Welk ras is mijn pony/paard deel 3

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

jadeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 16:22

Joaquim

Re: [Centraal] Welk ras is mijn pony/paard deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 16:36

Iemand nog een idee, wat voor ras het paardje had op de vorige pagina?? (De foto die ik had gepost)

jadeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 16:39

Ik denk appaloosa :)
Misschien gekruist met een kleiner ras?

Joaquim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 16:45

Zou kunnen.

Zazoe_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 21:03

Afbeelding
Ik heb geen flauw idee welk(e) ras(sen) mijn pony is :n Wie heeft een idee ? :)

xGwennn_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 15:08

eerste ingeving. welsh

jadeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 16:40

welshXhaflinger ? :P
heb helemaal geen flauw idee van rassen

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 18:29

Ja dat hier boven was eigenlijk ook het eerste wat ik dacht. :D

Zazoe_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 19:45

Hm aan welsh had ik nog niet gedacht :j nog een foto van elliot op 1,5/2 jarige leeftijd:

Afbeelding

lizannevk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 00:33

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 01:41

Zazoe, daar zit denk ik haflinger in

Lizannevk, dat is een tuiger. Staat er ook heel duidelijk bij hoor? Duidelijker kan niet.

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 07:35

Zazoe, ik denk ook haflinger X Welsh.

Lizannevk, uhm tja :+

lizannevk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 10:25

nou overal op internet staat dat een tuiger geen ras is. En ik heb deze mensen gebeld en ze weten het ras niet. Ze denken alleen dat er iets van een tuiger in zit!

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 10:34

Tuiger is wel een 'ras', net zo veel ras als kwpn springgefokt en dressuurgefokt.
Je hebt 4 richtingrn in kwpn: dressuur, spring, gelders en tuigpaard.
Als je prexies wilt weten wat voor bloed er allemaal inzit, zou je de ouders moeten vragen (als die bekend zijn). Vaak is t idd een mengelmoes, er zit vaak nog hackneybloed bij in.

Wil je die misschien koprn? Persoonlijk ben ik helemaal verliefd op het ras, maar je moet er wel mee om kunnen gaan. Veel mensen vinden hey verschrikkelijk zittem (ik vind t wel heel leuk, die beesten hebben echt power). T zijn ook niet de makkelijkste paarden, het zijn ook echt paarden mer karakter. Je moet zeker niet snel bang zijn! Maargoed dat js offtopic haha.

Zazoe_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 10:38

@lizannevk: hoezo tuiger is geen ras? in mijn ogen is dat een tuiger hoor :) prachtig paard :j

lizannevk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 10:59

Ja, mij is dit verteld: Tuigers zijn geen rassen, maar eigenlijk net zoiets als springpaarden of dressuurpaarden. Ze zijn dus in een bepaalde richting gefokt. Maar ik heb haar gereden en bekeken en het is echt een heel lief en aanhankelijk beestje en ik denk dat er ook zeker iets van een rijpaard in zit, ze gooit ook niet enorm hoog op ofzo. In ieder geval echt een top paardje en ik zit er inderdaad over te denken om haar te kopen

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 11:05

Tuigers zijn inderdaad geen ras maar een type. Waarschijnlijk is dit dus een KWPNer(het stamboek) uit de fokrichting Tuigpaard(het type dus)

Je zou kunnen zeggen dat het ras Warmbloedpaard is. (min of meer dan he...het zijn vrijwel allemaal kruisingsproducten)

Het KWPN heeft 4 fokrichtingen. De dressuurpaarden, de springpaarden, de Gelderse Paarden en dus de Tuigpaarden.
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 13-02-14 11:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Zazoe_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 11:10

Oh kijk dat wist ik niet, ging er altijd van uit dat tuiger een ras was :=

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 11:15

lizannevk schreef:
Ja, mij is dit verteld: Tuigers zijn geen rassen, maar eigenlijk net zoiets als springpaarden of dressuurpaarden. Ze zijn dus in een bepaalde richting gefokt. Maar ik heb haar gereden en bekeken en het is echt een heel lief en aanhankelijk beestje en ik denk dat er ook zeker iets van een rijpaard in zit, ze gooit ook niet enorm hoog op ofzo. In ieder geval echt een top paardje en ik zit er inderdaad over te denken om haar te kopen

