Zijn er nog meer mensen met Konik paarden?/intresse voor.?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nadine_yvana

Re: Zijn er nog meer mensen met Konik paarden?/intresse voor.?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 11:42

Ja dat klopt, is idd verspilde moeite om je er daar druk over te maken, maar toch kan ik er niet goed tegen. Als ze aan mn beestjes komen, komen ze aan mij.
Ja maar Van, een sportpaard inruilen voor een konik, dat kan natuurlijk niet! :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 06:37

op de manege hebben ze een konik (weet niet of het een volledige is, ze staat wel te koop als volledige konik) ze loopt zelfs mee in de beginnerslessen & springt parcoursjes in de springlessen
foto'tje van de site (heb er zelf geen van haar)
http://users.telenet.be/depaddockstabro ... ncess7.jpg

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 22:35

Leuk beestje chalinka!

Na 3 maanden revalideren heb ik vandaag weer een rustig stap-en draf ritje met Pumbaa gemaakt! *\o/*
Afbeelding

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 22:36

ziet er wel uit als een echte chalinka, wel in manege conditie

super nadine *\o/* wat ziet pumbaa er groot uit zo

ik heb vandaag zo'n 17km gereden en voor het eerst geprobeerd die 9km per uur te halen en dat is gelukt zo'n 9,04km per uur ondanks dat het druk was in het bos, mensen op de ruiter paden en ook een hoop andere ruiters en op de terug weg stond er een dikke vrachtwagen op het land weggetje waar we altijd langs gaan daar is de berm heel smal dus maar even afgestapt, Wolf vond het wel spannend (ding stond ook aan) maar ging er toch redelijk braaf langs :) Ook nog een gra fjordje tegen gekomen en dan zie je gelijk hoe anders Wolf is qua bouw :Y)

vanavond even een oude deken van mijn vorige paard op de xfries gepast, Wolf vond het wel interessant en stond mooi stil dus kon ik even wat foto's maken :P

Afbeelding

Afbeelding

en van voren, hier zie je ook het probleem wat ik had met zadels, hele smalle schoudertjes maar heel erg rond geribt, als ze recht op je afloopt is het net alsof ze drachtig is _O-
en ze was net aan het gapen vandaar haar domme hoofd :')
Afbeelding

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 00:27

Hahaha, die laatste foto :D Idd smalle schouders en rondgeribt, grappig, maar wel lastig met zadels idd.
Wolf is zo mooooi <3 Goed om te horen dat je de 9km/u hebt kunnen halen! En gra fjorden zijn ook erg gaaf, maar qua bouw toch veel breder en forser dan de konik.

Haha, ja Pumbaa lijkt idd wat groot op die foto, komt misschien door hoe die genomen is, maar ik ben zelf ook maar 1,60 dus daar kan het ook aan liggen. Hij moet ook een beetje op dieet, door te weinig beweging en nieuwe grasjes is hij nu best vol aan het worden...

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 19:34

ach ben ook maar 4cm groter als jou :P Hier staan ze nog steeds niet op de wei, net de slechte wei bemest die gaan we ploegen en inzaaien dus daar kunnen ze pas volgend jaar weer op en in de goede wei hebben we net afgelopen week gif gespoten daar mogen ze over een week eindelijk op. Voor nu heb ik 2 kleine stukjes waar ze elke dag een paar uurtjes op mogen.

Mijn zus heeft besloten de xfries te verkopen en op zoek te gaan naar een lichtvoetiger paard (ze krijgt lichamelijk last van zijn zware gangen)
dus als iemand nog een bereden stevig type konik weet :Y)

