KWPN-taxatietopic, max 2 foto's.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

CalvinenGino

Re: KWPN-taxatietopic, max 2 foto's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 22:30

Je ziet het idd vaak, toevallig nog laats bij ons op stal, paardje 9 jaar maar moest weg voor +30K.
Werdt niet echt snel verkocht (klein aan de maat ook) maar met 9 net Z1 is het bedrag vaak te hoog. TOen heeft de verkopende ruiter hem 1x ZZ-Zwaar gestart met WP, nou dat klinkt al veel anders voor kopers.

Echter onder de 9, Z lopen en alles doorlopen kan wel ;)
Die van mij :j Hij is 8 jaar en ik ga Z2 starten over 2 weken, en alles klasses doorlopen. Moet zeggen dan heb ik niks geks gedaan, meestal alleen de 6 drs selecties per seizoen.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 22:10

Urielle schreef:
KWPN hengstveulen, bruin

Afstamming:
Vader is Houston keur, Belisar x Pion
Moeder is een donkerbruine BWP merrie van 1.74, nooit naar de keuring geweest, Saros vh Gestelhof elite x Denver.
De moeder van de moeder is uitgebracht in het 1.20 springen maar ook niet naar de keuring geweest.

Heel open, vriendelijk, nuchter veulen, voor de duvel niet bang en tikje brutaal maar eerlijk.
Sterk bewegen, maakt nu al prachtig front en buigt heel mooi in de spronggewrichten. Springt zelf speels over balkjes uit zichzelf.
Verwachte stokmaat minimaal moeders hoogte.

Foto's drie weken oud, inmiddels ruim drie maanden.

[ [url=m/mvTlay.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/SGobjD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hij is in principe behalve een mooi bod niet voor de verkoop, maar ben nieuwsgierig.

Ik vind het altijd lastig om veulens in te schatten. Ik schat rond de 1750/2000. Dit omdat de moeder nog nooit naar de keuring is geweest. Ook weet je niet hoe het zich verder ontwikkeld natuurlijk. Veulen zit wel erg mooi in elkaar!

SharonIndezz schreef:
Snissje: 25.000 denk ik? Geen idee ben niet zo thuis met dat niveau, wel een super gaaf paard!

Urielle: oeh veulen vind ik ook moeilijk hoor... Maar denk dat ik er wel 2500 voor zou over hebben... Sorry als ik je beledig haha.

Dan nu mijn paard:

9 jarige ruin, 173 cm hoog M/Z niveau, bomproef, verkeersmak, trailermak... Niks is hem te gek.

[ [url=m/QcGQe0.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/FZ8jvL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heb helaas geen rijfoto's of betere foto's beschikbaar

Ik ga voor 9000 :D Ik denk dat er grote markt is voor brave paarden, die toch ook wel iets al gepresteerd hebben. Paard lijkt goed gebouwd en ziet er als inderdaad ook zo makkelijk uit als je beschrijft.

De paarden daarna durf ik me niet aan te wagen. Vooral niet de schimmelruin van Lisa, want daar weet ik ongeveer wat je er voor hebt gegeven omdat ik ook contact heb gehad destijds :+

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 22:25

Ik ben heel benieuwd :D Ze gaat bij mij nooit meer weg, en is voor mij onbetaalbaar :D

Garola Fuga (Sandreo x Now or Never)
Komt uit een hele goede lijn
4 jaar oud, 1.71 hoog. Zal nog meer groeien.
Gevoelig paard maar wel superbraaf. Erg leergierig.
Heeft chipjes in een kogel in het voorbeen die zeer gunstig zitten. Deze zijn ook operabel. 99% zekerheid gekregen van de DA dat ze hier nooit last van krijgt.
Kent de basis, moet nog wel veel leren.

Afbeelding

Afbeelding

Filmpje van enkele dagen geleden
https://www.facebook.com/marianne.vande ... eo_comment

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 12:28

Niemand die haar in wil schatten? :D

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 13:51

ik zal het is proberen ketly,

Mooi paard, lieve uitstraling en goed aan de maat, voor mij allemaal pluspunten.

je zegt braaf, en leergierig, ook pluspunten...

ondanks de chipjes denk ik aan zo'n €4000-4500? sorry als ik er helemaal naast zit

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 14:00

Vind het anders niet een verkeerde schatting :D Voor mij maakt het gelukkig allemaal niks uit omdat ze toch niet meer weg gaat, maar vind het toch leuk om eens te horen wat jullie vinden!

xGwennn_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 14:53

Mooie maten,

wel heel groen en jammer van de chipjes, zelf zou ik er 1500 a 2000 voor geven.

puur omdat ze nog groen is.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 19:59

Bedankt Gwen! :D

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 21:38

Filmpje kan ik niet kijken, maar jong paard, mooie maat, een vierjarige die nog wat groen is zie ik weinig problemen in. 4000 euro.

