Gefeliciteerd, wat fijn! Nu kun je lekker plannen gaan maken.
kitobeer
Geplaatst: 31-05-16 21:49
Ik ben ook erg blij dank jullie Maar ik vind het super spannend . De toekomst 2 paarden houden. Ook omdat ik ze niet aan huis heb maar op een pensionstal sta. Maar het gaat vanzelf wel wennen.
Poown staat in Landsmeer. Ben toevallig in juli hele maand in heerhugowaard om vrienden te helpen die daar een bedrijf in de paarden gaan opzetten. Weet nog niet of Kiet ook meegaat of dat ik heen en weer ga pendelen
Ooh oke Fin staat niet in hhw maar in 't veld haha
TinekeVD
Geplaatst: 01-06-16 09:34
Oh jongens, net zo'n fijne les gereden, ik moest t hier gewoon even neerzetten. Melody begint het echt steeds meer te snappen en laat steeds meer los in zijn lijf. In het begin moet ik er echt aan werken met mijn been en als het meneer te moeilijk wordt steekt ie heel snel zijn neus in de lucht en rent de andere kant op, maaar.....als hij daar dan loopt waar ik wil, oh boy, heeeeeerlijk. En dan hoef ik weinig meer te doen behalve erop zitten en dan is hij zo fijn aan ie iemienie hulpjes....hier kunnen we op door. Goede voorbereiding voor sanne voor zaterdag en hopen dat hij bij haar ook een beetje dressuurmatig lopen wil, maar....dit hebben we weer in the pocket!!
Laatst bijgewerkt door TinekeVD op 01-06-16 09:51, in het totaal 1 keer bewerkt
Marrit13
Geplaatst: 01-06-16 09:48
Heerlijk Emmy!! Je moet echt een cameraman/vrouw regelen binnenkort hoor en ik herken het gevoel, gister kort maar zó fijn gereden! Gewoon het gevoel dat je niet meer meelift, maar echt rijdt en zo fijn dat ze steeds soepeler worden (met alle gevolgen van dien, aangezien ze ook veel dingen bedenken om eronder uit te komen )
Gefelicteerd Kitobeer! Prachtige kleur heeft hij, voor mijn smaak te groot maar ik ben nu gewend aan ponymaat
En schitterende foto's zie ik voorbij komen! Meeeeer
Ja dat zou ik zelf ook wel graag willen maar ja heb nog niemand kunnen ronselen
kitobeer
Geplaatst: 01-06-16 16:44
Wat leuk Emmy je de knopjes begint te bevestigen op melody. Dat zijn heerlijke momenten he. Daar liep ik soms een week van op een roze wolk. En op het werk maar niet snappen dat ik elke dag even graag naar mijn paard ging. En inderdaad ik wil ook wel filmpjes of foto's zien.
Marrit hoe groot is jou pony ? Mijn witte is nu 1 m 50 en ik denk dat sky nu rond de 1m 45 zal zitten. Rond de 1 m 50 is nou toch ook niet zo heuul groot Ik vind voor volwassen voor het plaatje 1 m50 een mooi plaatje
Voor een recreatie ruiter is 1 m50 prima. Het allerbelangsrijkste is dat het een op en top pony is en van karakter. Er zijn 2 nieuw " pony's " op stal blijken 2 arabieren te zijn. O vreselijk wat een zenuwpezen. O helemaal mijn ding niet. En die bottige bouw ik zie alle beenderen zo zitten. Nee ik ben helemaal in to the connemara. Al 15 jaar en dat gaat alleen nog maar beter worden. Ik ben echt benieuwd welk karakter sky echt gaat hebben. Want eamonn plakte in mijn binnezak bij het eerste bezoek. En sky heb ik nog niet eens kunnen aanraken.
curly2day
Geplaatst: 01-06-16 20:24
Change,mooie foto, wel je ogen open in het parcours hoor
Voor de springsport is 1.50 inderdaad een kleine E en soms wat minder gunstig maar voor de gewone ruiter een prima maat inderdaad.
Wij hadden vandaag ook wat ONCK voorbereidingen, de zadelmaakster en de trailer kon wel een wasbeurtje gebruiken.
Laatst bijgewerkt door curly2day op 01-06-16 20:35, in het totaal 1 keer bewerkt
Punz
Geplaatst: 01-06-16 20:26
En toch en toch...
Het braafste, meest meewerkende, energieke, maar altijd gehoorzame en aan een fluisterzachte begrenzing al genoeg hebbende paard bij ons op stal...
Is toch onze volbloed arabier..
Nooit gedacht dat ik dat ooit zou typen............. Maar het ís wel zo
En verder: Wat een stellige uitspraken over stokmaten. Zal voor de sport en de handel misschien zo zijn, (maar aan de andere kant: Jou is 1.48.. en wat maakt het uit of ik met een pony van 1.48 of van `1.50 tussen de paarden start: het blijft een kleintje ) maar er zijn zoveel redenen waarom mensen een paard/pony hebben, en daarbij zullen net zo veel gedachten zijn over de ideale stokmaat...
curly2day
Geplaatst: 01-06-16 20:34
Om nog even terug te komen op het stokmaat verhaal, mijn tekst is niet compleet, ik doel op de springsport.Even aanhakend op tekst van Change.
Voor de dressuursport maakt dat inderdaad niet uit
Heb het even aangepast
wilma84
Geplaatst: 01-06-16 20:39
Inderdaad, Punz. Mijn 'connemara' is zeker 10 centimeter groter geworden dan ik gedacht en gehoopt had. Na een onverwachte groeispurt is ze inmiddels 1 meter 62. Véél te groot voor het plaatje (ik ben maar 1m56), maar evengoed zo simpel te rijden, zo meedenkend en meewerkend, dat ik het in de praktijk niet eens merk. Soms, met opstappen, maar ach...zo blijf ik lenig.
Het gaat (mij) toch vooral om het connemara-karakter!
Saaams
Geplaatst: 01-06-16 20:48
Dat is wel flink aan de maat voor een connemara of niet dan?
Wij gaan hier binnenkort bij Johan Laseur dressuurproeven starten, Bjuut heeft alleen echt ponybewegingen. Dus ben benieuwd
wilma84
Geplaatst: 01-06-16 21:14
Het is ook een kruising: connemara x holsteiner. Maar in alles - bouw en karakter - een pony. Maar dan wel weer met ruime paardengangen.
kitobeer
Geplaatst: 01-06-16 21:16
1 m 62 Nou ik hoop niet dat wij daar stranden. Vind ik toch ook een beetje te groot heb ze graag 10 cm kleiner. Maar je hebt niet altijd alles in de hand en als het een schatje is dan doet die 10 cm er ook niet toe. Wilma heb jij wel info over de ouders hoe groot die waren ?
Cu2 O wat heeft hij toch een hoofdje om verliefd op te worden. Echt met een aaibaarheidsfactor.
Punz ik zei vroeger altijd ik wil een Arabier ik vond het ranke altijd zo mooi. Nu denk ik ieuw te iel doe mij maar een bolleke. Ach we kunnen over smaak zeuren net als over het weer.