Laatste egopost....voor vandaag dan.
Vanochtend eerst kind gedropt bij een vriendje uit de buurt. Hij bofte en mocht een dagje mee naar een groot speelpark in duitsland. Daarna in alle rust naar stal vertrokken. Arno de trailer aangekoppeld en spullen ingeladen. Ik de poown ontdaan van de verplichte deken (wilde niet nog een keer wassen) en losgerukt van haar mattie. Ze was echt kneiterhengstig en liep als een loederige sloerie om haar grote vriend heen te flurten.
Oeeeeeeeeh big boy kommaaaaaaaaaar
.....mattie dacht 'hebbuh hebbuh
' en wilde er elke keer bovenop duiken waarop zij een bitchslap om zijn oren verkocht.....maar niet nu.
Dat grapje heeft ze een paar keer herhaald. De trut.
Eenmaal aangekomen op concours kwamen we in het walhala van het wedstrijdrijden terecht. Alles, maar dan ook echt alles was super strak en duidelijk geregeld. Overal bewegwijzering, startlijsten duidelijk in het zicht, ringmeesters herkenbaar aan het opgespelde bordje. Toppie.
Stalgenootje inmiddels gearriveerd. Nog even bij de kindertjes gekeken en opzadelen. Ik trek mijn laarzen aan, wil mijn cap vast klaar leggen.....oliebol.....geen cap in de auto. Dikke paniek en stress!!!!!
Stalgenootje snel gebeld of zij mijn cap wilde halen. Daarna op een drafje naar de ringmeester en de situatie uitgelegd. Hele toffe gast en ik mocht 40 minuten later starten waardoor we de cap konden halen en ik nog de tijd had om los te rijden. Ik heb die gozer wel tig keer bedankt die dag.
Ondertussen konden we rustig naar de eerste starts uit de B kijken. Bij ons is er werk te doen, maar we waren gelukkig niet de enige.
Het voordeel van de stress rondom de cap was dat daar de focus lag en de rest me eigenlijk weinig meer kon schelen. Stalgenootje was inmiddels met cap aangekomen. Pony opgezadeld en naar de binnenhal. Ik voelde een kleine twijfel bij mefroi dus gelijk flink been gegeven en in draf verder gegaan. Dan later maar losstappen.
De Ien-aanpak werkte super. Al snel liep ze fijn in de rondte. Stappauze en daarna nog wat gewerkt aan de rek en strek. We kregen een seintje om de ring in te gaan. Ook hier wat 'zal ik wel zal ik niet pasjes' ....snel mee afgerekend op vriendelijk doch duidelijke wijze....
en mezelf even gemeld bij de jury.
We mochten beginnen en whoppa gas er op. Dat is het enige waar ik aan gedacht heb. Niet indutten, niet te netjes, fouten maken mag.....als je maar blijft rijden.
Op een bokje en een klein haperingetje na liep ze heel prima. Tuurlijk wil de complete vergadertafel in mijn hoofd nog veel meer voor elkaar hebben. (ze zouden hun bekkie eens houden
)
Nog even binnen opgepakt en op naar de tweede proef. Daar aanzienlijk meer spanning. Ze vond de route er naar toe spannend. (langs van die terrorparkieten
) Zelfde verhaal door de bol.....RIJDEN....alleen maar RIJDEN. Voor mijn gevoel had ik daar wat meer moeite met de proef, maar de film laat best een heel prima beeld zien. Ik heb met zo'n tevreden gevoel beide ringen verlaten dat was echt zooooo tof. Bij de eerste proef durfde ik zelfs te hopen op een klein winstpuntje.
Poown afgezadeld....wat te drinken gehaald en ondertussen zagen we al mensen met de protocollen lopen. Snel even binnen gespiekt en ja hoor daar lagen de mijne ook. 189,5 voor de eerste proef en 191,5 voor de tweede proef. De verbeterpunten waren herkenbaar (bokken met aanspringen in galop hoort niet schijnt), maar verder een nette lijst met heel wat 7's.
Nog even verder prutsen en dan moet 2 wp per proef haalbaar zijn.
Heb niet de filmpjes geupload. Mocht daar enorm behoefte aan zijn (
) dan kan dat als nog. Heb er wat stills uitgeknipt. Gekke kleine witte snollebol.