Ervaring connemara pony's.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

FelineNanet

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 15:30

Dit topic is wel stip nummer 1 in rassenpraat, wat gebeurt er eigenlijk als we over de 500 pagina's hierkomen?

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 15:32

Ler... <3 <3 <3 Hoe is het met Leo nu? Koorts gezakt? :D

Heerlijk zadel Feline. Heb zelf een tegenovergesteld model met een platte zitting en nauwelijks wrong. Kan me voorstellen dat het genieten is. *D *D
Klinkt wel heel spannend een tweede pony. Heb je al iets op het oog naast de voorliefde voor de kinders van Rory Rasputin?

Momenteel ben ik gezegend met een chronisch hengstige merrie lijkt het wel. Ze liep weer heerlijk met haar staart langs de neus van haar mattie te schurken. De kleine viespeuk. :')

Als er iemand is die met heksje een rondje wil crosslessen......kan ze mee. :)

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 15:32

FelineNanet schreef:
Dit topic is wel stip nummer 1 in rassenpraat, wat gebeurt er eigenlijk als we over de 500 pagina's hierkomen?

Het is ook het allerleukste ras. <3 <3 <3

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 15:36

Wat een onwijs gaaf zadel Feline, welk merk is het en spannend hoor een tweede pony erbij. :D heb je al iets op het oog?
Ik heb het hoofdstel bij agradi gekocht en vandaag binnen gekregen. Vanavond testen, bedankt voor de tip met de bitclips, gelukkig mag dit toch niet op wedstrijd. :D

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 15:41

Dit is een xdeep, het is wel even wennen. Nagelnieuw zadel dit en deze zitting voelt veel harder. Verder zijn de zweetbladen echt ideaal voor mij. Ik ben best klein en kiet is voor mij al best een reus (nog een reden om nooit een paard te kopen) en ik kwam gewoon niet bij mijn oude zweetbladen, dus die hadden voor mij geen nut tenzij ik mijn beugels dusdanig kort ging doen dat ik een soort vage stoelzithouding terecht kwam. Deze zitten 5 cm naar achteren, waarschijnlijk vanwege de kussens die eronder zaten maar die niet op kiet terecht zijn gekomen (extended forward, ofwel ruiter gaat meer naar achter geplaatst worden), maar voor mij dus perfect. Ik was helemaal verbaasd na een paar rondjes dat ik gewoon RECHTOP zat. Ik heb zelfs mijn fitter gevraagd om het te filmen omdat ik het zelf gewoon niet geloofde :')...

Heb nog niets op het oog, ben me meer aan het verdiepen in de lijnen omdat ik op de lange termijn eigenlijk wel een tweede wil en ik wil eigenlijk niet meer van de Connie's af. Zo'n mazzel met Kiet gehad, maar als je zo dit topic leest hebben ze allemaal zo'n heerlijk karakter. Dus ben me nu eens rustig aan het oriënteren. Stiekem hoop ik dat een van Kiet haar veulens gewoon in de verkoop komt. Maar zo'n Connie als Melody is ook wel erg gaaf, mooie maat ook mocht ik ooit nog willen springen/SWG. Dus voorlopig ben ik eruit dat kinders van Rasp erg leuk zijn, grote maat en ik heb liever schimmel. Hoewel... haalde Kiet gisteren uit de wei, die had haar best gedaan. Prachtig groen van het gras, gele vlekken van paardenbloemen en gelukkig ook gewoon strepen diarree/andere poep. Ik hoop dat het 2 juni heel hard gaat regenen, want dat is ze gewoon schoon voor het ONCK :')

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 15:45

De wrong van jou is voor een vrij specifiek type been. Vooral het bovenbeen moet voldoende lang zijn (kan ook bij een niet al te grote lengte van jezelf.). Ik heb korte pootjes en lig al snel in de clinch als er een beetje wrong op zit. Is wel het fijne van nu. Er is zoveel keuze dat er voor praktisch iedereen wel wat te vinden is waar je goed in kan zitten. :j :j

Snap ik dat je niet van de connies af wil en Melody is zeker heel gaaf. :j :j

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 15:56

Feline, ken ik niet. Maar ziet er comfortabel uit. Wil je het filmpje posten, erg benieuwd!
Zou gewoon op je gemak rond kijken/ogen open houden en er komt vanzelf iets op je pad.

Ik loop bij mijn wintec ook heel erg tegen de aparte giga wrong aan. Die is echt niet gemaakt voor korte pootjes op de wintec. Maar over een week country mill. In de hoop dat ze dan weer goed loopt, gister was ze rechtsachter wat onregelmatig vanwege de bonk spanning.

Birgit01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 16:38

Afbeelding

Hier nog een nakomeling van Rasputin! Pandora wordt vandaag 5 jaar overigens. We kunnen ons geen lievere/bravere pony wensen.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 19:42

Best een leuke!