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 22:31

Mss die konik die te koop staat op die manege???ziet er vrij stevig uit..;
Ik was even niet veel online, ben veel bezig met "mezelf", nouja, eigenlijk helemaal niet, maar met uit te vissen hoe ik terug meer tijd voor mezelf kan maken, hoe ik verder professioneel wil functioneren enz enz.. zit al een heel aantal weken (sinds oudste hondje stierf) in een diepe dip. Was de druppel die... ben nu echt alles heel koel aan het bekijken en heb beslist mijn oudste arabier te "verkopen". Hij is intussen ook weg. Voor 300 euro is ie verhuisd (heb hem zelf weggebracht, halve dag rijden)naar een hartstikke leuke dame, die 3 kleine kinderen heeft, waarvan 2 met verstandsbeperking en autisme, en het jongste, derde, is gewoon een heel leuk actief meisje van 4... de oudste 2 kindjes gaan naar een speciale school, en worden ook tijdens vakanties in een centrum opgevangen voor dagzorg. Mevrouw werkt zelf niet, omdat ze s avonds en s ochtends haar handen en hoofd vol heeft met de zorg voor die 3 kids, meneer is bakker. Ze hebben een prachtige koffiekleurige arabische ruin van 20 jaar, die er net 10 uitziet en ze wonen in een prachtig gerestaureerd huisje aan de rand van een immens dennenbos. .... de straat loopt dood aan hun huis en van daaruit vertrekt een bospad het bos in, 100 m verder is hun weide, een open plek(van 1ha) in het bos dus..Met grote schuilstal (6 op4), en weide ingedeeld in verschillende stukken zodat ze ook steeds wat gras hebben... aan de omvang van de 20 jarige te zien, wordt er in elk geval geen honger geleden. Superlieve mevrouw, ik mag sedejan daar ook nog gaan rijden, mocht ik zin hebben en omdat het zo goed klikte, ga ik dat zeker ns doen, of met Jull naar daar.Sedejan is daar echt beter dan bij mij. Ik heb gewoon geen tijd om (13) paarden de aandacht te geven die ze verdienen. Daar moet je gewoon realist in zijn.
Sarah, die met hem reed, rijdt in tussen met een jonge pasbeleerde, van 4 jaar, Chaka. Vond het zo zonde, sedejan is 18 maar nog heel erg fit en gezond. ZIjn nieuwe vrouwtje heeft me laten weten dat hij al elke avond mee is geweest voor een wandeling aan de hand, met één van de kids erop. Nou, ik ben opgelucht en blij. Zij zijn blij en ik ook. Kreeg ik wel een venijnige opmerking van familie van mijn man: of ik hem niet beter naar de slacht had gedaan, dat had meer opgebracht dan een zielige 300 euro. Nou, in welke wereld leven wij toch??? Net nu ik ht zoooo moeilijk heb met alles en iedereen, krijg je dan zoiets op je brood.
vandaag bij dokter voor verlenging arbeidsongeschiktheid, want werken zie ik momenteel echt absoluut niet zitten. Zegt ze me: nou, je bent nu 7 weken thuis... toch stilaan tijd dat je weer aan werken denkt, je moet toch je sociale contacten hebben?! Sociale contacten, nee dank u, hoef ik (momenteel) niet. OF toch n iet met het element "mens"... mijn dieren geven me meer voldoening.

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 10:17

Lieve ghashira, goed dat je aan jezelf denkt hoor, bij je standpunt blijven en je niet omver laten praten. Jij voelt je lichaam en geest het beste aan en weet wanneer je weer wat kunt doen, maar zo te horen, duurt dat idd nog wel even. Jammer dat je het momenteel zo moeilijk hebt, gelukkig steun aan je lieve beestjes. Ook voor mij is dat heel herkenbaar. Ik ben een echte dierenvriend en heb niet mega veel sociale contacten, omdat ik daar simpelweg geen behoefte aan heb. Had ik al toen ik klein was, mijn beestjes zijn me veel dierbaarder (familie uiteraard uitgezonderd, die zijn voor mij heel erg belangrijk). Dus nu lekker doen waar je behoefte aan hebt, vooral aan jezelf denken, want als je het gaat forceren, raak je alleen maar dieper in de put.
Wat fijn dat Sedejan een mooi plekje heeft, klinkt echt heel erg goed bij die mensen! Dat is die witte Arab toch? Leuk voor hem dat hij zo'n plekje heeft en het zal vast moeilijk zijn, maar een goede beslissing. Wat een vreselijke opmerking van de familie van je man! Wat gevoelloos zeg, naar de slacht, tss...hoe haal je het in je hoofd?! Zegt mij al genoeg over dat soort type mensen, kan me voorstellen dat je dat nu helemaal niet erbij kan gebruiken. Sterkte met alles..

