Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Fenrir schreef:Mooie dieren. Ook flink prijskaartje. Misschien als ik ooit de loterij win komt er een AT
En ook het kleurtje is absoluut wel vraag naar.
Dat evenredig doorberekenen werkt nu eenmaal niet zo, want een beloftevol veulen kan als driejarige tegenvallen en andersom.
In Rusland is het vrij zeldzaam om een aantal keer dezelfde combinatie te doen, dat komt eigenlijk alleen voor als de combinatie echt enorm goede kampioensveulens geeft. In Europa is dat bij de AT wel gebruikelijk, over het algemeen puur uit praktische overwegingen.
Leuk als het lukt natuurlijk, uiteindelijk is het wat de gek ervoor geeft, maar dan had de eigenaar misschien wat beter na moeten denken voor de aanschaf...meikevalk schreef:Een franse mevrouw die in Portugal woont heeft deze merries gekocht. Eigenlijk zonder er goed over na te denken.
Intussen heeft ze de vraagprojs betaald aan de fokker en verblijf van de merries gedurende een paar maanden. Nog eens 2000euro er bovenop. Daarna heeft ze mij gevraagd de merries op te halen en naar portugal te brengen...nog eens 2000 aan transportkosten.
Hier aan gekomen kwam ze met het verhaal dat ze voelt een foute beslissing te hebben genomen met de aanschaf van deze merries.
Nu staan ze dus bij mij....moet ze weer pensiongeld betalen...
Er is niets mis met de paarden hoor
JoSav schreef:Ik vind nog steeds dat we eens een meeting moeten organiseren en dan ook langs de stoeterij in Drenthe gaan. Lijkt me een leuke en leerzame excursie, maar is natuurlijk niet naast de deur rondje Apeldoorn, Drenthe en dan Friesland... en weer naar huis...
... wat dacht je dan van Vlissingen (zeeland)-Apeldoorn-Drenthe-Friesland en dan weer naar huis
.
Mooie veulens! Lynnepinny schreef:Wauw, prachtige aftekening heeft die laatste zeg! Dat komt normaal niet voot bij AT's toch?
Het is van oorsprong niet zo gewenst in Centraal-Azië, maar er zijn fokkers die het mooi vinden en zo af en toe duikt er wel eens eentje op ondanks ouderdieren met weinig aftekeningen. Zo heeft stoeterij Geli weleens van die witkoppen omdat ze hengsten hebben die dat doorgeven, o.a. Tokhtamysh.