Hallo allemaal! Sorry dat ik hier kom binnenvallen, maar ik heb een vraagje.
Ben in contact gekomen met iemand die Connemara's heeft. Een rondleiding gehad, het paard laten zien waar ik met haar aan ga werken. En wauw wat een schoonheid en aanhankelijk niet normaal... Ik werd op slag verliefd. Ik rij al 9 jaar paard en hou erg veel van mijn eigen merrie, maar dit is een gevoel dat ik nog nooit meegemaakt heb. Pure liefde. Dame staat ook te koop dus ik ben eens aan het rondkijken naar mogelijkheden, maar ik heb geen idee wat een deftige prijs is...
Pony is 4, 1m40, donkerschimmel. Nog niet helemaal beleerd, gaan we samen doen dus ik wacht sowieso nog even af hoe haar karakter onder het zadel gaat worden. Erg sociaal, vriendelijk, mensgericht ingesteld
Ik heb vandaag Bjuut afgemeld voor onck. Als zij dinsdag word behandeld, is het oneerlijk om zaterdag haar mee te nemen en kan het beter op tijd doen want ze zijn nu nog met de startlijst bezig. Maar ik kom wel kijken! Ook al herkennen jullie mij niet. Maar wil jullie in actie zien.
Ga morgen de vraagprijs vragen maar vraag me af wat een realistische prijs is? Ben (nog?) niet zo ervaren met Connemara's en op internet zie ik ze tussen 1000 en 5000 voorbijgaan
Ik zit nog maar een jaar in het Connemara wereldje, maar dit is hoe ik het zie: sportpony die over het algemeen iets duurder is dan een ander soort pony zoals een fjord o.i.d. Verder ligt het net als bij anders rassen aan niveau, leeftijd, dat soort zaken.
Ik weet niet of het belonen is, maar jups de camera gaat altijd mee. Heb maar 1 les niet op film staan. Zat net nog een stukje film van de laatste les te bekijken.
Punz
Geplaatst: 27-05-16 23:11
xLes... Je heb de eigenaresse van de reserve kampioen van de internationale Connemara hengstenkeuring in 2014 in Heeze te pakken... Kortom: iemand die verstand heeft van Connemara's, weet wat ze doet. Geen idee wat ze voor deze pony vraagt, maar ga er maar niet vanuit dat het een koopje is.
Edit: zie je reactie Saams... En ik denk maar zo dat deze pony écht wel een ( heel) stukje duurder zal zijn. Ik weet zo de afstamming natuurlijk niet, maar ik ga er eigenlijk een beetje vanuit dat dat wel goed zit, en dan denk kom je er met het bedrag wat jij noemt echt bij lange na niet. Jammer dat niet de hele pony op de foto staat, maar het hoofdje is in ieder geval al wel heel erg Connemara typisch