Ervaring connemara pony's.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

TinekeVD

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 21:39

Oeh mooi SM

Saams, melody is ook heel gevoelig wat dat betreft hoor. Met ons paard samen gaat goed in het bos, als hij alleen is nog relaxter en met een ander paard is het stress.mtja....waarom? Geen idee.

Haha, bar het onck is voor onze dochter....zou wel willen hoor, maar dan is het voor melody echt teveel. Hij moet al dressuur en springen die dag dus dat is al heel veel. Van 1 ding is hij op het moment al zo onder de indruk dat hij daarna bekaf thuis staat. Wie weet volgend jaar. Maar....ben wel super gemotiveerd nu, haha. Heb mn man even verteld dat ik met melody het z wil halen....hoe bedoel je doelen stellen :+

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 22:45

Laatste egopost....voor vandaag dan. :+

Vanochtend eerst kind gedropt bij een vriendje uit de buurt. Hij bofte en mocht een dagje mee naar een groot speelpark in duitsland. Daarna in alle rust naar stal vertrokken. Arno de trailer aangekoppeld en spullen ingeladen. Ik de poown ontdaan van de verplichte deken (wilde niet nog een keer wassen) en losgerukt van haar mattie. Ze was echt kneiterhengstig en liep als een loederige sloerie om haar grote vriend heen te flurten. :') Oeeeeeeeeh big boy kommaaaaaaaaaar <<) <<) <<) .....mattie dacht 'hebbuh hebbuh :9 :9 :9 ' en wilde er elke keer bovenop duiken waarop zij een bitchslap om zijn oren verkocht.....maar niet nu. }:) }:) }:)
Dat grapje heeft ze een paar keer herhaald. De trut. _O-

Eenmaal aangekomen op concours kwamen we in het walhala van het wedstrijdrijden terecht. Alles, maar dan ook echt alles was super strak en duidelijk geregeld. Overal bewegwijzering, startlijsten duidelijk in het zicht, ringmeesters herkenbaar aan het opgespelde bordje. Toppie. +:)+
Stalgenootje inmiddels gearriveerd. Nog even bij de kindertjes gekeken en opzadelen. Ik trek mijn laarzen aan, wil mijn cap vast klaar leggen.....oliebol.....geen cap in de auto. Dikke paniek en stress!!!!! :oo :oo :oo
Stalgenootje snel gebeld of zij mijn cap wilde halen. Daarna op een drafje naar de ringmeester en de situatie uitgelegd. Hele toffe gast en ik mocht 40 minuten later starten waardoor we de cap konden halen en ik nog de tijd had om los te rijden. Ik heb die gozer wel tig keer bedankt die dag. <3 <3 <3

Ondertussen konden we rustig naar de eerste starts uit de B kijken. Bij ons is er werk te doen, maar we waren gelukkig niet de enige. :')
Het voordeel van de stress rondom de cap was dat daar de focus lag en de rest me eigenlijk weinig meer kon schelen. Stalgenootje was inmiddels met cap aangekomen. Pony opgezadeld en naar de binnenhal. Ik voelde een kleine twijfel bij mefroi dus gelijk flink been gegeven en in draf verder gegaan. Dan later maar losstappen. :Y) De Ien-aanpak werkte super. Al snel liep ze fijn in de rondte. Stappauze en daarna nog wat gewerkt aan de rek en strek. We kregen een seintje om de ring in te gaan. Ook hier wat 'zal ik wel zal ik niet pasjes' ....snel mee afgerekend op vriendelijk doch duidelijke wijze.... ~~}> en mezelf even gemeld bij de jury.

