Zijn er nog meer mensen met Konik paarden?/intresse voor.?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nadine_yvana

Re: Zijn er nog meer mensen met Konik paarden?/intresse voor.?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 10:37

Mooi gezegd ghashira! Dat vind ik nou ook bij de Konik,dat 'wilde' spreekt me ook erg aan,hoe zal ik het noemen,het nog zo dicht bij de natuur staan. Ik vind dat gewoon iets magisch hebben als ik naar Pumbaa kijk. Mooie foto'svan je dochtertje en van de konik Sorraya, wat heerlijk slank is die,als ik dat zie merk ik dat ik Pumbaa ook weer flink moet trainen,hij is nu weer steviger aan het worden en mist uiteraard bespiering.

Gisteren ben ik op de Equiday in Ermelo geweest. Dat is een event helemaal gebasseerd op Natural Horsemanship,dus echt super interessant. Niet enorm veel geleerd verder, maar wel leuke demo's en shows gezien en prachtige paardjes voorbij zien komen. Ik voel me op zulke momenten echt op mn plek,allemaal mensen die hetzelfde nastreven, fantastisch gewoon. Touwhalsters, barebackpads en alles in overvloed. Ik heb alleen 4 grote pionnen gekocht, super handig, voor de rest heb ik alles al :') Er was 1 vrouw die was echt waanzinnig.Ik denk dat jullie allemaalwel Jean Francois Pignon kennen, nou dit deed zij dus ook in het klein, met een kudde van 4 paarden en ze volgden haar allemaal in complete vrijheid.Was echt zo mooi om te zien en wat een prachtige paarden had ze,echt van die westernpaarden. Ook ging ze sliding stops en alles doen op neckrope,wow,echt kippevel. Was dus echt een geslaagde dag!

Op de koninginnemarkt heb ik ook allemaal van die opblaasdingen gekocht voor schriktraining. Dus kan ik weer even vooruit met Pumbaa. Laatst had ik het blauwe zeil opgehangen aan de prikpaaltjes,zodat je echt een blauw scherm had zeg maar. Ik verwachtte een hoop bombarie van mijn Pumbaa als Right Brain paardje, hij was wel erg angstig, maar vloog er niet vandoor.Volgde me super op de grond, later ook onder het zadel samen langs het enge blauwe scherm.Ben dus weer zeer tevreden over meneer. Leuk om zo met hem bezig te zijn en hem zelf initiatief te zien nemen. Dat wil ik zoveel mogelijk uitbreiden,zodat hij veel dapperder wordt. En wie weet over een aantal jaar, als het allemaal nog veel beter gaat en hij zoveel vertrouwen in me heeft gekregen,kunnen we misschien ooit wel zonder problemen naar buiten. Maar voorlopig nog maar even niet.

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 10:49

die vrouw, was dat niet toevallig Wendy Bleekemolen van de Two Lazy Seven Ranch in Belgie? Zij doet voorstellingen met zo'n kleine kudde volledig loslopend. The wild bunch, noemen die paarden. Ze was er ook mee op de expo beurs in gent, daar heeft ze oa meegedaan in de grote show met Mario Luraschi! Het is een fijn vrouwtje, ik denk ongeveer 35 jaar, met steil donkerblond haar?!

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 11:12

Jaaaa dat klopt! Dankjewel,ik wist haar naam niet,maar idd vd 2 lazy 7 ranch. Dacht al dat ze uit Belgie kwam!

