Ervaring connemara pony's.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Saaams

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 15:59

Erg slim, ik lees graag mee :=

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 16:02

:)) :)) je gaat je gang maar. :D :D :D

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 16:30

Ik heb gebeld met de dierenarts in de aankomende week word my baby gekeurd. Ze gaan mij op de hoogte houden.
Hebben jullie je pony's laten keuren ?

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 16:33

Je site is indd erg leuk sky, helemaal geen gek idee om alles eens te gaan bundelen :D

Emmy, wat gaaf en stoer!
Zo te horen was het een geslaagde lesdag.! *D

Ik zat afgelopen weekend in Duitsland op de autocross.... Even iets heel anders dan paarden :o Normaal deed ik braaf en onschuldig foto's maken, maar dit weekend werd ik (voor het eerst) zelf in een crossauto gezet. %) Ik ging met 24 kleuren spoor van start (was nog een valse start ook |o ) Maargoed, ook weer mee gemaakt... Was wel heel gaaf. :D

Rosie heeft een weekend niks gedaan, en zo in het land is ze tonnetje rond geworden :wow: Met der dikke buik zou je bijna zeggen dat ze drachtig is, dus vanavond mag ze weer aan het werk..

Wel heb ik weer een paar foto's binnen *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Mijn houding is wel een dingetje :')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 16:38

Bjuut is wel gekeurd, enkel klinisch.
Ik zal voor je duimen kitobeer!

Dat is weer eens wat anders, iets meer PK's. Ziet er goed uit met Rosie en je houding komt vanzelf wel weer. Je bent er een hele tijd uit geweest, vergeet dat niet! Prachtige fotos

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 17:08

Wauw Rosie ze ziet er erg goed uit.
En oooo autocross het zou ook iets voor mij kunnen zijn. Ik scheur graag rond hahaha.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 19:43

I'm still alive :))
Ik was nog op tijd hoor Ria! We hadden uiteindelijk minder tijd nodig op stal dan dat we dachten, daardoor viel het allemaal wel mee :+

Kort verslagje van zondag:
<3 <3 <3 <3 <3 <3 <3

Zegt dat genoeg?

Nee, zonder gekheid.
Kareltje deed het echt superbraaf! Ontspannen de trailer af, voor het eerst het hoofdstel op vreemd terrein omdoen, super braaf tijdens het rijden. Ze heeft ons echt verbaasd!
Tijdens het rijden veel feedback gekregen waar ik wat mee kan, dus we kunnen lekker vooruit. Foto van Marieke zegt genoeg, ze liep sommige stukken echt super fijn :D

En verder was het natuurlijk enorm gezellig! Volgende keer blijven we tot het einde hoor!

Rosie ziet er super uit! :D Mooie foto's!

En ik zag ergens 1,30m langs komen... :wow: Nou... Daar ga ik liever ook langs ipv overheen hoor....

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 20:39

Wat is Rosie veranderd zeg. :wow: En dan in hele positieve zin. Komt echt een pony naar voren ipv een arm scharminkel. :)

Kareltje is zo leuk en ze was idd echt schaapmak zo op vreemd terrein. +:)+

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 20:45

Wauw, wat een mooie foto's toch van Rosie, wat ziet ze er top uit!!
En schirocco, dat zijn even wat meer PK's....

Muurp wat een super kareltje heb je toch!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 20:53

Eline/ Ria zijn er al punten van vanavond bekend? :D

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 23:47

Afbeelding

:oo :oo
Ria is voorlopig even met stomheid geslagen..........en dus tekstloos...

Wat is dit GAAF! Stoer hoor!!

Muurp: fijn dat je op tijd was.........en jaaaaaa: volgende keer tot het einde! En dan misschien Ineke vragen of we dan aansluitend een BBQ kunnen houden daar?? O:) O:) :D

Schirocco: geweldige foto's!! Had al op fb gereageerd, maar hier dan nog maar een keer: Echt mooi!!.

SM:
Vanavond was met gemende gevoelens. Eerste proef was Jou niet echt fijn.. Niet heel erg verkeerd, maar er ook niet echt lekker door ( achteraf bleek dat hij moest piesen..).
Tweede proef was echt al stukken beter. Meer gereden, netjes.. Ook hier nog lang niet wat hij thuis al wel laat zien, maar toch, gewoon een goede proef. Puntentelling was uiteindelijk wat verrassend. 185 punten voor de eerste proef, geen winstpunt voor de tweede proef.... Dat was eerlijk gezegd niet helemaal te volgen. Kortom: niet helemaal wat we gehoopt hadden, maar ach... voor een derde start in het M1, en dan ook nog een selectiewedstrijd, ben ik helemaal dik tevreden.

Marrit heeft daarbij een geweldige foto gemaakt/ op fb gezet, dus ik ga er vanuit dat ik die hier dan ook wel mag plaatsen ( toch?):

Afbeelding

<3 <3 <3 <3 <3 <3

gebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 01:19

Wat ziet rosie er goed uit!en je houding komt vanzelf wel.
En wat een leuke foto van jou jou

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 06:13

Punz, wat een mooie foto, trots op jou jou en voor wat betreft de punten, tja....het blijft dressuur, maar het is zo jammer als je gevoel en de punten niet overeen komen.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 06:42

Emmy, de pony heeft in ieder geval genoeg vermogen! :j

Pony hebben we klinisch laten laten keuren en het paard zowel klinisch als röntgelogisch.