Dan zou het ook nog een Gelderse kunnen zijn...maar aan de maat te zien denk ik toch echt een Tuiger met (te?)veel Hackneybloed.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 23:15

jadeken schreef:
Billy is net een C 1.35 ,hij is niet officieel gemeten.
Hij is geboren en geregistreerd in Engeland .
De mevrouw van wie we hem gekocht hebben heeft hem van een handelaar,de handelaar weet niet wie de mensen zijn van wie ze hem hebben gekocht.
Heb ook ooit eens een oproep geplaatst,daar ben ik helaas niets wijzer uitgeworden,bijhalve dat "Westerlake" (Westerlake Bilberry heet ie officieel) inderdaad uit Engeland komt en die meneer Dartmoors,en Welsh Cobs fokte .Toen is het spoor doodgelopen,want "Westerlake Farm" bestaat niet meer

In Dartmoor zelf lopen ontzettend veel verschillende kleuren 'Dartmoors' rond. Het zou dus heel goed kunnen dat hij wel Dartmoor bloed heeft.

Er zijn gebieden van National Trust waar ze de echte raszuivere stamboek Dartmoors apart houden zodat die niet gedekt worden door de andere hengsten. Maar wat er van de boeren aan Dartmoors rondloopt is echt een mengelmoesje. Overduidelijk Dartmoorkenmerken in de meeste gevallen, maar van bruin tot bont en wildkleur. Dit was bijv. een hengst van een van die kuddes

Afbeelding

Dus weliswaar geen stamboek, maar toch een zeer groot deel Dartmoorbloed. Veel waren gewoon min of meer Dartmoors met een 'fout' kleurtje. :D

dirma

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 15:52

Sinds maandag hebben we een nieuwe pony op stal, deze 3 jarige merrie (word 4 in juli) staat ingeschreven bij het appaloosa stamboek, maar in het paspoort zijn alle afstammelingen onbekent. er zat wel een papiertje bij met de naam van moeders vader, maar of dit klopt is de vraag.

Wat denken jullie wat voor ras het is? Ze draagt de staart vaak ook heel hoog, ze legt hem af en toe echt op dr rug. Deze pony is 1.45 m. Ook zoeken we nog een leuke naam voor haar, dus leuke ideeen zijn welkom!

Afbeelding

Afbeelding

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 16:18

NRPS denk ik, verdere echt specifieke rassen weet ik niet.

jadeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 23:34

Fiffill schreef:
jadeken schreef:
Billy is net een C 1.35 ,hij is niet officieel gemeten.
Hij is geboren en geregistreerd in Engeland .
De mevrouw van wie we hem gekocht hebben heeft hem van een handelaar,de handelaar weet niet wie de mensen zijn van wie ze hem hebben gekocht.
Heb ook ooit eens een oproep geplaatst,daar ben ik helaas niets wijzer uitgeworden,bijhalve dat "Westerlake" (Westerlake Bilberry heet ie officieel) inderdaad uit Engeland komt en die meneer Dartmoors,en Welsh Cobs fokte .Toen is het spoor doodgelopen,want "Westerlake Farm" bestaat niet meer

In Dartmoor zelf lopen ontzettend veel verschillende kleuren 'Dartmoors' rond. Het zou dus heel goed kunnen dat hij wel Dartmoor bloed heeft.

Er zijn gebieden van National Trust waar ze de echte raszuivere stamboek Dartmoors apart houden zodat die niet gedekt worden door de andere hengsten. Maar wat er van de boeren aan Dartmoors rondloopt is echt een mengelmoesje. Overduidelijk Dartmoorkenmerken in de meeste gevallen, maar van bruin tot bont en wildkleur. Dit was bijv. een hengst van een van die kuddes

[ Afbeelding ]

Dus weliswaar geen stamboek, maar toch een zeer groot deel Dartmoorbloed. Veel waren gewoon min of meer Dartmoors met een 'fout' kleurtje. :D

op z'n paspoort staat een soort stempelcmet daarin 'Dartmoor,datum en plaats van registratie zou het niet kunnen dat het een foutje dartmoor was X welsh cob? of zitten er geen welsh kenmerken in ? :P

Volar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 10:18

Welk ras is mijn paard ? :)

Afbeelding

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 15:14

lijkt een fries maar is een beetje lastig zonder verdere info en een foto van de zijkant ;)