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 15:32

ghashira schreef:
Moet wel zeggen:je doet het super met wolf, ze ziet er toch gespierder uti dan vorig jaar! en die tijd en kms' zijn super. Wou dat ik kon komen zien als je je eerste wedstrijd gaat doen.
Vriendin van me heeft een tinker en laatst heeft ze een twintigtal tinkers bij elkaar gekregen voor een "sokkenwasrit" op het strand .. super, als je dat ziet, al die zelfde paarden bij elkaar... iedereen gelijkgestemd ook. Heerlijk moet dat zijn.
Zou willen dat we zoiets met de koniks konden doen. Maar vrees dat het een solootje gaat worden.....

je mag wel komen kijken hoor, er valt alleen vrij weinig te zien, endurance is geen kijksport helaas :P
denk dat je dan hoogstens wij drieën bij elkaar elkaar hebt met zo'n rit inderdaad _O-

kleine kindjes op kleine pony's <3 die mag je hier gerust plaatsen hoor
ik heb van de week onze shet toch maar weer geschoren, ze komt zo moeilijk door haar vacht heen, ze schuurt zichzelf helemaal kapot
ze begint nu ook echt oud te worden, ze krijgt al echt zo'n oude pony modelletje en haar op gewicht houden word ook steeds lastiger
maar ze is nog topfit en ze loopt nog steeds mee met de lange buitenritten
Afbeelding

wat zit die prachtig in haar vacht, ik ben benieuwd naar een filmpje :)

edit: ja dat is Wolf's bolle buik rechts op de foto :')

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 23:30

nadine_yvana schreef:
Jaaaa dat klopt! Dankjewel,ik wist haar naam niet,maar idd vd 2 lazy 7 ranch. Dacht al dat ze uit Belgie kwam!

Wendy B. is oorspronkelijk wél een nederlandse hoor!
Ze wonen ook heel noordelijk in belgie, dus echt vlakbij de grens.
heb een beetje gemengde gevoelens bij de two lazy seven. Zo'n 8 jaar geleden zocht ik een nieuw paard en heb toen van haar man(en haar dus) een spaanse merrie gekocht (x spaans).. Paard was superbraaf toen we haar daar probeerden.Maar moest wel best allemaal snel gaan, man had ontzettend weinig tijd/geduld. Maar goed, prijs was reasonable, dus paardje gekocht (1850 euro toen).. eenmaal thuis, nachtje verder (en spuitje uitgewerkt?!) was er met Imani geen veld meer te bezeilen. De merrie was panisch angstig, raakte haar box niet uit, of ze verongelukte je, hte was een totale ramp. van rijden was al helemaal geen sprake. Ik heb toen mijn witte arabische ruin gekocht, omdat ik dus met imani niets kon doen. Heb Steve, man van wendy, meteen gebeld. Hij zei dat verkocht verkocht was en geen tijd had voor gelul, en haakte in.
Nou dat was het dan bij de 2L7. Nou zie je ze overal op beurzen en happenings. En ik geef toe, ben daar eerlijk in, dat wendy knappe dingen doet. Maar dat gevalletje met Imani blijft toch hangen en weerhoudt me ervan enige toenadering te zoeken met die mensen of hun ranch op te hemelen... heb ook van kennissen gehoord dat er heel wat paarden heel erg mager staan en met heel erg veel op een mega grote paddock gehouden worden... is ook idd zo, maar als je dan de paarden ziet waarmee ze de shows doen, die staan wel mooi. Nu ja, j ekan een ranch runnen en lessen geven met beenmagere paarden die je met 50 bij elkaar stouwt en houdt op hooi, en je eigen paarden daarnaast veel luxueuser zetten, maar ik denk dat zij toch wel gevoel heeft voor paarden en ook een hart... vandaar een gemengd gevoel. Maar ik ben eerlijk: knap wat ze neerzet. Moet je weten dat ze in gent, bij Mario Luraschi, met haar "wild bunch" tussen de hengsten van luraschi moest optreden... terwijl ze in haar bunch een merrie heeft!

