Ervaring connemara pony's.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SkyMarian

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 15:49

" Fijn" dat er toch nog een DA geweest is gisteren. Heel spijtig dat het dier het met zijn leven heeft moeten bekopen. -O- Heftig verhaal.

Ik heb ook onwijs veel zin in het onck. Voor mij geldt hetzelfde als Elysa....mocht ik je niet herkennen....tackel mij gerust. :Y) :D :D

gebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 16:11

Helaas heeft mijn chauffeur afgezegd om naar het onck te rijden dus helaas kan ik niet mee doen.
Volgend jaar ben ik zeker van de partij.

Mijn startkaart is aangevraagd dus binnenkort voor het eerst officiële wedstrijden starten *\o/*

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 16:41

Saams dat is toch wel heel sneu.

Gebokt wat jammer!!!

Change hoe is het met het dikke been?

Wat een .....weer zeg, brrrr niets aan en we hebben zo nog wel cross clinic. Zaterdag doet onze dochter mee met een oefencross....spannend! Maar goed zo eerst het vreselijk vieze weer maar even trotseren als taxichauffeur en supporter

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 17:06

Brrr succes zo Emmy. :')

:oo :oo Balen gebokt. -O-

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 18:37

Succes Emmy!

DA geweest voor Leo. Arme paard heeft koorts, we moeten hem 3 dagen antibiotica spuiten en cortizone (?) smeren. Verder hopen dat hij snel opknapt!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 18:49

Is dat geen hormoonzalf?

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 18:52

Het bestrijdt ontsteking, verder weet ik er niks van. :=

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 19:00

Pfoe, lang geleden dat ik wat van me heb laten horen. Ben paar weken geleden van de trap gedonderd en heb een scheurtje in m'n stuitje. Kneuzen actie, echt iets voor mij :') rijden zit er dus niet in.

En morgen mijn laatste examen, dan eindelijk vakantie!

Afbeelding
Afbeelding

Jack is lekker aan het verharen, vooral bij zijn hals.

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 20:41

change beterschap

tribunals ook beterschap en succes morgen. biologie?? onze dochter heeft tenminste bio examen morgen ,maar daarna helaas geen vrij. woensdag moeten ze gewoon weer naar school, pffff

en een fotootje van vanavond. ik was helaas mn fiets vergeten en het was een heel lang parcours, dus alleen bij begin en eind een paar gemaakt, maar hij deed het braaf. vond soms wel wat spannend en ging er even langs, maar soms ook weer stoer voorop. weer veel geleerd.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 21:37

Gave foto's hierboven!!
En Melody doet wel helemaal waar Connemara's in uitblinken zeg. Echt gaaf!

Verder hier ook heel erg veel zin in het ONCK. Heb dit jaar qua organisatie niet veel gedaan, wat best een raar gevoel is, maar als ik het zo volg dan lopen de voorbereidingen super!

Ik ga een aantal van jullie gewoon wel herkennen... een aantal gewoon niet. Schroom inderdaad niet om hoi te zeggen als je mij denkt te herkennen ( en zeg dan maar even de naam van je pony er bij, dan gaat de herkenning van mijn kant uit het snelst :D ).

Waarschijnlijk ben ik de dame die sochtends even een welkomswoordje doet achter de microfoon. Vorig jaar deed ik daarbij ook de prijsuitreiking... en ik dénk dat er niet al te veel vrijwilligers zijn die dit over willen nemen.. .Dus zou maar zo kunnen dat ik dit jaar dit kunstje weer ga doen. Gaat een beetje raar zijn wel als ik het per ongeluk goed ga doen met Jou-Jou .. mmmmmmmmmm....
Maar even een plan B verzinnen dan.....( Jou-Jou heeft overigens officeel Patty's Sweet Masquerade, we starten hem onder zijn stamboek naam ( als een soort erkenning aan de fokker.).

Kan me voor nu nog even niet zo heel veel schelen trouwens, hoe we het gaan doen op het ONCK.. .Jullie weten dat ik aan het ploeteren ben met mijn eigen houding,zit, hand........en joooohhhhhhhhhh... sinds gisteren heb ik het gevoel dat ik in ieder geval vooruit ga. Zo superblij mee!! Daar kan voor nu even niets tegen op

Zie met name de eerste paar seconden:

*\o/* *\o/* *\o/*

En de facebookgangers hebben het al gezien, maar ik wil het filmpje hier toch ook nog delen..
Tekst bij facebook post:
Heaven could very well be something like this

Waarbij ik wel moet zeggen dat de rituele zondagse Sirri oren foto/film bíjna niet tot stand was gekomen vanwege een overmaat aan blijheid bij Sirri. Pfff...als een hysterica van stal weg.... uitpoppende ogen, elkaar rakende oren, en vooooooooooruit, lópen lópen, go, go, gooooo

:') :') Heel fijn....massage en dry needling van Sirri door Ineke... Mán wat een blij paard!!
( maar ze is dan zo gaaf; ze is uberfanatiek op de vierkante meter, maakt zich druk maar loopt nooit door je hand of been. Echt heel heel braaf in de blijheid, maar wél op alles reageren. Heerlijk dier is het ... echt <3 <3 )

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 22:51

Wat een mooie pics allemaal. Knappe jack een echte toverbal. En die crossfoto's stoer hoor.