Prachtige foto's van Rosie!

Punz, mooie foto van Eline en Jou Jou en weer een dikke wp erbij! :)

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 11:30

Wat een leuke reacties.! *\%/* :wow: Rosie is ook goud waard, gisteren gewoon weer zonder zadel kunnen uitstappen :D

Wat een mooie foto van jou jou, punz. Ik moet zeggen dat die neusriem op deze foto helemaal niet mistaat :+ !! Jou gaat lekker sjouwen zeg!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 20:40

Punz schreef:
Muurp: fijn dat je op tijd was.........en jaaaaaa: volgende keer tot het einde! En dan misschien Ineke vragen of we dan aansluitend een BBQ kunnen houden daar?? O:) O:) :D

*\o/* *\o/* *\o/* zoiets kan toch niet tot september wachten. O:) O:) O:)

Balen dat de punten van de tweede proef tegenvielen. Hoe staat het er voor de selectie voor? Tellen beide proeven mee of alleen de eerste?

Heksje heeft weer nieuwe teenslippers. Zijn gelijk uitvoerig in de wei getest en ik geloof dat mefroi tevreden is. :D Volgende keer bekappen zijn we al weer op ponykamp. :oo :D Gaat zo snel.

Verder zit ik op de site van EJ te kijken naar de aanbieding. Kan gewoon niks vinden dat ik met een klein beetje fantasie 'nodig' zou kunnen hebben. _O-

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 20:55

Ik heb een wenslijstje in mijn winkelmand gegooid, vanwege die actie. Schrok van de prijs en ging snel wat anders doen :+

Ik zag een topic op bokt over iemand die een B proefje reed en uit de ring moest omdat het te slecht was.
Ik zie mij dat nog overkomen op het onck. :')

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 21:00

Oh dat topic ken ik ja. Nou je wordt echt niet zomaar de ring uitgestuurd hoor. :(:) Laatst nog meegemaakt dat iemand royaal 45 seconden niet van de plek af kwam met paard en alle gelegenheid kreeg om het dier toch aan de praat te krijgen. Lukte niet. Uiteindelijk uitgesloten, maar nog wel uitgebreid toelichting gekregen van de jury. :) Komt echt wel goed hoor. :j :D

Dat eerste herken ik. Zag nog wel iets geinigs.....zag de prijs....mwah zo leuk is het nou ook weer niet. :+

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 21:02

Laten we het hopen. :')

Fijn dat mefroi blij is met haar nieuwe juweeltjes. Kan ze er mooi weer mee pronken. :D

Haha wat dan?

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 21:06

Ja joh dat komt echt goed. Zelfs ik mocht mijn proefje uitrijden en mefroi draaide zich op commando van de parasol keurig op de achterbenen om. :+

Ik vind deze nog wel leuk. Voornamelijk het vest.
Afbeelding

Wat had jij gezien? :D

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 21:11

Dat zal de mijne niet doen, maar we lijken soms nog dronken, zwabberen wat weg over de buitenschouder en knikken veel ja want we zijn het overal mee eens. :=

Leuk, ik heb het halster! Vind het een gave set alleen het dekje al veel te duur.. Iets van 40 dacht ik.

Een easyrider rijbroek, bruine jodhpurs en een eskadron dekje. Dat laatste is echt vet overbodig maar hij is dan wel gratis :=

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 21:13

Saams: dat gaat je niet gebeuren hoor: dat je weggestuurd wordt...

Tenzij je pony steigerend met de voorbenen maaiend publiek gaat aanvallen sturen we je niet de ring uit :D

Enige andere optie die je dan hebt is dat je pony zelf besluit de ring te verlaten om over het terrein te crossen...Als het je dan niet lukt om binnen de tijd die er redelijkerwijze voor een proef staat, terug te keren in de ring, dan kán ik me voor stellen dat de jury zegt dat "je beurt voorbij" is

MAW:
tenzij jij van de pony afvalt ( wat reglementair voor die proef uitsluiting inhoud) kan je niet zoveel gebeuren...

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 21:16

Ze gedraagd zich voorbeeldig op ander terrein, geen gekke fratsen. Het is meer rijtechnisch :=
Dat is een hele geruststelling haha. Daarom ga ik voorlopig ook geen impuls starten.

Hele domper maandag dat we met bestgaand verloren van twee shetlanders :=

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 21:17

Beetje jaknikkend door de ring dweilen gaat je de kop niet kosten. :D

Hele set is belachelijk duur. Op dit soort moment is de krent in mij wel bij zinnen. _O-
Easy rider broeken zijn echt superfijn. <3 <3

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 21:57

Saams, mijn alle aller eerste proef ever,rende mijn paard drie x de ring uit, dwars door vijf andere ringen heen, zegt de jury....je mag je proef wel afmaken hoor.....das toch lief! Geen enge dingen in je hoofd halen hoor, er zijn ook hele lieve en positieve jury's.

SM leuk setje hoor, haha. Ik ben maandag nog even geweest. Mooie witte broek gekocht van hv polo met leren kont voor 30,- twee eurostar broeken voor 5,- p.st en leren chaps voor 20,- dus ikwas echt wel blij