Nieuwe taxatietopic kwpn (oude is vol) [MAX 2 foto's]

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Nieuwe taxatietopic kwpn (oude is vol) [MAX 2 foto's]

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 14:40

Hilde_ schreef:
Afbeelding
Afbeelding

Leg me dan eens uit hoe jij op basis van deze foto's durft te zeggen dat dit paard stug te rijden is?
Hier lijkt mij namelijk het tegendeel van toepassing als we toch zo beginnen.

gebruiker002

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 14:43

ik snap niet waarom meerdere in dit topic, als de taxaties tegen vallen, reageren met:

hier gaat ze niet voor weg e.d.

zet je paard hier dan niet neer als je denkt dat hij zoveel waard is. De mensen die hier taxeren geven hun mening over de prijscategorie van de paarden. Fijn dat jullie vinden dat je een heel duur paard hebt maar dat hoef je toch niet te laten weten, anderen vinden dit duidelijk niet, je vraagt om de mening van anderen hier, niet om je eigen mening.

gebruiker002

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 15:00

ukkie:je zegt.,L2 dressuur, binnenkort M1, B springen, over een paar maand L, en B SGW.
heel mooi maar zo kan ik ook wel zeggen over een paar maanden ben ik m2 en m springen terwijl ik nog in de L zit.

met het niveau van dit moment e.d. :
€4000,-

Winchester:Goede maat, mooi papier. Mits goede gangen en aanleg voor de sport, €5000,-

Udiena: e-pony, normale prestatie/leeftijd verhouding. €3000

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 15:43

Citaat:
Leg me dan eens uit hoe jij op basis van deze foto's durft te zeggen dat dit paard stug te rijden is?
Hier lijkt mij namelijk het tegendeel van toepassing als we toch zo beginnen.

Ten eerste: ik zeg niet dat het paard stug te rijden is!

Dit zal mijn laatste rectie hierin zijn aangezien niemand hier verder iets mee op schiet.
Ik zij net als jij dat het mij zo lijkt.

Ik weet niet of je ook de andere 2 rijfoto’s hebt bekeken? Ik wel in ieder geval. Zowel bij die dressuurfoto’s als bij de 2e foto die jij laat zien heeft het paard een houding waarmee ze heel erg makkelijk onder het werk vandaan zou kunnen komen of om het beter te zeggen; het je in ieder geval erg lastig kan maken. Ze kan namelijk heel makkelijk het hoofd ’bevrijden’ en ‘de benen nemen’. Als ze (zoals het geval is voor zover ik begrijp) maar tot hier gaat en niet verder is er helemaal niks aan de hand en is het eigenlijk alleen maar mooi. Echter, gaat ze verder... dan heb je een paard dat erg stug kan worden. Vandaar dat ik dit aan geef.

Dat ik ‘lijkt mij’ gebruik geeft ook aan dat als ik ongelijk heb de eigenaar/amazone dat nog even aan kan geven zodat er geen misverstanden zijn. Echter,nu wordt alles weer uit zijn verband gerukt.

Waarom je op deze manier op mij reageerd weet ik niet. Ik snap niet waarom je me zo aan moet vallen terwijl je er totaal niks mee te maken hebt. Dat je ook jouw mening wilt geven en het niet met me eens bent is prima. Daar is dit topic voor. Maar je vergeet wel iets. Ik geef namelijk ook een paar zeer positieve punten aan. Dat ik vanaf die foto’s denk dat het paardje goede gangen heeft kan volgens jou dan weer wel... als ik nou gezegt had dat het me niks lijkt qua gangwerk... dan was je vast weer gaan verdedigen... want ja, hoe kan ik dat nou van een foto zien? Of heb ik het nu mis?

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 16:05

Pletje123 schreef:
Maar wat wil je dan horen Hilde_? Dat ze 10.000 euro waard is?

Dat zie je mij nergens zeggen Lachen
Was gewoon benieuwd. Maar ik mag toch wel gewoon zeggen dat ze voor 4.000 bv niet weggaat.
Ze heeft elke proef winst gelopen, elke wedstrijd prijs. Dat zegt wel iets vind ik. Lachen

Noortje: Ik heb 10 februari kampioenschappen, daarna ga ik M1, ook wil ik eerst nog een paar wedstrijden B springen, en dan L. Dus als ik over een paar weken M1 start valt dat wel mee vind ik Ja

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 16:06

[***] schreef:
Ik vind 6000 euro nog lang geen deftige prijs, maar een nette prijs voor zo'n pony die menig ouder er wel voor uit wil geven als kindlief van de welsh afkomt.

