Hét Engelse Volbloeden topic!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lauss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 17:26

Je hebt m lekker aan t lopen kyrkelover! Leuk dier! Waarom ging de koop niet door?

Katyatje wat ontzettend fijn dat de cross zo goed ging. Beterschap met je hand, hoop dat t mee valt…

Ik heb vandaag toch maar gewoon even in de bak gereden, even wat loswerken. Sullie heeft t voorjaar in de bol en is lekker fris }> :') achja, uiteindelijk kan die t omzetten in impuls en activiteit en kunnen we heerlijk rijden.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 17:51

Sterkte met je hand katyatje, wat een pech :oo hopelijk valt het mee!
Fijn dat de rest van de dag wel goed ging..

Mijn ritje ging erg goed :D mel is erg chill de laatste tijd, ze heeft zelfs in draf zowat lopen stofzuigen. Heel stabiel in het teugel contact ook, dus ik was er erg blij mee. Normaal vindt ze het toch wel lastig om in draf te zakken.
Nu was dit een beetje overdreven misschien voor het mooie maar ach :P ik vond het een beetje flauw om haar dan meteen weer meer omhoog te gaan drijven en alles. Ff lekker zo genieten 8-)

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 20:08

Hopelijk niet al te ernstig met je hand Katyatje. Moet sowieso pijnlijk zijn.

Hier vandaag sinds lang peerd nog eens vanonder het stof gehaald. Heerlijk ritje gemaakt. Dat is dus zo fijn aan dit paard, het is een dribbelkont, het is een dramaqueen maar je kan wel na weken stilstaan zo weer opstappen en op buitenrit vertrekken. Gouden merrie.

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 20:16

Het is gebroken |( muhuuu... Arm zit in de gips en de 14e moet ik terug op controle om te zien of het geopereerd moet worden of niet. Ik baal echt. Het ging net zo fijn met Willy.

Euridicey

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 20:17

Neeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!!! Aahhhh wat vervelend :(((

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 20:30

Ahh wat prut zeg! Zelfs je arm in het gips ipv alleen je hand?

Wat leuk thioro :D

Lauss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 20:37

Ahh echt balen!! :knuffel:

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 21:13

Ik was er al bang voor na je omschrijving Katyatje.
Waar was je geweest?

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 08:05

Wat fijn dat jullie ook goede ritjes gemaakt hebben! Als Mel kan stofzuigen op buitenrit dan zit het wel goed met de ontspanning :D

Hier even een paar foto's van gisteren. We waren in Westdorpe Kyrkelover :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En hier ging het mis

Afbeelding

Gevolg

Afbeelding

Euridicey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 12:21

Hahahaha oh sorry ik moest echt even lachen om de laatste foto XD

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 14:25

Bah, wat een freak accident, Katyatje. :\ Beterschap! De foto's van de oefencross zien er verder netjes uit! :D

Lauss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 15:34

Wel gave foto’s hoor katyatje, ziet er leuk uit!

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 17:34

Leuke fotos!
Hij vergat de hindernis even bij de laatste foto, die stond spontaan in de weg.
En die gevolg foto, raap me op..

DanaMilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 21:23

Hoihoi, mijn naam is Dana en ik heb sinds een week mijn eigen Engels Volbloed merrie.

Ik heb haar met behulp van een vriendin gekocht al projectpaard. Voor de vorige eigenaren was ze namelijk net iets "to much". Ze is echt mega lief bij mij en ik ben helemaal verliefd.
Ik hoop dat ik over een tijdje met haar lekker kan rijden, buitenritjes, les kan nemen, spring lesjes maar vooral lol kan hebben. Ze vind het onwijs leuk om aan het werk te gaan en leert mega snel.

Haar afstamming is Pride Of Dubai x Champs Elysees. En haar moeder is Golden Malt.
Op haar paspoort heeft ze geen naam, maar wij hebben haar de naam Million Dreams aka Milly gegeven.
Ze is van april 2018.

Ik ben benieuwd of ze gekoerst heeft maar kom er zelf niet helemaal uit, en weet niet zo goed waar ik moet zoeken.
Ik hoopte dat iemand hier mij kan helpen. :)

Hier even een leuk fotootjes van haar:

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door DanaMilly op 07-03-22 21:42, in het totaal 1 keer bewerkt

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 21:41

@Dana, van welk jaar is ze?
Normaal als er geen naam in het paspoort staat hebben ze niet gekoerst.
Ze heeft overigens een volle broer met de naam Malt Lios.
Die heeft 2x zeer onsuccesvol gekoerst.

DanaMilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 21:45

@kykrelover , ze is van april 2018.
Haha dan zal ze vast niet gekoerst hebben.
Bedankt!

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 21:52

Ik dacht een franse draver op het oog te hebben, maar na wat zoekwerk blijkt hij een engels volbloed te zijn met de franse nationaliteit. (Silent dancer)
Had ik het toch goed gezien.
Blij

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 21:57

Welkom Dana en mrie! :D

Ik heb een begin gemaakt met de jambette /opzet Spaanse pas. Dat heb ik nooit eerder aan een paard geleerd trouwens dus ik doe vast dingen niet op z'n handigst.

