Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
wel 10 zelfs
Hij heeft idd in de sport niet genoeg gedaan voor zijn leeftijd, geen bijzondere papieren/gangen etc, ruin, enzovoort. Veel eigenaren beweren dat hun paard in de achtertuin een bepaald niveau aan oefeningen loopt, maar zolang dit niet getoetst is zie ik het als een simpel B/L paard.
Baby heeft mooie maat, helaas een wat minder gewilde kleur (hoewel ik schimmelfan ben hoor, voor mij persoonlijk is het een streepje voor
), ik vind hem iets kort in het lijf maar verder wel correct gebouwd en met voor zover ik kan zien bruikbare gangen, erg jeugdig nog, braaf. Ik zeg een euro of 4000 nu zo 
Mooi op niveau voor leeftijd en haar gangen spreken me wel aan. Predicaten is wel een slimme om toe te gaan voegen. Zoals ze er nu voor staat 10.000, maar zit dus nog wel flink groeimogelijkheid in. fokfanaat schreef:Nou Ja als je en een klasse per seizoen rekent( dat is heel ontspannen) zit je met een 7 jarige in het z2, daar hoef je geen grand prix ruiter voor in te schakelen.
van_flipsen schreef:@Saarie Een paard zoals jij beschrijft is veel waard. Gezond en allround en braaf. Dat is waar veel kopers naar op zoek zijn. Niet alleen sportprestaties maken de prijs ook de vraag. Dat een paard met 9 jaar al Z geklasseerd moet zijn omdat het paard anders geen potentie heeft vind ik eerlijk gezegd shocking. Dat komt natuurlijk omdat het in is om een paard bij een Grand Prix ruiter in training te zetten die het paard dan meteen Z start. Hoeveel paarden onder de 9 die Z zijn hebben alle klassen doorlopen?
. En is natuurlijk hoe je ermee omgaat en hoe het paard getraind wordt. Je kan Z rijden met een 9jarige of jonger en max. 5x per week laten lopen met max. 2x per week intensieve training. Of een net zo'n oud paard hebben wat L loopt waarmee 7x per week dik 1,5 uur per dag gereden wordt.