Hier nog wat foto's van Billy
Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
lizannevk schreef:Ja, mij is dit verteld: Tuigers zijn geen rassen, maar eigenlijk net zoiets als springpaarden of dressuurpaarden. Ze zijn dus in een bepaalde richting gefokt. Maar ik heb haar gereden en bekeken en het is echt een heel lief en aanhankelijk beestje en ik denk dat er ook zeker iets van een rijpaard in zit, ze gooit ook niet enorm hoog op ofzo. In ieder geval echt een top paardje en ik zit er inderdaad over te denken om haar te kopen
jadeken schreef:Billy is net een C 1.35 ,hij is niet officieel gemeten.
Hij is geboren en geregistreerd in Engeland .
De mevrouw van wie we hem gekocht hebben heeft hem van een handelaar,de handelaar weet niet wie de mensen zijn van wie ze hem hebben gekocht.
Heb ook ooit eens een oproep geplaatst,daar ben ik helaas niets wijzer uitgeworden,bijhalve dat "Westerlake" (Westerlake Bilberry heet ie officieel) inderdaad uit Engeland komt en die meneer Dartmoors,en Welsh Cobs fokte .Toen is het spoor doodgelopen,want "Westerlake Farm" bestaat niet meer
Fiffill schreef:jadeken schreef:Billy is net een C 1.35 ,hij is niet officieel gemeten.
Hij is geboren en geregistreerd in Engeland .
De mevrouw van wie we hem gekocht hebben heeft hem van een handelaar,de handelaar weet niet wie de mensen zijn van wie ze hem hebben gekocht.
Heb ook ooit eens een oproep geplaatst,daar ben ik helaas niets wijzer uitgeworden,bijhalve dat "Westerlake" (Westerlake Bilberry heet ie officieel) inderdaad uit Engeland komt en die meneer Dartmoors,en Welsh Cobs fokte .Toen is het spoor doodgelopen,want "Westerlake Farm" bestaat niet meer
In Dartmoor zelf lopen ontzettend veel verschillende kleuren 'Dartmoors' rond. Het zou dus heel goed kunnen dat hij wel Dartmoor bloed heeft.
Er zijn gebieden van National Trust waar ze de echte raszuivere stamboek Dartmoors apart houden zodat die niet gedekt worden door de andere hengsten. Maar wat er van de boeren aan Dartmoors rondloopt is echt een mengelmoesje. Overduidelijk Dartmoorkenmerken in de meeste gevallen, maar van bruin tot bont en wildkleur. Dit was bijv. een hengst van een van die kuddes
[ Afbeelding ]
Dus weliswaar geen stamboek, maar toch een zeer groot deel Dartmoorbloed. Veel waren gewoon min of meer Dartmoors met een 'fout' kleurtje.