Ervaring connemara pony's.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 12:52

Zou eerst ook een Thiedeman oid proberen, ander bit kan altijd nog :j Slof moet je mee oppassen, daar kun je ze ook onbewust mee vastrijden. Vervelend is dat zeg, denk dat oefenen ook zal helpen, maar blijft er toch wel altijd in denk ik.

Filmpje ga ik thuis kijken SM! Op de beamer :+

TinekeVD

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 13:12

tribunals, dat is heel vervelend en herkenbaar. melody is in het bos ook veel pittiger dan in de bak, maar nog zeker wel te controleren.
onze vorige pony, wilde echter alleen maar crossen in het bos. iedere hoek die we om gingen wilde hij gaan en wanneer dat niet mocht kwam hij omhoog. het vraagt even geduld, maar wij zijn toen heel bewust een tijdje alleen maar gaan stappen in het bos. ik heb er ook een martingaal aangehad en toch iedere x gezegd dat hij moest stappen. dit pakte hij wonderlijk snel op, waardoor we na 3 x alweer een drafje konden mee pakken. maar hij moest echt leren dat hij in het bos ook rustig kan. omdat melody ook zo hitsig is in het bos, gaan we daar soms ook alleen maar mee stappen en draven en dan is meneer heeeeeel boos, maar ook hij moet weten dat het rustig kan. wanneer we iedere x ook in galop gaan, wil hij dat altijd en het liefst bepaalt hij zelf ook nog wanneer....
zelf voel je op een gegeven moment wel aan wanneer je in ontspanning weer een versnelling hoger kan. soms hetlpt het om een ander paard mee te nemen. onze vorige pony werd er rustiger van en had er steun aan, terwijl melody juist heter wordt en denkt dat hij altijd voor moet blijven en het liefst een heel stuk, dus maakt hij overal een wedstrijdje van. even uitproberen wat bij jullie goed werkt.
succes in ieder geval. en ook voor de hulpteugels is het uitproberen. wat voor de een goed werkt, werkt voor de ander minder prettig.

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 13:54

Filmpje gekeken... Was weer leerzaam :D
Het ziet er goed uit hoor, heel fijn om te zien hoe je alles lief en in ontspanning oplost.. Kan menig ruiter een voorbeeld aan nemen!!! _/-\o_

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 14:04

SM net je filmpje gekeken, wat ontzettend leuk en leerzaam zo met dat commentaar er meteen bij. En idd wanneer je pony wat onrustig/ zoekerig wordt net iets meer been geven, wat je ook terug hoort in het commentaar. Maar mijn complimenten hoor! Wat is het een plezier om naar te kijken, zo vriendelijk en rustig. Jullie zijn lekker samen aan het werk als een team. Erg leuk om te zien. Ik vind het er netjes uitzien!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 14:32

Dat was ook de voornaamste feedback. Netjes, precies zoals ze me al kent. Wil ik het nog een keer met de juf over hebben. Als ik de beelden zie snap ik dat 100%. Terwijl ik het echt niet netjes genoeg vind als ik er op zit.
Ik heb vaak het gevoel dat ik nog veelte veel doe wat dus blijkbaar heel erg meevalt. Wil graag samen eens met Ien bomen naar een methodiek om daar los van te komen. Maakt dat alles op safe gereden is. :)

Heb inmiddels het eerste filmpje van daarna ook online staan. Waarbij er gewerkt wordt aan gas op de plank en meer zelfhouding.

Zal de laatste ook nog online zetten. :)

Verder Thanks voor de complimenten. :o

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 15:29

Nr 3.

gebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 19:36

Ziet er leuk uit! Ook erg leerzaam.

Ik heb gister weer gesprongen wat een tijdje terug was. Ging echt goed maar hij word echt heet met springen en genoeg om aan te werken
Afbeelding

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 21:11

Zo die springt er effies ruim overheen. :wow:

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 21:13

Gave sprong en foto!

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 21:36

Zo SM, dat ziet er ook goed uit, toch duidelijk verschil, groter zweefmoment, ze gaat echt lopen !!! Top!
En ik vond het eerste filmpje al mooi.... Spierwit!! Heksje puft ervan :)

Mooie foto gebokt!

