Ervaring connemara pony's.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 18:54

Ja die kleur <3 nou heb het Drentse Connemara orakel gesproken, volgende wk weer ff bellen om te checken wat ie heeft staan (en of ie niet in Ierland zit, ja hoor steek me de ogen maar uit :P )en dan hopelijk zondag heen.

Bar

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 19:57

*\o/* spannend!!

Pendrag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 17:34

Kan iemand mij uitleggen wat een Class 1 en Class 2 betekenen?

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 17:41

Moet je ff paar pagina's terug kijken, staat het uitgelegd! :-)

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 17:56

in het kort is klasse 1 het hoofdstamboek waarin de merries worden opgenomen die aan de rasstandaard voldoen en dus goed in het Connemaratype staan.
In klasse 2 worden de merries opgenomen die net niet genoeg in het type staan of die uit de maat gegroeid zijn (groter dan 1.48) of Blue Eyed Cream (cremello) zijn.

Pendrag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 18:24

Dank Bar!

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 18:43

Zo eindelijk weer eens een beetje beter weer na al die stormdagen. Vandaag mijn pony onder het stof vandaan getoverd en lekker gaan rijden.
Sinds hij 100 kilo overgewicht kwijt is loopt hij als een raket door de baan.
Ik lag er bijna af. En voor het eerst had ik ineens de bibber in mijn knieen. Ben vorig jaar van een jong paard gevallen en had 4 ribben gebroken.
Maar ik heb gezegd niks aan de hand gewoon rustig doorrijden.
Ik merk dat ik toch wat ouder begin te worden.
Gelukkig heb je dan een connemara :)

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 18:53

Vandaag heerlijk gesprongen met Larry Andy! Helaas 1 balkje. Hij schrok door een toeter waardoor hij iets onder me weg galoppeerde wat ik niet meer kon herstellen, maar geen probleem want hij sprong fijn!

Voor degenen die het rondje willen zien:

Wel even op hogere kwaliteit zetten als je er wat van wilt zien :P
Laatst bijgewerkt door Change3x op 04-04-15 18:57, in het totaal 1 keer bewerkt

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 18:55

Netjes elys! :)

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 20:37

*zoekt naar wit stipje :P * B-)

Tof rondje. Ziet er fijn uit. +:)+

Hier weer een ervaring om niet te vergeten. :')
* Neem de uiterst popperige witte pluizige manen met krulletjes die door de regen zo wit zijn geworden dat er een zijdeachtige gloed over zat. En daaronder zit een kleine heks met zo'n kromme neus voorzien van een wrat waar haren uitgroeien.....het kleine secreet.
* Combineer dat met een ikea opstapje.
* Voeg toe een ruiter (moi -O- ) in de linkergalop in de verlichte zit die braaf probeert het eerst genoemde geval ( >;) ) langs het krukje te sturen.
* Met een snufje....stuur???? Welk stuur?? We gaan toch rechtdoor???? :o?

Dan krijg je een typisch gevalletje van...... IEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEKKKKKKKKKKKKKKKKKKKSSSSSSSSSS FOK EEN KRUKJE :wow: :wow: :wow:
een slidingstop en elegante uitwijking naar links (te laat dus |o ) en flof daar lag ik in het zand. :')
Mijn man zat op de eerste rang en heeft in zijn broek gepist van het lachen. :+
Weer een deuk in mijn ego. _O- _O-

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 20:54

_O- _O- sorry maar ik zie het zo voor me

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 21:03

Alle begrip. :')
Het was ook echt te stom voor woorden. Blonde trol. :') En ook echt een paar minuten later heel debiel langs dat krukje. Alsof dat ding 'ineens' uit de grond komt. :') :')
Zaten ook een paar mooie remsporen in de bak. :)) :))

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 21:15

Volgende keer een bezemsteel nemen? :D

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 21:18

Oh dat is best een idee. :') _O-

Afbeelding

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 21:45

Doet me denken aan van die paaltjes in een stadscentrum die uit de grond komen :') Lévensgevaarlijk.. Heb ook gehoord dat Ikeakrukjes voornl kleine witte popperige pluizige met een heksen-attitude pony's ip het menu hebben staan!

Filmpje ga ik thuis bekijken ben nu onderweg ;)

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 21:56

Hele gevaarlijke krukjes zijn het. := :=

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 22:52

Oeh..wat gaan jullie hard hier!. Marrit13: serieus op ponyjacht begrijp ik? Spannend!
SkyMarian: ik viel haast van mijn Ikeakrukje van het lachen! Ik vrees dat je langzamerhand kennis begint te maken met onvervalste Ierse humor die volgens mij ook in de genen van de pony's gebakken is. Enne: toch maar niet naar de ALV gekomen?
Change: Heerlijk rondje!!

PS: SkyMarian: is je pony in Ierland toevallig uitgebracht in hunterclasses?
Want in dat geval kan ze waarschijnlijk keíhard op de lange zijde := :=

xDebora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 22:55

Mooi rondje Elysa!

Hahaha, SkyMarian, ik zie het helemaal voor mij! :')

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 23:00

Punz schreef:
Ik vrees dat je langzamerhand kennis begint te maken met onvervalste Ierse humor die volgens mij ook in de genen van de pony's gebakken is.