nou ik kan je vertellen, dat ís gewoon wel een topprijs voor een merrie van die maat met weinig ervaring.
edit; ik heb het nu wel over Udiena. voor Ukkie geldt hetzelfde, alleen zal die iets meer waard zijn, maar nog niet meteen 6000.

noortje schreef:
ik snap niet waarom meerdere in dit topic, als de taxaties tegen vallen, reageren met:

hier gaat ze niet voor weg e.d.

zet je paard hier dan niet neer als je denkt dat hij zoveel waard is. De mensen die hier taxeren geven hun mening over de prijscategorie van de paarden. Fijn dat jullie vinden dat je een heel duur paard hebt maar dat hoef je toch niet te laten weten, anderen vinden dit duidelijk niet, je vraagt om de mening van anderen hier, niet om je eigen mening.

Ja mee eens

Teigetje008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 11:43

Zullen we elkaar maar niet aanvallen en het gewoon op ruwe taxaties houden? Ik vind het een beetje jammer van het topic zo... Knipoog

als je je paard hier neerzet betekent het niet dat je hem wil verkopen of dat het paard verkocht moet worden.

De prijzen die gegeven worden voor je paard zijn schattingen van andere ruiters/paardenmensen, dit hoeft geen "vaste" prijs te worden natuurlijk.

En in de paardenhandel komt het eigenlijk hier op neer: Je paard is waard wat de gek ervoor geeft. Dus als je een goeie gek tegenkomt kan je paard meer opbrengen dan dat hij hier getaxeerd is Haha!

zo, dat wilde ik even kwijt...

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 12:10

Oke teigetje, dat lijkt me goed

_June

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 17:20

__sanne schreef:
De mijne Duivel :

Naam: Udiena
Leeftijd: 5 jaar
Afstammeling: EpiolotxGlennridgexZeoliet
Stokmaat: 1.54
Geslacht: Merrie
Niveau: over 1 wedstrijd ga ik L1 dressuur met haar starten en ga over een tijdje met haar springen op wedstrijd. Erg veel potentie voor zowel springen als dresuur.Wil graag voor je werken, geen stalgebreken, wil altijd knuffelen. Goed verkeersmak.

Afbeelding

Afbeelding

Spring foto's heb ik nog niet..

Ben gewoon benieuwd wat jullie denken dat ze waar is.

€ 3500,-
Leuk dier, fijn bloed, helaas wel wat klein!

_June

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 17:25

Karandasj x Zodiak
Merrie
3,5 jaar
Meet nu 1.68m maar zal nog wat doorgroeien
Sinds kort onder het zadel
Springt goed, veel vermogen.
Beweegt goed genoeg, goede galop!
Erg braaf, fijn te rijden
(op de foto erg lelijk geschoren..)

Afbeelding

Afbeelding

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 18:21

Die van Sanne 4000, helaas wat klein
Die van June 5000, spreekt me wel aan.

Ik kom ook een poging wagen,

Naam: Maiko
Hoogte: 1.70
leeftijd: wordt dit jaar 13
Afstamming: Investment X Burggraaf
Niveau: Lichte tour
Aantal prestaties (gekopieerd van de site waar ik ze vandaan heb, het zijn er nog veel meer)
*Winnaar finale kür Intermediare 1 in Goes
*5 e plaats Prix St Georges in Saumur (Frankrijk)
*3e CH Breda Intermediare 1
*2e plaats Sunshine tour Spanje 2006 Prix st Georges
*3e plaats CDI Vierzon (Frankrijk) Prix st Georges en Kür Intermediare 1

Foto:Afbeelding
Afbeelding
Misschien niet de beste foto onder het zadel, maar wel een indruk denk Knipoog

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 18:29

Ehm de prestaties die hij gehaald zijn, zijn trouwens niet met mij. Het zijn zijn prestaties Knipoog

gebruiker002

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 19:40

@cleo, mag ik vragen waarom je een paard op dat niveau hebt gekocht dat waarschijnlijken rond de 35.000 euro ligt? puur nieuwsgierigheid hoor, En wat is je ervaring hier mee, helpt het je verder te komen/leren, of heb je het idee dat het allemaal te makkelijk gaat.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 23:42

ah daar hebben we maiko. dit keer weet ik niet hoeveel júllie ervoor hebben moeten neerleggen Knipoog klinkt negatief, maar zo is het niet bedoeld hoor
zal wel richting de 50 gaan

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 01:11

Maiko heb je gekocht bij de Beukenvallei of niet?

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 10:10

dat geloof ik wel ja

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 11:07

Angeliek schreef:
Maiko heb je gekocht bij de Beukenvallei of niet?

Ja die heeft ze bij Joyce gekocht..