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 05:37

Ik ga even in de meelees modus, iedereen fijn weekend. Ik ga samen met manlief een lang weekend weg.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 09:20

Veel plezier. :)

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 10:03

Ik ga je filmpje nog kijken SM! Ben net wakker van weinig slaap. :')

Gebokt, heet worden vind ik altijd een goed teken. Betekend dat ze graag willen! Mooie foto. :)

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 20:48

Paarden zijn vanmiddag weer voor het eerst het land op gegaan. Doen ze altijd het laatste uurtje van de dag. Dan zijn de meeste spatjes er al uit. Dus geen wilde hol partijen en ze hebben de buik al vol gegeten uit de hooiruif. Hoe dan ook het is altijd weer een heerlijk gezicht als ze op het gras staan. :)

Daarvoor mefroi gereden. Ze had er zin an. Fijn gewerkt en nog wat puntjes van de juf in het rijden verwerkt. :D Qua voer veegt ze nog altijd haar witje gatje af met alles wat ik bedenk. Muesli verzamelt ze ook regelmatig. Inmiddels zijn we dit maar in een rap tempo aan het minderen. Extra hooinet wordt dan wel weer gewaardeerd. Tenminste nog iets naar de wens van de witte freule. :roll:

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 22:40

Verstandig beleid SM. Vind dat altijd zo'n eng gebeuren op stallen waar er zo'n overgang is van paddock/wei. Al die zogenaamd leuke filmpjes waar een hysterische bende de wei op dendert. Snap ik niets van. Dan klinkt dit toch beter!!
Ben blij dat we dat probleem op onze stal iig niet hebben, jaar rond buiten heeft dan ook zo zijn voordelen.

Hier heeft vanmiddag Eline Punz en Jou weer gereden. Punzel begint steeds relaxter te worden en de grote voorjaars "mijn hormoon cyclus start weer op en dat zullen jullie weten ook"- periode lijkt weer voorbij en ze is gewoon lekker aan het werk:

Afbeelding

Afbeelding

Daarna was Jou aan de beurt, en ik geloof dat hij en "zijn" EK dezelfde bui hadden vandaag. Bloedfanatiek aan de slag, en ik zwéér het je: Jou geníet er van en gaat ( op uitnodiging van EK) zo lopen patseren!

Afbeelding

Afbeelding

Onnodig om te zeggen dat ik weer zó genoten heb! Wat is het bijzonder om je pony's zich zo te zien ontwikkelen, wat is het mooi om te zien met hoeveel plezier ze aan het werk zijn. Mán... daar kan dan gewoon stil van zijn!

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 09:07

SM, heb je de osteopaat als eens bij je pony gehad. Zie nl. een bekend hakkel in de draf en bij ons heeft de osteo daar waanzinnig bij geholpen. Daar hadden we niet tegenop kunnen trainen.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 13:51

Jups. Pony mankeert niks. Ze trekt met spanning haar lijf strak. :)

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 18:50

Emmy, hopelijk heb je een leuk weekend gehad!

Ik geniet echt van je enthousiastme Punz en meer dan logisch want ze lopen echt geweldig met EK. Ik zal Bjuut even de fotos van Jou laten zien, mag ze zich net zo gedragen :+

Wij rijden voorlopig niet of half uurtje hobbelen met bbp tot ik na tig mailtjes en telefoontjes eindelijk eens een afspraak heb ipv ik zal er naar kijken en kan het me niet voorstellen. -.-

Ze mogen hier zaterdag de wei weer op, nog even nadenken hoe lang opbouwen, iedereen zegt een half uur. Ik dacht aan een uur en dan met een half uur uitbreiden.
Voor degene met witte connies, hoe doen jullie dit van de zomer. Masker op of geen last van verbranden?

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 18:56

Geen last van verbranden. :) Tenminste vorig jaar niet.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 19:11

Dan ga ik het tegen de tijd dat we zon krijgen ook maar aankijken :=

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 19:14

Punz heeft geen last van verbranden. Maar haar neus heeft ook gewoon normaal pigment, ze heeft geen roze neus oid, dus dat gaat gewoon goed. Met een roze neus is het wel meer oppassen ja.
Maar als jouw pony geen roze neus heeft zou ik me geen zorgen maken hoor.

Ennn... had het al op fb gezet, maar ook hier nog maar even. Heb vandaag zó genoten van het weer: vond het licht en de luchten práchtig, en geweldig:

Afbeelding

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 19:24

Ze heeft een roze vlek vandaar :+
Afbeelding

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 20:18

Het zou kunnen dat dat inderdaad een likje zonnebrand creme nodig heeft.
Maar aan de andere kant: Jou heeft ook een klein roze plekje op zijn neus ,en ik merk eigenlijk nooit dat hij daar last heeft van zonnebrand:

Afbeelding

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 20:20

Ik denk dat het verschillend is per paard en ik het gewoon moet aankijken anders kan zonnebrand of een neusnetje geen kwaad :+

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 20:24

Met een beetje mazzel is dat roze vlekje het overgrote deel van de dag op de grond gericht. :D

De lucht vond ik prachtig, maar verlang nu wel naar langer dan 2 dagen helderblauwe lucht en een iets warmere temperatuur. :)
Zo rijd je nog in een t-shirt en gisteren weer dik ingepakt in 4 lagen kleding. :brr: