Hét Engelse Volbloeden topic!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Avalanche

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 00:59

Oh daar kan je je handjes nog vol aan hebben dan :D

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 01:13

Ach karakter heeft ze wel maar dat is alleen maar leuk. Soms ook echt wel buien die een week aan kunnen houden en dan opeens weer over zijn :Y) .

Echt het énige wat ik lastig vind is dat ze alleen van stal wegrijden niet wil maar ook daar zit wel verbetering in. Oja en dat huidje had 2x zo stevig gemogen _O- Verder is ze mijn droompaard hoor, heerlijk

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 01:25

Vandaag begin gemaakt met de dubbele longe ook, met hulp. Mel was jammer genoeg heel wantrouwig naar de instructie zogezegd en de instructie moest ook ff schakelen. Ze heeft zelf een vrij lompe flegmatieke fjord, dus dan is eentje die let en reageert op alles wat je doet wel anders. Maar ach, het ging helemaal niet verkeerd :j we hebben al een lijn door de ring van een sidepull gehad en dan weer vast aan de singel. Ook in stap, en toen dat goed ging hebben we het longeren afgesloten en nog even los gespeeld en grondwerk kunsten gedaan enzo. Lekker dagje samen

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 09:48

Goh interessant leesvoer weer.
Mijn merrie is een complete idioot in de weide (vinden hoefsmeden niet leuk) kan best heet worden maar is verder eigenlijk wel heel maakbaar.
Ze houd niet van druk, gewoon niet. Dat kan gaan van het simpele 'niet aan de teugels hangen' wat voor elke volbloed geld tot niet 4x per week met een zadel voor haar neus staan, dan krijg je echt een blik en een zucht van jewelste :') .
Ze is stiekem eigenlijk gewoon een beetje lui, een keer rennen is leuk maar al dat rijden ed hoeft zo verder niet echt voor haar, is volgens mij niet heel volbloedtypisch.

Ze heeft nooit geraced (1 keer ingeschreven maar niet aan start gekomen en daarna gelijk uit de races gehaald, weet niet waarom) en ik ken niks van volbloedpedigrees.

Als ik hier haar afstamming zet, kunnen de kenners dan zeggen welke afdeling volbloed ze is? Mij hebben ze altijd gezegd dat het meer een stayer is.

Het is een Jeremy(usa)×Alexander Ambition(Ire).
Generatie verder is het Danehill Dancer (Ire) x Glint in her eye (Usa)
En Entrepeneur(Gb) x Lady Alexander (Ire).
Heb haar paspoort niet bij me dus kan even niet verder in de afstamming kijken.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 09:56

@Thioro misschien is dat ook wel de reden dat ze niet gekoerst heeft

Sommige paarden hebben het gewoon niet en dat is ook prima.
Kennis van mij heeft een merrie gefokt. Klein schattig braaf ding...
Tja zo was ze op de baan ook.
Daar zijn ze dus snel mee gestopt. Loopt nu in Limburg als recreatie basis sport paard en de mensen zijn dolgelukkig met haar.
Fokker ook helemaal blij want ze heeft een goed plekje gevonden.
Afbeelding
Foto van vorig jaar toen ze bij mij stond voor bemiddeling.

Merrie heet trouwens Avalanche, dus steeds als ik die naam hier zie moet ik aan haar denken.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 10:07

Ja ik denk dat ze het gewoon 1 keer geprobeerd hebben en verder niet gepusht, ze is ook niet naar 30 trainers gegaan en ik heb haar als 3 jarige gekocht voor een carrière als boshobbelpaard.
Ze kan heus wel 'aan' maar zoekt dat zelf niet op (behalve de idiote 5 minuten in de weide dan).

Ben 1 keer met haar op een track geweest. 2400m. 2000m heeft ze rustig in een trainingsgalopje afgelegd, aan een lange teugel, links en rechts kijkend (we waren letterlijk toeristen op de track :') ) en pas toen ik het haar vroeg voor de fun, en ze het voorgaande groepje in het vizier kreeg, toen trok ze alle registers open voor de laatste 400m.
Die track kwam nà een buitenrit van 15km en ze had er zo nog 15km kunnen bijlopen. Uithouding en doorzettingsvermogen heeft ze wel.