Ria heb je nu al last van stress . Rustig meid je doet wat je moet doen hahaha. Jij bent echt een regelqueen. _/-\o_

Ik ben zaterdag naar het bos geweest met mijn oldietje. Maar ik ben zo uit routine met de bosritjes dat ik bemerkte dat ik veel banger ben geworden.
Ik ben echt bang om te vallen en dat ik er dan niet meer op durf. Zo ineens.Of misschien nog steeds mijn valpartij van 2 zomers geleden.
Ik heb maar tegen mezelf gezegd doe niet zo gek wat is dit nu weer voor onzin. Je zit op eamonn.

Maar hij schrikt veel meer dan vroeger. Dat heeft er ook mee te maken. Hoe dat dit komt geen idee.
Herkennen jullie het ?

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 23:01

Ik zeg niks over vallen en daarna het gebrek krijgen. _O- :o :')
Been vertoont nog altijd en blauw/bont patroon. :+

Emmy....wat gaaf!!! Helemaal de uil-hindernis. :oo :oo :oo

Maxime wat ben je ook een brokkenpiloot. :D :') Jack ziet er goed uit. Succes met de laatste loodjes. -:)

Sjips Elysa dat is niet tof als hij er ook koorts bij heeft. :(:)

Gaat lekker Ria!!! +:)+

Pony had een vrije avond....of ik wel even wilde zorg dragen voor een gevulde voerbak met slobber en een extra hooinetje. Mefroi had trek. :wow: Bleek dat haar mattie had lopen stieren. De andere ruin mocht niet bij zijn chickie komen....vooral veel geneuzel en weinig happen gras. Groep staat nu gesplitst en toen was de rust weer wedergekeerd. :)

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 23:20

Kitobeer: Nope... geen stress.. Vrees dat ik dat gen een beetje mis..

Dat wil zeggen.... recent heb ik dus ontdekt dat er 1 ding is wat ik dan wel spannend vind..
En dat is wanneer Eline Jou start op een wedstrijd. Zo maf. Ik heb dus niet snel last ( lees: géén) van wedstrijdstress als ik zelf rijdt.. Echt niet, ik mis dat gen gewoon.

En op momenten dat ik iets mee organiseer ( maar dit jaar zelf dus niet veel gedaan rondom het ONCK,die eer komt echt anderen toe), dan vind ik dat last minute gedoe juist héérlijk. Kan ik echt van genieten..

Maar heb dus zeer recent ontdekt dat ik wel iets heb wat misschien in de buurt komt van wedstrijdstress..... en dat is dus wanneer Eline met Jou start... Dan heb ik dus ineens wél wedstrijd zenuwen... :roll: :roll: :roll:

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 07:45

Leuke filmpjes punz! Eerste ziet er weer top uit en tweede is gewoon heerlijk genieten. Blij paard....
Wat betreft de stress herken ik dat wel. Als ik zelf rijd heb ik geen stress en geniet ik gewoon, maar als onze dochter moet...poeh!

Kitobeer ik merk wel dat ik met de jaren voorzichtiger ben geworden. Eerst deed ik alles maar, kon niet gek genoeg, ook met buitenritten en op t strand enzo, maar nu ben ik ook voorzichtiger hoor. En idd als jij je minder prettig voelt, voelt je pony dat en reageert daar misschien dan weer op door schrikkeriger te zijn.

Ik vond de uil ook erg gaaf SM. Zaterdag is de cross en dan gaat alles nog een beetje hoger, tot 80/90 cm. Ik hoop dat er bij andere hindernissen ook fotografen staan.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 10:58

Ria, je houding en zit gaat echt gigantisch vooruit! Lekker doorgaan zo. :D

Kitobeer, misschien schrikt hij meer omdat jij gespannen bent; hij kan dat overnemen van jou.

Emmy, wat een mooie crosshindernissen! En een blije combinatie. :j Succes zaterdag!

Voor ons dit weekend geen concours. Larry mag 4 juni weer mee en de zwarte 8 juni!

