Taxatie kruising *lees eerst de regels goed door!*

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

playboysches

Re: taxatie kruising *lees eerst de regels goed door!*

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 13:21

wat een super leuke pony is joerie zeg...!
ik denk rond de 3000 -3500 euro.

echt een hele leuke kruizing is het, vind hem een hele mooie apparte kleur hebben. ook goede leeftijd en hoogte en doet het ook goed in de dressuur.

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 13:36

baloutje >700 euro sorry maar de pony is nog erg jong

conchietje >3500 kan zeker meer zijn dat hangt een beetje van af wat voor klant je er voor hebt(in het buitenland willen ze voor een pony met ervaring wel wat meer betalen,maar dat is lastig zeggen vanaf een foto,hangt ook echt van het karakter af en of de pony gezond is op de foto.

misty >800 ook weer sorry,maar het is een jonge pony met een gebrek.
als ze starks 8 jaar oud is en netjes in de sport loopt,en je kunt de exeem onder de duim houden kan ze echt wel meer waard worden,maar op dit moment niet.

ik heb deze pony's beoordeelt na wat ze nu waard zijn in de handel.
maar weet je niemand kan zeggen wat een paard of pony waard is,het is maar net wat een gek ervoor geeft.wat voor klant je hebt en wat het doel is.
voor de 1 is jou pony of paard niks waard terwijl een ander er zo een x bedrag voor wil betalen.
als je er zelf maar veel plezier van hebt,wat maakt het dan uit wat je voor je pony of paard betaald hebt,als jij er gelukkig mee bent is ie voor jou een milljoen waard!!

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 13:45

maar oke,ik zal mijn paardje er ook op gooien.

ricardo 4 jarige ruin.
nas papier(nederlands appaloosa stamboek)
hij is nas omdat zijn pa en ma appaloosa zijn maar zijn opa en oma zijn echte mengel moezen.
spring zeer braaf een B parcours,simpel te rijden en doet zijn galopwissels.
heeft voor het vrijspringen voor 4 jarige paarden een ruime voldoende gehaalt.
rontgen goedgekeurt!
stokmaat 160 cm'

Afbeelding

Afbeelding

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 22:10

Knooopje: 2800-3200?
Jeanneee_: 3600

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 22:20

@ Balou, €1000
@ Conchietje. €2500
@ Joerie, €2000 ( hij is gaaf Cool )
@ ricardo, €3000

Mijn paardje
Zefira
22-05-'05
Merrie
155cm, verwachte stokmaat ergens in de 160 cm
Moeder een appaloosa van 148 cm
Vader een Fries x Tuiger van 170 cm

Afbeelding

Afbeelding

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 22:42

knooopje schreef:
conchietje >3500 kan zeker meer zijn dat hangt een beetje van af wat voor klant je er voor hebt(in het buitenland willen ze voor een pony met ervaring wel wat meer betalen,maar dat is lastig zeggen vanaf een foto,hangt ook echt van het karakter af en of de pony gezond is op de foto.

Pony is op de foto goed. 1tjes en 2tjes. Verder ook gezond.
En ervaring is inderdaad niet af te leiden uit een foto, maar wel uit het feit dat ze Z drs en L spr is. Lachen

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 00:52

Ik heb hier geen verstand van hoor
Dapy: € 2500,- leuke pony!
_Lorette_: € 4250,- gaaf beest!
Sodeletuut: € 1700,- leuk beest, maar hij heeft eczeem en dat zou ik echt niet willen!