Al bij de eerste poging was been aanraken met commando (pas) goed voor een stamp. Compleet met geluidseffect uiteraard want het blijft mellebel :+ al na twee keer bloedfanatiek, nee er hoeft geen bok achteraan... Maar het zat er al zover in dat toen ik met iemand praatte en het woord pas gebruikte ze al een stamp deed hahaah. Daarvoor trouwens niet beloond maar ik vond het wel een goed teken.

Andere kant wist ze ook al meteen. En toen vroeg ik de twee benen achter elkaar. Kreeg ik een mini steiger. Ehhmmm ja, snap het wel maar toch niet wat ik wou :'). Uiteindelijk is het netjes met iets meer tijd ertussen wel kalm en zonder spectakel gelukt.

Echt waar, als ik hier goed in was geweest had ze de hele kunst binnen 5 minuten geleerd.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 22:09

Het beest ziet er mottig uit en is graat mager maar ik heb hem flink uitgeprobeerd en langzaam groeide hij op me. Dus ik na een nachtje slapen heb hem gekocht, mee naar huis genomen en nu zit ik in de eerste periode van uitvinden, na laten kijken updaten en kennismaken.
Ik heb hem aan de st hypolite structuur energeticum geteidefrei gezet. Voer voor paarden die geen suiker en geen granen mogen en die toch aan moeten komen. Eerst had ik hem aan het paardenmeel gezet om aan te komen, maar dat was een beetje al te Jippy voer voor hem. Geen granen dus. Verder veel hooi, gras en nog een maaltje overdag met daarin lijnzaal bokashi, sell grise, hennepolie, en veendrab en nog ander lekkers.
Met de paas komt de paardenweegschaal. Ben benieuwd wat hij dan zal wegen.

Verder ben ik hem aan het uitleggen dat longeren iets anders is als heel hard rondjes draven. We hebben onze eerste buitenritten gemaakt waarbij hij ontdekt heeft dat ik bepaalwaar we heen gaan en hij gewoon moet lopen (het liefst vooruit)
In de kudde is hij na een dag echtwel de baas, en zonder ook maar één keer te hoeven bijten of meppen.
Ik durf weer vooruit te kijken, dat heeft lang geduurd....

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 22:35

@Mrie: Hij liep inderdaad zijn laatste koers in 2013 en februari 2014 is hij uit training gegaan.
Heeft zowel vlakkebaan als Steeple Chases gelopen.
Waar hij tussendoor geweest is??
Veel plezier met hem.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 09:37

kyrkelover schreef:
@Mrie: Hij liep inderdaad zijn laatste koers in 2013 en februari 2014 is hij uit training gegaan.
Heeft zowel vlakkebaan als Steeple Chases gelopen.
Waar hij tussendoor geweest is??
Veel plezier met hem.

Volgens zijn inentingsboekje is hij steeds van dezelfde eigenaar gebleven tot 2 jaar terug. Ik ben voornemens de oude eigenaar te contacteren om meer van hem te horen. Ik vraag me af waar het mis gegaan is met hem, hoe hij zo verwaarloost en mottig kon worden, en welke hufter zijn franse stand veranderd heeft naar een rechte stand. Niet dat ik daar iets aan heb als ik dat weet maar toch...

Euridicey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 12:28

Welkom Mrie en Dana op het leukste topic van Bokt :))

Even een dramaupdate hier:
- Foxie heeft haar hoofdstel gesloopt (100% mijn schuld liet haar los en toen stond ze op haar teugels --> ringetje van de neusriem liet toen los.. oeps)
- Foxie loopt heel gevoelig op het harde.. Donderdag is ze bekapt, hoop dat het snel wegtrekt..
- Maaagzweeer... Het reageren op de buik wordt steeds erger.. we gaan maar weer wat halen ertegen :((

Voor het eerst bitloos gereden jongens, want na dit alles heeft ze ook een wondje in haar mond van een, wat ik dacht goed was, bit.. Maar ze deed het heel goed! Zelfs buiten!
Ik ga niet standaard bitloos rijden, misschien later als ze makkelijk(er) aan de teugel loopt.

Voor het eerst buiten met haar gegaloppeerd ze twijfelde geen seconde! Ik had mijn been nog niet naar achter of ze ging al. En ze ging netjes terug :D lekker ding!

Hebben jullie handige linkes tegen maagzweer? Ik zag Puur Stomac voorbijkomen (heb nog cadeau bon) is dat wat?
(ik ga geen scopie laten doen, sinds ik ben gestopt met het vorige er tegen kwam het terug)

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 12:53

De Groene Os heeft van alles :)

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 14:03

Hier heb ik de boel op de maagsap van Ewalia staan.
Betaalbaar en zienderogen resultaat. Kwa gevoelig lopen op het harde, tja dat zullen ze over het algemeen blijven doen.

Hier een super leuke bokker voor Fire gehad afgelopen zondag. Ze hadden elkaar echt gevonden, maar waarschijnlijk gooit stalling roet in het eten. Wel een heerlijk ritje samen gemaakt, dus dat was leuk!

Euridicey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 14:21

Ik heb die van de groene os nu besteld, kwam hem al eerder tegen ben benieuwd!
Ah jammer dat zo iets door een praktische zaak niet lekker zal lopen