Nieuwe taxatietopic kwpn (oude is vol) [MAX 2 foto's]

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Petrichor

Re: Nieuwe taxatietopic kwpn (oude is vol) [MAX 2 foto's]

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 14:23

[***] schreef:
Kir_Ples schreef:
Bedankt voor jullie taxatie's op Trione Lachen

Is het je eigen merrie? Mooi dier. Ik heb een Flemmingh uit een gelderse merrie, zou het niet zo erg vinden als ze uitgroeid zoals Trione!

Ja Trione is onse eigen merrie Lachen

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 14:34

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 14:39

ulinoco_maud -> Vind 8500 ook vrij veel.. Had haar geschat op 6500 Ja
Myukii -> 7000. Gezien de leeftijd en de stokmaat. Ja
Teigetje008 -> 3500-4000 ongeveer Ja
Kir_Ples -> Rond de 30.000.
WickedSanty -> 7000 Lachen

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 14:54

Ukkie 7.000-8.000? (hele mooie alrounder maar niet zo groot)

Winchester (geen plannen om hem te verkopen, maar is voor het aankoopbedrag van 2 jaar geleden verzekert en zit te twijfelen om dat op te hogen)

Oscar x Cabochon
14 maart 4 jaar
Ruin - 1.77
Nog geen jaar onder het zadel, nog niet uitgebracht
werkwillig, geen stalgebreken, verkeers- duin- strandmak

halfbroer Uphill 2e Pavo 4 jarigen (2005), 3e pavo 5 jarigen (2006)
halfzus 3e pavo 4 jarigen (2006)

Afbeelding
(jammer dat ie wegkijkt, maar heb verder geen mooi standfoto's)
Afbeelding

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 14:57

Klopt, het is gewoon een pony Lachen

Teigetje008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 15:10

ukkie euhm, tja. Mooi paardje en een heel mooi koppie. maar door haar maat denk ik toch aan 6500 euro. Maar mocht ze straks meer kunnen wordt ze zeker interessanter.

Winchester denk ik 5500, maar dat komt omdat ik hem niet zo mooi vind of hij staat verkeerd op de foto's. Ben wel benieuwd naar z'n hoofd. Op zich wel een interesante achtergrond denk ik, maar de beide hengsten zeggen mij niet zoveel, sorry.

Maar dat is wat ik denk he, wie weet zijn er wel mensen die het paard en de hengsten kennen en die hem veel duurder inschatten.

ik moet zeggen dat ik het wel grappiger dat mijn paard (LeRoy) steeds meer waard wordt Lachen

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 16:11

Ukkie; niet meer van €4000,-, vanwege de maat

Oscar x Cabochon; erg moeilijk in te schatten, omdat de bewegingen voor een 4 jarige enorm doorslaggevend zijn voor de vraagprijs. Maat en bloed vind ik wel aansprekend, dus dan ga ik maar voor 4500-10.000, geheel afhankelijk van zijn potentie

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 16:45

even voor de volledigheid een foto van z'n hoofd (ong een jaar oud)
Afbeelding

potentie heeft hij denk ik wel (nou maar hopen dat ik dat eruit kan krijgen Tong uitsteken)

__sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 17:22

De mijne Duivel :

Naam: Udiena
Leeftijd: 5 jaar
Afstammeling: EpiolotxGlennridgexZeoliet
Stokmaat: 1.54
Geslacht: Merrie
Niveau: over 1 wedstrijd ga ik L1 dressuur met haar starten en ga over een tijdje met haar springen op wedstrijd. Erg veel potentie voor zowel springen als dresuur.Wil graag voor je werken, geen stalgebreken, wil altijd knuffelen. Goed verkeersmak.

Afbeelding

Afbeelding

Spring foto's heb ik nog niet..

Ben gewoon benieuwd wat jullie denken dat ze waar is.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 17:35

Udiena; fijn springbloed, epony, ik taxeer haar op 3500

__sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 17:38

@sjaantje: Daar gaat ze toch echt niet voor weg!! (als ze al weg zou gaan Tong uitsteken )
Laatst bijgewerkt door __sanne op 29-01-07 17:39, in het totaal 1 keer bewerkt

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 17:38

ik vind dat de E-ponys toch wel erg hoog getaxeerd worden hier.
juist omdat E-pony's gewoon veel minder goed in de handel liggen, probeer ze eens voor dat geld te verkopen, zal een zware opgave worden.
anders is het als ze minimaal z lopen.

__sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 17:45

@ crossmonster: Ik denk dat dit komt omdat het hier om KWPN'ers gaat. Deze zijn vaak/altijd paardgefokt, en zullen daarom zeker bij dressuur, ik denk ook wel bij springen, ook goed bij de paarden mee kunnen komen. Dit is in ieder geval bij de mijne wel zo.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 17:48

jazeker, ik vind een epony met een kleinere ruiter helemaal niet minder dan een groter dier .
alleen is de maat wel prijsverlagend

Sannum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 17:52

@_Sanne; Ik denk wel dat 3500 het hoogste is wat er voor geboden zal worden, gezien de maat. Ik zou het er zelf niet eens voor geven. Het is een pony, dus bij de pony's starten kan maar tot je 18 bent. En bij de paarden. Tja, er zijn er genoeg die het aankunnen, maar het risico is groot. Bovendien, met een pony springen bij de paarden, is eigenlijk geen doen, qua afstanden.