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 10:29

Goedemorgen! Ik heb ook sinds kort een volbloed, daar was ik ook echt naar op zoek. Ik wil ermee de eventing in en lekker buiten rijden. Hij is 5, wordt deze zomer 6, is 164 en moet nog veel leren. Ik vind het speelse van volbloeden echt super en we spreken elkaars taal nog niet helemaal (stilstaan is voor watjes! Achteruit lopen kan ie heel goed!) maar we krijgen al les in grondwerken en hebben al een paar keer met anderen een buitenritje gemaakt. Ik lees al een tijdje mee en hoop dat wij ook welkom zijn! Dit is Miles: (officieel the claddagh man, https://www.racingpost.com/profile/hors ... h-man/form zie hier zijn onsuccesvolle carrière)

Afbeelding

Afbeelding
Ah en ik ben dus met speedibeet aan de gang om hem ook wat de breedte in de krijgen. Ik zie hier dat hij ook wel wat meer sportbrok zou mogen krijgen, zal dat vandaag met de staleigenaar afstemmen. Hij heeft nu boommaat 29.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 10:45

Leuk, Karin, welkom! :D

Thioro schreef:
Goh interessant leesvoer weer.
Mijn merrie is een complete idioot in de weide (vinden hoefsmeden niet leuk) kan best heet worden maar is verder eigenlijk wel heel maakbaar.
Ze houd niet van druk, gewoon niet. Dat kan gaan van het simpele 'niet aan de teugels hangen' wat voor elke volbloed geld tot niet 4x per week met een zadel voor haar neus staan, dan krijg je echt een blik en een zucht van jewelste :') .
Ze is stiekem eigenlijk gewoon een beetje lui, een keer rennen is leuk maar al dat rijden ed hoeft zo verder niet echt voor haar, is volgens mij niet heel volbloedtypisch.

Ze heeft nooit geraced (1 keer ingeschreven maar niet aan start gekomen en daarna gelijk uit de races gehaald, weet niet waarom) en ik ken niks van volbloedpedigrees.

Als ik hier haar afstamming zet, kunnen de kenners dan zeggen welke afdeling volbloed ze is? Mij hebben ze altijd gezegd dat het meer een stayer is.

Het is een Jeremy(usa)×Alexander Ambition(Ire).
Generatie verder is het Danehill Dancer (Ire) x Glint in her eye (Usa)
En Entrepeneur(Gb) x Lady Alexander (Ire).
Heb haar paspoort niet bij me dus kan even niet verder in de afstamming kijken.
Puur kijkend naar wat haar voorouders gedaan hebben, is ze meer een miler, maar de race waarvoor ze in eerste instantie stond ingeschreven, is middle distance en haar vader is inderdaad ook als dual purpose hengst ingezet (dus voor zowel de vlakkebaan als voor jumps), dus die gaf ook wel wat stamina door idd. :j

Thioro schreef:
Ja ik denk dat ze het gewoon 1 keer geprobeerd hebben en verder niet gepusht, ze is ook niet naar 30 trainers gegaan en ik heb haar als 3 jarige gekocht voor een carrière als boshobbelpaard.
Ze kan heus wel 'aan' maar zoekt dat zelf niet op (behalve de idiote 5 minuten in de weide dan).

Ben 1 keer met haar op een track geweest. 2400m. 2000m heeft ze rustig in een trainingsgalopje afgelegd, aan een lange teugel, links en rechts kijkend (we waren letterlijk toeristen op de track :') ) en pas toen ik het haar vroeg voor de fun, en ze het voorgaande groepje in het vizier kreeg, toen trok ze alle registers open voor de laatste 400m.
Die track kwam nà een buitenrit van 15km en ze had er zo nog 15km kunnen bijlopen. Uithouding en doorzettingsvermogen heeft ze wel.
Een goede (en eerlijke) trainer vertelt het de eigenaren ook als ze geen brood in een dier zien. De meesten zullen proberen om een paard iig één run te geven om te zien of ze het spelletje doorkrijgen als ze eenmaal echt racen, maar soms laten ze inderdaad zo weinig zien thuis (of zijn er andere redenen, zoals blessures, of het gewoon niet fit kunnen krijgen) dat ze dat niet eens meer proberen. En veel hangt ook wel af van de eigenaar, sommige eigenaren sleuren hun paarden rustig van trainer naar trainer in de hoop dat trainer x er opeens wel G1 potentieel van maakt of zo. :') Snap ik ergens ook wel weer, als je net 7 ton voor een paard betaald hebt, jezelf de Triple Crown al zag winnen, en hij heeft aan het einde van zijn seizoen als 3-jarige nog geen 20.000 bij elkaar gelopen, dan moet je toch wat. :+

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 11:05

Wat leuk Karin! Ik zou de Speedibeet overigens vervangen voor de senior priores van Subli.
Speedibeet zit helemaal niks in en is puur buikvulling. Snap ook niet dat men daar in een keer zo mee weg loopt. Zit geen energie, geen suiker, geen eiwit.. tja eigenlijk niets in en duur betaald

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 11:41

Bedankt voor de tip kyrkelover! Ik kreeg speedibeet aangeraden omdat het ruwvoer is en ik hem nog niet volop aan het werk heb staan en hij z'n hooi ook lang niet altijd opeet. Ik pak de volgende keer een zak seniores priores, daar hoor ik veel goede verhalen over.