Niet langzamerhand.....gewoon ordinair in het diepe geflikkerd. _O- _O-
Kon er zelf gelukkig ook vreselijk hard om lachen. Poown blinkte vriendelijk met haar oogjes en wapperde haar manen nog even in de wind. *D *D

Citaat:
Enne: toch maar niet naar de ALV gekomen?

Redde het helaas niet. Manlief was later thuis dan ik had verwacht en toen moest Sky nog gedaan worden. :)

Citaat:
PS: SkyMarian: is je pony in Ierland toevallig uitgebracht in hunterclasses?
Want in dat geval kan ze waarschijnlijk keíhard op de lange zijde := :=

De veilingsite laat deze info zien van haar.
nice pony with great step, super mover. Easy honest pony, riding very well. competing at training shows and hunter trialled.

Maar naast dat......de bochten gaan ook prima in volle vaart. O:)

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 23:16

Al eens een filmpje van hunterclasses gezien? O:) O:)

Edit: voor je aan het zoeken geweest maar zo snel niets gevonden.

In het "flat work" in de hunterclasses laten ze een paard zien waarbij er een volte op de linkerhand, gevolgd door een volte op de rechterhand (door 8) gedraafd en gegaloppeerd wordt, om dan vervolgens op de lange zijde echt spectaculair vol gas vooruit te knallen... Om dan weer netjes terug te rijden, enz..
Maar dat vóóruit kan dus adembenemend hard gaan!

Hoop overigens voor je dat de deuk in je ego er snel weer uitspringt :D :+ :D !
( en ga nu even voor je zoeken naar een stuk tekst wat ik zelf ooit op internet geplaatst heb na mijn kennismaking met Jou-Jou's Ierse humor...)

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 23:35

Ahh..
Gevonden:
Veel langer geleden dan ik me herinner, dit geschreven op het toen nog actieve Connemarapony forum:

Ik vrees trouwens wel dat ik woensdag aan de hand toch iets doortastender ben geweest dan onder het zadel... Ik had vandaag namelijk les en... eigenlijk wist ik het al toen ik opstapte, ondanks het spectaculaire zelfstandig kunnen laden: het woensdag probleem sluimerde nog steeds. Jou was op zich braaf hoor, maar tijdens het losrijden wel heel kijkerig en wat schrikkerig, terwijl hij dat normaal niet is. Ik heb hem gewoon aan het werk gezet, maar achteraf misschien wel wat afwachtend. Hij deed dus niets verkeerd, maar echt lekker rijden was het ook niet. Het ene moment wat loperig, het andere moment iets te veel terugkomen... Onrustig in de aanleuning. Uiteindelijk werd het wel wat beter, maar ik vóelde gewoon dat hij zich niet helemaal gaf. Echt vervelend was hij niet, maar echt werken deed hij ook niet. Ik had me er eigenlijk al bij neergelegd, dacht "nou ja... komt wel weer" en toen kwám hij me toch met een luchtsprongbok... Geen idee hoe hij dat doet maar toekijkend nichtje meld dat hij zij voorbeen helemaal naar voren uitsloeg..... :roll: Nou ja.... dat was wel wat deze ruiter even nodig had. Klein inwendig vloekje dat ik me 20 minuten tot wat afwachtend rijden had laten verleiden, terwijl ik eigenlijk steeds gewoon wel wist dat dit er aan zat te komen... Kortom... een beetje boos van binnen om mijn eigen vermijden, en dus duidelijk kordater verder gereden... En ja hoor: als een zónnetje! Ineens ook gewoon weer netjes op een heel lichte beenhulp kunnen aanspringen in galop, lekker door lopen. In draf lekker ondertredend krachtig draven, met een heel, heel fijne aanleuning.... Oortjes naar voren... De onschuld zelf :lol:

Sja...
Ik heb hem beloofd dat ik het niet meer over mijn kleuter zal hebben
Vanaf vandaag ( of eigenlijk al vanaf woensdag) is hij officeel mijn puber

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 10:05

:)) :)) :)) dat zou zo van Sky kunnen komen ja. _O- _O- _O-

Ga eens even zoeken of ik als nog wat van de hunterclass kan vinden. Aanvankelijk galoppeerde ze heel slecht aan. Ws omdat ik niet wist waar de hulp zat. Nu weet zij hoe ik het wil hebben en is de turbo gevonden. Ze begint ook altijd hyperdepiep. Dribbelen, spannen (mag ik echt niet een luchtsprongetje maken? O:) ) en daarna als een kerel te briesen en dan kunnen we aan de bak. :+

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 10:13

Wat ik zo grappig vind: die twee van ons hebben allebei zo'n schattig engelachtige uitstraling..

Afbeelding

Maar ondertussen zijn het stiekem gewoon bóefjes!! :D

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 10:14

Jou heeft ook de om de hoek kijk tik. :')
En idd heeeeeeeeeeeeeeeeel lief en onschuldig kunnen kijken, maar ondertussen..... := :D

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 20:59

We zijn weer begonnen!!!!

Afbeelding

Afbeelding

Punzels wintervakantie is voorbij, ik ga haar (onder begeleiding) weer oppakken. Vandaag niet verder gegaan dan wat longeren, en dit leunen, maar ik hoop er binnenkort weer op te zitten.

En joh: wat was ze weer superbraaf vandaag!