@sky. Dat zijn de premies en de plaatsing in de rubrieken. 1 van eerste premie en 2 van 2e premie. 1A is dan de eerst geplaatste in een rubriek, 1B de als 2e geplaatste etc. Na alle 1e premies komen de 2e premies op volgorde. Zo iets duidelijker?
Jups helemaal helder. Dacht al zoiets, maar ben een volkomen leek op dat gebied. (heeft ook jaren geduurd voordat ik begreep hoe iedereen snel een protocol optelde...ik zat me suf te rekenen )
Change: laten we zeggen dat de wijze van voorbrengen nu niet het beste uit de paarden naar voren brengt... Ik heb ze ook in de springbak gezien, waar ze dan vrij lopen. En dan blijkt het toch weer heel erg mee te vallen, de beweging
Dat geloof ik! Maar bedoelde het meer in het algemeen. Niet dat het mega erg is, maar vraag me dan af of daar bij zo'n HK dan niet op gelet wordt. Bijv. Bosco, die stapte nog slechter dan dat je je kunt voorstellen (na veel oefening en training is het wel stúkken beter geworden nu) maar had wel een 1e premie, is dat dan door de vingers gezien of is daar gewoon niet naar gekeken?
Maar ben dus wel benieuwd naar zulk soort kleine dingetjes, waar er dan wel en niet op gelet wordt. Iemand die mij dat kan vertellen?
Punz
Geplaatst: 01-04-15 23:27
Uiteindelijk wil je een pony die zowel voldoende in het Connemaratype staat, als ook een goede beweging heeft en aanleg voor springen. Kortom: Een Connemara met een goede beweging heeft de voorkeur voor een dier met mindere beweging.
Daarbij is het natuurlijk ook zo dat je soms een kleiner/groter minpunt "door de vingers" ziet, omdat een dier op andere fronten zoveel kwaliteiten heeft, dat je het dier toch graag als fokdier ziet. Het is dan uiteindelijk aan de fokkers om tot een verstandige partnerkeuze te komen.
Echt jammer dat ik volgend jaar al 18 wordt... Anders had ik nog wel een keer een jonge connemara gewild. Maar nu nog iets zelf aanschaffen zou zonde zijn denk ik.