Teigetje008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 18:41

chessie: hij heeft een heel mooi hoofd, haha

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 18:57

Sannum schreef:
@_Sanne; Ik denk wel dat 3500 het hoogste is wat er voor geboden zal worden, gezien de maat. Ik zou het er zelf niet eens voor geven. Het is een pony, dus bij de pony's starten kan maar tot je 18 bent. En bij de paarden. Tja, er zijn er genoeg die het aankunnen, maar het risico is groot. Bovendien, met een pony springen bij de paarden, is eigenlijk geen doen, qua afstanden.

Ja
jullie kunnen wel zeggen dat een klein paard met een kleinere ruiter hetzelfde is, maar dat ís op de markt gewoon niet zo. Eponies zijn gewoon (zeg maar) geen flikker waard.

even als voorbeeldje; we hebben een epony verkocht voor 6500. was een z2 dressuur pony die geweldig echt abnormaal kon bewegen en ook nog eens goed kon springen. pony was toen al 2x nederlands kampioen geweest (m2 en z1) met meerdere andere regiokampioenschappen. dan heb je het echt wel over de max.

ander voorbeeldje; een bekende van me heeft een aantal jaar geleden een epony gekocht van jeroen dubbeldam, die z liep bij de paarden. toevallig was het ook een epilot. geweldige pony, maar die heeft ze niet veel gekost hoor

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 19:24

Ik vind dat er veel te hoog getaxateerd wordt. Zo geweldig is de markt echt niet!
Ik ben redelijk streng. Het is niet vervelend bedoeld. Maar als je taxeerd moet je kritisch zijn. dat ben ik over mijn eigen paarden ook. Ik weet hun plus en min punten.

Udiena:
2500-3000 : ze is klein qua maat. Een kwpn'er moet eigenlijk wel minimaal 1.60 zijn. Bovendien nog niets gepresteerd. Ze heeft bovendien (voor zover ik kan beooordelen met foto's) een aantal tekortkomingen in bouw. Ik verwacht dat ze moeite heeft met haar achterhand. Daarbij vind ik zowel hoofd/hals verbinding als schouders wat minder. Ik vind het persoonlijk daarintegen wel een leuk paard om te zien. Mooi in vierkant model... maar dat is niet wat bij het kwpn graag gezien wordt... dat is wat ik zelf graag zie.

Winchester:
3500 : Hij is mooi aan de maat en ziet er leuk uit. Ik denk niet dat het een topper wordt, maar hij zou best nog wel eens leuk kunnen zijn op wedstrijden. Hij staat goed in het rechthoeksmodel. Maar hoofd/hals verbinding lijkt wat zwaar. Hij moet ook nog goed getraind worden... dat is hem duidelijk aan te zien. Daar kan nog heel wat bespiering bij!

Ukkie:
3000-3500: Erg leuk dier om te zien. Bewegingen lijken me ook leuk zo op de foto's. Maar ze lijkt wat stug te rijden. Verder is ze natuurlijk voor een kwpn'er gewoon een stukje te klein. Ik persoonlijk vind dit niet erg. Maar voor de handel en wedstrijdsport is het wel hinderlijk. Mooie schouder en mooi in conditie!

Lester:
2500-3000 : Hij heeft heel wat minpunten in bouw. Zo is de onderhals iets te veel ontwikkeld, schouder wat stijl, lijkt hij wat onderstandig voor (kan door foto komen) en vin dik hem wat recht in de rug. Wel vind ik het een heel vriendelijk paard om te zien. Ik denk dat hij leuk in de omgang is. Ook is hij inderdaad wat aan de kleine kant. helemaal voor een ruin.

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 23:08

Ze is zeker niet stug te rijden. Echt superfijne pony als je haar goed aan de gang hebt Ja
En voor 4000 gaat ze echt niet weg Bloos
Ze is prok goedgekeurd, en ik ken genoeg dure Epony's hier uit de buurt. Maar voorlopig gaat ze nog niet weg Lovers

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 12:42

Maar wat wil je dan horen Hilde_? Dat ze 10.000 euro waard is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 12:51

Taxatie topic is voor ruwe schattingen en meestal zijn ze hier te hoog. Maar je ziet alleen een foto en eventueel afstamming, dat is heel wat anders dan een paard in het echt zien lopen. Opmerkingen als ze is stug met rijden vind ik dan vanaf een foto ook heel apart, helderziend ofzo?
Ukkie kan wel vanalles en leuk dier om te zien, voor zo'n E-pony komt denk ik wel 5000 of 6000 euro, maar ik denk geen 10.000

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 12:52

Met E-ponys moet ook nog eventjes rekening houden dat ze enkel en alleen in Nederland voor een 'deftige' prijs verkocht kunnen worden. De internationale markt kan je er niet mee op, want dan zijn het gewoon véél te klein gebleven paarden. En die zijn dus niet geliefd..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 13:02

Ik vind 6000 euro nog lang geen deftige prijs, maar een nette prijs voor zo'n pony die menig ouder er wel voor uit wil geven als kindlief van de welsh afkomt.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 13:10

het probleem blijft natuurlijk dat je taxeerd vanaf een foto en een verhaaltje Knipoog

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 13:14

Citaat:
Opmerkingen als ze is stug met rijden vind ik dan vanaf een foto ook heel apart, helderziend ofzo?

Ik zeg dat het vanaf de foto zo lijkt. Dus dat ik die indruk krijg. Niet dat het zo is. Dit heb ik dan ook niet als apart onderdeel mee laten tellen in de prijs (wat je wel doet met een live taxatie), maar ik vond het wel de moeite waard te melden. Helemaal omdat de eigenaar/ruiter dan kan aangeven of dit klopt of niet.