purple schreef:Dan neemt hij graag het stokje over om mij te laten zien dat we echt dood gaan van dat ritselende blaadje....
Oh sorry ik moet het echt even zeggen XD heeft hij je verteld dat hij het voor jou doet?

purple schreef:hij best mag kijken en iets spannend mag vinden, maar dat ik hem vervolgens duidelijk maak dat het niet eng is door gewoon onze route te vervolgen en zijn koppie erbij te houden.
Dat is heel goed! Ik ben samen met mijn trainer eens heel knullig buiten gaan lopen. Kijken is oke, maar we lopen door. Paarden hebben echt behoefte aan duidelijkheid, wat wel en niet mag. Consequent zijn

purple schreef:Verder vind ik het leuk en leerzaam om af en toe zijn hele lijf te voelen, wat voelt hard of strak aan. Dan staan we gewoon suf in de bak, Moos half aan het slapen en ik ben plekjes aan het masseren
Leuk!! Heb je ooit eens een osteopaat laten komen? Mijne heeft echt wonderen verricht! Ze kan weer buigen en tijdens het werken zag je echt alle spieren weer los bewegen van elkaar.
purple schreef:Hij krijgt nu een halve schep Fibrebeet. Eerst met de muesli (met lange tanden) en grasmix (ook niet lekker door de grasbrokjes die erdoor zitten), nu heb ik Metazoa vitaminebrok gehaald en hij krijgt flink wat wortels (dat is ongeveer het enige dat er met smaak ingaat). Daarnaast krijgt hij erwteneiwit poeder, magnesium en ongeveer 3 pompjes olie van Vitalbix door zijn voer.
Zo wat een lijst XD Als ik me goed kan herinneren van je eerste post hier was ze afgevallen na de verhuizing? Belangrijk is om te weten waarom je paard veel gewicht is verloren. Als er iets achterliggend zit, is het dweilen met de kraan open. Nou hoor ik hier wel vaker dat dit ras noggal snel terugloopt in gewicht.
Fibrebeet heeft voor mij wel wat gedaan, maar niet zo hard als wat ze nu krijgt. Ze krijgt nu Whole Gain door haar normale muesli heen. Alleen is aan haar gewicht ook zo flucturerend en dat zou dus kunnen komen door een vermoedelijke maagzweer.
Goed ruwvoer, maar ik zie dat je dat al doet. Geef het tijd

Lees ik nou goed dat jij ze 24/7 op die scootboots heb staan? Hoe bevalt je dat? Hoe reageerde hij erop? En passen ze de volledige 8 weken (van bekappen tot nodig moeten bekappen)?