Verder moet je je ook bedenken dat een Chimera echt verschrikkelijk zeldzaam is onder paarden. 1 op een miljoen is een royale schatting.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
s6801881 schreef:Nee, dit is absoluut geen Chimera.een Chimera heeft echt grote vlekken in andere kleuren. Dit paard heeft veel te veel kleine vlekken (platen) en dat past niet bij de verdeling die kenmerkend is voor een Chimera.
Marjoow schreef:s6801881 schreef:Nee, dit is absoluut geen Chimera.een Chimera heeft echt grote vlekken in andere kleuren. Dit paard heeft veel te veel kleine vlekken (platen) en dat past niet bij de verdeling die kenmerkend is voor een Chimera.
Okee, maar als de vlekken dus zijn als bij die vos/zwarte alleen dan in wit/valk kan het wel?
s6801881 schreef:Verder moet je je ook bedenken dat een Chimera echt verschrikkelijk zeldzaam is onder paarden. 1 op een miljoen is een royale schatting.
s6801881 schreef:Als die één kleur gaat schimmelen, en hij compleet wit is, en geen vliegenschimmel is (vliegjes in de basiskleur), zou hij kunnen worden aangezien voor een bonte (door een leek). Maar goed, tegen de tijd dat het zover is weet men dat het eigenlijk een Chimera is.
Faline schreef:Hihi, dan zou mijn merrie in theorie een valk met schimmelvlekken en stipjes op de benen kunnen zijnIk wist wel dat ze bijzonder was
(grapje natuurlijk he
![]()
)
lifaya schreef:Nee, je hebt bijvoorbeeld geen albino bij paardendus niet alles is mogelijk
Faline schreef:Albino komt wel voor bij paarden, maar die overleven het nooit. Ze worden of geaborteerd/verworpen of gaan snel na de geboorte dood.
Foto op die site is geen albino... volgens mij gewoon een witte schimmel, t is iig ook geen cremello oid.
/edit er bestaat ook nog zoiets als maximum sabino of dominant white, die zijn ook vrijwel helemaal wit.. maar dat is ook geen albino.
Faline schreef:Ik wist wel dat het lethal white syndrome wat anders was dan albino, maar worden die ook verworpen dan? Ik meende dat die wel vaak levend ter wereld kwamen?
T is ook al een tijdje geleden dat ik me daar wat in verdiept heb hoor, maar wat ik toen gelezen heb is dat albino's dus verworpen worden of maar zeer kort leven. Het kan dus zijn dat het later bekend is geworden dat die gevallen dus geen albino's betroffen. Dat syndroom komt bij de frame overo's vandaan toch? Of was er ook nog een ander wit patroon dat dodelijk is?
Faline schreef:Maar om weer even ontopic te gaan; een foto
Ons amber creme champagne veulen, met schimmelvlekken(oftewel; amber creme champagne tobiano
)
http://i875.photobucket.com/albums/ab31 ... C_5274.jpg
boktwiki KIT gen schreef:Een compleet functieverlies van het KIT gen leidt tot prenataal of perinataal overlijden door ernstige bloedarmoede.