Afbeelding
Afbeelding

geboren in 1995
L1 dressuur (als hij te koop gaat staan hopelijk L2+wp)
1,477 hoog
ruin
Duitse rijpony??
houdt van springen, hierin niet uitgebracht omdat ik dit niet leuk vind.
Zeer betrouwbaar, leuke beginnerspony!
Geen eczeem, geen stalgebreken, erg lief op stal & tijdens rijden, trapt of bijt nooit.

dyaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 11:23

balou:900
concietje:2000
joerie:1500
ricardo:2500
imd:900
mijn appie even
Hij is B springen B SGW en gaan het naarjaar M2 dressuur starten .
Hij word in mei 9 jaar en is op de NK ster met een 1A premie behaald
Afbeelding
Afbeelding

Lotje85

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 11:50

Dyaco: In de bloei van zijn leven, ervaring, breed inzetbaar en goede keuringsresultaten. Nu alleen nog door de medische keuring komen en als zijn beentjes ook 100% zijn zou ik er zo 6500 voor geven. Erg aansprekend dier Ja

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 13:27

[quote="arankapony"]Pearl, D-pony (Ik zou haar eerst zo te koop zetten op marktplaatst);

10-jarige merrie,
Zeer braaf, maar wil wel eens wat druk zijn.
Braaf met rijden.Zo lang wij haar hier hebben gehad heeft ze nog nooit
gebokt of gesteigerd met rijden. Ik zoek voor haar een wat meer ervaren iemand, die
haar af en toe wel eens wat kan aanpakken. Ze is wel wat pittig, maar met rijden niet echt vind ik.
Tot nu toe verder geen wedstrijden mee gereden.
Ras: Welsh K x KWPN
Vader: Letheo
VV: Zeoliet
VM: Chancley Narrator
Kleur: bruin met een sterretje op het voorhoofd

Foto van de pony

Heb er even een foto bij gedaan. Want de foto's kloppen nu niet meer met mijn profiel. Moest even quote doen, omdat ik niet weet waar ik mijn bericht kan wijzigen.

playboysches

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 14:38

knoopje: E3000, leuke mooie pony, zou ook leuk westernpaard kunnen zijn.

yinka: E1500, nog jong en onbeleerd

imd: E2500-E3000, leuke mooie pony, goede stokmaat, veelzijdig en leuke leerpony.

dyaco: E4000, apparte verschijning, leuk dressuurpaard.

arankapony: E2000, geen wedstrijd ervaring en vanwege soms druk.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 19:37

Jullie zijn heel afwisselend Haha! de ene zegt 700 en de ander weer 2500, Knipoog hij is wel jong maar hij is heel braaf in de omgang, en je kunt er alles mee doen (rijden niet inbegrepen natuurlijk). Lekker gespierd en hij heeft niet meer zo'n dik buikkie, hij word rond de 1.50 m 1.55 m. Maar ik vind het toch leuk dat jullie zo op hem bieden Lachen.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 19:44

Ja, die grote verschillen vielen mij ook op.
Bij mij gaat het zo ongeveer van 2000 tot 5000 (zelfs met uitloop naar meer).

Ik heb geen verstand van prijzen en ik vond dit topic dan ook wel interessant.
Mijn 'taxaties' zijn dan ook niet veel meer dan een blinde gok.

Voor de uiteindelijke prijs van mijn pony (als ze te koop komt) ben ik me aan het oriënteren door verkoopsites te bekijken en handelaren naar hun mening te vragen.
Zo krijg ik een aardig beeld van de gangbare prijzen voor vergelijkbare pony's.
Ik heb er een aardige indruk van gekregen. Ja
Het is wel wat meer dan 2000 euro...

Maar het is en blijft een geval van 'wat de gek ervoor geeft'.
En de ene gek wil er weinig voor geven en de andere gek veel. Knipoog

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 19:49

Ik denk dat jou paardje rond de E 3000 zit

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 20:34

De prijzen van grote (uiteraard gezonde) D-pony's van +/- 10 jaar die recent M geklasseerd zijn liggen meestal tussen de 3.000 en de 3.750 euro. (Moet het wel een aardig dier zijn, in de zin van een leuke uitstraling met gewild karakter.)

Z-pony's zijn weer wat duurder. Mijn pony is Z1 drs + L spr + L viertal + bekend met crosstrainingen, dus zeer veelzijdig. Ze heeft nog een aardige leeftijd en zit mooi in de maat. Op de foto is ze ook goed. Het feit dat ze geen papier heeft, maakt dat ze geen hele dure is. (Naast het feit dat wij gaan voor een goed plekje en niet voor een prijs.) Ze is namelijk niet interessant als fokmerrie.