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 12:57

Ketly......ik zou zeggen 4000, wat groen zie ik ook geen probleem in, zeker niet met deze stokmaat.

Graag zou ik ook mijn merrie willen laten taxeren...

Naam: Humulandra Ren
Geslacht: Merrie
Stokmaat: 1.68
Leeftijd: 3 jaar
Afstamming: Oscar X Dillenburg
Niveau: B

Hum is een Prok/ sport goedgekeurde merrie die ikz elf beleerd heb. Ze is sinds mei onder het zadel en pakt het allemaal super braaf op, heeft inmiddels een B proefje gelopen met winst, een bosritje gemaakt en een sprongetje gemaakt. Dit alles zonder gekke dingen, denk dat het een heel leuk allround paard gaat worden. Ze is braaf bij de smid, loopt zo de vrachtwagen/trailer op.

Ze is in september door het KWPN beoordeeld op een thuiskeuring, hiermee behaalde ze de volgende punten. Exterieur: 65 punten Stap: 75 punten Draf: 70 punten.
Ze word nu rustig verder doorgetraind en zal dan aankomend jaar naar de stamboekkeuring gaan voor het ster predikaat.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Jorteee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 21:30

@Ketly; ik zeg vanwege de chipjes toch wat lager, zo rond de 3000, verder mooie maat en leuk dier om te zien!

@Carmuh: gaaf beest! Al mooi compleet voor haar leeftijd zeg. Lijkt alsof je haar al leuk aan het lopen hebt (vind ik moeilijk zien zonder filmpje). Ik zou zeggen 6000.

Dan mijn paardje:
Godiva, vierjarige merrie Advance x Orthos
1,66m
Is zadelmak en gaat aan touwtje mee op buitenrit.
Laat goede sprong zien los. Ik heb haar zelf ingereden, is slim en pakt alles snel op. Heb helaas niet zulke recente foto's.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 20:20

Kelty leuk paard mooie maat 3500/4000 euro

Carmen mooi paard prok ook pluspunt op dit moment zegt ik 7500 euro

Jortee 4500 euro

Afbeelding

Afbeelding

12 jarige merrie
Lancet x gribaldi
2 keer l2 dressuur geweest
Reserve kampioen van Gelderland
3 veulens gehad van charmeur .lingh en san Remo
SAN Remo is verkocht na Engeland

Zeer betrouwbare merrie
3 goede gangen
Altijd vrolijk
Paard met een echt top karakter

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 16:12

Ralph; Heb je ook fotos onder het zadel?

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 16:14

Xivura schreef:
Ralph; Heb je ook fotos onder het zadel?

Nee sorry heb weinig foto's helaas
En van onder zadel geen 1 :(

Fenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 16:49

Ketly, ik zeg zo'n 3500. Ze is mooi aan de maat en ziet er netjes gebouwd uit. ivm met de chipjes schat ik haar 3500.

Carmuh, 8000. Zoals je haar beschrijft lijkt het mij een paard welke voor iedereen geschikt is. Ziet er ook erg leuk uit en dat ze braaf is op de trailer en bij de hoefsmid is ook een heel groot pluspunt. Daarboven op komt ook dat ze Prok is wat natuurlijk heel fijn is.

Jorteee, 3000. Ziet er leuk uit. hoe oud is ze?

ralphtdw, 4500. Ze heeft een sprekend hoofd, erg mooi. ook mooie afstamming. ben benieuwd naar haar gangen.

Afbeelding
Afbeelding
hij was trouwens op het moment van de bovenstaande 2 fotos wel wat te zwaar, hij had net 3 weken alleen maar op de wei gestaan toen ik op vakantie was. inmiddels is hij weer een paar kilo lichter die de onderstaande foto.
ik heb helaas geen duidelijke fotos onder het zadel, wel heb ik veel van dit soort fotos maar dan is het natuurlijk niet goed te zien hoe hij daadwerkelijk loopt:
http://oi66.tinypic.com/fe3r0l.jpg