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 10:20

Van schreef:
Mijn zus heeft besloten de xfries te verkopen en op zoek te gaan naar een lichtvoetiger paard (ze krijgt lichamelijk last van zijn zware gangen)

Pumbaa misschien? :P _O- Hahaha. Wil ze een Konik dan? Zou leuk zijn ook voor jou en Wolf :D

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 10:30

Van schreef:

Type konik niet, wel een prachtige x-welsh merrie van net 6, Western gereden maar voorheen altijd dressuur... Heeft qua bouw wat weg van een quarter....
Met heerlijke vlakke gangen ;)

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 10:39

lastig Ghashira, vooral je tijd nemen komt wel weer goed :(:)

neeee Pumbaa word hem niet, ze is zelf een redelijk onzekere ruiter dat gaat niet goed komen :')
ze moet gewoon een braaf paardje met vlakke gangen, eentje die al bereden is zodat ze hem eerst uit kan proberen.

dit is Cola trouwens: http://www.bokt.nl/markt/ad/147864/supe ... iesxmerens

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 10:47

Van, je zus mag mijn dame altijd uit komen proberen ;)
Is braaf, soms onzeker maar echt wel lief, alleen er buiten rijden moet weer echt even opnieuw opgebouwd worden...

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 11:03

je bedoeld Dante uit je profiel? wil je haar verkopen dan?

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 11:10

Die bedoel ik idd Van... En willen, niet perse maar ik zit zonder werk en met 2 paarden begint het voor ons wel echt lastig te worden.... Dus willen niet, maar ik heb wel in mijn achterhoofd dat als Dante voor januari niet weg is en ik nog steeds geen werk heb, dat dan beide paarden verkocht moeten worden.... En hoe gek ik ook op Dante ben, van Cheyenne wil ik écht geen afscheid moeten nemen.... ;(

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 11:21

wat ontzettend rot, vreselijk reden om je paard weg te moeten doen -O-

hoe groot is Dante en weet je hoeveel je er ongeveer voor zou willen? Ze lijkt vanaf de foto's wel erg leuk maar mijn zus haar budget is niet al te groot (ze moet sowieso eerst de xfries verkopen voor ze wat anders kan kopen)

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 11:28

Van, ik heb je een Pb gestuurd... Het is inderdaad rottig maar keuzes maken, keuzes maken....
Het verzacht dat ik bij ons op de manege voldoende paarden heb om te rijden maar blijft wrang....
Nu hoeft ze niet op stel en sprong weg en ik moet zeggen dat ik eigenlijk reageer vanwege de vraag van jou over een paardje voor jouw zus...

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 11:35

we nemen dit keer ook de tijd om te zoeken hoor en gaan niet voor de eerste de beste (tenminste dat hoop ik :'))
dat is al 2 keer fout gegaan, alhoewel Cola verder echt perfect voor haar is

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 22:46

Ik maakte me nou ook net diezelfde bemerking: cola lijkt me in alles perfect voor haar... waarvan heeft ze dan precies last? moet ze teveel aansporen om haar vooruit te krijgen op buitenrit bv? want ik weet dat dat in je rug en benen zwaar wordt dan...had ooit ook zo'n paard, dacht dat ik er soms beter naast liep dan erop zat.;...maar als je voor de rest op je gemak bent , kan het nadien lelijk tegenvallen...

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 23:03

nee dat is het niet, mijn zus is 2x aan haar hoofd/gezicht geopereerd (na val van mijn vorige paard). Ze krijgt hoofdpijn op Cola en dat heeft ze op andere paarden niet, waarschijnlijk te wijten aan de zware frieze gangen daarom is het ook belangrijk dat ze de volgende eerst uit kan proberen.

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 17:06

Hoe lang zijn die operaties geleden? Ik ben zelf aan mijn gezicht 2x geopereerd, omdat mijn onderkaak te ver naar achteren stond (aangeboren). ik heb , na jaren orthodontie voorafgaand, de ingreep laten uitvoeren op mijn 30ste. Ik heb er ruim 2 jr last van gehad, bij het rijden. Mijn gezicht zwol weer op op de operatieplek. na een paar uur nam dat weer af, ook hoofdpijn. dus mss is het niet paard-gebonden maar tijdsgebonden..nouja, ik redeneer maar uit eigen ervaring!

ik weet zoveel goede paardjes staan momenteel, te koop, de markt is echt verzadigd en je kan een goed paard voor een prikje kopen. Mijn oude arabier zou nog een goeie geweest zijn voor haar... op zijn singelvrees na, maar eens je weet hoe daarmee om te gaan, is ie best ok. Hij is natuurlijk wel al 18 en nou ook bij nieuwe mensen.