Het lijkt net of ik het beter weet. Nagelbijten / Gniffelen Zo wil ik niet overkomen. Ik geef alleen een toelichting op mijn bevindingen.

Als je denkt aan de verkoop van je paard of pony, is het handig om rond te kijken naar vergelijkbare dieren en de prijs die daarvoor gevraagd wordt. Als je dat controleert aan de hand van prijsindicaties van mensen die veel ervaring hebben met het in- en verkopen van pony's of paarden krijg je meestal al een aardig beeld.

@ dyaco: Wat is de stokmaat van je paard? Wat loopt hij op dit moment?

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 20:35

hoi hoi.
ik moet even toevoegen dat de appaloosa ricardo GEEN pony is maar een paard.
en hij is niet western gefokt!
hij kan enorm goed springen,heeft zelf mee gedaan met een 4 jarige proef,en is rontgen goedgekeurt!!
springt nu als 4 jarige braaf en zeer mooie in de manieren een B parcours.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 20:49

(+) Hij is jong, goede springer, röntgen goed, braaf.

Vraagje: is hij echt geklasseerd? Of alleen oefenparcours e.d.?

(-) Stokmaat (hij is niet groot, stokmaat onde de 1.65 m is minder gewild, tenzij het een topper is of een merrie met zeer leuk papier .)

Je moet net een liefhebber vinden voor zijn kleur. Men kan het geweldig vinden en er speciaal naar op zoek zijn (+) of men vindt het geen mooie kleur. (-)

Zijn ouder zijn bekend, maak ik op uit je verhaal? Heeft officiële papieren?
Ik weet helemaal níets van Appaloosa's en ik durf er dan ook niet zo goed een prijskaartje aan te hangen. Papierloze papieren die wat kleiner zijn, zijn vaak niet zo duur. Het vrijspringen heeft hij leuk gedaan, dat is mooi. Toch zijn het de prestaties onder het zadel die 't 'm echt doen.

Als ik zo wat moet roepen... 4000 euro max?

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 21:08

hoi hoi.
hij heeft officiële papieren.
is niet geklasseert omdat hij pas in april wedstrijden mag lopen ivm zijn leeftijd,hij springt in de ring net zo als hij vrij springt,zijn kleur maakt hem juist bijzonder,
iedereen mag zo wat roepen,maar vind maar eens een goed jong springpaard,die gezond is,en door iedereen te rijden is voor dat geld,wat hij volgens de meesten hier waard is.
niet boos bedoeld hoor,en maakt me ook niks uit,op wat voor geld ze hem hier schatten,ik vond het een beetje jammer dat ie pony genoemd werd en westernpaard haha
ik weet zelf wel wat ie waard is gelukkig!
ik heb hem ook gekocht om er winst van te maken.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 21:15

Is er geen speciaal Appaloosa topic oid?

Aah, het kon dat hij al 4 was en daardoor al springwedstrijden mocht lopen. Zijn kleur is bijzonder, dat klopt. Daardoor kun je stijgen in prijs. Je moet echter wel die liefhebbers aantrekken.
Zijn hoogte drukt de prijs wel een beetje, dat is jammer.

De link Appaloosa + western wordt al snel gelegd. Tong uitsteken Komt ook omdat je geen springfoto hebt geplaatst. Daardoor zijn zijn springmanieren ook niet te beoordelen.

Ik ben best benieuwd naar de prijs waar je op uitgekomen bent. Ik heb gezocht naar Appaloosa's en kon geen paarden vinden die goed te vergelijken waren. Slechts één die uitgebracht werd in drs + spr, maar de klassering stond er niet bij, dus ik neem aan dat het B was. Dat paard was iets groter en twee jaar ouder. Aan de hand van dat paard en de ideeën die ik er zelf bij had, heb ik mijn taxatie gegeven.