We mochten beginnen en whoppa gas er op. Dat is het enige waar ik aan gedacht heb. Niet indutten, niet te netjes, fouten maken mag.....als je maar blijft rijden. -:) -:) -:)
Op een bokje en een klein haperingetje na liep ze heel prima. Tuurlijk wil de complete vergadertafel in mijn hoofd nog veel meer voor elkaar hebben. (ze zouden hun bekkie eens houden :roll: )

Nog even binnen opgepakt en op naar de tweede proef. Daar aanzienlijk meer spanning. Ze vond de route er naar toe spannend. (langs van die terrorparkieten _O- ) Zelfde verhaal door de bol.....RIJDEN....alleen maar RIJDEN. Voor mijn gevoel had ik daar wat meer moeite met de proef, maar de film laat best een heel prima beeld zien. Ik heb met zo'n tevreden gevoel beide ringen verlaten dat was echt zooooo tof. Bij de eerste proef durfde ik zelfs te hopen op een klein winstpuntje. :+

Poown afgezadeld....wat te drinken gehaald en ondertussen zagen we al mensen met de protocollen lopen. Snel even binnen gespiekt en ja hoor daar lagen de mijne ook. 189,5 voor de eerste proef en 191,5 voor de tweede proef. De verbeterpunten waren herkenbaar (bokken met aanspringen in galop hoort niet schijnt), maar verder een nette lijst met heel wat 7's. :):) Nog even verder prutsen en dan moet 2 wp per proef haalbaar zijn. *D

Heb niet de filmpjes geupload. Mocht daar enorm behoefte aan zijn ( :') ) dan kan dat als nog. Heb er wat stills uitgeknipt. Gekke kleine witte snollebol. <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

:')
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 23:21

Je was bij het Meerenbroek bij Frank en Patrice! Jou-Jou en Punzels zaterdagmiddag trainingslocatie als het slecht weer is.

Fijne zandbodem daar... Maar ja, de terror parkieten , maar met name ook de bak aan de voorkant van de manege zijn niet heel fijn als je een wat ritselig paard hebt ( meestal spelende kinderen en honden op het grasveldje tussen manege en bak, fietsers achter de heg langs... :oo :oo )

Maar echt leuke foto's, prachtige punten en wat gaaf dat je er aan het kunnen rijden, en dat dit zo goed uitpakte!! Moet haast zo zijn dat je met de tweede proef bijna in de prijzen zat, of niet?

Hier vandaag trouwens ook echt een succesvolle dag... Maar plaats ik morgen wel het eea van. Krijg nog wat foto's binnen......en nu echt ook wel een beetje gaar.......

Maar we kunnen concluderen:
*\o/* De Ien leerlingen hebben het supergoed gedaan!!!! *\o/*

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 23:31

Sm filmpjes.. Please!!! :D wat een leuke punten en wat super dat het zo goed gaat. Ik begin de vooruitgang ook echt te zien op de foto's. Erg leuk.!

Gebokt: ik hoop het niet. Ze is minimaal al 8, maar misschien al 15 >;) , we houden de leeftijd maar gewoon op 10 +:)+ . Ik heb wel het idee dat ze steeds lichter wordt >;)

Emmy ook hele mooie punten om trots op te zijn.!

En saams, leuk dat ze de piaffe kan :wow: zou leuker zijn als ze dat op de hulpen doet ipv tijdens een "ontspannen" bosrit :=

Ik heb vandaag zo fijn gereden.! :oo Hey longeren aan de dubbele lijnen ben ik aan het afbouwen, dus en korte sessie en hop erop. Het was er warm genoeg voor en met de eerste keer op het land vandaag was ze toch al redelijk moe. *verkeerd gedacht*..
Prinses was zo als altijd, voorwaarts.! :o fijne pony is het toch.! Er is een filmpje van mocht iemand geïnteresseerd zijn *-:)

Vandaag even foto's gemaakt van de paarden op het land, was niet tevreden over de kwaliteit. Lees: tegenlicht :') dus heb mij een uitgeleefd met Photoshop..

Boktuploader is er weer mee gestopt, foto volgt dus.. -O-

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 23:32

Punz, wat fijn dat ondanks de afleiding alles goed is gegaan..! Ik ben benieuwd naar de foto's.!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 23:55

De afleiding was bij SM

Wij zijn vandaag naar Voorst geweest, outdoor dressuur en springwedstrijd en selectiewedstrijd voor de regio waar Eline rijdt.
Eline had Jou-Jou tijdens het losrijden zo super aan het lopen! Wat was dat gaaf om te zien; zo'n valk pony die dan tussen de paarden loopt te patseren.
De eerste proef was vervolgens netjes.... maar te voorzichtig gereden, waardoor eea niet helemaal uit de verf kwam zoals je zou willen.