Ik ben vandaag met Jull gaan wandelen aan de hand.Het is al erg lang geleden dat ik nog met hem gereden heb, vandaar. Ik volg wel mijn "trainingsschema " op van de horsefulnessacademy., zij het met minder frequentie dan zou moeten, heb helaas niet alle dagen 2x tijd of zin. Maar onze band is wel fel verbeterd. Ik merk dat Jull in nieuwe of ongewone situaties nu niet meer zelf gaat nadenken, maar in de eerste plaats naar mij kijkt/luistert. Dat geeft aan dat hij mij als leider ziet, dus dat is goed. Ik voel me er zelf ook beter bij, want nu heb ik alles "in charge". Op wandeling traktors gepasseerd , snelle wagens met dampende knalpotten, haha, een hengst in de weide die dacht dat Jull een merrie was denk ik, en nog veel meer. Jull was ook al maandenlang niet meer uit zijn veilige omgeving met gekend gezelschap geweest en deed het super..follow the leader..that's all you got to do. Hij mag nou effe een tweetal uurtjes grazen achter op de wei, zodadelijk moet ie weer opzijn paddock, kwestie van gezondheidsproblemen te vermijden, en morgen gaan we weer wandelen, dochtertje heeft een verjaardagspartijtje waar ze naar toe gaat, dus ik heb 3 u vrij spel. Ga dan iets verder gaan, ook wat drukte opzoeken, is goed voor onze vertrouwensband.

Over een week heb ik weer training bij Horsefullness en gaat Jull weer onder zadel en vrouw..haha.. Ik kijk er naar uit.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 18:51

is al 8/9 jaar geleden ;)

als het zo prima gaat met Jull dan hoef je ja ook niet vaker, ik vind 2x per dag ook wel heel veel voor zo'n jong ding, dan krijgt hij haast geen tijd om de boel te verwerken.

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 22:06

ja, is zo, als het om een erg intensieve training zou gaan, maar in dit stadium (ik ben met het hele concept echt bij a begonnen) gaat het nog om "vrij werken", dus oefeningen waarbij hij gewoon los loopt en eigenlijk dus ook gewoon weg kan. Het is oa het "ont-moeten" maw: het MOET NIET altijd, maar mag, en dat duidt dan vooral op het feit dat je even kort bij je paard kan samenzijn, ontmoeten dus, er naar toe gaan, aanraken eventueel, of gewoon laten ruiken, en weer weg gaan. Beetje zoals paarden die samen op een wei lopen. Een andere vrije oefening is het "groomen"...zoals ook paardne onderling doen. Dan ga je naar hem toe, en als je merkt dat hij het ook wil, krabbel je in zijn/haar nek...(en Jull dus ook bij mij, heb me daarvoor intussen een oud vest voorbehouden)..dus dat is niet echt stresserend. Het "drijven" brengt mss iets meer stress, omdat dat al meer een dominantie oefening is. Maar intussen heeft hij mij wel echt als leider aanzien, en gaat dat dus ook prima. Het gaat nu eigenlijk heel vloeiend, als vanzelf. Hij schijnt de oefeningen gewoon allemaal door en door te kennen. Hij is zoooo ontzettend, slim, dat merk ik met kleine details, ... mirko, de arabier van mijn man, heeft die "intelligentie" niet.niet in die mate of vorm. Nou sorry als ik arabierenliefhebbers hiermee tegen het hoofd stuit, ik ben er ook een liefhebber van, maar once you had a konik, you never return to'arabic" (moest rijmen he) dus 2x daags is in principe niet veel omdat het gewoon gaat over het gedrag in vrijheid "te sturen"... nou, waarom dus niet 2x daags? soms voert mijn man hun s ochtends en nu ik dus een beetje in een moeilijke periode ben, heb ik soms zelfs niet de zin om tot daar te gaan (foei, stal en weides zijn aan huis)en zie ik dus Jull niet tot s avonds. of dag erna. Valt weinig voor maar gebeurt. Wandeling vandaag gaf me wel een boost en weer extra zin om verder te gaan met zijn training.
Moet wel zeggen:je doet het super met wolf, ze ziet er toch gespierder uti dan vorig jaar! en die tijd en kms' zijn super. Wou dat ik kon komen zien als je je eerste wedstrijd gaat doen.
Vriendin van me heeft een tinker en laatst heeft ze een twintigtal tinkers bij elkaar gekregen voor een "sokkenwasrit" op het strand .. super, als je dat ziet, al die zelfde paarden bij elkaar... iedereen gelijkgestemd ook. Heerlijk moet dat zijn.
Zou willen dat we zoiets met de koniks konden doen. Maar vrees dat het een solootje gaat worden.....

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 22:16

Afbeelding
mijn dochtertje kyra met haar papa en een vriend samen in het hallerbos
Afbeelding
kyra met pony Jenny alleen aan het rijden in het bos
Afbeelding
kyra met pony Odine in de paasommegang in Elingen
Afbeelding
konik Sorraya in manege Nijvelsesteenweg Halle
Afbeelding
Kyra met Sorraya

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 22:25

Haha, het is me gelukt om nog ns foto's te plaatsen.
Hallerbos is een beschermd natuurgebied zo'n 10 km hier van . Het is een bos met veel hellingen omdat het op een breuklijn ligt van de bodem..(ooit, toen de aardkorsten verschoven, waren daar erg veel overlappingen), er groeien haast enkel grote eikenbomen, die laat blad vormen waardoor er onder een begroeing mogelijk is van oa de haast uitgestorven blauwe boshyacint , witte en rozige bloemetjes en ook gele grondbedekkertjes. Je moet echt deze tijd van het jaar gaan, om die blauwe bloemenzee te zien. Heerlijk is het en het ruikt ook geweldig. Hallerbos is autovrij en heeft een speciaal ruiterpad van zo'n 15 km, maar er zijn ook iets bredere en geasfalteerde stroken, waar je als fietser op mag, en wandelaar of met pony aan de hand dus. (zie foto van mijn dochter op jenny) we hadden een deel van het ruiterpad samen gedaan, maar ik was te voet dus 15 km zag ik niet helemaal zitten, dus ik heb een deel ingekort via het asfaltje. Toch nog leuk wegens geen auto's. Kyra kon dus gewoon vrij rijden. Doet ze nu sinds kort, soms heeft ze nog wat angst dat de pony iets gek zou doen , en mama haar dus niet vast heeft. Maar ze is ontzettend lenig en heeft ontzettend goede reflexen, ben er jaloers op. De zwarte pony Odine is een shetlander gekweekt in nederland, grote maat (110 cm) en best sterk. Kyra is nou ongeveer ook 110cm , zij springt zonder zadel zo op die pony. WIl dus zeggen dat ik op een paard van 1,68 m zou springen?! effe lachen nee dus. Ik vind de foto's van Soraya niet zo best gelukt. In het echt vond ik hem veel ronder en gladder .. maar goed, ik ga nog teruggan om een filmpje te maken als de eigenaresse aan het rijden is, hebben we afgesproken .. in elk geval dus nog een konik die bereden wordt.

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 22:32

Afbeelding
Afbeelding
Wrsch off topic, ok, maar vind ze zo schattig:
af en toe stapt kyra even af en loopt stukje naast Jenny omdat "jenny is toch een beetje oude he mama, dus laat ik haar wat rusten " dus als het fel bergop ging, stapte kyra er naast, zooooooo aandoenlijk hoe ze haar ponietje verzorgt
2de foto is het verjaardagspartijtje vorige week, kyra en haar klasgenootje mats zijn allebei 6 geworden in april en mats woont in onze straat. zij hebben een appel en perenplantage en we hadden samen een partijtje georganiseerd: springkasteel gehuurd, alle kids geschminkt en ponies meegenomen en ermee door de boomgaard gereden, hier rijdt kyra los met de zus van Mats, zij is 9 en heeft al wat ponykampjes gedaan..heerlijk om zien ook hoe je kindje zich zo kan amuseren.
als ik dat zo zie, ben ik ontzettend dankbaar dat ik haar dit kan geven; Ik ben zelf opgegroeid in een flat. Moet je denken. Geen trampoline, geen schommel of glijbaan of zandbak of tuin.. geen gras, geen bloemen, geen bomen..geen kippen, geen vrijheid. niets.. ik weet dat ik als kind uren aan het raam zat te kijken over de daken van de stad..hunkerend naar lucht en vrijheid.
misschien daarom dat Jull me zo aanspreekt, hij symboliseert een "anders zijn", een vrijheid, hij is geen doorsnee paardje dat gefokt werd voor zijn goede bloedlijnen en direct door mensen handen werd aangeraakt bij zjin geboorte, Jull is puur natuur...