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 23:34

vandaag met Jull gereden, had er zo'n zin in en geen zin meer om te wachten tot de volgende les bij Karin. Sarah was hier, en we waren in de grote bak , heb hem daar eerst gelongeerd, want hij flipte even gewoon omdat er veel drukte was en langs alle kanten gewapper, geflapper, katten die wegschoten, konijntjes op de kant, kindjes enz... Heb dan ook niet lang gereden, en Sarah had de longe vast, omdat hij zo schichtig was... 2 vaststellingen: hij werd rustiger toen ik er op zat.. en ten tweede, hij is gegroeid afgelopen winter, en hoewel ik hem best rond vind , voelde hij heel slank tussen mijn benen... Nee, het is zeker geen kopij van mijn fjord die ik ooit had, daarvan had ik ooit pijn in mijn bekken omdat ik zo breed moest zitten.. Ineens met sarah afgesproken, 17 april gaan we samen naar het hallerbos met onze jonge binken... (chaka waar ze nu mee rijdt is ook pas 4)..

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 12:00

Oh jeetje,ja dat kan ik me dan wel voorstellen dat je er gemengde gevoelens bij hebt. Dat is jammer zeg. Wel kan ze idd hele mooie dingen met haar wild bunch,wou dat ik ook ooit zo ver kan komen...

Ohh,lieve Juul, goed dat hij rustiger werd toen je op hem zat, dat zegt toch heel veel vind ik..daar mag je blij mee zijn.

Gisteren ook ff Pumbaa gereden (ik heb de laatste tijd ook zoveel zin om weer te rijden,komt ook gewoon door het weer denk ik) en hij was weer heel braaf op een paar ondeugende momenten na,maar dat heeft hij altijd. Ik vind het dan best lastig om en vriendelijk,en consequent te zijn, zonder echt streng over te komen, maar volgens mij is dat me goed gelukt. Pumbaa had gisteren ook totaal geen zin,de keer daarvoor wel weer en we hebben rustig aangedaan.Ik heb hem nu de hele eerste wei gegeven om in te rijden,dat houdt in dat dit zo'n 100 meter lang is, maakt het voor hem ook leuker wat afwisseling dan alleen maar rondjes in de bak, dat vind hij ook zo saai. Schriktraining parcours erbij en zo hoop ik het voor hem wat uitdagender te maken.Maar dit houdt wel in dat hij alle ruimte heeft om er lekker hard vandoor te gaan,maar daar maak ik me geen zorgen over, hij blijft heel goed bij me. Ik ben aan het oefenen om hem aan te sporen als ik richting uitgang ga zeg maar,omdat hij in het verleden weleens keihard naar de uitgang rende en ik geen controle meer had.Dus ik spoorde hem aan vanuit stap om in een drafje te gaan,vliegt hij in galop, dus heb hem maar even laten gaan,was een heel goed controleerbaar galopje,hij wilde er niet vandoor ofzo. Was ook maar heel kort stukje,maar hij zakte weer eventjes door zijn slechte been heen,dus daar is het nog veel te vroeg voor helaas.. Later gewoon alleen gestapt en gedraaft. Hij liep wel weer wat slechter had ik het idee,denk dat die wisselmomenten misschien wel altijd zo blijven, uiteraard hoop ik van niet..

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 12:08

@Van: wat lief die shet...staat mooi dat ze geschoren is, en uiteraard veel fijner voor het beestje.Mijn shet heeft ook nog erg veel vacht, het viel eerst heel erg uit, en nu weer wat minder. Zit er ook over te denken om hem misschien te scheren, maar ik wacht het nog even af, zn vacht valt wel mooi geleidelijk uit, dus hij heeft niet ineens kalere plekken ergens ofzo,het is gewoon nog best veel haar allemaal, en vorig jaar was hij in zn zomervacht rond juni/juli pas ofzo..Maar Pumbaa is er ook nog niet helemaal af,die zit er momenteel niet uit :') Gekke plukjes overal enzo,haha.

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 12:10

ghashira schreef:
nadine_yvana schreef:

Wendy B. is oorspronkelijk wél een nederlandse hoor!
Ze wonen ook heel noordelijk in belgie, dus echt vlakbij de grens.