Vladimir
13 jarige ruin
1.70 hoog.
Vrij stevig gebouwd.
Springbloed. Optimist x Burggraaf met oa. Nimmerdor in zijn stamboom.
Laat ook een goeie krachtige sprong zien en springt heel makkelijk.
Heeft een hele goeie galop.
Is fijn te rijden, een kind kan er mee weg rijden als deze niet veel van hem vraagt, als er wat van hem gevraagd word, wil hij nog wel eens even wat uitproberen (door achteruit te lopen of zo nu en dan wat schrikken wat zich uit in wegspringen en dan is het klaar. zal nooit bokken of stijgeren, daar is hij veel te eerlijk voor. )
voor de rest een gevoelige ruin, maar wel met een hart van goud, hij is echt altijd vrolijk.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 17:15

Jorteee: 4000 euro.

ralphtdw: zit er geen predicaat op? Wel een knappe merrie zeg! Zonder predicaat maximaal 5000 euro, met predicaat een 1000 of 2000 meer.
Laatst bijgewerkt door Picassox op 02-11-15 17:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 17:16

Ralph; Ik zeg ook rond de 4500/5000

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 17:17

Mariska; 2500 a 3000 ongeveer

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 17:19

Mariska_YeDo: 2500 - 3500 euro ivm nooit geklasseerd, op leeftijd en papier is prima maar niet heel zinnig bij een ruin.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 17:19

Ralphtdw: Mooie merrie met knappe moederlijn, maar heeft zelf niet bijzonder gepresteerd op de keuring.
L2 op 12-jarige leeftijd is ook niet bepaald bijzonder. Met 1.62m is het ook een kleintje.
Max 4000 euro.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 17:59

Cayenne schreef:
Ralphtdw: Mooie merrie met knappe moederlijn, maar heeft zelf niet bijzonder gepresteerd op de keuring.
L2 op 12-jarige leeftijd is ook niet bepaald bijzonder. Met 1.62m is het ook een kleintje.
Max 4000 euro.

Ze is geen 162 ze is 165 /166 groot klopt op keuring was ze er ook niet netjes voor gezet door vorige eigenaar en ze is helaas niet hoger geklasseerd omdat ze 3 veulens heeft gehad en lange tijd van een oude man is geweest dit door bos reed en toen ze l2 was met de ene ruiter ging de andere ruiter weer beginnen in de b dressuur

Dit bedoel ik trouwens niet om haar te verdedigen haha maar dan weten jullie waarom ze maar l2 heeft gelopen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 20:23

Ah ok. Op KWPN.nl staat ze al 1.62m, vandaar :) Ik bedoel haar ook niet af te kraken hoor! Zelf vind ik haar een erg mooie merrie, maar commercieel gezien is ze niet super interessant. Jammer dat het op de keuring niet gelukt is. Ga je haar zelf nog voorstellen of IBOP laten lopen?

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 20:34

Iedereen bedankt die de moeite heeft genomen om mijn merrie te taxeren. Kan me goed vinden in de prijzen die jullie noemen. Voor een goed huisje is ze eventueel al (niet actief) in de verkoop en anders rijd ik haar nog even lekker door.

Ik zal ook even de moeite nemen om nog even wat paarden te taxeren.

Jorteee....ik zou jou merrie taxeren op 4500, denk dat het een fijn paard is als ik het zo hoor.
Ralphtdw......merrie met een mooie uitstraling, hebben haar veulens al wat gepresteerd op de keuring of in de sport? Op deze informatie zou ik haar schatte op 4000
Mariska_YeDo.... Is hij nooit geklasseerd op wedstrijd? Op deze informatie zou ik hem op 3500 schatten, vind hem wel mooi aan de maat.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 21:02

Cayenne schreef:
Ah ok. Op KWPN.nl staat ze al 1.62m, vandaar :) Ik bedoel haar ook niet af te kraken hoor! Zelf vind ik haar een erg mooie merrie, maar commercieel gezien is ze niet super interessant. Jammer dat het op de keuring niet gelukt is. Ga je haar zelf nog voorstellen of IBOP laten lopen?

Weet niet ik heb er helemaal geen kaas van gegeten
Ik hoorde dat zE maar tot 11 jaar mochten of is dat onzin? En weet niet of het wel zin heeft om het te doen want ze gaat toch niet weg tenzij ze weet niet wat bieden haha

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 22:33

Ralphdtw: Op basis van deze foto's 4000 euro, ze lijkt hier bloedmooi te zijn maar dit zijn eigenlijk geen eerlijke foto's om een goede taxatie te maken. Als ik had moeten taxeren zonder foto had ik toch al snel 1000 a 1500 euro minder getaxeerd, gezien het verder geen boeiend paard is qua prestaties en dergelijke. Bedoel ik overigens niet vervelend. :)

Mariska, rond de 2000 euro. Leuk recreatie paard. Maar word ook alweer een dagje ouder en heeft nog niks gepresteerd. :)