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 22:42

noortje schreef:
@cleo, mag ik vragen waarom je een paard op dat niveau hebt gekocht dat waarschijnlijken rond de 35.000 euro ligt? puur nieuwsgierigheid hoor, En wat is je ervaring hier mee, helpt het je verder te komen/leren, of heb je het idee dat het allemaal te makkelijk gaat.

Ik heb een paard op dit niveau gekocht zodat ik er van kan leren, en ik mag er gelijk Z2 mee starten. Ook zochten wij een paard met heel veel ervaring en zoals je hebt kunnen lezen heeft Maiko veel ervaring en zal niet meer opkijken van een camera man met een geel t-shirt. Mijn pony die ik nu heb was ook Z2 toen ik hem kocht, ik heb er erg veel van geleerd (toen nog speelender wijs en heb daar erg goede ervaringen mee) Zelf ben ik ook niet zo'n held dus als ik op een jong paard zou moeten had de lol er voor mij snel afgeweest.

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 22:43

Maiko heb ik inderdaad bij de beukenvallei gekocht.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 23:35

June: als het paard inderdaad zoveel positieve eigenschappen heeft als jij zegt, ga ik toch wel uit van € 14000.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 00:03

_June schreef:
Karandasj x Zodiak

Klinkt veelbelovend, gezien het goede karakter en de spring 'aanleg'.
Bouw vind ik vanaf de foto gezien ook voldoende tot goed, kleurtje spreekt mij wel aan Knipoog
€5000,-

__sanne schreef:
Naam: Udiena

Rond de €3500,- á €4000,- , mooi ogend paard, goed bloed... maar helaas aan de kleine kant.
Ook geen hele hoge prestaties anders zou dat het bedrag flink opkrikken aangezien de afstamming en het uiterlijk wel erg positief is.

Ok mensen hier de mijne... ik ben eigenlijk heel erg benieuwd.
Vooral wanneer je prestaties, karakter en leeftijd tegen elkaar gaat afwegen Clown
Natuurlijk voor de 'lol' Op papier is ze niet van mij, ik lease d'r en ik zal haar nooit meer weg doen.

Naam:Warina
geb. datum: 05-05-1980
afstamming:Kommandeur x KrawallXX
prestaties:Sport (dressuur) predicaat, voorheen ZZ-L
Traint nu op L - M niveau, wordt enkel onderling uitgebracht.

Karakter: Heet, stressgevoelig, snel afgeleid en schikkerig. Maar wanneer je haar concentratie hebt gewonnen doet ze alles voor je. Met rijden zoekt ze zelf het uiterste op, hoe moeilijker de oefening hoe fijner ze gaat lopen, dit is ook de reden waarom ze nog op dit niveau meedraait. Ook kan ze kwaad worden als je wat fout doet met rijden, uit dit meestal in een bokje. Op stal en in omgang is het een schat, vreselijk lief en aanhankelijk. Bij vreemden wel heel erg eenkennig, naar onbekende personen kijkt ze meestal heel kwaad, maar zou nooit bijten oid.
verder... Tegenwoordig kunnen we een goede buitenrit maken, maar ze is zeker niet verkeersmak.

Foto's:
http://www.geocities.com/doopie111/warina2.JPG
http://i16.photobucket.com/albums/b26/c ... o-0027.jpg
http://i16.photobucket.com/albums/b26/c ... o-0028.jpg
Afbeelding
Afbeelding

zo... ik ben wel benieuwd wat jullie er van bakken Clown

bokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 14:52

Hoi hoi,

Ik ben mijn paard aan verkopen en ben wel nieuwschierig naar waar jullie haar op zouden taxeren? Haar naam is Nouvelle

Heb haar op haar zevende gekocht, altijd recreatief mee gereden en heeft nogwel L springen gelopen. De laatste jaren hebben we haar ook gebruikt als fokmerrie. Haar jaarling (van Cavalier) is te zien op foto 2. Ze geeft sjieke veulentjes. Ze is nu 11 en wordt in mei 12

Haar afstamming is hier te vinden: http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=118853

1 Afbeelding

2 Afbeelding

gebruiker002

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 18:42

Warina 2000 euro, aangezien ze niet echt als leerpaard (moeilijk te rijdenm heet e.d.)gebruikt kan worden maar ook niet echt als recreatie paard aangezien ze niet verkeersmak is. en behoorlijk op leeftijd

Nouvelle, recreatie paard, niet oud niet jong. zo rond de 2750 euro.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 18:47

Prachtig... vind het nog best een aardig bedrag voor mijn oma Clown

Vally4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 20:12

Hoe komt het dan dat je voor E-pony's zo weinig krijgt?
Lijkt mij juist een hartstikke fijn maatje voor een groot aantal ruiters....