De merrie is echt een fijn leerpaard! Een talent in spannen-ontspannen, wegspringen en heet worden, maar toch zo fijn (en getalenteerd als ik dat over een soortvan eigen paard mag zeggen ) ! Nu moet ik nog leren om haar te rijden. Is toch wel anders hoor dan die pony's of springpaarden.
Leo nog steeds met het puppywerk bezig! Vindt ie niet erg.
SkyMarian
Geplaatst: 04-05-16 22:37
Royaal 18+ Jaar en in bezit van een pony is 100% toestemming voor een overdosis aan pennymateriaal.
Niks mis met een pittige tante. Leo wordt een grote conniepony.
Kan niet vaak genoeg gezegd worden. Scheelt wel dat ik fijne mensjes mee heb. Arno laat mij altijd lekker miepen en stalgenootje wat mee gaat om te lezen is gewoon zo'n fijn mens. Helpt al de helft. Ook even niet mutsen dat ik het allemaal zelf en uit mijn bolletje wil doen. Alleen maar bezig zijn met rijden ....en gas op de plank. Wie weet helpt de overload aan knoflook van het warme eten van vanavond daar nog bij.
Punz
Geplaatst: 04-05-16 23:01
Citaat:
Ook even niet mutsen dat ik het allemaal zelf en uit mijn bolletje wil doen
Bij deze nú al de uitspraak van het jaar!!
Verstandig. Gewoon lekker voor laten lezen, kun je jezelf maximaal concentreren op het rijden. Is gewoon fijn!
Kost moeite hoor. Zal zaterdag wel weer een nieuwe skup onder mijn gat krijgen van Ien. Vind het proefgericht rijden nog een dingetje. Weet nu ook al het antwoord dus daar gaan we maar gelijk mee aan de slag. Doet de skup misschien minder zeer.
Oh wat gaan jullie hard, merk dat nu de kids vakantie hebben ik braaf alles lees maar niet meer zoveel reageer, pfffff.
Sm succes vandaag en geniet ervan.
Saams fijn dat je zo een mooi zadel hebt gevonden!
Esje wat heerlijk! Geen pijn en een super brave pony....komt helemaal goed!
Mooie foto's schirocco!
En punz een geweldig lieve penny foto, ga zo je topic even kijken.
Gister hier toch maar weer een dressuurwedstrijdje ertussen gepropt in de overvolle agenda. Melody pakt het thuis nu de meeste keren lekker op. Onze derde wedtrijd dus in de Benrijden we 183 en 191 punten dus ik ben echt super trots en blij. En dat terwijl er een paard los over het parkeerterrein ging, twee paarden daar knettergek van werden en er ook nog een paard aan de longeerlijn aan het stuiteren was. Zo moeilijk om je dan te concentreren opde ruiter op je rug, maar hij deed het toch maar mooi. Alleen de tweede proef met 183 hadden we wat meer spanning. Hij begon het nog leuk te vinden ook. Onze dochter las voor dat ie in galop moest, wil hij toch al weg....gas erop....haha maar ik heb genoten, hoe heerlijk is dat.
Blij!!!! Nu eerst plantjes doen en thee drinken. Doe vanavond of zo wel wat plaatjes delen. Maar mijn uberhitsige ( zo hengstig als wat) chickie was echt goed te rijden. Dikke wp per proef en er is niet eens zo gek veel meer nodig om 2 wp per proef te rijden.
Waaauw super goed!! Word je harde werken toch nog beloond.
Saaams
Geplaatst: 05-05-16 17:27
Vandaag een bosrit gehad die eindigde in of een normale draf of piaffedrafje. Ze wilde niet stappen, ze was zo gestresst van het paard en de ruiter die mee waren, was de eerste keer voor hun in het bos en ze had enorm veel stress en spanning en elke keer op de rem trekken. Ik denk dat Bjuut dan erg sensibel word. En elke keer hoofd omhoog gooien en dan met 1 voorbeen van de grond komen omdat ze hem zo hoog gooit. Bos is ze altijd erg onrustig met haar hoofd. Iemand enig idee waarom? Eenmaal alleen op stal was ze zo weer de koele kikker.
Dinsdag gaan we maar gewoon mee met ons vaste rijmaatje. Dan is het altijd los teugeltje en relaxed.
Wel even een martingaal gehaald voor het omhoog gooien, maat pony hopelijk past het de maat cob van mn zus is haar te groot. En een leuk dekje voor onder het springzadel met bijpassende peesjes en springzweepje.
VAndaag weer heerlijk gereden met de valk. Na de behandeling van de osteo gaat ie eigenlijk heel goed. Hij was bij de vorige eigenaresse al eens behandeld maar blijkbaar zat er toch iets dwars.
Door de verkoop van zijn paddock maatje moest ik hem nu bij mijn paard en andere pony zetten. Die laatste kan nog wel een drammen dus was heel benieuwd hoe de valk dat zou laten gebeuren. Dit is gewoon super gegaan, eigenlijk alleen maar meer rust in de groep. Heel leuk om te zien.