Ervaring connemara pony's.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 23:36

Hier ook een connemara eigenaar, heel fijn paardje, veelzijdig, weinig gezondheidsgebreken vanwege goede fokkerij, harde werker, sensibel en nuchter tegelijk. Gaat door het vuur voor je, ook al vind ze iets eng. Ik rij er zelf erg pittig mee, maar ze is tegelijkertijd de meest brave beginnerspony en ze heeft van kleine kinderen tot kinderen met beperking tot meer ambitieuze Ruiters' op zich gehad. Goud waard en een geweldig ras. Wat je vraagt krijg je, waarmee ik ook vind dat je moet uitkijken, want die van mij krijg ik zo heet als een volbloed (zit uiteindelijk ook in dit ras gefokt) hoe relaxt ze ook van nature kan zijn. mijn merrie is wel redelijk eenkennig en geen knuffeldier, weet niet of dat type of paardafhankelijk is.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 23:42

Citaat:
mijn merrie is wel redelijk eenkennig

Dat is toch wel iets wat ik wel redelijk typisch iets voor een Connemara vind. Dat wil zeggen: ze maken een duidelijk onderscheid tussen mensen die ze wél en niet kennen.

Birgit: moeten we toch eens kijken of dat ooit te organiseren zou zijn, een Punzel en Pandora reünie.
Want ze waren in de kudde van zes toch echt wel vriendinnetjes! Vraag me af of ze elkaar zouden herkennen.
En wat grappig dat Pandora nu zo'n 1.51 is. Ze is in de periode bij ons steeds zo ongeveer een centimeter kleiner geweest dan Punz.... En dat dus zo gebleven. Punz is 1.52 ( en op tijd naar de keuring geweest, kon nog nét met haar stokmaat toen om in klasse 1 te komen...:) )

Change3x

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 07:32

Bosco was redelijk eenkennig, Larry is een allemansvriend. :)
Celticpony, dat hete en sensibele maar toch nuchtere herken ik heel erg in mijn pony terug! Leuk!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 08:41

Selectief is hier ook herkenbaar. :D :D :D Ga nu eens kijken of ze weer selectief de brokjes heeft laten liggen en de appeltjes er uit heeft gevist. _O- :evaw:

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 10:02

Jackson vind eigenlijk iedereen (met eten :') ) wel leuk, maar hij reageert op mij toch wel heel anders dan op anderen.

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 10:09

Melody is naar mensen die hij niet of niet zo goed kent iets afstandelijker, blijft op een meter afstand afwachtend staan kijken. Bij ons komt hij er altijd aan en legt lekker zijn hoofd op onze schouder en blijft zo heerlijk staan. Dat is het enige waar ik iets aan merk. Verder is hij heel mens gericht. Mijn eerste paard daar en tegen keerde een vreemde gewoon zijn kont toe in de stal en ging diegene negeren, hij liet zich ook nooit door een ander pakken in de wei...rende gewoon van achter naar voren en weer teug en liet zich ook niet door een ander berijden, dan ging hij in een beste middengalop de bak door en was zijn rem kwijt, maar....dat was ook een jonge amor, dus tja..... Voor mij was ie super lief, dus ik vond het niet erg, best lachwekkend juist.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 10:21

Mijn vervoer voor onck heeft een beetje afgezegd. Hopelijk kan ik nog iets regelen..

Bjuut is ook eenkennig en heeft een hekel aan mensen die haar heel druk benaderen, keert ze dr reet. Maar een hele grote knuffel voor mensen die rust uitstralen.
Laatst bijgewerkt door Saaams op 25-05-16 10:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Alexandra_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 10:41

Goedemorgen allemaal :D

Heb het druk gehad dus heb alleen meegelezen en de foto's bekeken, vooral positief nieuws gelukkig :)
Met die van ons gaat het goed, oude taart is op het moment erg fit en wordt echt hoe ouder hoe gekker :+ Ze is nu ook BFF met ons jonge draver merrietje die nu weer thuis staat en heeft zich een soort van ontfermd over haar, terwijl ze normaal echt heel moeilijk was met merries.

Saams: gaaf hoofdstel! Ben benieuwd hoe ze erop gaat reageren als je er langere tijd mee rijdt :)

Over de eenkennigheid: Luck is wel een redelijke allemansvriend, is alleen niet zo heel gek van kleine en drukke kinderen dat vindt hij gewoon eng. Verder kan iedereen die gewoon rustig is hem wel gewoon uit stal halen en een stuk lopen etc. Dark is veeeeel eenkenninger, daar kan een vreemde (voornamelijk man) niet zo heel snel wat mee.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 11:19

Toch nog positief nieuws.
Als ik de combinatie regel, wil een stalgenootje voor me rijden en proef voorlezen :D
Maar de moed zakte me even ver weg.