Dus tussen de eerste en tweede proef nog even resetten.. en WHOOPPP daar gingen ze. Echt een SUPERproef.. Jou-Jou nog steeds niet zo fijn als op het voorterrein, maar toch écht heel fijn.

En dat blijkt ook...
Want die kleine Jou-Jou pakte tussen het dressuurpaarden geweld met 197 punten toch maar mooi de 4 plek ( van de 26 starts) en dus ook nog in de prijzen. Zo gaaf!!

En zelfs de eerste proef was uiteindelijk nog geen schande hoor: ik bedoel 9de van de 28 in het M1... Nou... daar teken ik voor :j

Er zijn foto's gemaakt, en daar ga ik er morgen wel wat van plaatsen ( Ik moet nog wat binnen krijgen én de bokt upload lijkt het nu even niet te doen. Nog even geduld dus...

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 00:14

Oh sorry, verkeerd gelezen dus..! Wat stoer. Goed ingespeeld op de eerste proef zeg. Dat vind ik altijd heel erg moeilijk. Ik ben nog steeds benieuwd naar de foto's. Hoe staat jou er nu voor? M1+??

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 00:25

M1 plus 6 nu alweer..

In twee wedstrijden.....4 proeven realiseer ik me nu.. :oo :oo
Vandaag was eigenlijk het eerste echt grote concours wat Eline met hem startte. Eerste keer buiten, eerste keer echt een groot concours.....

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 00:33

OK..
Omdat de upload blijft weigeren, even deze omweg... gewoon even op play klikken'

(oa Marrit bedankt voor de foto!! )

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 09:31

Effies via de foon. Straks weer uitgebreid. :)

Vooraan vond ze idd spannend, maar geen gekke dingen langs de bak. Heb eerlijk gezegd ook liever wat activiteit dan doodstil. Dan sluipt ze echt door de bak. :')
Geen idee of ik in de prijzen zat. Zolang hebben we niet gewacht en de uitslagen staan ( nog?) niet online. Ben wel benieuwd hoe we het tov de rest gedaan hebben. :j

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 12:04

Afbeelding
Boktuploader doet het weer!!! Dus heirbij mijn creatie.....

Filmpje van het rijden gisteren er ook maar bij, want had hem toch al op youtube gezet :+

Sky: ik ben ook benieuwd naar je plaatsing.

En Punz. Dat is best wel een knappe prestatie, nog 4 puntjes voor het M2, kan die de oefeningen daarvoor al een beetje?

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 13:01

Vandaag even lekker naar het water gegaan.
Hij liep er vrij makkelijk in gelukkig.
We hadden mooi licht dus mooie foto's kunnen maken.
Afbeelding

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 16:37

wat een activiteit alweer. Goed bezig Sky <3 ( moet denken aan mijn toekomstig skypje ;) )
En ria jullie gaan wel hard . Dat is leuk jou jou leert op zijn tempo dat hem toekomt want dat blijkt wel als hij zo vooruit gaat met sprongen als deze. Jij krijgt straks gewoon een pony met z knopjes onder je kont.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 19:39

Mooi gedaan Schirocco!
En jury: mooi!

Kitobeer: Jou gaat inderdaad met sprongen vooruit , en ik zou durven zweren dat hij het geweldig vind! Hij wordt gewoon nóg opener!

En als de upload inderdaad weer werkt....:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Met dank aan Marrit en Yvette voor de foto's!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 19:42

Gave fotos zeg, hij blinkt wel echt uit. :D
Jammer dat EK niet in de buurt woont :')

Benieuwd of je in de prijzen bent gevallen SM.

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 21:39

Sm mooi verslag en mooi beeldmateriaal....vooral het aanspringen in galop :D precies op t goede moment een plaatje geschoten, maar eh ziet er top uit hoor.

Punz, wat gaat Jou hard zeg, en echt super toch tussen al die paarden. Ik vind het knap hoor! En ook prachtig beeldmateriaal, mooie appeltjes trouwens!

Schirocco je hebt er een mooi plaatje van gemaakt. Filmpje ga ik zo nog even kijken....

