volop in galop kan met je paardje. Ik heb dat jarenlang gedaan en dat mis ik gewoon heel erg. En steeds meer. Ik ga Pumbaa er dan bijhouden als grondwerkpaardje want daar heeft hij wel plezier in. Het rijden doet echt afbreuk aan onze band, en dat vind ik gewoon zo jammer. Elke keer als ik gereden heb, merk ik aan hem dat hij bewust afstand neemt en kan dan soms ook voor me weglopen in de wei. Terwijl als ik alleen grondwerken met hem doe, heb ik hier geen problemen mee.

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 21:46

Ai Nadine, je bent al ns in dit stadium geweest he...
jammer, maar ik begrijp je beslissing en kan ook perfect begrijpen wat je zegt, met dat het rijden afbreuk doet aan jullie relatie. Maar ik denk dat je, als je beslist je shet weg te doen, je wel n goed plekje zou kunnen vinden. Ik heb onlangs mijn oude witte arabische ruin geplaatst en hij is nou op zo een fijne plek, echt een droom! Die mevrouw mailt me haast dagelijks, ze is er gewoon verliefd op, hij krijgt er zoveel zorg, wordt er echt in de watten gelegd, tja, ze heeft er dan ook "maar" 2, (nog n oude arabruin van 20) en ze werkt ook niet, haar paarden zijn haar enige vertier, buiten haar kids om dan, het is ook gewoon een erg lieve dame, had nooooit durven dromen zo een goede plek voor hem te vinden. Ik denk wel, in deze tijd, dat het belangrijk is dat je je prijs niet te hoog zet. Maar je moet dan ook weer oppassen voor mensen die iets goed willen voor niets, dat klopt ook weer niet. Ik denk dat ik daar bij Nathalie een eerlijke compromis in gevonden heb. Hij is niet voor niets weggegaan , maar ook niet conform zijn kwaliteiten, maar ja, wat wil je in deze tijd. ...
Ik begrijp dat je het rijden mist, de buitenritten, ik heb momenteel hetzelfde gevoel. Normaal ging ik vandaag met sarah naar het bos rijden, maar we hebben het laten vallen omwille van de aanhoudende "moesonregens" hier...niet te doen, .echt onwerkelijk. Ik had graag geweten of Jull ook in het bos zo traag zou zijn. Alleszins ga ik op les met hem bij Karine, maar goed, dat kost weer tijd, geld, en eigenlijk wil ik nou echt gewoon kunnen opstappen en wandelingen doen. Toen we hem vorige winter kochten en beleerden, dacht ik, ok ,hij krijgt de tijd, een jaar om nog aan te sterken en uit te groeien, maar nu mocht dat toch in orde zijn geweest, ik snak er echt naar om zoals wolf en van door het bos te sjeezen, heerlijk gewoon. Als ik dan zie welk tempo wolf aanhoudt, hoe lekker ze gaat, oortjes vooruit, het was net of ik 15 jaar terug op raschka zat... en wolf is nog een paar maand jonger dan jull. Ik heb het gevoel dat door het slechte rijden de laatste keer, ook al ons grondwerk (de dominatieband) weer om zeep is, vanochtend ging hij niet achteruit toen ik hem het vroeg door mijn houding, moest er weer de zweep bijnemen, en dan zucht je wel ns. Maar goed, ik geef nog maar niet op, jull heeft tenminste nog een trauma's, ik weet niet of ik het dan nog zou volhouden. bij hem is het ofwel conditie ofwel luiheid. Laat ons hopen het eerste.