Dus daarom maar even een kiekje van Ler. <3

Afbeelding

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 14:25

Still meelezer komt ook even boven duiken. Saaams fijn dat de micklem bevalt. Mocht je hem nog niet ergens hebben gekocht voor 125 kan je hem kopen bij horsewaredekens.nl (scheelt toch weer een hoop). Oude versie, maar dat betekent dat je alleen de blingbling frontriem moet missen. En als je nog niet zonder bitclips heb geprobeerd, zou ik dat zeker doen. Naar mijn mening geeft dat betere resultaten.

Mijn micklem gaat de verkoop in, want ik mag een bruine gaan zoeken. Want....Afbeelding
Kiet loopt nu ook in het bruin *\o/*. Ik ben er zo blij mee, erg goede koop. Durf er amper op te rijden zo mooi := .

Traileren gaat ook goed alleen ik ga 3 juni vroeg al richting Ermelo (anders had je mee kunnen rijden gebokt, heerhugowaard is redelijk in de buurt) omdat ik eerst ff rondje bos daar ga maken. Als we toch bij bos zijn, moeten we daar gebruik van maken.

Voor alle startende connie-bokkers: hopelijk weten jullie dit! Mag je starten met een singelbontje en zonder frontriem?

Wat is trouwens de afstamming van Melody? Ze begint steeds gaver te worden zeg! Zit er toch aan te denken om een tweede pony erbij te nemen omdat Kietje ook al 20 wordt. Een jonkie zodat die kan uitgroeien en kiet rustiger aan kan gaan doen. Dus ben me stiekem al aan het orienteren op de foklijnen die er zijn. Wil wel 1.45+ en schimmel blijven. Vindt nakomelingen van Rory rasputin erg mooi, hoewel dat een beetje bevooroordeelt is gezien Kiet daar 3 veulens mee heeft en Punz ook steeds knapper wordt ... :'). Maar opper gerust :)

*kruipt weer in de meeleesmodus*

gebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 14:32

FelineNanet

Ik zou anders ook zaterdagochtend gaan maar ik heb me niet ingeschreven dus ik denk dat dat geen mogelijkheid meer is.

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 14:45

Change, wat een heerlijk koppie toch!! En bedankt, verslag volgt uiteraard weer :)

Felinenanet mooi zadel zeg!, poeh, flinke wrongen voorop. Je mag met singelbontje starten. Wat de fontriem betreft daar durf ik geen uitspraak over te doen, heb echt geen idee. Melody is een afstammeling van I love you Melody en 1.54. Spannend hoor, misschien een pony erbij.

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 14:51

Ik ga vrijdagochtend/begin middag heen. Jammer! Maar ik geloof dat ik in ieder geval met Marrit een halve afspraak heb om in het najaar een crossles te gaan volgen, dus dan kan je het altijd in je achterhoofd houden dat wij een tweepaards tot beschikking hebben :)

Crossles met baby hindernissen en snelcursus hoe gaat mijn paard wel het water in zonder dat ik zeiknat word, dat laatst werkt nog niet zo goed bij Kiet :+

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 15:05

Even snel:
Voor iedereen die vrijdagmiddag al gaat:
Je pony NIET voor 18.00 uur in de stallen zetten anders wordt er door het KNHS een volledige dag extra in rekening gebracht !!

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 15:12

Daarom ga ik maar een rondje in het bos rijden, want we moeten over ongeveer alle snelwegen met files en file+trailer+kiet in een trailer is vragen om ongelukken.. We hebben wel een mini camera in de trailer nu, heel fijn! Ria ik neem aan dat je wel om bijvoorbeeld 5 uur al op het terrein mag zijn? Desnoods ga ik nog een half uurtje daar rondlopen

gebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 15:20

FelineNanet dat ga ik onthouden. Lijkt me erg leuk.

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 15:22

FelineNanet schreef:
Ik ga vrijdagochtend/begin middag heen. Jammer! Maar ik geloof dat ik in ieder geval met Marrit een halve afspraak heb om in het najaar een crossles te gaan volgen, dus dan kan je het altijd in je achterhoofd houden dat wij een tweepaards tot beschikking hebben :)

Crossles met baby hindernissen en snelcursus hoe gaat mijn paard wel het water in zonder dat ik zeiknat word, dat laatst werkt nog niet zo goed bij Kiet :+

:)) En Kareltje wilde dat ook wel geloof ik O:)

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 15:28

:') Ik heb nog even om Kiet psychisch voor te bereiden op het water...

Ennuh heksje, jou en punz kunnen dan ook wel mee B-)
Melody en Larry kunnen het mooi voor doen

Ik zie hier een plan

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 15:28

Yep Muur en Karel willen dat ook en die jonge connemara van mijn moeder ook :-)