Vanmiddag namelijk weer het noeste houding en zit werk.. Ik laat dan Jou-Jou maar zo ongeveer lopen, en ben dan voornamelijk met mezelf bezig. Missie: stille hand, stil been en rechtop op mijn pony. Is wel eens beter gegaan als vandaag, is ook wel eens slechter geweest.
Zuslief heeft er wat van gefilmd. Ben zelf blij met hoe ik nu in de galop zit, want heel eerlijk gezegd kon ik dat eigenlijk niet.. "gewoon" zitten in galop. Tegenwoordig is dat, na oefenen en een duidelijk meer ontwikkelde galop van Jou ( bedankt Eline!!) toch echt al een stuk beter. Heb zelf ook het gevoel dat ik écht zit...
In de draf hebben we nog een extra complicerend puntje. Ik geef Jou dan eigenlijk gewoon lange teugel, hou wel iets verbinding, maar eigenlijk kan hij gewoon lang laag lopen. Ik ben dan zelf alleen maar bezig met proberen recht te zitten, met een lang en stil been en het allerbelangrijkst; met een stille hand. Ben dus niet Jou aan het rijden, maar gewoon Ria aan het managen
Probleem is dan alleen dat Jou-Jou dan als een achterlijke in slow motion met echt gedragenheid gaat lopen, waardoor hij voor mij nauwelijks meer te zitten is, zoveel 'swung' (heb even geen beter woord) heeft hij dan. Dus zodra ik zit........krijg ik dat........en wordt het zitten heel veel moeilijker...
Dussss
Voor wie een níet shiny, níet patserend, níet flashy, níet fantastisch maar gewoon een (soms wat ploeterend) trainingsfilmpje wil zien van mobiel kwaliteit ( waarmee jullie ook weten wat ik echt aan het doen ben als ik zeg dat ik weer eens een houding en zit sessie heb gehouden), zie hier onder:
(na het galopstuk volgt de draf ploetering...)
En dan hoop ik binnen nu en een 3 maanden weer een filmpje te kunnen plaatsen waarop dan weer verbetering te zien is.