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 21:25

_Lorette_ schreef:

Aah, het kon dat hij al 4 was en daardoor al springwedstrijden mocht lopen. Zijn kleur is bijzonder, dat klopt. Daardoor kun je stijgen in prijs. Je moet echter wel die liefhebbers aantrekken.

De link Appaloosa + western wordt al snel gelegd. Tong uitsteken Komt ook omdat je geen springfoto hebt geplaatst. Daardoor zijn zijn springmanieren ook niet te beoordelen.

Ik ben best benieuwd naar de prijs waar je op uitgekomen bent. Ik heb gezocht naar Appaloosa's en kon geen paarden vinden die goed te vergelijken waren. Slechts één die uitgebracht werd in drs + spr, maar de klassering stond er niet bij, dus ik neem aan dat het B was. Dat paard was iets groter en twee jaar ouder. Aan de hand van dat paard en de ideeën die ik er zelf bij had, heb ik mijn taxatie gegeven.

snap ik helemaal, vind het leuk dat je het helemaal uitlegt waar je het bedrag op gebaseert hebt.
ik zou eerlijk zeggen,ik kreeg vorige maand een bod van 6000,ik heb het niet gedaan!omdat ik vaker jonge paarden verkoop,weet ik dat ik hem als hij een paar keer mee is geweest op concours,ik er meer voor kan krijgen,en ik vind hem ontzettend leuk dus ik heb geen haast.
ik doen hem weg voor 8500,of een bod in die richting.
hij gaat dan naar america of italie,ik verkoop bijna alles naar het buitenland,omdat daar veel meer markt voor paarden is dan hier.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 21:27

Dapy schreef:
Jullie zijn heel afwisselend Haha! de ene zegt 700 en de ander weer 2500, Knipoog hij is wel jong maar hij is heel braaf in de omgang, en je kunt er alles mee doen (rijden niet inbegrepen natuurlijk). Lekker gespierd en hij heeft niet meer zo'n dik buikkie, hij word rond de 1.50 m 1.55 m. Maar ik vind het toch leuk dat jullie zo op hem bieden Lachen.

ja inderdaad, bij mijn paard ook. (alleen kan je wel op dr rijden Clown )

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 22:22

knooopje schreef:
snap ik helemaal, vind het leuk dat je het helemaal uitlegt waar je het bedrag op gebaseert hebt.
ik zou eerlijk zeggen,ik kreeg vorige maand een bod van 6000,ik heb het niet gedaan!omdat ik vaker jonge paarden verkoop,weet ik dat ik hem als hij een paar keer mee is geweest op concours,ik er meer voor kan krijgen,en ik vind hem ontzettend leuk dus ik heb geen haast.
hij gaat dan naar america of italie,ik verkoop bijna alles naar het buitenland,omdat daar veel meer markt voor paarden is dan hier.

Heb je helemaal gelijk in! Met dat gegeven heb ik 'm niet op getaxeerd, omdat je dat nog moet gaan doen. Als je handig bent in het verkopen van paarden en je hem leuk voor kan stellen op wedstrijd, stijgt de prijs met elk goed gereden concours. Hij hoeft dan maar net iemand op te vallen en je verkoopt hem voor een leuke prijs.
De normale particulier die hem gewoon zou hebben staan in deze staat (dus niet uitbrengen op wedstrijd met het oog op de verkoop), zou die prijs er niet zo heel snel voor krijgen.

Jeanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 23:14

haha jaa dat afwisselende vind ik ook grappig om te zien inderdaad Lachen ik denk niet dat als ik mijne verkoop ik er 3500 voor krijg, haha maar gelukkig wil ik hem ook totaal niet kwijt Haha!

playboysches

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 12:36

knooopje schreef:
_Lorette_ schreef:

het is idd maar net wat de gek er voor geeft, al zou ik nooit zoveel betalen voor jouw paard.
maarja ik hou dan ook niet zo van appaloosa's

dyaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 19:24

wow 8500 pfft wat kan ik dan al niet voor mijn topper krijgen !