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 11:53

Gelukkig saams, ik zat ook meteen te denken hoe het opgelost zou kunnen worden, maar wij wonen helaas in drenthe en komen dus niet in de buurt van jou. Fijn dat je toch kunt komen....toppie!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 12:31

Gelukkig Saaams dat je toch nog kan komen. +:)+

Weer in big love met mijn witte snollebol. Heel fijn rond kunnen sturen en aan de pijnpuntjes kunnen werken. Ze wordt steeds wat losser, ik steeds iets sneller en samen komen we wel waar we wezen willen. Ook weer iets meer aandacht aan de stand van mijn bekken kunnen geven. Heb een holle rug, maar kan het bekken wel in middenstand zetten alleen voorover geklapt is voor mij natuurlijk veel makkelijker. Maar goed eenmaal weer in het midden kwam er vanuit de pony gelijk positieve respons. Oftewel iets meer aandacht aan blijven geven. :)

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 15:09

Klinkt goed! En als je het probleem weet, kan je het als aandachtspunt houden :D

Bjuut loopt nu al 6 dagen ohz in draf niet goed. Stap en galop wel. Rechtsom is het heel erg en springt ze verkeerd aan en wisselt overkruist en linksom is het heel veel minder. Het is het rechterachterbeentje en na de massage gebeurd.
Nu een week rust en als het aanhoud dan dierenarts.

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 15:44

Oei Saams, hopen dat het wel snel beter gaat dan met het ONCK in het vooruitzicht. En duimen dat je toch die kant nog op kan komen.

Hier is zeer waarschijnlijk net via Facebook een nieuwe combi ontstaan, nl Susanne en Karel _/-\o_

Maandag maar eens een rondje proef hobbelen, Susanne zal wel even moeten wennen want Karel is nog lang niet zo "gefinetuned" als Sky :+ :D

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 15:55

Sky is ook niet zo gefinetuned hoor. :D Zal vast wel loslopen en het is vooral voor de fun. Muriel mag het echte werk opknappen. :P :D

Balen Saaams. Dat klinkt niet heel tof. -O-

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 15:59

Ja, vandaag echt de hele les gekeken met instructrice naar haar reactie op oefeningen die normaal hetzelfde gaan en in stilstaand zet ze het rechterachtervoetje ook een stuk naar achter.
De ene zegt wachten, eerst rust en daarna kijken in geval verstapping. De ander zegt gelijk bellen..
Ik weet het niet.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 16:47

Heb je er toevallig film van Saaams? :)

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 17:24

Nee ik heb er geen filmpje van helaas. Ik heb wel contact gehad met de dierenarts.
Morgen even bellen voor overleg en afspraak tijdens spreekuur. Het is toch mn eerste eigen pony, het zit me niet lekker en dan kan ik wel een week aankijken maar ze mag geen pijn.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 17:26

Dan is het een wijze keuze om haar na te laten kijken. +:)+

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 17:59

Vervelend saams, hoeveel dagen was dat nadat de masseur was geweest?

Ik lees vooral positieve dingen. Leuk!

Ik heb het nogal druk gehad, daarom zat ik eventjes onder de meelees steen. De verzorgster van Jane (fries) is gestopt vorige week, die heeft zelf een pony gekocht. Dus heb er een extra paard bij om te rijden. Eentje die echt alles nog moet gaan leren, we beginnen dus van 0. Ze is wel zadelmak maar niet fijn te rijden, niet voorwaarts en drukt goed der rug weg. Doel: Voorwaarts en lang en laag.! Niet makkelijk bij een fries, maar ik ga mijn best doen.
Maar vandaag heb ik weer les gehad en een stalgenoot zover gekregen om foto's en filmpjes te komen maken *-:)

Even een klein verslagje, Rosie en ik gaan echt super vooruit. Ze gaat fijn der bovenlijn gebruiken en je ziet steeds meer dat ze der buik gaat aanspannen.
Oude gewoontes blijven wel erg moeilijk om af te leren. Lees: binnenhand, springhouding en naar voren zitten. Maar we hebben weer huiswerk. Afgelopen weken heb ik veel achtjes gereden, en komende weken mag ik kleine gebrokenlijntjes rijden op de lange zijde voor Rosie der rompstabiliteit en de galop.. Vandaag voor het eerst een galopje gedaan, ging echt heel slecht en ik luisterde voor geen meter naar wat er gezegd werd _-:( . Maar dit blijven we gewoon op het gemak oefenen met een balkje erbij.. :D En wie weet komt er volgende les zelfs een nageeflijk rondje galop uit.. +:)+

Hierbij een filmpje van de stap, overige filmpjes zijn aan het uploaden die volgen de nog.. :o
Spoiler:
Volgens mij is het tijd voor een goede sport BH :')

Afbeelding

Afbeelding

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 18:05

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 18:16

De dag na de masseur begon het al.
Ik ga zo je filmpjes even bekijken, fotos zien er tenminste goed uit!

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 18:25

Saaams, Oh jeetje wat naar! Ik duim voor je. :j

En lees ik daar nou iets over een ponyruil? Leuk!! *\%/*

Schirocco, wat super dat je zo lekker bezig bent!

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 19:13

Filmpjes kijk ik straks; maar Saaams als ze nu niet goed is, mag je BB dressuur proefje op Lloyd starten hoor!

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 20:02

Marrit13 schreef:
Filmpjes kijk ik straks; maar Saaams als ze nu niet goed is, mag je BB dressuur proefje op Lloyd starten hoor!

Wat lief Marrit !!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 20:05

Marrit wat een onwijs lief aanbod! Maar dat is echt niet nodig. <3
Ik hoop het meeste dat mijn eigen diva mee kan, ik hoop enorm dat het allemaal meevalt, maar ik ben gewoon bang voor rugproblemen, want dit komt echt vanuit haar rug/si gewricht. Ik weet zeker niet vanuit haar been zelf.

Mocht Bjuut dan nog niet gezond zijn, heb ik gewoon het onck gesponserd met mijn inschrijfgeld en kom ik kijken en fotos maken.