Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
jadeken schreef:Fiffill schreef:In Dartmoor zelf lopen ontzettend veel verschillende kleuren 'Dartmoors' rond. Het zou dus heel goed kunnen dat hij wel Dartmoor bloed heeft.
Er zijn gebieden van National Trust waar ze de echte raszuivere stamboek Dartmoors apart houden zodat die niet gedekt worden door de andere hengsten. Maar wat er van de boeren aan Dartmoors rondloopt is echt een mengelmoesje. Overduidelijk Dartmoorkenmerken in de meeste gevallen, maar van bruin tot bont en wildkleur. Dit was bijv. een hengst van een van die kuddes
[ Afbeelding ]
Dus weliswaar geen stamboek, maar toch een zeer groot deel Dartmoorbloed. Veel waren gewoon min of meer Dartmoors met een 'fout' kleurtje.
op z'n paspoort staat een soort stempelcmet daarin 'Dartmoor,datum en plaats van registratie zou het niet kunnen dat het een foutje dartmoor was X welsh cob? of zitten er geen welsh kenmerken in ?
nienke555 schreef:Is dat Bart? Van manege Smit Pesse? Ik weet niet wat voor ras het is, ik denk wel een ponyras X paardenras, maar ik weet niet welke eigenlijk... Weet de manege het niet?
Merula123 schreef:Welk ras denken jullie dat mijn lievelingspaard is?
Hij is 7 jaar en 1.55 m.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]