Ja ik hoorde dat ze een beetje een accent had,kon het eerst niet goed plaatsen, maar dacht idd aan Belgie.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 20:36

vanaf de foto lijkt het heel wat maar ze heeft overal kale plekken, lijkt wel of ze schurft heeft :')
zolang hij er geen last van heeft zou ik hem niet scheren hoor. Wolf is ook nog lang niet alles kwijt, de xfries ook niet. De xfries stond wel te zweten vandaag maar die is dan ook zwart.

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 21:30

Och gos,wat sneu, beter dat je haar geschoren hebt. Ik heb ook besloten om mijn shet maar niet te scheren (ondanks dat hij ook af en toe wat zweet= geen conditie en helemaal zwart) want heb gisteren nog eens opgelet en zo'n hele dikke vacht heeft hij eigenlijk ook niet meer,valt best mee. Nog ff en dan zullen ze allemaal wel in hun zomertenue zijn :D

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 10:29

een beetje zweten vind ik niet erg zolang ze maar niet zeiknat in de wei staan.

Cola is verkocht, ik had niet verwacht dat het heel lang zou duren maar zo snel...
morgen brengen we haar weg, ze gaat hier naar toe: http://www.devledders.nl/ en word een knuffel/hobbel paardje voor kids, lekker veel aandacht dus zonder echt te hoeven werken, perfect voor haar :P
Wolf zal het niet leuk gaan vinden, die 2 zijn echt maatjes. Wolf en de shet liggen elkaar niet zo. Ik hoop maar dat ze braaf achter het hek blijft staan, daar is ze namelijk al een keer over gesprongen toen mijn zus met Cola en de shet op buitenrit ging (hek is even hoog als Wolf zelf)

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 10:39

...ik kom even binnenvallen, zie dit topic bij toeval!

Wij zijn zojuist verhuisd naar een natuurgebied & hebben wilde Koniks op 200 meter van de boot staan....Met veulens! Ik ben op slag verliefd op het ras, wat een prachtige paarden, de streepjes op de hakken vind ik geweldig! Zal gauw eens proberen een foto te plaatsen :)

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 11:00

@Van: Jeetje dat is idd snel gegaan met Cola zeg!! Fijn dat ze in Drenthe blijft, kun je haar makkelijk een keertje nog eens opzoeken. En idd maar hopen dat Wolf achter het hek blijft, ze heeft wel veel springtalent dus :D

@vanLotje: Ja leuk!

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 11:23

welkom vanlotje, gaaf zeg om zo dichtbij "wilde" koniks te wonen :D

het zijn ook echt wel leuke mensen en als het goed gaat dan blijft ze daar de rest van haar leven. Echt een super plekje en Cola leek ze ook wel leuk te vinden, ze keek ze helemaal na toen ze weer weggingen dat doet ze nou nooit bij mijn zus :=
en Wolf kan wel springen ja, laatst op buitenrit ook een slootje gesprongen, ik zag hem niet Wolf wel, oftewel ik werd half gelanceerd :+

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 12:24

Dat is inderdaad razendsnel gegaan Van! Dat had ik niet verwacht in deze tijd!

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 22:07

Wij zijn ook snel, toch weer voor de eerste de beste gegaan :=
maar deze keer zit het wel goed denk ik :j

Dante word het dus niet, zij was denk ik sowieso wat te klein geweest voor mijn zus

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 22:34

Okee, thnx anyway voor je berichtje en succes met de zoektocht!

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 22:40

nou de zoektocht is dus al weer over _O-

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 22:51

Wow das snel van,maar als het goed voelt,waarom langer wachten. Wat voor paardje is het geworden?