Lauss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 19:06

_karin_ schreef:
Bedankt voor de tip kyrkelover! Ik kreeg speedibeet aangeraden omdat het ruwvoer is en ik hem nog niet volop aan het werk heb staan en hij z'n hooi ook lang niet altijd opeet. Ik pak de volgende keer een zak seniores priores, daar hoor ik veel goede verhalen over.

Seniores is ook een ruwvoer!

Welkom iedereen, leuk dat er steeds meer mensen bij komen!

Sintara fijn dat het goed ging, lekker is dat!

Desi, jammer dat je gentle misschien weg gaat doen, vind t zo’n gaaf paard! Is de klik er toch niet onder t zadel?

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 09:12

Ah kijk zo leer ik weer dingen! :)*

Lauss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 10:44

Gister zijn er wat foto’s gemaakt <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 10:49

Welkom aan de nieuwkomers! Gezellig zo!

Leuke foto's Lauss! Sullie ziet er goed uit!

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 11:30

Wat een knapperd!! Leuk kleurtje ook!

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-22 11:48

Mooie foto’s zeg, lekker aan het werk!
Is dat de pistachio?

Lauss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 12:08

Ja klopt always! :D

Euridicey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 12:16

Ahhh Lauss wat een pracht plaatje!! heerlijk te zien die relaxte oortjes <3 <3

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-22 12:56

Lauss_ schreef:
Ja klopt always! :D

Die heb ik ook. Maar dan met het PS Thyme vestje! :j
Misschien kan ik eens leuke foto’s daarvan delen. Maar eerst weer even de training oppakken, na vier weken op en af kreupel en veel stijf, loopt ‘ie nog niet als een zonnetje. :(:)
Vandaag even wat stapwerk doen weer ohz, ben benieuwd.

Desi_2409

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 13:03

Leuke foto's Laus, je hebt Sullie goed aan het lopen! geen moeite met de aanleuning?

Gentle is zomaar niet weg hoor. Het is echt mijn lievelingspaard. Ik wil haar alleen niets te kort doen. Nu is haar vriendin weer terug en rent, springt, bokt, stijgert ze samen met haar door de wei waar de zolang het licht is in staat... maar die wintermaanden... hoe houd ik haar geamuseerd? als de dagen kort zijn, ze niet meer op de wei kan.. en ik beperkt buiten kan rijden..

Gisteren had ze helemaal de lente in haar bol, stijgeren, bokken, leek wel een skippybal. Snel nog een klein stukje kunnen filmen:
https://youtu.be/V1O2xevkmHM

Ze kunnen trouwens langs de bak naar achteren waar nog 0.25 hectare weiland

Lauss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 14:05

Bedankt iedereen :D

Always: ja de baselayer is ook de thyme van PS!

Desi: nee de aanleuning gaat eigenlijk steeds beter. We hebben heel erg gewerkt aan zijn balans, kracht en soepelheid in het lichaam en daardoor verbeterd de aanleuning natuurlijk ook enorm. De galop vind hij het moeilijkst, tegenwoordig kan hij steeds beter onder me blijven zonder naar beneden te duiken. Ik denk dat het springen daarin ook erg goed helpt om hem sterker te maken. Maar hij doet zo goed zijn best altijd, ben zo gek op dat paard <3

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 14:44

Hele mooie foto's zeg! :D

Ik heb vandaag eindelijk eens gewerkt aan het in de bak rijden met een ander paard, en dan niet beide dezelfde kant op gaan (de ene linksom, andere paard rechtsom). Ik was al half en half vergeten dat dit iets was want ik rij bijna nooit in een bak laat staan met andere paarden. Maar vandaag was er een mooie kans voor :D

De eerste keren waren wel ingewikkeld, als het andere paard langs kwam ging mel stilstaan totdat ze die weer zag (maar zonder paniek, gewoon nadenken). Maar al snel kon mellie gewoon doorgaan met werken en haar eigen ding gaan doen. Ook in draf. De andere kant langs begon hetzelfde, ook met twee keer stilstaan bij het passeren, maar daarna was dat ook weer goed.
Scheelt weer :j

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 14:49

Goed hoor :j

Je kan ook beginnen met instappen en dan lekker een paar rondjes galopperen allebei de kanten op :D vindt Mel ook leuk en ze is gelijk bij de les :D

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 14:50

Ja we hadden al een half uur /drie kwartier gereden voordat we hieraan begonnen hoor :j

Dat helpt haar heel goed, eerst al even gewoon werk doen en merken dat ze best heel stoer en braaf is voordat we met rare nieuwe dingen beginnen :)
Laatst bijgewerkt door Sintara op 13-03-22 14:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 14:50

Oh goed bezig :D