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 11:17

Dat hoop ik ook ghashira! Zou zo jammer zijn als blijkt dat Jull gewoon niet een hele vlotte pony is, kan me voorstellen dat dat best heel vermoeiend is en zeker met hoe jij hem wilt gaan rijden.
Ja het buitenrijden, ik wist dat het op den duur toch weer heel erg zou gaan kriebelen, ik ben nou eenmaal een echte buitenrijder en zou het zo heerlijk vinden om op mijn paard te stappen en weg te rijden. Nou kan ik gelukkig een aantal paarden buitenrijden van vriendin en van kennis, maar ja, tis dan niet mijn eigen paard en toch heel anders vind ik...
Ik herken je frustratie en dat je het gevoel hebt dat je weer overnieuw moet beginnen, ik heb dat een keer in de zoveel tijd weer met Pumbaa en dat is echt niet leuk. Nu begint hij weer met happen (waarschijnlijk uit dominantie) zelfs tijdens grondwerk. Daar heeft hij de laatste tijd ook weer wat minder plezier in, terwijl ik hem zoveel mogelijk probeer uit te dagen door leuke dingen te doen en het leuk voor hem te houden. Ook zijn de sessies vaak kort. Vind dat ook echt heel erg vervelend, denk je dat je een band hebt opgebouwd en dan krijgt hij weer zo'n fase. Ik weet dat ik het probleem bij mezelf moet zoeken, maar denk dat het voornamelijk komt omdat hij drie maanden bijna heeft stilgestaan en hij het leiderschap weer op de proef aan het stellen is. Dit doet hij als er dingen veranderd zijn altijd weer. Dat geeft ook niks, leer ik alleen maar weer van, maar het is niet echt heel leuk ofzo, haha. Ach ja, mn mannetje, hij is mijn grootste leermeester en ik leer van hem om naar mezelf te kijken en een betere leider voor hem te worden. Ik ben ervan overtuigd dat paarden ons lessen geven die voor ons heel belangrijk zijn en bij Pumbaa is dat zeker het geval. Dat heeft me er ook altijd van weerhouden om hem te doen verkopen. Ondanks dat we misschien niet helemaal een goede match zijn qua rijden, heb ik het geaccepteerd zoals het is, en dat het buitenrijden op hem waarschijnlijk niet gaat lukken. Maar toch heb ik het gevoel dat hij bij me hoort, ook al kan ik soms moeilijk contact met hem hebben (hij sluit zich vaak af) hij loopt als een rode draad door mijn leven. Vandaar dat ik dus ook voor het rijden een paardje erbij wil en Pumbaa niet langer hoef te kwellen door vaak te rijden, terwijl hij dat eigenlijk niet echt wil. Het rijden gaat wel heel goed hoor, hij is echt niet onrijdbaar, maar hij vind het gewoon niks aan. En ik wil toch wel 3 a 4 x in de week kunnen rijden en dat kan ik hem niet aan doen. 1 a 2x in de week is voor hem meer dan zat. Ik ben nu helemaal over op Freestyle rijden en dat is voor hem ook best lastig, want hij moet echt leren op eigen benen te lopen en dat vind hij erg moeilijk.

Ik hoop ook idd dat ik voor mijn lieve shetlander een fijn baasje kan vinden die hem voor het karretje spant ofzo (zijn ouders zitten ook in de mensport) en leuke dingen met hem doet. Het gaat me wel heel erg aan het hart, maar ik kan geen 3 pony's onderhouden. De ruimte heb ik wel, maar geld en tijd niet.

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 20:50

Hey, kon even niet meer volgen! Druk op school en int leven. :P

Ik zie trouwens dat jullie al de merrie hebben gevonden waar ik een boontje op had/heb. Dus klopt dat misschien morgen iemand van hier naar die konik in Belgie ging kijken?
Ik ga ook binnenkort nog eens langs daar, ben gewoon te benieuwd hoe het met haar zadelmak maken gaat. :D Ze is een hele toffe merrie.

Ik zag ook toffe foto's voorbij komen van een fotoshoot, zo leuke foto's! :D

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 05:18

Heb contact gelegd met een dametje uit belgie, die erg graag een konik zou willen. Ze zocht er eentje via tweedehands. Heb haar gemaild dat ze eerst ns bij mij mocht komen kijken/testen omdat ze het ras enkel kent van "zien" en op internet is idd niet veel te vinden van gedomesticeerde koniks, bereden dus. twijfelde dan eerst ook of ze wel "geschikt" zou zijn, hha, wie ben ik om daarover te oordelen he, maar goed, maar na wat over en weer gemail blijkt ze al 18 jaar haar zelfde paard te hebben, een stoere niet makkelijke fries, en nu sinds kort die op rust staat, heeft ze een vierjarige spaanse hengst, ook geen makkie. Ze observeert en luistert goed naar haar paarden, weet veel van hempfling bv ook , dus ik denk wel dat ze zeker geschikt zou zijn om een jonge konik tot een goed paardje te maken... Dus mocht er iemand weten dat er weer "verwijderd'" worden uit reservaten, in nederland, laat het me maar weten. Mevrouw is franstalig, maar dan rijden we eventueel samen even tot in nederland...gek, het klikte ook meteen tussen ons, ze is 6 jaar ouder en woont aan de belgische kust, dus misschien een toekomstige konikeigenaresse erbij.