Gisteren ben ik op de Equiday in Ermelo geweest. Dat is een event helemaal gebasseerd op Natural Horsemanship,dus echt super interessant. Niet enorm veel geleerd verder, maar wel leuke demo's en shows gezien en prachtige paardjes voorbij zien komen. Ik voel me op zulke momenten echt op mn plek,allemaal mensen die hetzelfde nastreven, fantastisch gewoon. Touwhalsters, barebackpads en alles in overvloed. Ik heb alleen 4 grote pionnen gekocht, super handig, voor de rest heb ik alles al

Op de koninginnemarkt heb ik ook allemaal van die opblaasdingen gekocht voor schriktraining. Dus kan ik weer even vooruit met Pumbaa. Laatst had ik het blauwe zeil opgehangen aan de prikpaaltjes,zodat je echt een blauw scherm had zeg maar. Ik verwachtte een hoop bombarie van mijn Pumbaa als Right Brain paardje, hij was wel erg angstig, maar vloog er niet vandoor.Volgde me super op de grond, later ook onder het zadel samen langs het enge blauwe scherm.Ben dus weer zeer tevreden over meneer. Leuk om zo met hem bezig te zijn en hem zelf initiatief te zien nemen. Dat wil ik zoveel mogelijk uitbreiden,zodat hij veel dapperder wordt. En wie weet over een aantal jaar, als het allemaal nog veel beter gaat en hij zoveel vertrouwen in me heeft gekregen,kunnen we misschien ooit wel zonder problemen naar buiten. Maar voorlopig nog maar even niet.