Afbeelding

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 19:59

Birgit, wat zit daar een knap koppie op! <3

Saaams, prachtige kleur! Verder vind ik hem qua bouw op de foto niet zo. :P

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 20:05

In aalter bij mevr storme Aalter breeding farm staan nog 3 leuke 2 jarige ruinen te koop.
1 Schimmel en 2 bruine. Waarvan er 2 familie zijn van de befaamde Goliath van de groeneweg.

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 20:24

Oja de dierenarts was vandaag langs geweest maar had te weinig tijd om te keuren. Dus de concrete afspraak staat op maandag om 14 u. Dus nog even geduld hebben. :o

Birgit01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 21:48

Dank je Change, daar ben ik ook echt op gevallen. Ze was nog maar 2 toen. Jammer genoeg woon ik ver weg van alle leuke dingen die het stamboek organiseert. Het is een 300 km naar keuring/onck, maar lijkt me superleuk om al die connies eens bij elkaar te zien.
Aalter is hier dan weer wel heel dichtbij, denk een km of 20!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 22:00

Niet veel verstand van een juiste bouw, maar kleurtje met die witte manen is gaaf.

Hoofdstel showen :D
Afbeelding

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 22:05

Staat goed Saaams. <<) <<)

Spannend Oona...maandag d-day. *D

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 22:05

Mee eens!! Die kleur samen is leuk.

Staat haar goed! :D Tip: je zou de neusriem nog 1 gaatje lager kunnen doen, dan zit hij denk ik iets mooier bij dat bot waar het langs moet gaan. Maar misschien vergis ik me wel!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 22:14

We hebben hem eigenlijk al 1 langer gezet. Maar ik kan kijken hoor of het dan beter zit! Dankje voor de tip :D zie inderdaad wat je bedoeld.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 22:51

Namens vriendinnetje, kudddegenoot én halfzusje nogmaals van harte gefeliciteerd met je verjaardag Pandora.

En Birgit; ik vind het zó fijn om zo nu en dan nog eens wat van haar te zien/horen. Het was natuurlijk hardstikke fijn dat ze toen met Punzel een tijdje bij ons kon staan.. Maar wat vónd ik het moeilijk toen ze weg ging. Dus ik vind het echt leuk om haar zo te zien. Ze heeft het overduidelijk super bij jullie.

Uit de oude doos dan nog maar even wat foto's van de halfzusjes en vriendinnetjes Punzel en Pandora bij hun fokster nog:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 22:55

Ik dacht al dat ik een keer eerder veulenfoto's van haar heb gezien. Heb destijds rasp wel gevolg vanwege jinja (kiet haar dochter). Is pandora ook naar de keuring geweest? Want jin en punz/pandora schelen 4 jaartjes gok ik, dus dan waren zij 2 jaar ongeveer

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 23:00

Volgens mij is Pandora hooguit als veulen op de keuring geweest. Daarna niet.
Toen Punzel van Isabelle naar ons kwam is Pandora tijdelijk mee gekomen,ze heeft toen een aantal maanden hier gestaan.

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 23:01

Ik heb idd even lopen zoeken, maar via connemara forum ben ik doen op haar gekomen. Wist in ieder geval dat ze er was :) ze is mooi uitgegroeid! Punz en pandora zijn wel echt stevig gebouwd. Kiet is ook heel stevig, terwijl haar veulens de lange stelten van Karel hebben geleend

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 23:02

Ik wil gewoon nog een veulen van Kiet :')

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 23:12

:') :') :')

Birgit01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 23:13

Dank je Punz, wat moet dat leuk geweest zijn om ze van veulen af gekend te hebben! En dat die kleine veulentjes van die grote stevige dames geworden zijn hè! Heb der vorig weekend nog eens gemeten en ze was toch weer iets gegroeid, 151 nu. Hoopte eigenlijk op een paar cm bij Rocks, maar die was nogsteeds 143, misschien vd zomer. Heb nog een beetje hoop!
En het zou leuk zijn als ze elkaar ooit nog eens zouden terug zien. Misschien Onck over een paar jaar ! Maar op dit moment nog geen trailer en geen vrij in het weekend ( seizoensbedrijf aan de Zeeuwse kust), dus gaat nog even duren!

Birgit01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 23:20

Pandora is nog niet op de keuring geweest. Jammer genoeg, want nu is ze waarschijnlijk te groot voor klasse 1. Ook als veulen niet trouwens, Isabelle had dat jaar 6 veulens en die konden niet allemaal mee.
De keuringen zijn altijd in augustus en dat is bij ons de drukste tijd vh jaar ,het is nog niet gelukt om mezelf vrij te plannen. Zou dan wel naar België zijn gegaan, veel dichterbij.