Jury, liep hij er zo in of moest je er zelf ook bij in?? Leuk plaatje zo!

Gisteren mocht onze dochte melody mee nemen naar stage en hebben ze daar les gehad. Eerst dressuur en daarna nog even wat springetjes, hartstikke leuk! Dat waren twee intensieve dagen. Vanmorgen wilde ik toch even rijden en doordat het een drukke dag was, samen 20 minuutjes genoten. Top pony. Morgen mag hij mee naar het bos en zoeken we een lekkere waterplas op, ben benieuwd.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 21:42

Wat een mooi ontwikkeling Linette in de afgelopen paar maanden. Zo nog volop in de behandelingen, daarna de dubbele longe en nu gewoon al weer aan het afbouwen en het rijden aan het opbouwen. +:)+
Moest wel lachen om het begin stukkie van de film.....zoek pony. _O-

Wat is die valk van jullie braaf Jury. _O_

Gave plaatjes Ria. Kleine Joutje toch. <3
Moet nog wel steeds wennen aan de neusriem.....lees ben er nog altijd niet aangewend. _O-
Maar goed als hij er fijn op loopt wat maakt het plaatje dan nog uit. :7

Heb nog altijd geen totaal uitslagen gezien. :D
Vandaag de witte snollebol nog even nagereden. Met 20 minuten waren we klaar. Ze liep zo fijn. <3
Morgen weer de achterhoek in. *\o/*

Edit: Emmy....is een still uit een filmpje....kan nog wel een handvol van deze plaatjes eruit knippen. :')
Waar loopt je dochter stage dat de pony mee kan? :):)

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 21:52

Beste SM..
Als je boven de 190 rijdt is het tóch handig om op het secretariaat te vragen of het zin heeft dat je blijft wachten.
Ben benieuwd wat het uiteindelijk geworden is!

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 21:57

SM, ze loopt stage op een sportstal 1 dag in de week, het hele jaar door. Ze had al een keer eerder haar pony mee gehad en afgelopen week mocht het dus weer. Erg leuk adres, ze mag echt alles doen. Afgelopen weken rijdt ze iedere x drie of vier paarden en longeert ze wat en wassen, vlechten, voeren tuig schoonmaken e.d. Ze heeft het zo naar haar zin dat ze in de vakantie ook gaat, terwijl ze dan eigenlijk vrij is en dus ook geen stage heeft. Zelfs andere dagen gaat ze dan heen dan haar vaste dag en volgend weekend mag ze een heel weekend mee op cc. Ze leert er echt super veel en heeft het erg naar haar zin. En je eigen pony mee mogen nemen is dan natuurlijk helemaal de kers op de taart

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 22:07

Wachten of niet maakte op zich niet zo heel veel verschil. Er was geen :$ te verdienen en zit niet per se verlegen om lintjes en/ of een beker. :)

Wauw Emmy dat klinkt echt als een top plek. +:)+ Heel vaak mag je niet meer dan vegen en mesten. Wat ontzettend leuk zeg.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 22:07

We moesten wel even voor gaan Emmy, maar hij volgde vrij makkelijk.
Ook weer super braaf de trailer op, dus al met al een geslaagde oefening.
Morgen komt Sandra van Paardenmensen les geven in grondwerk, volgens 2MOONS principe. Ik ben benieuwd.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 22:10

Sandra is een toppertje. Ken haar inmiddels al wat jaren en het is echt een meid van goud. :j

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 22:13

Ik ken haar ook al jaren, mede door de jurycursus. Het lijkt me gewoon leuk om een wat meer theorie te horen achter het hoe en waarom. Nu doe ik alles op gevoel en dat gaat in 99 procent van de gevallen goed, maar je bent nooit te oud om te leren. En voor de verzorgmeiden is het iets heel nieuws.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 22:15

Jups en het is ook gewoon leuk. :))

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 22:29

Tof zeg jury, en veel plezier morgen

Klopt SM, ze heeft een hele leuke plek, je hoort ook vaak genoeg anders. Van school waren ze ookverbaasd dat ze zoveel mocht, maar bij haar op stagezeggen ze gewoon dat ze alles moeten leren en daar hoort rijden enzo ook bij