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 23:09

precies zo denk ik er ook over. Ik ben de advertentie van het dier al meerdere keren tegen komen maar telkens weer weggeklikt omdat hij nog maar 3 is en net 2 maandjes onder het zadel. Vanmorgen kwam ik hem weer tegen en toch maar aan mijn zus laten zien die vond hem meteen leuk, vanmiddag nog even overlegd en maar besloten te bellen voor een afspraak onder het mom van kijken kan nooit kwaad :Y). Konden dus meteen vanavond al komen en het is echt gewoon een heel leuk dier, ivm het weer zijn ze ermee naar de manege gereden en daar was hij nog nooit geweest maar het deerde hem niks, eigenaar haar dochter (jaar of 15 denk ik) reed hem voor en daarna ben ik er opgestapt, als het niks voor mijn zus geweest was had ik dat meteen gezegd en was ze er ook niet opgestapt maar echt rondje stappen, rondje draven "nou stap er maar op". Voor mijn zus voelde het meteen vertrouwd en hij is echt leuk dus ja waarom verder zoeken als dit gewoon goed voelt. Hij is misschien wat jong maar word vanzelf wel ouder :Y) en ik kan haar altijd helpen als dat nodig is.

Het is een 3 jarige appaloosa ruin van 1,46m, braaf en nuchter maar wel wakker en voorwaarts. Ik zal een foto plaatsen zodra hij hier is :)

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 09:34

Ohhh leuk een appaloosa! <3 Fijn dat het gelijk zo goed voelt, is een goed teken. Ben benieuwd naar de foto!

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 12:07

wow, proficiat met de nieuwe aanwinst, hopelijk klikt het ook met wolf , dat is altijd leuk. Ik heb zelf ooit ook apaloossa gehad en ken ook mensen die er hebben en moet zeggen dat ze algemeen genomen, allemaal erg cool in het hoofd zijn, ... ik had toen een Dpony, was zelfs in geschreven in NRPS,heel mooi ding, maar helaas veel te traag voor de lange trektochten die we destijds maakten(mijn dochtertje was er toen nog niet, ik was nog bij mijn ex, woog nog 15 kg lichter en nou, toen gingen we elke maand haast in duitsland wel een lang weekend rondtrekken en in de zomer 10 dagen aan een stuk)Pony is toen naar een gezin met kids gegaan en die hebben er ontzettend veel jaren nog plezier aan gehad, ze hadden 3 kindjes en die hebben allemaal met hem leren rijden en zelfs wedstrijdjes gedaan en vooral veel leuke buitenritten. Maar goed, niks voor mij toen, te traag en te korte passen. Mijn ex heeft nu nog steeds een grotere versie van dat ponietje, we reden destijds met op elkaar gelijkende paarden, hah..De zijne, apache, is ruim 1,55m , zonder stamboek, maar een mooi paard. Best goed vooruit, maar heel cool in zijn hoofd, wordt niet snel "heet" zeg maar..ach, in elk ras heb je goede en slechte, vermoed ik, ... hoewel, een arabier zou mss toch net niets voor je zusje geweest zijn..; hoewel er hier in onze bende ook erg uiteenlopende karakters staan hoor... maar toch allemaal met een gemeenschappelijke "nervositeitsfactor".
Ach... ben benieuwd naar de foto's. Ga nou maar even Jull buiten zetten, hij heeft vanacht binnen geslapen, omdat het gisteren hier een ware wolkbreuk was. Niet dat hij daar niet tegen kan, maar dan loopt ie gelijk de hele paddock tot modder. Zon schijnt nu en er staat veel wind, dus zal wel snel weer opgedroogd zijn.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 17:43

ik ben ook heel benieuwd wat Wolf van hem gaat vinden, morgen halen we hem op.
Vanmorgen Cola weggebracht, Wolf roept wel om de zoveel tijd maar verder is ze rustig.
deze appie is niet traag hoor gelukkig en nee een arabier is echt niks voor mijn zus, die sloeg ik bij voorbaat al over :D

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 09:41

toch een fotootje gevonden :Y)
Afbeelding